SEBASTIAN
RetroActive
- Joined
- 7 Οκτ 2022
- Μηνύματα
- 408
- Αντιδράσεις
- 990
Σενάριο: Νίκος Φώσκολος
Σκηνοθεσία: Νίκος Φώσκολος
Παραγωγή: Νίκος Παπαδόπουλος
Πρωταγωνιστούν: Διονύσης Ξανθός ,Γιάννης Ζαβραδινός, Έφη Πίκουλα, Τόνια Βυθούλκα, Κάκια Παναγιώτου, Καίτη Λαμπροπούλου, Γιάννης Κάσδαγλης, Ηλίας Κακλαμάνης, Γιώργος Ματαράγκας, Γιάννης Χειμωνίδης, Τέτα Κωνσταντά, Γιάννης Αλεξανδρίδης, Διονύσης Σαμαρτζής , Μαρία Ανδριώτου , Κώστας Σαξανίδης, Στηβ Ντούζος, Χρήστος Νάτσιος κα.
Υπόθεση: Η ταινία διαδραματίζεται όπως δείχνει στην αρχή στην Αθήνα το 1980. Τα προβλήματα, οι αγωνίες και οι προβληματισμοί των νέων κάθε κοινωνικής τάξης σε οξύτατο βαθμό. Ένας μποξέρ που συμμετέχει σε αγώνες σε επίπεδο πρωταθλητισμού, χάνει το φως του από τα χτυπήματα του ανταγωνιστή του σε ένα σκληρό μεταξύ τους αγώνα ρεβάνς της νίκης του δεύτερου από καθαρή ατυχία του Σήφη. Η αδερφή του που είναι μαθήτρια, την κοπανάει από το λύκειο και το φροντιστήριο με τον καλό της για να μοιραστεί τις πρώτες ερωτικές στιγμές της με τραγική για την ίδια και κυρίως για την οικογένεια της και τον αυταρχικό πατέρα της να μείνει έγκυος. για φευγαλέες ερωτικές συναντήσεις. Σε μια άλλη οικογένεια ο γιος έχοντας μόλις αποφυλακιστεί και νιώθοντας την αδικία στο πετσί του όταν απολύεται από την δημόσια υπηρεσία που εργαζόταν με σύμβαση λόγω του ότι δεν είχε πιστοποιητικό κοινωνικών φρονημάτων , επηρεασμένος και από δυο πειθωριακούς φίλους του αποφασίζει την ληστεία των εισπράξεων ανός ποδοσφαιρικού αγώνα. Οι φίλοι τους, ένας πρώην κατάδικος που ωθείται ξανά στο έγκλημα λόγω της ανεργίας. Το αποτέλεσμα ολέθριο για αυτόν και την κοπέλα του. και η κοπέλα του. Η αδερφή δε του κατάδικου κάνει άστατη νυχτερινή ζωή βγαίνοντας με περίεργους τύπους που ενδιαφέρονται να ζήσουν περιστασιακές ερωτικές στιγμές μαζί της, προκαλώντας την έκρηξη του αδερφού της. Όλοι και όλες νιώθουν ότι τα όνειρα τους για ένα καλύτερο αύριο μακριά από την φτώχεια και έκνομες ενέργειες που τους στιγμάτισαν κοινωνικά να συντρίβονται πολλές φορές με ολέθρια αποτελέσματα.
Σχόλια: Η ταινία κινείται στα συνήθη πλαίσια των φιλμ της δεκαετίας του '80 με κυρίαρχο στοιχείο σεναριακής καταγραφής τα προβλήματα των νέων που προσπαθούν να ξεφύγουν από το ισοπεδωτικό οικογενειακό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον που νιώθουν να τους πνίγει. Την αρχή έκανε ο Δαλιανίδης με τα θρυλικά ''Τσακάλια'' το 1981, για να ακολουθήσει και ο Φώσκολος με το εν λόγω φιλμ, όπως και πολλές άλλες ταινίες της δεκαετίας που αν κρίνουμε από τα εισιτήρια προβολής τους είχαν ιδιαίτερη επιτυχία και πέραση και ειδικά στην νεολαία της εποχής. Το εν λόγω φιλμ έπαιξαν μερικά από τα πιο αναγνωρίσιμα αστέρια-νέοι ηθοποιοί όπως οι Ζαβραδινός, Πίκουλα, Ντούζος στην πρώτη κινηματογραφική του εμφάνιση χωρίς μάλιστα τα χαρακτηριστικά του γένια, Κωνσταντά, Κακλαμάνης, Ματαράγκας και άλλοι που τους είδαμε και σε άλλες κινηματογραφικές παραγωγές. Επίσης το δικό τους καταλυτικό στίγμα στην ταινία άφησαν και οι παλιοί Κάσδαγλης, Κωνσταντόπουλος, Λαμπροπούλου και Παναγιώτου. Γενικά πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα ταινία που πέραν των σεναριακών υπερβολών και πομπωδών εκφράσεων που μας έχει συνηθίσει ο Φώσκολος, πιάνει το σφυγμό της κοινωνικής πραηματικότητας της εποχής με πολύ πετυχημένο τρόπο.
Επικές στιγμές του φιλμ:
1) Η φασαριόζικη γεμάτη βαρβατίλα είσοδος του κέρβερου γονέα Κάσδαγλη στο γυμναστήριο κάνοντας ρόμπα τον γιο του με προσβλητικές εκφράσεις αφήνοντας παγωτό τους αποσβολωμένους θεατές να παρακολουθούν εμβρόνητοι το θέαμα.
2) Η ερωτική περίπτυξη του ζευγαριού Ζαβραδινού-Πίκουλα σε μια μάλλον άβολη τοποθεσία κάτω από μια υπόγεια γέφυρα που περνάει ένας αθηναικός παραπόταμος. Πως το λέγαν οι παλιοί: Χασίσι και γ.... και επιστροφή στην φύση. Κάπως έτσι.
3) Η μάλλον πολιτική καταγραφή της υπάρχουσας κρατούσας κατάστασης του 1980, όπου λόγω πολιτικών φρονημάτων του πατέρα ο γιος Ζαβραδινός αποβάλλεται από τους κόλπους του κρατικού μηχανισμού με τον πλέον χονδροειδέστατο τρόπο συντρίβοντας τα όνειρα του ίδιου. Ο μονόλογος του Κωνσταντόπουλου όταν ανακοινώνει στον Φοίβο τους λόγους της απόλυσης του όλα τα λεφτά.
4) Ο κέρβερος Κάσδαγλης αφού έκλεισε τους λογαριασμούς του με τον γιο του αναλαμβάνει να επαναφέρει στην τάξη την οδυνηρά αμαρτάνουσα κατά αυτόν κόρη του γιατί έκανε το ολέθριο σφάλμα να ερωτευτεί και να μείνει έγκυος χωρίς να το καταλάβει. Η τιμωρία είναι ασφαλώς άμεση έκτρωση, διαπόμπευση της ίδιας αποκαλώντας την πουτ... και να γεμίσει την ψυχή της ενοχές για αυτό που ένιωσε και έπραξε. Έλεος!!!
5) Τα αθηναικά γήπεδα ποδοσφαίρου και μπάσκετ προκαλούν σε μας τους παλιούς οπαδούς συναισθήματα νοσταλγίας όπως ο Τάφος του Ινδού στην Λεωφόρο και το παλιό γήπεδο της ΑΕΚ στην Νέα Φιλαδέλφεια, γήπεδα που γράφτηκαν επικές στιγμές αθλητικών γεγονότων.
Σκηνοθεσία: Νίκος Φώσκολος
Παραγωγή: Νίκος Παπαδόπουλος
Πρωταγωνιστούν: Διονύσης Ξανθός ,Γιάννης Ζαβραδινός, Έφη Πίκουλα, Τόνια Βυθούλκα, Κάκια Παναγιώτου, Καίτη Λαμπροπούλου, Γιάννης Κάσδαγλης, Ηλίας Κακλαμάνης, Γιώργος Ματαράγκας, Γιάννης Χειμωνίδης, Τέτα Κωνσταντά, Γιάννης Αλεξανδρίδης, Διονύσης Σαμαρτζής , Μαρία Ανδριώτου , Κώστας Σαξανίδης, Στηβ Ντούζος, Χρήστος Νάτσιος κα.
Υπόθεση: Η ταινία διαδραματίζεται όπως δείχνει στην αρχή στην Αθήνα το 1980. Τα προβλήματα, οι αγωνίες και οι προβληματισμοί των νέων κάθε κοινωνικής τάξης σε οξύτατο βαθμό. Ένας μποξέρ που συμμετέχει σε αγώνες σε επίπεδο πρωταθλητισμού, χάνει το φως του από τα χτυπήματα του ανταγωνιστή του σε ένα σκληρό μεταξύ τους αγώνα ρεβάνς της νίκης του δεύτερου από καθαρή ατυχία του Σήφη. Η αδερφή του που είναι μαθήτρια, την κοπανάει από το λύκειο και το φροντιστήριο με τον καλό της για να μοιραστεί τις πρώτες ερωτικές στιγμές της με τραγική για την ίδια και κυρίως για την οικογένεια της και τον αυταρχικό πατέρα της να μείνει έγκυος. για φευγαλέες ερωτικές συναντήσεις. Σε μια άλλη οικογένεια ο γιος έχοντας μόλις αποφυλακιστεί και νιώθοντας την αδικία στο πετσί του όταν απολύεται από την δημόσια υπηρεσία που εργαζόταν με σύμβαση λόγω του ότι δεν είχε πιστοποιητικό κοινωνικών φρονημάτων , επηρεασμένος και από δυο πειθωριακούς φίλους του αποφασίζει την ληστεία των εισπράξεων ανός ποδοσφαιρικού αγώνα. Οι φίλοι τους, ένας πρώην κατάδικος που ωθείται ξανά στο έγκλημα λόγω της ανεργίας. Το αποτέλεσμα ολέθριο για αυτόν και την κοπέλα του. και η κοπέλα του. Η αδερφή δε του κατάδικου κάνει άστατη νυχτερινή ζωή βγαίνοντας με περίεργους τύπους που ενδιαφέρονται να ζήσουν περιστασιακές ερωτικές στιγμές μαζί της, προκαλώντας την έκρηξη του αδερφού της. Όλοι και όλες νιώθουν ότι τα όνειρα τους για ένα καλύτερο αύριο μακριά από την φτώχεια και έκνομες ενέργειες που τους στιγμάτισαν κοινωνικά να συντρίβονται πολλές φορές με ολέθρια αποτελέσματα.
Σχόλια: Η ταινία κινείται στα συνήθη πλαίσια των φιλμ της δεκαετίας του '80 με κυρίαρχο στοιχείο σεναριακής καταγραφής τα προβλήματα των νέων που προσπαθούν να ξεφύγουν από το ισοπεδωτικό οικογενειακό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον που νιώθουν να τους πνίγει. Την αρχή έκανε ο Δαλιανίδης με τα θρυλικά ''Τσακάλια'' το 1981, για να ακολουθήσει και ο Φώσκολος με το εν λόγω φιλμ, όπως και πολλές άλλες ταινίες της δεκαετίας που αν κρίνουμε από τα εισιτήρια προβολής τους είχαν ιδιαίτερη επιτυχία και πέραση και ειδικά στην νεολαία της εποχής. Το εν λόγω φιλμ έπαιξαν μερικά από τα πιο αναγνωρίσιμα αστέρια-νέοι ηθοποιοί όπως οι Ζαβραδινός, Πίκουλα, Ντούζος στην πρώτη κινηματογραφική του εμφάνιση χωρίς μάλιστα τα χαρακτηριστικά του γένια, Κωνσταντά, Κακλαμάνης, Ματαράγκας και άλλοι που τους είδαμε και σε άλλες κινηματογραφικές παραγωγές. Επίσης το δικό τους καταλυτικό στίγμα στην ταινία άφησαν και οι παλιοί Κάσδαγλης, Κωνσταντόπουλος, Λαμπροπούλου και Παναγιώτου. Γενικά πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα ταινία που πέραν των σεναριακών υπερβολών και πομπωδών εκφράσεων που μας έχει συνηθίσει ο Φώσκολος, πιάνει το σφυγμό της κοινωνικής πραηματικότητας της εποχής με πολύ πετυχημένο τρόπο.
Επικές στιγμές του φιλμ:
1) Η φασαριόζικη γεμάτη βαρβατίλα είσοδος του κέρβερου γονέα Κάσδαγλη στο γυμναστήριο κάνοντας ρόμπα τον γιο του με προσβλητικές εκφράσεις αφήνοντας παγωτό τους αποσβολωμένους θεατές να παρακολουθούν εμβρόνητοι το θέαμα.
2) Η ερωτική περίπτυξη του ζευγαριού Ζαβραδινού-Πίκουλα σε μια μάλλον άβολη τοποθεσία κάτω από μια υπόγεια γέφυρα που περνάει ένας αθηναικός παραπόταμος. Πως το λέγαν οι παλιοί: Χασίσι και γ.... και επιστροφή στην φύση. Κάπως έτσι.
3) Η μάλλον πολιτική καταγραφή της υπάρχουσας κρατούσας κατάστασης του 1980, όπου λόγω πολιτικών φρονημάτων του πατέρα ο γιος Ζαβραδινός αποβάλλεται από τους κόλπους του κρατικού μηχανισμού με τον πλέον χονδροειδέστατο τρόπο συντρίβοντας τα όνειρα του ίδιου. Ο μονόλογος του Κωνσταντόπουλου όταν ανακοινώνει στον Φοίβο τους λόγους της απόλυσης του όλα τα λεφτά.
4) Ο κέρβερος Κάσδαγλης αφού έκλεισε τους λογαριασμούς του με τον γιο του αναλαμβάνει να επαναφέρει στην τάξη την οδυνηρά αμαρτάνουσα κατά αυτόν κόρη του γιατί έκανε το ολέθριο σφάλμα να ερωτευτεί και να μείνει έγκυος χωρίς να το καταλάβει. Η τιμωρία είναι ασφαλώς άμεση έκτρωση, διαπόμπευση της ίδιας αποκαλώντας την πουτ... και να γεμίσει την ψυχή της ενοχές για αυτό που ένιωσε και έπραξε. Έλεος!!!
5) Τα αθηναικά γήπεδα ποδοσφαίρου και μπάσκετ προκαλούν σε μας τους παλιούς οπαδούς συναισθήματα νοσταλγίας όπως ο Τάφος του Ινδού στην Λεωφόρο και το παλιό γήπεδο της ΑΕΚ στην Νέα Φιλαδέλφεια, γήπεδα που γράφτηκαν επικές στιγμές αθλητικών γεγονότων.
Τελευταία επεξεργασία: