Ημουν πολυ φαν των Star Wars games, οταν βγηκαν απο το 1992 και μετα στα PCs. Την ιστορια την ακολουθησα απο κοντα, με πολυ ενθουσιασμο
Ξεκινώντας με το εκπληκτικό εξομοιωτή
X-wing, κατα τη γνωμη μου το πρωτο "σοβαρο" και "ρεαλιστικο" παιχνιδι Star Wars που αναπτυσσει τη μυθολογια και το συμπαν του Star Wars. Ως εξομοιωτης μας επετρεπε να ζησουμε "ρεαλιστικα" τις ιδιοτητες, τη δυναμη και την ταχυτητα των σκαφων που ειδαμε στις ταινιες, διαχειριζομενοι λειζερ, ασπιδες, ταχυτητα κλπ. Εχω κανει εκατονταδες πειραματισμους με ταχυτητες, φιγουρες και ελιγμους. Το σεναριο χρησιμοποιουσε στοιχεια που αναφερονταν στα ως τοτε κομικς και μυθιστορηματα Star Wars, αλλα και ανεπτυσσε την ιστορια της Επαναστασης πριν τις ταινιες, πως ανακαλυφθηκε η υπαρξη του Death Star, τι εγινε για να κλαπουν τα σχεδια, και τελος η μαχη του Yavin οπου καταστραφηκε, σε μια αποστολη-παλουκι. Η ιστορια συνεχιστηκε με 2 expansions. Το παιχνιδι αυτο με εκανε να δω πιο σοβαρα και να ξαναδω τις κλασσικες ταινιες που μεχρι τοτε ειχα δει περιστασιακα και να πορωθω με το συμπαν του Star Wars
Αξιος διαδοχος το θεικό
TIE-fighter που οχι μονο ηταν σηκουελ του προηγουμενου, αλλα και μας επετρεπε να ζησουμε απο την πλευρα της Αυτοκρατοριας. Η ιδια εμπειρια αλλα πολυ πιο πλουσια και ανωτερη απο καθε αποψη, με συναρπαστικες αποστολες, σεναριο με ανατροπες και προδοσιες, και παρα πολλα σκαφη.
το μοναδικο μειονεκτημα του ειναι οτι δεν κανει tie-in με συγκεκριμενα γεγονοτα απο τις ταινιες: ενω το XW σου προσφερει την ηδονη να "ανακαλυπτεις" το Death Star και να συμμετεχεις στη μαχη του Yavin, το κατα τα αλλα συναρπαστικο σεναριο του TF δεν προσφαρει κατι αναλογο.
Την ιδια εποχη κυκλοφορησε το υπέροχο
Dark Forces οπου ειδαμε τη γενηση του ηρωα Kyle Katarn. Εδω ηταν η πρωτη αποπειρα της Lucasarts στον κοσμο των Doom-clones, δημιουργωντας ενα παιχνιδι πολυ ανωτερο ολων των αναλογων, με Stormtroopers αντι για τερατα, και Star Destroyers αντι για λαβυρινθους οπου απλα ψαχνεις την εξοδο. Ο Kyle πρωταγωνιστησε στα σικουελ, οπου γινεται Jedi, αλλα εκανε και εμφανισεις σε πιο προσφατες νουβελες και κομικς Star Wars.
Υπηρξαν φυσικα και τα εντυπωσιακα
Rebel Assault 1+2 που ειχαν τη φιλοσοφια του interactive movie και του rail shoot-em-up. Λογω της φυσης τους, ηταν λιγοτερο αγαπημενα μου, αλλα πολυ πιο εντυπωσιακα σε γραφικα και ηχο. Δεν βαριομουν να τα παιζω ξανα και ξανα και να πορωνομαι με τις φοβερες (για τοτε) cutscenes, με τα ηχεια στο φουλ. Το δευτερο μερος της σειρας ηταν κυριολεκτικα ταινια με ηθοποιους και πραγματικα props απο τις παλιες ταινιες.
Προσφατα εχω δει το
Super Star Wars το οποιο ομως ηταν ενα απλο (αν και πολυ καλο) arcade και δεν μου εκανε ιδιαιτερη εντυπωση.
Απο κει και περα βγηκαν λιγοτερο η περισσοτερο αξιολογοι τιτλοι (X-wing Alliance, KotOR), που ξεφευγουν για μενα απο τα ορια του ρετρο, αλλα και χανεται καπως η μπαλα αφου βιομηχανοπιηθηκε τελειως η ιστορια Star Wars.