Omenforever
RetroMasteR
- Joined
- 26 Mαϊ 2006
- Μηνύματα
- 2.003
- Αντιδράσεις
- 1.420
Επετειακό νήμα, για δύο ενδιαφέρουσες ελληνικές απόπειρες να μεταφέρουν στο ψηφιακό πεδίο την Επανάσταση του 1821. Έχουμε και λέμε:
1) 1821: Αγώνας για την Ελευθερία
Είδος: Turn Based Strategy
Εταιρεία: Metalfin (πλέον έχει το «εύηχο» όνομα …Icehole: iceholegames.com)
Έτος: 2001 (20 χρόνια πριν, οριακά εντός του πνεύματος του ευαγούς ιστοτόπου μας)
Θα αναφέρω για χάρη της ιστορικής αλήθειας τις αναμνήσεις μου από αυτόν τον τίτλο, που θα μπορούσε να γίνει cult επιτυχία αν ήταν λίγο πιο φιλικός. Οι δημιουργοί του παιχνιδιού προφανώς ήταν ΒΕΤΕΡΑΝΟΙ των Turn Based Strategy παιχνιδιών και επίσης πρέπει να είχαν λιώσει σύνθετα επιτραπέζια παιχνίδια τύπου “Axis and Allies”. Και αυτό γιατί έκατσαν και κυριολεκτικά «ακτινογράφησαν» όλη την εποχή της Επανάστασης συμπεριλαμβάνοντας στο gameplay όλες τις πτυχές του Αγώνα του ’21! Μιλάμε οι τύποι δεν αστειεύονταν, το παιχνίδι διαθέτει παραμέτρους όπως:
- Σωστή αλληλουχία των ιστορικών γεγονότων
- Μορφολογία εδάφους που επηρεάζει την έκβαση των μαχών. (Δεν πας να τα βάλεις με το οθωμανικό ιππικό στην πεδιάδα)
- Οπλαρχηγούς με διάφορες ικανότητες
- Εφοδιασμό και κόπωση των μονάδων
- Πολιορκίες
- Πολιτικές αναταραχές και εμφυλίους σπαραγμούς
- Κύκλο εποχών
- Στρατολόγηση και εκπαίδευση μονάδων, λεηλασίες και κάψιμο σοδειών (καμένη γη, αχ ρε Γέρο πόσα ήξερες)
- Φιλέλληνες και δάνεια (…)
Στόχος του παίκτη είναι να μείνει ζωντανός από τον Απρίλιο του 1821 μέχρι το τέλος του 1829, και τότε θα αξιολογηθεί με βαθμολογία. Υπάρχουν τρία διακριτά τέλη: Να αποτύχει, να μείνει ζωντανός (ίδρυση ενός αρχικού ελληνικού κράτους), να κατατροπώσει τους Οθωμανούς πριν τη λήξη της διορίας.
Που υστερεί το παιχνίδι; Ο χειρισμός του δυστυχώς είναι πολύ στριφνός και απωθητικός. Αν τον είχαν κάνει λίγο πιο ευέλικτο και «παιχνιδιάρικο» όλα θα ήταν καλύτερα. Αν θέλουμε να «ψειρίσουμε» περαιτέρω τις αδυναμίες του παιχνιδιού θα λέγαμε ότι, από ένα σημείο και μετά, όταν ο παίκτης αντιληφθεί ότι το μόνο που χρειάζεται είναι δύο μεγάλοι στρατοί, έναν για την Πελοπόννησο και έναν για τη Στερεά, θα είναι ανίκητος στην ξηρά. Τρίτον, το κομμάτι των ναυμαχιών και η λειτουργία των στόλων γενικά μού φάνηκε κάπως λιγότερο προσεγμένα στοιχεία σε σχέση με τις μάχες στην ξηρά. Ποτέ δεν μπόρεσα να κάνω κάτι ουσιαστικό στη θάλασσα, και πάντα στο τέλος είχα ελευθερώσει όλη την ηπειρωτική Ελλάδα αλλά ελάχιστα νησιά.
Το παιχνίδι προσφέρεται δωρεάν από την εταιρεία (τρέχει και σε Windows 10, το δοκίμασα): http://www.iceholegames.com/1821game.com/credits_gr.htm
Καλτ ανάμνηση: Τερματίζοντας τότε το παιχνίδι για δεύτερη φορά, παρατήρησα ότι το κάστρο της Χαλκίδας (υπό τουρκική κατοχή στην έναρξη του παιχνιδιού) είχε απίστευτα πολλά εφόδια και μπορούσε να αντέξει πολιορκία μεγάλης διάρκειας. Μού φάνηκε αφύσικο, το θεώρησα ζωύφιο (bug) και επικοινώνησα ηλεκτρονικά με την εταιρεία για να μάθω αν αυτό στηριζόταν σε κάποιον ιστορικό λόγο. Δεν έλαβα ποτέ απάντηση, και έτσι ενισχύθηκε η αίσθησή μου ότι επρόκειτο περί bug. Θα είχε ενδιαφέρον να εμφανιζόταν σήμερα κάποιος δημιουργός και να συζητούσαμε μαζί του περί τακτικών και μεθόδων του παιχνιδιού, αλλά και τις αναμνήσεις από τη δημιουργία του παιχνιδιού.
2) 1453 -1821: Η Ώρα της Απελευθέρωσης
Είδος: Real Time Strategy
Εταιρεία: S.D.S. Game Studios (μάλλον ανενεργή σήμερα)
Έτος: 2008 (Λίγο πριν αρχίσουν τα «όργανα» της «Κρίσης»…)
Δεν έχω παίξει το εν λόγω παίγνιο, φαινόταν πάντως εντελώς παρακμιακό για 2008, σαν mod κάποιας αρχικής έκδοσης του Age of Empires με ολίγη από Total War. Θα το αγόραζα ευχαρίστως βέβαια, απλά δεν το συνάντησα σε κάποιο ράφι. Υπάρχουν ορισμένα βίντεο με gameplay από το παιχνίδι, ας τα δει όποιος ενδιαφέρεται και ας με πατάξει αν διαφωνεί. Το ένα κομμάτι του gameplay είναι η διοικητική μέριμνα των στρατευμάτων και το άλλο η μάχη των μονάδων σε πραγματικό χρόνο. Τα reviews της εποχής ομιλούν περί διαφόρων προβλημάτων και κακοτεχνιών.
Τα «παιδιά» (γιατί φοιτητές σχολών υπολογιστών ήταν) που το έφτιαξαν είναι φυσικά αξιέπαινοι για την προσπάθεια τους (αντί να καφεδίζουν, να ψηφίζουν κατάληψη, και να πηγαίνουν σε κομματικά πάρτι) κάθισαν και μόχθησαν κάνοντας ότι καλύτερο μπορούσαν για να αναδείξουν την Ιστορία μας. Το πάλεψαν, και από ότι είδα και σε κάτι συνεντεύξεις τους από εκείνη την περίοδο, ήθελαν να συνεχίσουν στο χώρο της δημιουργίας παιχνιδιών. Φαίνονταν πολύ έξυπνα άτομα, και ελπίζω να έχουν προοδεύσει.
Δείτε καλλιτεχνικό trailer, με ΤΡΑΓΟΥΔΑΡΑ:
Μακάρι να εμφανίζονταν και εδώ οι δημιουργοί να μάς έλεγαν παραπάνω πράγματα για το παιχνίδι τους!
Καλτ νότα: Όταν ο παίκτης επιλέγει τα στρατεύματα του, αυτά αναφωνούν «Ελευθερία ή Θάνατος» και, όταν επιτίθενται, λένε «Απάνω τους ωρέ» κλπ. με τρόπο που προκαλεί θυμηδία.
1) 1821: Αγώνας για την Ελευθερία
Είδος: Turn Based Strategy
Εταιρεία: Metalfin (πλέον έχει το «εύηχο» όνομα …Icehole: iceholegames.com)
Έτος: 2001 (20 χρόνια πριν, οριακά εντός του πνεύματος του ευαγούς ιστοτόπου μας)
Θα αναφέρω για χάρη της ιστορικής αλήθειας τις αναμνήσεις μου από αυτόν τον τίτλο, που θα μπορούσε να γίνει cult επιτυχία αν ήταν λίγο πιο φιλικός. Οι δημιουργοί του παιχνιδιού προφανώς ήταν ΒΕΤΕΡΑΝΟΙ των Turn Based Strategy παιχνιδιών και επίσης πρέπει να είχαν λιώσει σύνθετα επιτραπέζια παιχνίδια τύπου “Axis and Allies”. Και αυτό γιατί έκατσαν και κυριολεκτικά «ακτινογράφησαν» όλη την εποχή της Επανάστασης συμπεριλαμβάνοντας στο gameplay όλες τις πτυχές του Αγώνα του ’21! Μιλάμε οι τύποι δεν αστειεύονταν, το παιχνίδι διαθέτει παραμέτρους όπως:
- Σωστή αλληλουχία των ιστορικών γεγονότων
- Μορφολογία εδάφους που επηρεάζει την έκβαση των μαχών. (Δεν πας να τα βάλεις με το οθωμανικό ιππικό στην πεδιάδα)
- Οπλαρχηγούς με διάφορες ικανότητες
- Εφοδιασμό και κόπωση των μονάδων
- Πολιορκίες
- Πολιτικές αναταραχές και εμφυλίους σπαραγμούς
- Κύκλο εποχών
- Στρατολόγηση και εκπαίδευση μονάδων, λεηλασίες και κάψιμο σοδειών (καμένη γη, αχ ρε Γέρο πόσα ήξερες)
- Φιλέλληνες και δάνεια (…)
Στόχος του παίκτη είναι να μείνει ζωντανός από τον Απρίλιο του 1821 μέχρι το τέλος του 1829, και τότε θα αξιολογηθεί με βαθμολογία. Υπάρχουν τρία διακριτά τέλη: Να αποτύχει, να μείνει ζωντανός (ίδρυση ενός αρχικού ελληνικού κράτους), να κατατροπώσει τους Οθωμανούς πριν τη λήξη της διορίας.
Που υστερεί το παιχνίδι; Ο χειρισμός του δυστυχώς είναι πολύ στριφνός και απωθητικός. Αν τον είχαν κάνει λίγο πιο ευέλικτο και «παιχνιδιάρικο» όλα θα ήταν καλύτερα. Αν θέλουμε να «ψειρίσουμε» περαιτέρω τις αδυναμίες του παιχνιδιού θα λέγαμε ότι, από ένα σημείο και μετά, όταν ο παίκτης αντιληφθεί ότι το μόνο που χρειάζεται είναι δύο μεγάλοι στρατοί, έναν για την Πελοπόννησο και έναν για τη Στερεά, θα είναι ανίκητος στην ξηρά. Τρίτον, το κομμάτι των ναυμαχιών και η λειτουργία των στόλων γενικά μού φάνηκε κάπως λιγότερο προσεγμένα στοιχεία σε σχέση με τις μάχες στην ξηρά. Ποτέ δεν μπόρεσα να κάνω κάτι ουσιαστικό στη θάλασσα, και πάντα στο τέλος είχα ελευθερώσει όλη την ηπειρωτική Ελλάδα αλλά ελάχιστα νησιά.
Το παιχνίδι προσφέρεται δωρεάν από την εταιρεία (τρέχει και σε Windows 10, το δοκίμασα): http://www.iceholegames.com/1821game.com/credits_gr.htm
Καλτ ανάμνηση: Τερματίζοντας τότε το παιχνίδι για δεύτερη φορά, παρατήρησα ότι το κάστρο της Χαλκίδας (υπό τουρκική κατοχή στην έναρξη του παιχνιδιού) είχε απίστευτα πολλά εφόδια και μπορούσε να αντέξει πολιορκία μεγάλης διάρκειας. Μού φάνηκε αφύσικο, το θεώρησα ζωύφιο (bug) και επικοινώνησα ηλεκτρονικά με την εταιρεία για να μάθω αν αυτό στηριζόταν σε κάποιον ιστορικό λόγο. Δεν έλαβα ποτέ απάντηση, και έτσι ενισχύθηκε η αίσθησή μου ότι επρόκειτο περί bug. Θα είχε ενδιαφέρον να εμφανιζόταν σήμερα κάποιος δημιουργός και να συζητούσαμε μαζί του περί τακτικών και μεθόδων του παιχνιδιού, αλλά και τις αναμνήσεις από τη δημιουργία του παιχνιδιού.
2) 1453 -1821: Η Ώρα της Απελευθέρωσης
Είδος: Real Time Strategy
Εταιρεία: S.D.S. Game Studios (μάλλον ανενεργή σήμερα)
Έτος: 2008 (Λίγο πριν αρχίσουν τα «όργανα» της «Κρίσης»…)
Δεν έχω παίξει το εν λόγω παίγνιο, φαινόταν πάντως εντελώς παρακμιακό για 2008, σαν mod κάποιας αρχικής έκδοσης του Age of Empires με ολίγη από Total War. Θα το αγόραζα ευχαρίστως βέβαια, απλά δεν το συνάντησα σε κάποιο ράφι. Υπάρχουν ορισμένα βίντεο με gameplay από το παιχνίδι, ας τα δει όποιος ενδιαφέρεται και ας με πατάξει αν διαφωνεί. Το ένα κομμάτι του gameplay είναι η διοικητική μέριμνα των στρατευμάτων και το άλλο η μάχη των μονάδων σε πραγματικό χρόνο. Τα reviews της εποχής ομιλούν περί διαφόρων προβλημάτων και κακοτεχνιών.
Τα «παιδιά» (γιατί φοιτητές σχολών υπολογιστών ήταν) που το έφτιαξαν είναι φυσικά αξιέπαινοι για την προσπάθεια τους (αντί να καφεδίζουν, να ψηφίζουν κατάληψη, και να πηγαίνουν σε κομματικά πάρτι) κάθισαν και μόχθησαν κάνοντας ότι καλύτερο μπορούσαν για να αναδείξουν την Ιστορία μας. Το πάλεψαν, και από ότι είδα και σε κάτι συνεντεύξεις τους από εκείνη την περίοδο, ήθελαν να συνεχίσουν στο χώρο της δημιουργίας παιχνιδιών. Φαίνονταν πολύ έξυπνα άτομα, και ελπίζω να έχουν προοδεύσει.
Δείτε καλλιτεχνικό trailer, με ΤΡΑΓΟΥΔΑΡΑ:
Μακάρι να εμφανίζονταν και εδώ οι δημιουργοί να μάς έλεγαν παραπάνω πράγματα για το παιχνίδι τους!
Καλτ νότα: Όταν ο παίκτης επιλέγει τα στρατεύματα του, αυτά αναφωνούν «Ελευθερία ή Θάνατος» και, όταν επιτίθενται, λένε «Απάνω τους ωρέ» κλπ. με τρόπο που προκαλεί θυμηδία.
Τελευταία επεξεργασία: