GTETRIS - © 1993, Παναγιώτης Κ.---------------------------------------
Το GTETRIS είναι μια έκδοση του πολύ γνωστού παιχνιδιού TETRIS. Παίζεται
από έναν ή δύο παίχτες ταυτόχρονα. Για να τρέξει, ο υπολογιστής πρέπει να
είναι εφοδιασμένος με κάρτα VGA. Δεν υπάρχει άλλη απαίτηση από άποψη υλικού.
Στην αρχική οθόνη υπάρχουν οι εξής επιλογές:
[F1] - 'Ενας παίχτης.
[F2] - Δύο παίχτες ταυτόχρονα.
[F3] - Εμφάνιση μιας σύντομης οθόνης βοήθειας.
[F4] - Αλλαγή των πλήκτρων του παιχνιδιού.
[Tab] - 'Εγχρωμο/μονόχρωμο παιχνίδι.
[Esc] - 'Εξοδος στο λειτουργικό.
Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού χρησιμοποιούνται τα εξής πλήκτρα:
Παίχτης 1 Παίχτης 2
[A] [D] [4] [8] [6]
[X] [2]
[A] - Αριστερά - [4]
[D] - Δεξιά - [6]
- Περιστροφή - [8]
[X] - Ρίξιμο - [2]
[Tab] - 'Εγχρωμο/μονόχρωμο παιχνίδι.
[Esc] - Επιστροφή στην αρχική οθόνη.
Σημειώνεται ότι τα παραπάνω πλήκτρα είναι τα εξ'ορισμού και ότι μπορούν
να αλλάξουν με την επιλογή [F4] της αρχικής οθόνης.
Ο σκοπός του παιχνιδιού είναι πασίγνωστος. 'Οσον αφορά το σκόρ, ο
υπολογισμός του γίνεται ώς εξής: Για κάθε κομμάτι ο παίχτης παίρνει βαθμούς
που είναι περισσότεροι άν το κομμάτι ριχτεί από ψηλά και αν έχει περιστραφεί
λίγες φορές. 'Οταν ο παίχτης συμπληρώσει μία γραμμή παίρνει 50 βαθμούς.
'Οταν συμπληρωθούν δύο γραμμές ταυτόχρονα, δίνονται 200 βαθμοί. Για τρείς
γραμμές ταυτόχρονα δίνονται 400 βαθμοί ενώ για τέσσερεις 800 βαθμοί. Στο
τέλος κάθε πίστας, ο παίχτης παίρνει bonus που είναι ανάλογο του πόσο
χαμηλά βρίσκεται το tetris του εκείνη την στιγμή. Το πρόγραμμα διατηρεί
πίνακα με τους 10 hi-scorers.
Κάθε πίστα τελειώνει όταν ο παίχτης συμπληρώσει 20 γραμμές. Στις άκρες
της οθόνης φαίνονται οι γραμμές που απομένουν για το τέλος της πίστας. 'Οταν
παίζουν δύο παίχτες, για να περάσουν στην επόμενη πίστα, πρέπει να τελειώσουν
και οι δύο. Πρίν αρχίσει η επόμενη πίστα, υπάρχει ένα επιπλέον bonus:
χαρίζονται (διαγράφονται) οι μισές ημιτελείς γραμμές που υπάρχουν στην οθόνη.
Φυσικά κάθε πίστα είναι δυσκολότερη από την προηγούμενή της.
Το πρόγραμμα έχει γραφεί σε Borland C ενώ στα κρίσιμα σημεία (scrolling),
υπάρχει κώδικας σε assembly. 'Εχει δωθεί ιδιαίτερη προσοχή ώστε να μπορούν
να παίξουν δύο παίχτες ταυτόχρονα χωρίς να επηρεάζεται η ταχύτητα του
παιχνιδιού. Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι το παιχνίδι συχγρονίζεται με το
ρολόι του υπολογιστή έτσι ώστε να τρέχει με την ίδια περίπου ταχύτητα σε
οποιοδήποτε σύστημα.
Παναγιώτης Κ.