Συμβουλές από βετεράνο αγοραπωλητή του Ebay:
1) δεν αγοράζουμε από τυχαίους πωλητές και προτιμάμε έμπειρους powersellers ή τουλάχιστον 50 θετικά feedback (100+ ακόμα καλύτερα, ειδικά αν είναι σε διάστημα άνω του έτους, πολλά μαζεμένα σε ένα μήνα δεν λένε κάτι για την μακροπρόθεσμη συμπεριφορά του πωλητή). Εννοείται ότι προτιμάμε το positive rate να είναι 99%+, μπορείς πάντως να κοιτάς και τα comments στα negatives που τυχόν υπάρχουν για να δεις τι ακριβώς πήγε λάθος σε κάποιους άλλους. Κάποιες φορές μπορεί να φανούν patterns που δίνουν αξιόλογες πληροφορίες. Επίσης κάτι που παραφαίνεται καλό (πχ Radiant Silvergun για 30 ευρώ) βρωμάει!
2) ότι έχει σημαντική αξία (πχ 20-30 ευρώ και πάνω, ανάλογα τι θεωρείς εσύ αποδεκτό όριο απώλειας) ή έτυχε και το πήρες σε τιμή σαφώς κάτω του μέσου όρου για το συγκεκριμένο αντικείμενο να ζητάς να στο στείλουν
συστημένο. Θα χάνεις κάπως σε ταχυδρομικά, αλλά θα έχεις το κεφάλι σου ήσυχο. Πάρε ως δεδομένο ποσοστό απωλειών περίπου 5% από όλες τις αιτίες-κύρια αιτία πάντα είναι μ@λ@κ1@ ΜΕΤΑ την άφιξη του αντικειμένου στην Ελλάδα, στην τελική φάση παράδοσης σε εσένα. Σημειώνω ότι παίζει και η φ0υσ+ι@ να μην είναι ευχαριστημένος ο πωλητής (ειδικά αν είναι κανένας πιτσιρικάς ψιλικατζής με χαμηλό feedback) με την χαμηλή τιμή που έβγαλε το auction και να παραστήσει ότι το έστειλε χωρίς να το έχει κάνει, κάτι που είναι αδύνατον να γίνει σε συστημένο. Επίσης, ειδικά από Αμερική/Ασία να είναι ΠΑΝΤΑ airmail, το ταχυδρομείο εδάφους αργεί τραγικά (minimum 2-2,5 μήνες, συχνά πάνω από 4) και επομένως αν και όταν έρθει δεν μπορείς να κάνεις απολύτως τίποτα σε περίπτωση ελαττωματικού/βλάβης κλπ (η περίοδος feedback και τυχόν αποζημίωσης από το Paypal θα έχει λήξει).
3) αν το αντικείμενο είναι εύθραυστο (πχ αυθεντικό παιχνίδι DC) να ζητάς πάντα να το στείλουν σε κουτί έστω και με extra χρέωση! Παίρνε ως δεδομένο ότι κάποιοι στο ταχυδρομείο θα παίξουν ποδόσφαιρο με το πακέτο σου! Οι συνήθεις φάκελοι με φουσκίτσες απλά δεν αντέχουν σε τέτοια κακομεταχείριση. Καλύτερα λίγο extra χρέωση για καλή προστασία παρά να παραλάβεις συντρίμμια :animrolleyes:
4)
no business με Έλληνες, είναι οι μεγαλύτεροι απατεώνες του πλανήτη! Λυπάμαι που το λέω, αλλά συστηματικά θα σου αποκρύψουν στοιχεία για την κατάσταση του αντικειμένου ή θα προσπαθήσουν να σε εκμεταλλευτούν, όπως άλλωστε διαπίστωσες και εσύ. Top class για εμένα οι Γιαπωνέζοι/Ασιάτες γενικότερα, απλά άψογοι.
5) ειδικά στην αρχή και μέχρι να πάρουμε το feeling, ελέγχουμε προσεκτικά τα market prices (κοιτώντας τις τελειωμένες παρόμοιες auctions) και δεν ορμάμε στο πρώτο αντικείμενο του είδους που ψάχνουμε μόλις δούμε το auction. Σχεδόν τίποτα δεν είναι μοναδικό και είναι καθαρά θέμα χρόνου να ξαναβγεί ένα ίδιο, δεν βαράμε το πρώτο "Buy it now" που θα δούμε, εκτός αν είναι κάτι που το ψάχνεις πραγματικά απεγνωσμένα/επειγόντως!
6) όταν μπορούμε προτιμάμε αγορές από Ευρωπαική Ένωση, από Αμερική/Ασία κλπ μπορεί να σε σκίσει το τελωνείο και να σου βγει ο κούκος αηδόνι (αν μιλάμε για hardware, για games δεν υπάρχει πρόβλημα να περάσουν).
7) αρκετοί Ευρωπαίοι πωλητές που το Ebay λέει ότι πουλάνε μόνο στην χώρα τους (πχ UK only/Germany only) είναι παραπάνω από πρόθυμοι να στο στείλουν Ευρώπη αν τους ρωτήσεις με email πριν κάνεις bid. Αν όμως το γράφουν στο auction text τότε μάλλον το εννοούν! Στην πρώτη περίπτωση πολλές φορές είναι απλώς αβλεψία τους να βάλουν την σωστή ρύθμιση όταν ποστάρουν το auction ή απλώς δεν το έχουν καν σκεφτεί να πουλήσουν εξωτερικό. Αυτά τα auctions συχνά καταλήγουν να είναι αρκετά οικονομικότερα γιατί αρκετοί αγοραστές από άλλες χώρες τα αποφεύγουν και η "κόντρα" για την αγορά είναι μικρότερη. Ποτέ όμως δεν κάνεις bid σε αντικείμενο που γράφει ότι δεν το στέλνουν Ευρώπη χωρίς να ρωτήσεις γιατί μπορεί να βρεθείς με ένα ωραιότατο negative.
8) καλό είναι να ρωτάς προκαταβολικά τα ταχυδρομικά για Ελλάδα αν δεν αναφέρονται ρητώς στο κείμενο για να μην βρεθείς με δυσάρεστες εκπλήξεις. Ειδικά από Αμερική πολλοί πωλητές δίνουν πχ ένα game για 1$ και μετά ζητάνε 30$ ταχυδρομικά! Δεν υπάρχει προς το παρόν προστασία για κάτι τέτοιο και αν δεν πληρώσεις θα θεωρηθείς non-paying bidder.
Σχετικά με τις συγκεκριμένες ερωτήσεις σου:
ο xalia γενικά με κάλυψε στο θέμα της εναπόθεσης των πακέτων. Προσθέτω μόνο ότι μου έχει τύχει 2-3 φορές τουλάχιστον να "χαθεί" η ειδοποίηση του συστημένου. :animangry: Τώρα την έκλεψε κανείς, βαρέθηκε ο ταχυδρόμος και δεν την έγραψε, χάθηκε...τρέχα γύρευε. Πάντως αν περιμένεις κάτι εύλογο χρονικό διάστημα (πχ 2 εβδομάδες για Ευρώπη, 3 για τον υπόλοιπο κόσμο) και δεν έχει φανεί τίποτα δεν βλάπτει να ρωτήσεις στο ταχυδρομικό γραφείο. Έχει τύχει να βρω εκεί πακέτα μου που στα χαρτιά φαινόταν ότι έχω ειδοποιηθεί να τα παραλάβω, ενώ στην πράξη...
Το θέμα με τις προπληρωμένες κάρτες έχει ένα δικό μου μεγάλο thread/οδηγό στο mame.gr:
http://www.mame.gr/phpBB2/viewtopic.php?t=580
Διάβασε το και αν υπάρχουν επιπλέον απορίες εδώ είμαστε!
Γενικά το θέμα online αγορές/Ebay κλπ είναι μονόδρομος για σοβαρές retro αγορές και μπορεί να αποδειχτεί παράδεισος αν το χειριστείς έξυπνα.
Έχει όμως πολύ "ζουμί" και με ένα post (ακόμα και τεράστιο σαν αυτό εδώ!) δεν μπορώ να το καλύψω όσο αναλυτικά θα ήθελα. Αν ποτέ ξαναγίνει meeting θα χαρώ να μιλήσουμε και από κοντά σχετικά.
Εγώ πάντως ακολουθώντας τις παραπάνω τακτικές κυρίως έχω διακινήσει αρκετές χιλιάδες ευρώ σε 300+ συναλλαγές εντός και εκτός Ebay με συνολικές απώλειες της τάξης των 2 αντικειμένων και 20 ευρώ.
![Cool :cool: :cool:](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f60e.png)