Διαβάζοντας αυτό:
Το θεμα - κατα την ταπεινη μου γνωμη - ειναι η συμπιεση του κοστους, καποια στιγμη οι τοσες πωλησεις πρεπει να αντικατοπριστουν και στην τελικη τιμη, που το iphone ποναει πολυ.
Υπέθεσα ότι αναφερόσουν
γενικά στην τιμή του iPhone και όχι ειδικά στην Ελλάδα μιας και είμαστε μια πολύ μικρή αγορά και φυσικά δεν έχει παρουσία η Apple. Για τα 200-300 κομμάτια δεν έχω πληροφόρηση, αν θες δώσε πηγές.
Η "ιστορική αναδρομή", παρόλο το γράψιμο, δεν έγινε κατανοητή. Να το πω αλλιώς λοιπόν.
Δεν την έδιωξαν οι Κινέζοι την IBM από τα PCs. Όταν μια αγορά peakάρει ή αρρωσταίνει, αν είσαι μεγάλη εταιρία πας γι' άλλα και τους αφήνεις να σφαχτούνε για ψύχουλα. Αυτό έκανε και η IBM και σήμερα ζει και βασιλεύει.
Ας δούμε αυτούς που την έφαγαν τι κάνουν σήμερα:
Η Compaq η πρώτη εταιρία που έβγαλε μαιμού αγοράστηκε από την HP η οποία μπορεί να είναι σήμερα πρώτη στις πωλήσεις αλλά δεν βγάζει τα ανάλογα χρήματα. Σκοτώνονται για το πως θα σπρώξουν κομμάτια αλλά τα έσοδα είναι αναλογικά λίγα.
Η Dell και η Acer έχουν τεράστιες πωλήσεις αλλά και αυτές λίγα έσοδα σε επικίνδυνο σημείο.
Και την Apple με τη λογική σου την πέταξαν από την αγορά των κλασσικών mp3 οι Κινέζοι που σίγουρα θα πουλάνε περισσότερα κομμάτια (κατά πολύ). Εκείνη δεν πήγε να ρίξει τις τιμές για να πιάσει περισσότερους πελάτες αλλά έβγαλε "διαφορετικούς" mp3 players με 3D accelerators και capasitive οθόνες άλλαξε δηλαδή target group και αγορά. Αυτοί που χρειάζονται έναν απλό mp3 player θα πάνε στον Κινέζο με το 0.01% κέρδους, όσοι θέλουν να παίζουν και παιχνίδια, να μπαίνουν στο Internet και να έχουν πιο εξεζητημένες δυνατότητες θα πάνε στο touch.
Ο Κινέζος αυτή τη φορά με τη μορφή Κορεάτη (Samsung) βγάζει τον Galaxy player σε λίγες μέρες, μπαίνει δηλαδή στην αγορά είναι σίγουρο ότι σε 2-3 χρόνια θα την έχει ισοπεδώσει. Το λογικό για μια μεγάλη εταιρία δεν είναι να αρχίσει τον πόλεμο τιμών αλλά να έχει το R&D από πίσω να δουλεύει για την δημιουργία νέων προιόντων και αγορών που θα προσφέρουν ακόμα περισσότερα πράγματα.
Ελπίζω αυτή τη φορά να ήμουν πιο κατανοητός και σαφής.
Υ.Γ Η Samsung δεν είναι ακριβώς ο σημερινός Κινέζος μιας και μιλάμε για μια τεράστια εταιρία που φτιάχνει από βελόνες μέχρι πλοία που λέει ο λόγος. Έχει τη δύναμη να ρίξει τις τιμές μιας και εκείνη κατασκευάζει και συναρμολογεί τα πάντα. Είναι μια ανερχόμενη δύναμη αλλά παρόλα αυτά στα smartphones/tablets αυτή τη στιγμή ακολουθεί την αγορά στις ιδέες παρόλο που τα προϊόντα της είναι πολύ καλής ποιότητας.