SEBASTIAN
RetroActive
- Joined
- 7 Οκτ 2022
- Μηνύματα
- 422
- Αντιδράσεις
- 1.069
Σενάριο: Γιάννης Δαλιανίδης
Σκηνοθεσία: Γιάννης Δαλιανίδης
Παραγωγή: Γιώργος Καραγιάννης και Σια
Πρωταγωνιστούν: Στάθης Ψάλτης , Καίτη Φίνου, Σταμάτης Γαρδέλης , Ρένα Παγκράτη , Έφη Πίκουλα , Σπύρος Καλογήρου, , Δήμητρα Σερεμέτη , Κώστας Τριανταφυλλόπουλος , Κώστας Ευριπιώτης , Παύλος Ευαγγελόπουλος , Τώνης Γιακωβάκης , Κώστας Παπαχρήστος, Άγγελος Γεωργιάδης , Πάνος Σολωμός ,
Υπόθεση: Σε ένα όμορφο ελληνικό νησί ο Στάθης, ένας ιδιαίτερα ζωηρός και δραστήριος ερωτικά νέος, του οποίου ο πατέρας έχει καφενείο στην κεντρική πλατεία του νησιού, αρέσκεται στο να κάνει καμάκι στις ξένες τουρίστριες που κάνουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές στο νησί. Αυτό στεναχωρεί και πληγώνει ιδιαίτερα την γειτόνισσά του την Μαργαρίτα, που τον αγαπά και είναι πολύ ερωτευμένη μαζί του κάνει όνειρα για να τον παντρευτεί. Από την άλλη, ο Στάθης αντιμετωπίζει και την καθημερινή γκρίνια του πατέρα του που δεν το βοηθά στο καφενείο καθότι ο ίδιος αρέσκεται στο αγαπημένο του σπορ το καμάκι. Εν τω μεταξύ καταφθάνει στο νησί για να περάσει το καλοκαίρι η αδελφή του Καίτη, μια όμορφη και ρομαντική κοπέλα, που ζει την χειμερινή περίοδο στην Αθήνα. Στο πλοίο της γραμμής γνωρίζει και ερωτεύεται τον Σταμάτη, έναν Αθηναίο που πηγαίνει για διακοπές στο νησί.
Σχόλια: Ανεμελιά, ηλιόλουστο καλοκαίρι, κέφι και χαβαλές στο έπακρο, καμάκι στο φουλ, τραγούδια, ερωτικά σκιρτήματα και τόσα άλλα. Αντιπροσωπευτική ταινία των ’80 που όσες φορές και να την δει κανείς δεν την χορταίνει με τίποτα, απλά γιατί σε κάνει να ταξιδεύεις νοερά στην αγαπημένη μας δεκαετία που την έχουμε συνδέσει τόσο γλυκά με την ανεξάντλητη ανεμελιά της εφηβείας μας και της νεότητας μας. Το πανέμορφο νησί που γυρίστηκε το φιλμ η Ύδρα καθώς και οι ανεπανάληπτες καλοκαιρινές ομορφιές που τόσο περίτεχνα αποτυπώνονται στο πανί, αφήνουν στον τηλεθεατή τις μέγιστες όμορφες εντυπώσεις και τον γαληνεύουν με τα πιο ωραία συναισθήματα. Οι ηθοποιοί που πρωταγωνιστούν είναι οι αγαπημένες μας μορφές που τόσο πολύ θαυμάσαμε εκείνα τα χρόνια και ταυτιστήκαμε μαζί τους μέσα από τις ταινίες της εποχής με αισθήματα απέραντης αγάπης. Θα σταθώ στον μεγάλο μας ηθοποιό του ελληνικού κινηματογράφου τον Σπύρο Καλογήρου που τον είχαμε ταυτίσει σε ταινίες προηγούμενων δεκαετιών με τον ρόλο του κακού. Σε αυτήν την ταινία μας δίνει δείγματα του αστείρευτου υποκριτικού του ταλέντου και στον καλοκάγαθο ρόλο του μελιστάλαχτου αλλά και γκρινιάρη λόγω Στάθη πατέρα. Ένας ηθοποιός κόσμημα και ένας ΚΥΡΙΟΣ με όλη την σημασία της λέξης. Στα μείον της ταινίας οι υπερβολικοί και ως ένα σημείο άκομψοι και κουραστικοί σεξιστικοί διάλογοι μέσα από τις άστοχες βωμολοχίες του Ψάλτη. Ήταν πιστεύω αρνητική εικόνα στην ταινία και ήταν κάτι που συνήθιζε ο Δαλιανίδης στις ταινίες του μέσω του συνήθη ύποπτου Στάθη και νομίζω ότι και οι δυο θα το έχουν μετανιώσει λίγο στα επόμενα χρόνια. Anyway, είναι συγχωρητέο το μικρό ολίσθημα σε σχέση με το γέλιο που μας πρόσφερε ο άφθαστος Στάθης μας.
Επικές στιγμές του φιλμ:
1) Come with me για να την βρεις! Ένα τραγούδι που σημάδεψε εκείνη την δεκαετία και συνδέθηκε τόσο πολύ με την αθώα και αγνή προσέγγιση του άντρα προς την γυναίκα μακριά από σεξιστικούς υπαινιγμούς και ερωτικές παρενοχλήσεις που στην εποχή μας είναι πολύ εύκολο να στιγματιστεί και να σταμπαριστεί κανείς δικαίως και αδίκως. Ήταν η εποχή που δεν μάσαγε ο νέος να πλησιάσει την κοπέλα που γούσταρε και να της εκφράσει αυτό που νιώθει πρόσωπο με πρόσωπο και όχι μέσω facebook και Instagram και όλες αυτές τις σαχλαμάρες. Επικός Γαρδέλης και κουκλάρα Πίκουλα!
2) To εντυπωσιακό σκηνικό στα βράχια που οι κάτοικοι του νησιού προεξάρχοντος του παπά παρακολουθούν τους γυμνιστές. Το πλάνο με τον παπά να παρακολουθεί με τα κιάλια τους τουρίστες σε συνδυασμό με την μαγκούρα του που μπλέχτηκε στα ράσα του και το οπτικό αποτέλεσμα ήταν σαν να βρισκόταν σε κατάσταση ερωτικού παροξυσμού σωματικά, προκάλεσε πολύ γέλιο.
3) Το απίστευτο πέσιμο του Γαρδέλη στην Πίκουλα στην ντίσκο του νησιού αφού την μέθυσε πρώτα με τα ουισκάκια και ύστερα με ερωτόλογα ενώ ταυτόχρονα της έβαζε άγριο χέρι χαϊδεύοντας τα μπούτια της μέσα από την φούστα της, με αποτέλεσμα η τελευταία να αφεθεί ερωτικά και να διασκεδάσει στο φουλ χορεύοντας ακατάπαυστα. Δεν υπάρχει πιο ωραία εικόνα από την γυναίκα όταν έχει έρθει στο κέφι με λίγα ποτά χωρίς να φτάσει να είναι σε κατάσταση μέθης. Απελευθερώνεται ερωτικά χωρίς να γίνεται χυδαία, βγάζει από μέσα της τον καλύτερο της εαυτό από πλευράς διασκέδασης, ερωτισμού και κεφιού. Για μένα αυτή η εικόνα είναι η πιο ερωτεύσιμη και σαγηνευτική του ωραίου φύλου. Γνώμη μου.
4) Το πλοίο ΄΄Μυκήνες’’ στο οποίο συνταξίδευαν οι Γαρδέλης και Πίκουλα και γνωρίστηκαν για πρώτη φορά. Πόσοι και πόσοι από μας άραγε δεν έχουμε ταξιδέψει με το εν λόγω καράβι έστω και μια φορά στα πανέμορφα νησιά του Αργοσαρωνικού κάποιο μακρινό καλοκαίρι και το έχουμε συνδυάσει με τα εφηβικά και νεανικά μας χρόνια. Καλοκαίρι του 1978 Σπέτσες. Ένα από τα πιο όμορφα καλοκαίρια του γράφοντα όταν στο μυαλό του όλα ήταν γύρω του αγγελικά πλασμένα και ονειρεμένα. Εις μάτην! Η ζωή προσγειώνει ανώμαλα.
5) Η τελευταία σκηνή στο κατάστρωμα του πλοίου, όπου όλοι οι ηθοποιοί χαμογελούν ευθυμούν και χορεύουν σε στιγμές ανεμελιάς της στιγμής ξεχνώντας ότι τους χώριζε μέχρι πρότινος και ζώντας αποκλειστικά την μαγεία της στιγμής. Το γέλιο του Καλογήρου πιστεύω είναι το πιο αντιπροσωπευτικό δείγμα ομορφιάς και ανεμελιάς και κλείνει με τον πιο όμορφο τρόπο το νοσταλγικό φιλμ.
Σκηνοθεσία: Γιάννης Δαλιανίδης
Παραγωγή: Γιώργος Καραγιάννης και Σια
Πρωταγωνιστούν: Στάθης Ψάλτης , Καίτη Φίνου, Σταμάτης Γαρδέλης , Ρένα Παγκράτη , Έφη Πίκουλα , Σπύρος Καλογήρου, , Δήμητρα Σερεμέτη , Κώστας Τριανταφυλλόπουλος , Κώστας Ευριπιώτης , Παύλος Ευαγγελόπουλος , Τώνης Γιακωβάκης , Κώστας Παπαχρήστος, Άγγελος Γεωργιάδης , Πάνος Σολωμός ,
Υπόθεση: Σε ένα όμορφο ελληνικό νησί ο Στάθης, ένας ιδιαίτερα ζωηρός και δραστήριος ερωτικά νέος, του οποίου ο πατέρας έχει καφενείο στην κεντρική πλατεία του νησιού, αρέσκεται στο να κάνει καμάκι στις ξένες τουρίστριες που κάνουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές στο νησί. Αυτό στεναχωρεί και πληγώνει ιδιαίτερα την γειτόνισσά του την Μαργαρίτα, που τον αγαπά και είναι πολύ ερωτευμένη μαζί του κάνει όνειρα για να τον παντρευτεί. Από την άλλη, ο Στάθης αντιμετωπίζει και την καθημερινή γκρίνια του πατέρα του που δεν το βοηθά στο καφενείο καθότι ο ίδιος αρέσκεται στο αγαπημένο του σπορ το καμάκι. Εν τω μεταξύ καταφθάνει στο νησί για να περάσει το καλοκαίρι η αδελφή του Καίτη, μια όμορφη και ρομαντική κοπέλα, που ζει την χειμερινή περίοδο στην Αθήνα. Στο πλοίο της γραμμής γνωρίζει και ερωτεύεται τον Σταμάτη, έναν Αθηναίο που πηγαίνει για διακοπές στο νησί.
Σχόλια: Ανεμελιά, ηλιόλουστο καλοκαίρι, κέφι και χαβαλές στο έπακρο, καμάκι στο φουλ, τραγούδια, ερωτικά σκιρτήματα και τόσα άλλα. Αντιπροσωπευτική ταινία των ’80 που όσες φορές και να την δει κανείς δεν την χορταίνει με τίποτα, απλά γιατί σε κάνει να ταξιδεύεις νοερά στην αγαπημένη μας δεκαετία που την έχουμε συνδέσει τόσο γλυκά με την ανεξάντλητη ανεμελιά της εφηβείας μας και της νεότητας μας. Το πανέμορφο νησί που γυρίστηκε το φιλμ η Ύδρα καθώς και οι ανεπανάληπτες καλοκαιρινές ομορφιές που τόσο περίτεχνα αποτυπώνονται στο πανί, αφήνουν στον τηλεθεατή τις μέγιστες όμορφες εντυπώσεις και τον γαληνεύουν με τα πιο ωραία συναισθήματα. Οι ηθοποιοί που πρωταγωνιστούν είναι οι αγαπημένες μας μορφές που τόσο πολύ θαυμάσαμε εκείνα τα χρόνια και ταυτιστήκαμε μαζί τους μέσα από τις ταινίες της εποχής με αισθήματα απέραντης αγάπης. Θα σταθώ στον μεγάλο μας ηθοποιό του ελληνικού κινηματογράφου τον Σπύρο Καλογήρου που τον είχαμε ταυτίσει σε ταινίες προηγούμενων δεκαετιών με τον ρόλο του κακού. Σε αυτήν την ταινία μας δίνει δείγματα του αστείρευτου υποκριτικού του ταλέντου και στον καλοκάγαθο ρόλο του μελιστάλαχτου αλλά και γκρινιάρη λόγω Στάθη πατέρα. Ένας ηθοποιός κόσμημα και ένας ΚΥΡΙΟΣ με όλη την σημασία της λέξης. Στα μείον της ταινίας οι υπερβολικοί και ως ένα σημείο άκομψοι και κουραστικοί σεξιστικοί διάλογοι μέσα από τις άστοχες βωμολοχίες του Ψάλτη. Ήταν πιστεύω αρνητική εικόνα στην ταινία και ήταν κάτι που συνήθιζε ο Δαλιανίδης στις ταινίες του μέσω του συνήθη ύποπτου Στάθη και νομίζω ότι και οι δυο θα το έχουν μετανιώσει λίγο στα επόμενα χρόνια. Anyway, είναι συγχωρητέο το μικρό ολίσθημα σε σχέση με το γέλιο που μας πρόσφερε ο άφθαστος Στάθης μας.
Επικές στιγμές του φιλμ:
1) Come with me για να την βρεις! Ένα τραγούδι που σημάδεψε εκείνη την δεκαετία και συνδέθηκε τόσο πολύ με την αθώα και αγνή προσέγγιση του άντρα προς την γυναίκα μακριά από σεξιστικούς υπαινιγμούς και ερωτικές παρενοχλήσεις που στην εποχή μας είναι πολύ εύκολο να στιγματιστεί και να σταμπαριστεί κανείς δικαίως και αδίκως. Ήταν η εποχή που δεν μάσαγε ο νέος να πλησιάσει την κοπέλα που γούσταρε και να της εκφράσει αυτό που νιώθει πρόσωπο με πρόσωπο και όχι μέσω facebook και Instagram και όλες αυτές τις σαχλαμάρες. Επικός Γαρδέλης και κουκλάρα Πίκουλα!
2) To εντυπωσιακό σκηνικό στα βράχια που οι κάτοικοι του νησιού προεξάρχοντος του παπά παρακολουθούν τους γυμνιστές. Το πλάνο με τον παπά να παρακολουθεί με τα κιάλια τους τουρίστες σε συνδυασμό με την μαγκούρα του που μπλέχτηκε στα ράσα του και το οπτικό αποτέλεσμα ήταν σαν να βρισκόταν σε κατάσταση ερωτικού παροξυσμού σωματικά, προκάλεσε πολύ γέλιο.
3) Το απίστευτο πέσιμο του Γαρδέλη στην Πίκουλα στην ντίσκο του νησιού αφού την μέθυσε πρώτα με τα ουισκάκια και ύστερα με ερωτόλογα ενώ ταυτόχρονα της έβαζε άγριο χέρι χαϊδεύοντας τα μπούτια της μέσα από την φούστα της, με αποτέλεσμα η τελευταία να αφεθεί ερωτικά και να διασκεδάσει στο φουλ χορεύοντας ακατάπαυστα. Δεν υπάρχει πιο ωραία εικόνα από την γυναίκα όταν έχει έρθει στο κέφι με λίγα ποτά χωρίς να φτάσει να είναι σε κατάσταση μέθης. Απελευθερώνεται ερωτικά χωρίς να γίνεται χυδαία, βγάζει από μέσα της τον καλύτερο της εαυτό από πλευράς διασκέδασης, ερωτισμού και κεφιού. Για μένα αυτή η εικόνα είναι η πιο ερωτεύσιμη και σαγηνευτική του ωραίου φύλου. Γνώμη μου.
4) Το πλοίο ΄΄Μυκήνες’’ στο οποίο συνταξίδευαν οι Γαρδέλης και Πίκουλα και γνωρίστηκαν για πρώτη φορά. Πόσοι και πόσοι από μας άραγε δεν έχουμε ταξιδέψει με το εν λόγω καράβι έστω και μια φορά στα πανέμορφα νησιά του Αργοσαρωνικού κάποιο μακρινό καλοκαίρι και το έχουμε συνδυάσει με τα εφηβικά και νεανικά μας χρόνια. Καλοκαίρι του 1978 Σπέτσες. Ένα από τα πιο όμορφα καλοκαίρια του γράφοντα όταν στο μυαλό του όλα ήταν γύρω του αγγελικά πλασμένα και ονειρεμένα. Εις μάτην! Η ζωή προσγειώνει ανώμαλα.
5) Η τελευταία σκηνή στο κατάστρωμα του πλοίου, όπου όλοι οι ηθοποιοί χαμογελούν ευθυμούν και χορεύουν σε στιγμές ανεμελιάς της στιγμής ξεχνώντας ότι τους χώριζε μέχρι πρότινος και ζώντας αποκλειστικά την μαγεία της στιγμής. Το γέλιο του Καλογήρου πιστεύω είναι το πιο αντιπροσωπευτικό δείγμα ομορφιάς και ανεμελιάς και κλείνει με τον πιο όμορφο τρόπο το νοσταλγικό φιλμ.