Η Ελληνική Αυτοκινητοβιομηχανία

αυτό έγραψα...θα την πατήσει σαν το nano...τώρα για τα προτερήματα του σε σχέση με τον ανταγωνισμό άσε με ν' αμφιβάλλω! όσο για το μοτέρ πετρελαίου αυτό σίγουρα δεν θα καλύπτει τις επόμενες προδιαγραφές euro6 κάτι που φυσικά απασχολεί και τον ανταγωνισμό.

Μην θεωρείς τον κινητήρα πετρελαίου πανάκεια!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Θα δείξει... Πάντως η Tata έφτιαξε το nano με προδιαγραφές Ινδίας οπότε θα έπρεπε να ξανασχεδιαστεί. Το pony δεν έχει αυτό το πρόβλημα. Επίσης το αυξημένο βάρος του μου λέει ότι θα πληρεί τις Ευρωπαϊκές προδιαγραφές ασφαλείας, και τέλος δεν υπόκειται σε δασμούς. Υποτίθεται ότι σε 5 μήνες θα βγει. Θα την ξανακάνουμε την κουβέντα τότε, ελπίζω πάντως να βελτιωθεί η πληροφόρηση μέχρι τότε, κάτι που είναι βασικό.
 
ChrisTOS είπε:
Οικονομικό με κινητήρα diesel, με αρκετές εκτός δρόμου δυνατότητες λόγω του μικρού μεταξόνιου, καλή ικανότητα μεταφοράς φορτίου και φθηνα ανταλλακτικά... αρκετοί. Μιλάμε για πολύ μικρή παραγωγή και για όχημα που απευθύνεται σε επαγγελματίες που χρειάζονται μεταφορά μικρών φορτίων.

spyros_s είπε:
αυτό έγραψα...θα την πατήσει σαν το nano...τώρα για τα προτερήματα του σε σχέση με τον ανταγωνισμό άσε με ν' αμφιβάλλω! όσο για το μοτέρ πετρελαίου αυτό σίγουρα δεν θα καλύπτει τις επόμενες προδιαγραφές euro6 κάτι που φυσικά απασχολεί και τον ανταγωνισμό. Μην θεωρείς τον κινητήρα πετρελαίου πανάκεια!
Δέχομαι το "εκτός δρόμου δυνατότητες", το "καλή ικανότητα μεταφοράς φορτίου" & τα "φθηνά ανταλλακτικά", αλλά κι εγώ συμφωνώ για τον πετρελαιοκινητήρα με το Σπύρο. Αν το έβγαζαν για αέριο (που πλέον όλοι οι επαγγελματίες στρέφονται προς τα εκεί), θα είχε ακόμα ένα μεγάλο ατού, απέναντι στα ξενόφερτα αυτοκίνητα.

Τώρα το αν θα την πατήσει, είναι ένα άλλο θέμα!... Θέλω να ελπίζω πως θα πάει καλά & γιατί όχι, να αποκτήσουμε κι εμείς αυτοκινητοβιομηχανία!... (όνειρα θερινής νυκτός, αλλά λέμε τώρα!).

ChrisTOS είπε:
P.S. Οι κινητήρες είναι PSA με προδιαγραφές Euro 5. Αν τα πάει καλά και στα crash test τότε δεν βρίσκω το πρόβλημα. Δεν νομίζω ότι είναι το ίδιο αμάξωμα με αυτό του 1980...
PS2. To site πάντως δεν εμπνέει πολύ. Ίσως το βελτιώσουν στο μέλλον: http://www.namco-euro.com/page5.html
Μακάρι να πάει καλά στα τεστ! Και μακάρι να βελτιώσουν το site! :sealed:

ChrisTOS είπε:
Θα δείξει... Πάντως η Tata έφτιαξε το nano με προδιαγραφές Ινδίας οπότε θα έπρεπε να ξανασχεδιαστεί. Το pony δεν έχει αυτό το πρόβλημα. Επίσης το αυξημένο βάρος του μου λέει ότι θα πληρεί τις Ευρωπαϊκές προδιαγραφές ασφαλείας, και τέλος δεν υπόκειται σε δασμούς. Υποτίθεται ότι σε 5 μήνες θα βγει. Θα την ξανακάνουμε την κουβέντα τότε, ελπίζω πάντως να βελτιωθεί η πληροφόρηση μέχρι τότε, κάτι που είναι βασικό.
Ναι, να βελτιωθεί η πληροφόρηση, γιατί μιλάμε με εικασίες! Πραγματικά όμως, η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους πολλούς κλάδους που δεν αναπτύσσεται στην Ελλάδα. Γιατί άραγε? Δεν έχουμε την τεχνογνωσία, τα κεφάλαια ή τα μυαλά?

I wonder....
 
Εξαρτάται, από τα λίγα που θυμάμαι για της μηχανές εσωτερικής καύσης, ο κινητήρας Diesel έχει πάντα καλύτερη απόδοση σε σχέση με έναν κινητήρα Otto (βενζίνη, αέρια πλην υδρογόνου) εκτός και αν περιορίσεις το λόγο συμπίεσης, ειδικά όταν μιλάμε για ροπή που είναι σημαντικότατη. Το υγραέριο αν και αρκετά φθηνότερο με τα μέχρι τώρα δεδομένα δεν σου δίνει σε καμιά περίπτωση ικανή απόδοση για μεταφορά φορτίων (ο λόγος συμπίεσης που λέγαμε).

Για αυτοκινητοβιομηχανία δεν ξέρω, αλλά δεν βρίσκω το λόγο να υπάρχει η Zastava με φασόν Punto προπροηγούμενης γενιάς και να μην μπορούμε εμείς να βγάλουμε ένα σασί και να το πουλήσουμε.
 
Το λάθος που κάνουμε οι περισσότεροι από εμάς, είναι ότι σκεφτόμαστε σαν ιδιώτες... Το αυτοκίνητο αυτό, θα πουληθεί κυρίως για επαγγελματική χρήση.

Επίσης, καλό θα είναι να αγοραστεί (αντί άλλων ακριβότερων μοντέλων), και από δημόσιες υπηρεσίες.

Τα τελευταία χρόνια, τους μήνες πρίν το καλοκαίρι, πρώτα σε πωλήσεις αυτοκίνητα βγαίνουν τα μοντέλα τύπου... Fiat Panda.

Έχετε δεί να κυκλοφορούν στους δρόμους των πόλεων τόσα πολλά; Όχι φυσικά... πώς όμως έρχονται πρώτα σε πωλήσεις...και μόνο για αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα;

Είναι απλό. Λίγο πριν το καλοκαίρι, κάνουν ανανέωση "στόλου" οι εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων.

Για εμένα το καινούριο Πόνυ, είναι ότι πρέπει για ενοικιαζόμενο αυτοκινητάκι και ειδικά σε νησί!

Θυμάμαι στην Αίγινα που ήμουν μικρός, και τότε το παλιό Πόνυ χρησιμοποιούσαν, και ένα άλλο μικρότερο το ΜΙΝΙ ΜΟΚΕ που ήταν σαν αυτοκινητάκι για γήπεδο του Γκόλφ.

Αργότερα χρησιμοποιούσαν το Suzuki Samurai.

Μόνο λοιπόν οι εταιρείες με τα ενοικιαζόμενα να το προτιμήσουν, θα πάει καλά στην Ελληνική αγορά. Επιπλέον με αυτό τον τρόπο, θα το μάθει και περισσότερος κόσμος.

Φίλος παλαιότερα, είχε αγοράσει MAZDA 121,επειδή το είχε πάρει σαν ενοικιαζόμενο σε νησί, και τελικά του άρεσε!
 
ρε σεις δεν καταλαβαίνετε...ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΕΓΚΡΙΣΗ ΛΟΓΩ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΗΣ Ε.Ε!!! Πως θα το πάρουν για νοικιαρικο στα νησιά αν δεν έχει δικαίωμα κυκλοφορίας;;;

Αν ήταν έτσι θα είχαμε γεμίσει ήδη κινέζικα αυτοκίνητα από μάρκες που στην Ευρώπη αγνοούμε!

ChrisTOS είπε:
Εξαρτάται, από τα λίγα που θυμάμαι για της μηχανές εσωτερικής καύσης, ο κινητήρας Diesel έχει πάντα καλύτερη απόδοση σε σχέση με έναν κινητήρα Otto (βενζίνη, αέρια πλην υδρογόνου) εκτός και αν περιορίσεις το λόγο συμπίεσης, ειδικά όταν μιλάμε για ροπή που είναι σημαντικότατη. Το υγραέριο αν και αρκετά φθηνότερο με τα μέχρι τώρα δεδομένα δεν σου δίνει σε καμιά περίπτωση ικανή απόδοση για μεταφορά φορτίων (ο λόγος συμπίεσης που λέγαμε).
Για αυτοκινητοβιομηχανία δεν ξέρω, αλλά δεν βρίσκω το λόγο να υπάρχει η Zastava με φασόν Punto προπροηγούμενης γενιάς και να μην μπορούμε εμείς να βγάλουμε ένα σασί και να το πουλήσουμε.
με το euro 6 η παραγωγή ντιζελοκινητήρων θα γίνει ασύμφορη λόγω απαιτήσεων ιδιαίτερα χαμηλών εκπομπών ρύπων! Τώρα για την ζάσταβα και τα πουντο 1 η παραγωγή περιορίζεται στην Σερβία που δεν υπάγεται στους κανονισμούς της Ε.Ε.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
spyros_s είπε:
ρε σεις δεν καταλαβαίνετε...ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΕΓΚΡΙΣΗ ΛΟΓΩ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΗΣ Ε.Ε!!!
Ξέρεις κάτι που δεν γνωρίζουμε; Δεν μιλάμε για το ίδιο αμάξωμα με αυτό του 80...
 
http://nationalpride.wordpress.com/2011/07/31/87357/

http://nationalpride.wordpress.com/2011/07/31/87357/

 


"NAMCO PONY: Μια διδακτική ιστορία, για το γιατί η Ελλάδα δεν αξίζει να σωθεί !-Αν δεν αντιληφθούμε τί έφταιξε, δεν πρόκειται να σωθούμε ως χώρα και ως έθνος.


Η περιπέτεια της NAMCO στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου είναι χαρακτηριστική για την σύγκρουση των μεγάλων συμφερόντων που «έπνιξαν» όλες τις προσπάθειες για την ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας (και όχι μόνο!) στην Ελλάδα.

Οι ιδρυτές της εταιρείας, βίωσαν την απόλυτη επιτυχία έχοντας καταφέρει να παράγουν στο εργοστάσιο στη Θεσσαλονίκη 8- 10 αυτοκίνητα ημερησίως, γεγονός πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα και με προστιθέμενη ελληνική αξία 67%, οι πωλήσεις ξεπερνούσαν τις 18.000, ενώ ο Ελληνικός Στρατός, η αεροπορία και το Ναυτικό έδειχναν την προτίμησή τους στα… άλογα των Pony, αφού το κόστος λειτουργίας και συντήρησης πέντε εξ αυτών ήταν μικρότερο από ένα τζιπ μεγάλου κυβισμού.

Ξεκίνησαν πριν από τριάντα χρόνια την κατασκευή αυτοκινήτων σε μια ρομαντική εποχή, όπου οι πολυεθνικοί κολοσσοί δεν είχαν αλώσει τον κλάδο και που η ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία φαινόταν ικανή να διατηρήσει την αυτοχθονία της, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην οικονομική ανάπτυξη.

Μάλλον όμως, οι επικεφαλής της λογάριαζαν χωρίς… τον ξενοδόχο, που στην προκειμένη περίπτωση ήταν τα πολιτικά προσκόμματα που έβαζαν κυβερνητικά στελέχη της εποχής κατόπιν πιεστικών αιτημάτων ανταγωνιστών εμπόρων και εισαγωγέων που εποφθαλμιούσαν την εμπορική επιτυχία του θρυλικού Pony το οποίο είχε κατακλύσει τους ελληνικούς δρόμους και προμήθευε τα Σώματα Ασφαλείας.

Οι πιέσεις ακόμη και υπουργών έγιναν αφόρητες, οι απεργίες στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης όλο και συχνότερες, οι μηχανές έμειναν σβησμένες για πάνω από 120 ημέρες και το αποτέλεσμα ήταν μετά από ένα μικρό χρονικό διάστημα η μονάδα ελληνικής παραγωγής να μην είναι βιώσιμη και να κλείσει, βάζοντας μια ακόμη «ταφόπλακα» στο ελληνικό επενδυτικό όνειρο για τη δημιουργία μιας κραταιής εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας.

...

..."
 
http://www.replicarhellas.com/pages_gr/company.htm

cars3.png


Ακόμη μια Ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία.

Είναι σύγχρονη αλλά κατασκευάζει μόνο "ρέπλικες" porche.

Πρόσφατα πήρε έγκριση τύπου.
 
Stanfromgreece είπε:
Το λάθος που κάνουμε οι περισσότεροι από εμάς, είναι ότι σκεφτόμαστε σαν ιδιώτες... Το αυτοκίνητο αυτό, θα πουληθεί κυρίως για επαγγελματική χρήση.Επίσης, καλό θα είναι να αγοραστεί (αντί άλλων ακριβότερων μοντέλων), και από δημόσιες υπηρεσίες.
Η αλήθεια είναι ότι δεν το σκέφτομαι σαν ιδιώτης - σαν υπάλληλος το σκέφτομαι... Που θα χρειαστεί να φορτώσουμε μηχανήματα, για να πάμε ένα ταξίδι, να κάνουμε μια εγκατάσταση... Και δε μου βγαίνει η εικόνα! :)

Όσο για τις δημόσιες υπηρεσίες, θέλω πολύ -μα πάρα πολύ- να πιστέψω ότι θα επενδύσουν σε κάτι φθηνό, αλλά όσα αυτοκίνητα έχω δει μέχρι τώρα με διαψεύδουν δυσάρεστα... Και πάλι όμως, θα πω "μακάρι"!!

spyros_s είπε:
ρε σεις δεν καταλαβαίνετε...ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΕΓΚΡΙΣΗ ΛΟΓΩ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΗΣ Ε.Ε!!! Πως θα το πάρουν για νοικιαρικο στα νησιά αν δεν έχει δικαίωμα κυκλοφορίας;;;Αν ήταν έτσι θα είχαμε γεμίσει ήδη κινέζικα αυτοκίνητα από μάρκες που στην Ευρώπη αγνοούμε!
Εδώ διαφωνώ... Λογικά για να γίνεται όλη αυτή η διαδικασία, φροντίζεις να έχεις τις προαπαιτούμενες λεπτομέρειες για να πάρεις τις όποιες εγκρίσεις που χρειάζονται... Κανένας λογικός επιχειρηματίας δεν ξεκινά με την προοπτική να μπει μέσα...

ChrisTOS είπε:
Το οποίο το διάβασα και χάρηκα μέχρι εκεί που δεν πάει! :) Μακάρι, μακάρι, μακάρι να μπορέσουν να δώσουν δουλειά στον κόσμο!
 
Καλά εγώ δεν ήξερα πως υπήρξε προσπάθεια κατασκευής έστω και ΕΝΑ αυτοκίνητο στην Ελλάδα. Και διαβάζω αυτά τα μακροσκελή links και αναρωτιέμαι. Τόσες πολλές προσπάθειες; Μα όλες δεν περπάτησαν (δηλαδή εντάξυ περπάτησαν και λίγο, απλώς σβήσανε αργότερα). Και δεν πιστεύω σε συνομωσίες αλλά είναι κάποιος εκεί πέρα που λέει θα σβήσω και αυτήν την εταιρία από το χάρτη; Δεν μπορώ να καταλάβω δηλαδή..

υ.γ. Σε λίγο θα μάθω ότι υπήρχαν δεκάδες προσπάθειες να κατασκευαστεί ένα ελληνικό home micro το 80 και όλα κολλήσαν.
 
Πάντως, για να λένε πως έχουν πάρει έγκριση από Γερμανία μεριά, αλλά το πράγμα έχει κολλήσει μόνο στην γραφειοκρατία της Ελλάδας, σημαίνει πως το αυτοκίνητο πληροί τις προυποθέσεις για να κυκλοφορεί νόμιμα στους Ευρωπαικούς νόμους. Απ' ότι έχω καταλάβει, το κόλλημα είναι στην Τράπεζα της Ελλάδος, η οποία έχει "κολλήσει" στο χρέος που είχε αφήσει η NAMCO όταν είχε κλείσει, και τώρα δεν την αφήνει να ανοίξει ξανά... δεν έχει να κάνει με τεχνικά θέματα...
 
Wally είπε:
Εμμ..ειχαμε τον Gigatronics KAT (οχι ακριβως home αλλα...)
Ωωω, με κούφανες τώρα! Αναρωτιέμαι αν υπήρχε καμιά άλλη προσπάθεια (κάτι μου είχε πει ένας φίλος μου, όχι για υπολογιστή αλλά για modem για amstrad που τότε κάποιος είχε κάνει σαν διπλωματική σε ένα ελληνικό πανεπιστήμιο και σκεφτόντουσαν να το εκδώσουν αλλά δεν προχώρησε, ή κάτι τέτοιο).
 
Τέλεια, τι σχέση έχει αυτό; Αναφέρει το ποιοι κανονισμοί ισχύουν για την ταξινόμηση οχήματος. Τι ορίζεται ως καινούριο όχημα και τι ως μεταχειρισμένο κτλ κτλ. Δεν βλέπω ούτε μια τεχνική προδιαγραφή.. δηλαδή: Πόση είναι η μέγιστη πίεση που πρέπει να ασκηθεί στην καμπίνα του οχήματος πριν αυτή λυγίσει; Ποιες είναι οι μέγιστες επιτρεπόμενες εκπομπές καυσαερίων; Ποιες δοκιμές, μηχανικές και άλλες πρέπει να περάσουν τα διάφορα τμήματα του οχήματος; Ποια πρέπει να είναι η αντοχή των υλικών; Ποια υλικά δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούν;

Edit: Και για να μη φανώ πολύ επιθετικός: Αυτή τη στιγμή δεν ξέρουμε αν πληρεί τους κανόνες ασφαλείας, αλλά ένας οποιοσδήποτε μηχανικός σχεδιάζει κάτι ξέρει ποιοι ειναι αυτοί και λογικά πριν το κάνει τους εφαρμόζει. Το βασικότερο πρόβλημα που βρίσκω είναι ότι σαν κράτος δεν ξέρουμε τι σημαίνει η κατασκευή αυτοκινήτου και σίγουρα δεν έχουμε προσλάβει το εξειδικευμένο προσωπικό ώστε να κάνει αυτούς τους ελέγχους. Βάλε και την ευθυνοφοβία που υπάρχει οπότε είναι πολύ δύσκολο να πάρει έγκριση. Επιπλέον αυτό που διάβασα στο κείμενο που έβαλες μου λέει ότι το όχημα εφόσον κατασκευάζεται εδώ πρέπει να πάρει πρώτα έγκριση εδώ. Βασικά αν ήμουν Namco δεν θα ασχολιόμουν καν. Θα πήγαινα σε μια Ρουμανία, θα το φτιαχνα εκεί και θα το πουλούσα μετά στην Ελλάδα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
για τα καυσαέρια είναι ευκολο...απλά δες τι είναι το euro 5 και σε λίγο το euro6! Για την ασφάλεια ομολογώ ότι δεν ξέρω ακριβώς τι συμβαίνει...ίσως η σελίδα του euroncap να βοηθήσει όμως σου θυμίζω ότι το κινέζικο suv landwind αξιολογήθηκε από τον οργανισμό με 2 αστέρια κερδίζοντας τον χαρακτηρισμό "επικίνδυνο" σε επίπεδα ανάλογα του citroen saxo του 1996!!!

Αν οι Έλληνες κατορθώσουν ν' αναπτύξουν τεχνογνωσία παθητικής ασφάλειας δίχως ν' αυξήσουν δραματικά την τιμή του οχήματος θα είναι άξιοι θαυμασμού! Πάντως καμία αυτοκινητοβιομηχανία από Ευρώπη,Αμερική, Ιαπωνία και Κορέα δεν τα έχει καταφέρει ως τώρα παρά τα τεράστια μπάτζετ τους!
 
Η είδηση της πτώχευσης της Σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας SAAB έρχεται λίγες ημέρες μετά την είδηση της επαναδραστηριοποίησης της Ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας NAMCO «National Motor Company», η οποία κατασκεύαζε τα αυτοκίνητα PONY. Η εταιρεία NAMCO ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει την παραγωγή του PONY 4ης γενιάς. Η είδηση προκαλεί εύλογα ερωτηματικά. Όταν μία πασίγνωστη αυτοκινητοβιομηχανία κλείνει, τι ελπίδες μπορεί να έχει μία μικρή ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία;

Ο γράφων έχει πολλές φορές υποστηρίξει ότι η Ελλάδα δεν μπορεί πλέον να γίνει «βιομηχανική χώρα». Με τον όρο «βιομηχανική χώρα» υπονοείται μία χώρα στην οποία κυριαρχούν οι βιομηχανικές επιχειρήσεις «εντάσεως εργασίας», δηλαδή επιχειρήσεις όπου η συμμετοχή της εργασίας στην παραγωγή είναι καθοριστική. Η ευκαιρία «εκβιομηχανίσεως» της χώρας χάθηκε τη δεκαετία του ʽ80, αλλά η αρχή είχε γίνει από την πρώτη περίοδο της διακυβέρνησης της ΝΔ.

Την περίοδο που η Ελλάδα είχε χαμηλά ημερομίσθια, το «ανατολικό μπλοκ» ήταν κλειστό και ο Ελληνικός πληθυσμός ήταν νεανικός (και όχι γερασμένος όπως τώρα), η Ελλάδα έπρεπε και μπορούσε να επιτύχει την εκβιομηχάνισή της. Αντʼ αυτού η κυβέρνηση της ΝΔ προχώρησε σε σωρεία κρατικοποιήσεων. Το έργο της ολοκλήρωσαν οι πρώτες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ.

Επενδυτικά κεφάλαια Αν για τις επιχειρήσεις «εντάσεως εργασίας» τα πράγματα είναι δύσκολα, ίσως να μην συμβαίνει το ίδιο με τις επιχειρήσεις «εντάσεως κεφαλαίου», δηλαδή επενδύσεις οι οποίες απαιτούν υψηλά επενδυτικά κεφάλαια και αυτοματοποιημένη παραγωγή.

Γιατί θα μπορούσε να συμβεί αυτό; Διότι όπως έχουμε πολλές φορές υποστηρίξει, το «άνοιγμα των αγορών» οδηγεί σχεδόν αναπόφευκτα στην «αποβιομηχανοποίηση» της Ευρώπης, δηλαδή στη μεταφορά των επιχειρήσεων «εντάσεως εργασίας» στις αναδυόμενες οικονομίες (Κίνα, Ινδία, Βραζιλία κλπ). Όμως σε ότι αφορά τις επενδύσεις «εντάσεως κεφαλαίου» έχουμε ορισμένα συγκριτικά πλεονεκτήματα: είμαστε πλησιέστερα στις περιοχές απορρόφησης των προϊόντων και έχουμε χαμηλότερο μισθολογικό κόστος από ότι οι υπόλοιπες «βιομηχανικές» ευρωπαϊκές χώρες.

Συμπέρασμα: Μία επένδυση «εντάσεως κεφαλαίου» ίσως να είναι προτιμότερο να γίνει στην Ελλάδα από ότι στην Βόρεια Ευρώπη λόγω χαμηλότερου εργατικού κόστους και ίσως να είναι προτιμότερο να γίνει στην Ελλάδα από ότι στις αναδυόμενες οικονομίες λόγω του μικρότερου μεταφορικού κόστους. Η Ελλάδα ως εκ τούτου θα μπορούσε να προσελκύσει επενδύσεις «εντάσεως κεφαλαίου», αλλά η σημαντική υστέρησή μας σε υποδομές (σύγχρονοι λιμένες, σιδηροδρομικό δίκτυο, αυτοκινητόδρομοι), το ασταθές φορολογικό περιβάλλον, το «μόνιμο κλίμα αναταραχής (καταλήψεις λιμένων, δρόμων, απεργίες κ.λπ.) και η πολύπλοκη διαδικασία αδειοδοτήσεων κ.λπ. δεν επέτρεψαν και δεν θα επιτρέψουν στο άμεσο μέλλον τέτοιες επενδύσεις.

Εργασία υψηλής ποιότητας Η πτώχευση της SAAB, η οποία σηματοδοτεί την απώλεια περίπου 3.500 θέσεων εργασίας υψηλής ποιότητος εργατικού δυναμικού, αποδεικνύει πόσο δύσκολη είναι η διατήρηση των βιομηχανιών στην Ευρώπη ακόμη και όταν αυτές έχουν αυτοματοποιήσει την παραγωγή τους, προσφέρουν υψηλής ποιότητας προϊόντα, έχουν κατοχυρώσει το «όνομά» τους στην αγορά και έχουν επενδύσει τόσο στα τμήματα έρευνας και ανάπτυξης όσο και στα τμήματα πωλήσεων και έρευνας αγοράς.

Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι η SAAB οδηγήθηκε στην πτώχευση όταν διαφάνηκε ότι ναυάγησαν οι συνομιλίες για την εξαγορά της από την Κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία «Youngman». Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου οι συνομιλίες ναυάγησαν όταν η «General Motors», στην οποία ανήκε η SAAB μέχρι πριν από λίγα χρόνια. Δύο τελευταία μοντέλα της SAAB είχαν βασισθεί στην τεχνογνωσία της «General Motors», η οποία φοβούμενη την αντιγραφή της τεχνολογίας της από την Κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία, δεν επέτρεψε την εξαγορά της. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου η «General Motors» εκτίμησε ότι η νομοθεσία για την κατοχύρωση της πνευματικής ιδιοκτησίας δεν είναι τόσο αυστηρή στην Κίνα.

Η «Youngman» ήδη συνεργάζεται με πασίγνωστες εταιρείες της Δυτικής Ευρώπης παράγοντας υψηλού επιπέδου οχήματα, ενώ μία άλλη Κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία η GEELY έχει ήδη εξαγοράσει τη VOLVO. Ορισμένοι αναγνώστες είναι βέβαιο ότι θα θυμούνται τις όχι και τόσο μακρινές εποχές όπου τα SAAB, αλλά και τα VOLVO, ήταν από τα ακριβότερα αυτοκίνητα και όπου κανείς δεν θα μπορούσε να διανοηθεί τη σημερινή εξέλιξη.

Κινητοποιήσεις διαρκείας Σε ένα τέτοιο ανταγωνιστικό περίγυρο καλείται να ανταποκριθεί η Ελληνική NAMCO, η οποία αναγκάσθηκε να σταματήσει την παραγωγή της στις αρχές της δεκαετίας του ʽ80 έπειτα από απεργιακές κινητοποιήσεις διαρκείας, οι οποίες είχαν ως αίτημα αυξήσεις της τάξεως του 35%. Δεδομένου ότι η NAMCO δεν στοχεύει στην μαζική παραγωγή και διάθεση αυτοκινήτων, αλλά στην κάλυψη των αναγκών συγκεκριμένων κατηγοριών αγοραστών, είναι πιθανό να καταφέρει να διεκδικήσει το μερίδιο της αγοράς που δεν μπορούν να καλύψουν οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Τέτοιες μικρές και ευέλικτες βιομηχανικές επιχειρήσεις ίσως και να είναι δυνατό να επιβιώσουν στο διεθνή ανταγωνισμό. Μεγάλες «τυπικές» βιομηχανικές μονάδες όμως δύσκολα θα έχουν την ίδια τύχη.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο φύλλο της 24ης Δεκεμβρίου 2011 της εφημερίδας Α1.
 
Πίσω
Μπλουζα