Απορία περι copyright ημερομηνίας

BETTY BOOP

Official *GOD* of RetRo
Joined
25 Απρ 2010
Μηνύματα
9.271
Αντιδράσεις
6.091
Όταν λέμε ότι μια σειρά εχει copyright (εμφανίζεται στους τίτλους έναρξης ή τέλους της σειράς) για παράδειγμα 1990, πώς καταλαβαίνουμε ποια περίοδο γυρίστηκε, το 1989-1990 ή 1990-1991?

Είναι εφικτό κάτι τέτοιο?
 
Απο οσο εχω παρατηρησει, αναφερεται στη χρονια που αρχισαν τα γυρισματα. Οποτε μια σειρα με copyright 1990, προβληθηκε στη σεζον 90-91
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Οπως τα λεει ο Rakeesh πρεπει να ειναι τα πραγματα.

Μια που το εφερε η κουβεντα για το ετος του copyright στα σηριαλ, ας πουμε και για το τι συνεβαινε με τις παλιες ταινιες, ελληνικες και ξενες.

Οι περισσοτερες γυριστηκαν ενα χρονο νωριτερα απο το αναφερομενο ετος παραγωγης. Αυτο συνεβαινε γιατι δεν μετραγε ποτε πραγματικα γυριζονταν, αλλα ποτε εβγαιναν στις αιθουσες.

Μερικα παραδειγματα ειναι τα ακολουθα οπου διπλα στο φερομενο ως ετος παραγωγης υπαρχει το αληθινο ετος γυρισματος της ταινιας:

Oι Γερμανοι ξαναρχονται 1948 - 1947 στην πραγματικοτητα

Ο μεθυστακας 1950 - 1949 στην πραγματικοτητα

Λατερνα, φτωχεια και γαρυφαλλο 1957 - 1956 στην πραγματικοτητα

Η Αλικη στο Ναυτικο 1961 - 1960 στην πραγματικοτητα

Γαμπρος απο το Λονδινο 1967 - 1966 στην πραγματικοτητα

Καταχρηση εξουσιας 1971 - 1970 στην πραγματικοτητα

και παει λεγοντας με αμετρητες ταινιες ακομα, ειτε μεγαλων ειτε μικρων εταιριων. Και με τις ξενες παρατηρειται το ιδιο ακριβως φαινομενο, με δυο ακραια παραδειγματα στις ταινιες Arsenic and Old Lace, του 1944 υποτιθεται, αλλα στην πραγματικοτητα παμε τρια χρονια πισω στο 1941. Ο λογος ηταν οτι η ταινια δεν εβγαινε στις αιθουσες μεχρι να παιχτει στο Broadway και η τελευταια παρασταση του ομωνυμου θεατρικου.

Δευτερη περιπτωση η Lolita με φερομενο ετος παραγωγης το 1962, ενω στα αληθεια το φιλμ γυριστηκε απο τον Νοεμβριο του 1960 μεχρι τον Μαιο του 1961. Αυτη τη φορα ο λογος της 13μηνης αναμονης ηταν οτι η πρωταγωνιστρια Sue Lyon επρεπε να φτασει τα 16 της χρονια...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ως feeder και όσον αφορά την βάση, με κάποια συμφωνώ και με κάποια όχι. Όταν έχουμε μια ταινία που έχει μείνει μόνο στα γυρίσματα, ναι, να το δώσουμε το έτος και να αναφέρουμε πως δεν προβλήθηκε ποτέ. Έχει γίνει και με κάποιες τηλεοπτικές σειρές. Σε οποιαδήποτε μελέτη όμως γίνεται παγκόσμια σε βάσεις δεδομένων, αναγράφεται πάντα το έτος που προβλήθηκε πρώτη φορά, βάσει της πρεμιέρας που έχει κάνει μια ταινία στο πανί. Κι αυτό γιατί το έργο τότε το βλέπει ο κόσμος, τότε έχει αποδοχή. Τότε γνωστοποιείται. Τότε προβάλεται βρε αδερφέ! Τα "γυρίσματα" δεν είναι έργο τέχνης, όπως δεν είναι τα "προσχέδια" ενός κόμικ ή οι "σημειώσεις" ενός συγγραφέα. Εάν πάλι ένας συγγραφέας φτιάξει ένα βιβλίο για να το διαβάζει μόνος του, αν δεν το κοινοποιήσει σε αυτόν που το καταγράφει, δε θα το μάθουμε ποτέ. Ως χειροπιαστή απόδειξη λοιπόν ότι ένα φιλμ "υπάρχει", είναι η ημερομηνία (πρώτη αν θες) προβολής του, όπως ενός βιβλίου είναι η χρονολογία έκθεσής του στο κοινό. Τα υπόλοιπα αν τα γνωρίζουμε ως καταγραφή, αν δεν τα θεωρούμε ευκόλως εννοούμενα τότε μπορούν να αναφέρονται κάλλιστα στις πληροφορίες του κάθε φιλμ. Για παράδειγμα το "Οι Γερμανοί Ξανάρχονται" που αναφέρεις προβλήθηκε πρώτη φορά στις 5 Ιανουαρίου 1948. Ποιος θα πίστευε πως το copyright έγινε μέσα σε 4 ημέρες; Εγώ οφείλω να περάσω λοιπόν αυτή την ημερομηνία γιατί αυτή μου παρουσιάστηκε το έργο.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Δε μιλησε κανεις για προσχεδια και σημειωσεις ενος φιλμ, κατι που παντα προηγειται των γυρισματων.

Μιλαμε για τον χρονο που ελαβε χωρα αυτο που τελικα προβαλλεται στο πανι. Αυτο που βλεπει το κοινο. Τα γυρισματα ειναι το ιδιο το εργο και σε αυτα αποτυπωνεται η εμπνευση του σκηνοθετη, η ατακα που μερικες φορες βγαινει αυθορμητα απο τον ηθοποιο, και γενικα εκει φαινεται η καλη, μετρια, η κακη δουλεια ολων των καλλιτεχνικων παραγοντων. Η ταινια ειναι το αποτελεσμα και οχι το προσχεδιο.

Αυτο λοιπον θα πρεπει να μετραει και οχι ποτε αυτη η δημιουργια βγαινει στις αιθουσες. Κατι τετοιο δεν ειναι εργο τεχνης, αλλα εμπορικη κινηση η οποια δεν κανονιζεται απο αυτους που κοπιασαν πραγματικα για να γινει το εργο αυτο, αλλα απο αλλους που θελουν να βρουν μια καλη και βολικη ημερομηνια πρωτης προβολης.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Εχει λογικη αυτο που λες, Mandrake. Οταν ειπα 'το ετος που αρχισαν τα γυρισματα' μαλλον το υπεραπλοποίησα γιατι δεν ελαβα υποψη οτι καποιες σειρες μπορει να προβαλλονται χρονια μετα το γυρισμα.

Οπως και να εχει εχω παρατηρησει το εξης: οταν μια σειρα λεει 1990 σημαινει οτι ξεκινησε να προβαλεται το φθινόπωρο του 1990. Ακομα και τα επεισοδια της προβάλλονται μετα το Γενάρη του 1991, αναφερουν το 1990 στον τιτλο.
 
Δε μίλησα για τα "προσχέδια" και "σημειώσεις" ενός φιλμ αλλά ενός βιβλίου ή κόμικ για να δείξω αντίστοιχα την προεργασία σε άλλα έργα τέχνης. Για την προεργασία του φιλμ, ανέφερα "γυρίσματα". Όταν ένας γράψει ένα βιβλίο και του πάρει χρόνια να το τελειώσει, όπως η έρευνα του Κολιοδήμου ή του Βαλούκου ας πούμε. Εγκυκλοπαιδικής φύσεως δηλαδή και το κυκλοφορήσει το '94 ενώ το έφτιαχνε απ' το '91. Εγώ τι θέλεις να καταγράψω; 1991, 1992, 1993 ή 1994; Ή μήπως πρέπει να βάζω 1991-1994; Όταν κάνεις καταγραφή πρέπει να οριοθετούνται κάποιοι κανόνες. Άλλωστε όπως θα δεις βάζουμε "έτος προβολής" και όχι "έτος/έτη παραγωγής". Το τελευταίο, αν το γνωρίζουμε, το περνάμε στα trivia. Δεν γράφουμε λοιπόν ότι μας συμφέρει, αλλά ότι έχει καθιερωθεί.

Κανενός ο κόπος δε μειώνεται όταν εγώ δώσω την ταινία του πότε προβλήθηκε για πρώτη φορά. Η ημερομηνία αυτή σηματοδοτεί πότε ένα έργο γνωστοποιήθηκε στο κοινό και όχι οι ημερομηνίες που κράτησαν τα γυρίσματα. Και σε τελική ανάλυση δεν είδα ποτέ κανέναν καλλιτέχνη να διαμαρτυρηθεί ή να πει "αυτό εγώ το έφτιαξα τότε και παρουσιάζεται λανθασμένα τότε". Μπορεί να έχει συμβεί αλλά είναι περίπτωση "σταγόνας στον ωκεανό". Δεν αμφισβητεί κανείς την δουλειά του όποιου καλλιτέχνη κάνοντας μια καταγραφή στην δουλειά του. Απεναντίας θα έλεγα τον κάνει γνωστή την δουλειά του στον υπόλοιπο κόσμο! Αν η δημιουργία αυτή δε βγαίνει ποτέ στις αίθουσες (όπως ένας πίνακας, ένα κόμικ, ένα βιβλίο δε βγαίνει σε εκθέσεις, ένα άλμπουμ δεν κυκλοφορεί ποτέ κτλ.), δεν την γνωρίζει κανείς και συνεπώς "δεν υπάρχει". Τι έργο να μνημονεύσεις εκεί; Οπότε το έτος παρουσίασης ενός έργου είναι που το κάνει γνωστό και βάσει αυτού πρέπει να γίνεται μια καταγραφή. Για λόγους συνέπειας αν θέλεις.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Επαναλαμβανω οτι τα γυρισματα μιας ταινιας, οσον αφορα αυτο που μενει απο αυτα και αυτο που βλεπει τελικα το κοινο, δεν ειναι το προσχεδιο οπως στα κομικς η στα βιβλια, αλλα το αποτελεσμα. Και κανεις δεν τα βαζει μαζι σου η με τον οποιονδηποτε feeder, που πραττεις οπως πραττεις, γιατι οπως ειπες και εσυ "γραφουμε ο,τι εχει καθιερωθει". Κατα την αποψη μου, κακως εχει καθιερωθει ετσι. Εκει ειναι η αντιρρηση μου και μονο. Αν ειχε καθιερωθει διαφορετικα, φανταζομαι οτο ο καθε feeder θα επραττε αναλογως. Αλλα αυτο σιγουρα δεν ειναι δικο σας θεμα για να το αλλαξετε, απο τη στιγμη που ετσι συνηθιζεται επι τοσα χρονια.

Επειδη δε μου αρεσει να ανοιγω ατερμονους διαλογους μεσα σε ενα φορουμ, νομιζω οτι εκανα κατανοητo το σημειο που ηθελα να θιξω και δεν εχω να προσθεσω τιποτα περισσοτερο εκτος απο ενα πραγμα: Oταν βλεπω μια ταινια με ενδιαφερει να ξερω ποτε γυριστηκε αυτο που βλεπω και οχι ποτε το προεβαλαν οι αιθουσες για πρωτη φορα. Και το ιδιο φανταζομαι οτι ενδιαφερει τον περισσοτερο κοσμο.

Απο εκει και περα, εσεις καλα κανετε τη δουλεια σας οπως την κανετε και δεν υπαρχει προβλημα μαζι σας.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πέρα από το τι κάνω εγώ και οι υπόλοιποι ως feeders στην βάση, λοιπόν... Αυτό που προσπαθώ να καταλάβω είναι πως είναι δυνατόν ένα έργο που δεν έχει φτάσει στην τελική μορφή, του να θεωρείς πως είναι ολοκληρωμένο. Γιατί όταν ένα φιλμ είναι στα γυρίσματα, σημαίνει πως δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη. Δε μπορούμε να μιλάμε λοιπόν για "αποτέλεσμα". Αν κάποια ταινία σταματήσει στα γυρίσματα, μιλάμε για μισοτελειωμένο έργο. Η μέθοδος καταγραφής που ακολουθείται, προσωπικά θεωρώ πως είναι σωστή. Πρέπει να οριοθετείται κάτι ως "επίσημο" για να μην είμαστε στο αυθαίρετο και στο περίπου. Γιατί λέω "αυθαίρετο" και "περίπου"; Εδώ, ημερομηνίες πρεμιέρας δεν βρίσκονται εύκολα πλέον. Δεν έχουν καταγραφεί σε οποιαδήποτε ταινία υπάρχει ή έχουν χαθεί στο πέρασμα των χρόνων. 120 χρόνια μόνο έχει ο κινηματογράφος ως τέχνη και οι "καθιερωμένες" πληροφορίες που θέλουμε να περάσουμε δεν υπάρχουν. Πόσο μάλλον πότε ξεκίνησαν ή τελείωσαν τα γυρίσματα μιας ταινίας...

Όπως είπα πριν, έστω και για λόγους consistency αν θέλεις, πρέπει να υπάρχει μία στάνταρ καταγραφή. Όχι εδώ έτσι κι εκεί γιουβέτσι. Δεν πρόκειται ποτέ να αποδεχτώ πως κάθε τίμια εγκυκλοπαιδική μελέτη εξυπηρετεί τέτοιους εμπορικούς σκοπούς. Πιστεύω πως ξεκίνησε έτσι ελλείψει γνώσεων και υπήρχε η ανάγκη δημιουργίας καταγραφής βάσει κάποιου στάνταρ που είναι ευκολότερο να βρεθεί και που είναι κοινώς αποδεχτό (από καλλιτέχνες και μη). Άλλωστε η πληροφορία για τα γυρίσματα ενός φιλμ, μπαίνει στις πληροφορίες κανονικά, όπου αυτές είναι γνωστές (δε μιλάω για εμάς αλλά για γενικά τέτοιου είδους έρευνες/μελέτες). Δε νομίζω πως υπάρχει θέμα απόκρυψης ή συμφερόντων. Αυτή είναι όμως, πάντα, η δική μου γνώμη.

Rakeesh είπε:
Εχει λογικη αυτο που λες, Mandrake. Οταν ειπα 'το ετος που αρχισαν τα γυρισματα' μαλλον το υπεραπλοποίησα γιατι δεν ελαβα υποψη οτι καποιες σειρες μπορει να προβαλλονται χρονια μετα το γυρισμα.
Οπως και να εχει εχω παρατηρησει το εξης: οταν μια σειρα λεει 1990 σημαινει οτι ξεκινησε να προβαλεται το φθινόπωρο του 1990. Ακομα και τα επεισοδια της προβάλλονται μετα το Γενάρη του 1991, αναφερουν το 1990 στον τιτλο.
Εδώ φίλε μου τι να σου πω. Το "copyright" είναι ουσιαστικά τα πνευματικά δικαιώματα. Είναι το έτος που κατοχυρώθηκαν επίσημα. Επίσημο λοιπόν είναι το "copyrighted" που αναγράφεται σε ένα μουσικό άλμπουμ, όπως επίσημο είναι και το "produced" για το έτος. Πολλές φορές θα δεις ότι οι χρονιές δε συμβαδίζουν κι έχουμε copyrighted μια χρονιά πίσω. Στην προκειμένη περίπτωση έχω παρατηρήσει ότι το "copyrighted" είναι η χρονιά που φαίνεται πως κυκλοφόρησε ο δίσκος. Αυτό θα το παρατηρήσεις ακόμη και στις bootleg εκδόσεις που ενώ είναι παράνομες κυκλοφορίας (δεν έχουν δηλωθεί στην εφορία), αναγράφουν copyright κανονικά! Παρατηρώ πως αυτό επιλέγεται ως "επίσιμη καταγραφή" για να υπολογίσεις πότε κυκλοφόρησε τι. Τώρα στα τηλεοπτικά δρώμενα έχω παρατηρήσει το έτος που αναγράφεται να συμβαδίζει με τις ημερομηνίες προβολής (απλά δεν έχει τύχει να δω κάτι άλλο πέρα από 1-2 θεατρικές παραστάσεις που με προβληματίζουν) αλλά αυτό δε σημαίνει τίποτα. Επειδή στην τηλεόραση που είναι χαμηλότερου κόστους παραγωγής οι σειρές, απ' ότι οι κινηματογραφικές ταινίες, όλα γίνονται πολύ πιο γρήγορα και είναι λογικό οι ημερομηνίες προβολής να συμβαδίζουν, σχετικά, με την παραγωγή! Ομοίως όμως και σ' αυτές τις περιπτώσεις, εάν η τηλεόραση δε μου προβάλει την δουλειά αυτή, δε μπορώ να το καταγράψω ως παραγόμενο προϊόν ένα χρόνο πριν την προβολή του... Ελπίζω να καταλαβαίνεις το σκεπτικό. Όπου βέβαια έχουμε γνώση για το πότε υλοποιήθηκε αυτό, οπωσδήποτε θα πρέπει να σημειωθεί! :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αποτελεσμα αποκαλω, οπως ειπα και πιο πανω, αυτο που φτανει στον κοσμο και αυτο που βλεπει τελικα το κοινο. Το μεγιστο μερος του ολου αποτελεσματος, αποτελουν τα ιδια τα γυρισματα της ταινιας.

Απο κει και περα, υπαρχουν και σοβαροτεροι λογοι που πρεπει να προτασσεται το ετος γυρισματος αντι του ετους προβολης. Για παραδειγμα, θα ηταν ενδιαφερον να ξεραμε αν μια ταινια πολιτικου περιεχομενου του 1967 γυριστηκε οντως το 1967 η το 1966. Το γιατι, το καταλαβαινει ο καθενας μονος του.

Οπως θα ηταν ενδιαφερον να ξεραμε αν μια ελληνικη ταινια του 1941 γυριστηκε πριν η μετα την εναρξη του πολεμου και της Κατοχης.

Και φυσικα δεν υπαρχει θεμα αποκρυψης η συμφεροντων για ολα αυτα. Ποιος μιλησε για κατι τετοιο;
 
Μα αυτό φαίνεται κι απ' το trivia! Δεν διαφωνώ στο ότι πρέπει να υπάρχουν τέτοιες πληροφορίες και βέβαια είναι πολύ ενδιαφέρουσες!! Απλά έχει επιλεγεί το "έτος προβολής" γιατί οι περιπτώσεις λόγω κατοχής, χούντας ή οτιδήποτε άλλο είναι οι εξαιρέσεις και όχι ο κανόνας! Παραπάνω ανέφερες πως "Κατι τετοιο δεν ειναι εργο τεχνης, αλλα εμπορικη κινηση η οποια δεν κανονιζεται απο αυτους που κοπιασαν πραγματικα για να γινει το εργο αυτο, αλλα απο αλλους που θελουν να βρουν μια καλη και βολικη ημερομηνια πρωτης προβολης.". Μ' αυτό λέω πως δεν συμφωνώ... Δεν κοιτάζει "εμπορικότητα" ένας ιστορικός για να κάνει μια τίμια καταγραφή, απλά πρέπει να θέσει κάποιες βάσεις για να ξεκινήσει και να γίνεται εφικτή σιγά σιγά η καταγραφή αυτή, βάσει των πληροφοριών που έχει και που θα ισχύσουν για το σύνολο των δεδομένων. Εάν είχε ας πούμε έτος προβολής για 2.700 ταινίες (λέμε τώρα ένα νούμερο) και έτος ολοκλήρωσης παραγωγής για 1.000, όπως καταλαβαίνεις για να είναι σωστότερη και πληρέστερη η μελέτη του, θα έπρεπε να επιλέξει το 1ο για την καταγραφή του αυτή. Με τα "περίπου" και τα "ίσως" η καταγραφή και η διάσωση της πληροφορίας είναι τουλάχιστον πρόχειρη και μπακαλίστικη... Δε νομίζω να υπήρχε άλλη εμπορική σκοπιμότητα πίσω απ' αυτό.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μια ταινια , ακομα και ενα βιβλιο - εμπεριεχει περισσοτερα του ενος copyrights. Ισως αυτο να εννοει η bambinella.

To script της ταινιας εχει copyright ηδη πριν αρχισουν τα γυρισματα - ακομα και αν αλλαζει το περιεχομενο του κατα τη διαρκεια τους. Επισης το soundtrack εχει copyright απο τη στιγμη που ειναι ετοιμο - μπορει αυτο να συμβει ακομα και ενα χρονο πριν αρχισουν τα γυρισματα. Οταν δε, κυκλοφορησει - συνηθως μεταγενεστερα της ταινιας , εχει αναφερομενο copyright τη χρονια που ηταν ετοιμο το soundtrack και οχι η ταινια.

Οσον αφορα την ολοκληρωμενη ταινια - παιρνει copyright την στιγμη που τελειωσε η παραγωγη της και οχι τη στιγμη που διατεθηκε στο κοινο. Αν μια ταινια ολοκληρωθει πχ το Νοεμβριο του 2011 και πρωτοπροβληθει (για διαφορους λογους) το Φεβρουαριο του 2012 - Θα αναφερει Copyright 2011.

Με τα σηριαλς συμβαινουν διαφορα αλλα. Ενω ισχυει χρονικα και εκει το copyright της στιγμης που τελειωσε η παραγωγη του επεισοδιου - ή του κυκλου επεισοδειων - οταν υπολογιζεται οτι ο κυκλος θα "πεσει" πανω σε 2 χρονιες - τοτε αναφερονται και οι 2 χρονιες στους τιτλους πχ Copyright 2011-2012. Αυτο γινεται για να ειναι καλυμμενη και η εταιρεια παραγωγης και ο φορεας προβολης (το καναλι δηλαδη) για το χρονικο διαστημα και των 2 ετων που παιζεται το σηριαλ.

Δυστυχως αυτα ειναι τα συνηθη. Δεν ειναι τα πραγματικα, διοτι μεσολαβουν πραγματα που δεν μαθαινουμε ποτε και το τελικο προιον μπορει ανετα να αλλαξει copyright year. Πχ

Στο παραδειγμα με την ταινια του Νοεμβριου 2011 - η οποια προγραμματιζεται να προβληθει τον Φεβρουαριο του 2012 - και ενω βρισκομαστε στον Ιανουαριο του 2012 - οι εταιρειες παραγωγης τα σπανε λογω οικονομικων προβληματων (δεν εχουν εσοδα απο το Νοεμβριο που τελειωσε η παραγωγη) - τοτε συμβαινει συχνα να εμφανιζεται συμπληρωματικα καποιος νεος παραγωγος ο οποιος να καλυψει τα τρεχοντα εξοδα και να παρει "κομματι" του προιοντος και των μελλοντικων εσοδων του. Αυτοματα λογω της νεας συμφωνιας του Ιανουαριου - οταν κυκλοφορησει η ταινια τον Φεβρουαριο θα αναφερει copyright 2012. Αυτο ειναι αδυνατον να το ξερει ουτε να το υπολογισει κανεις.

Στο βαθμο παντως που η παρουσα συζητηση ακουμπα στη retrodb και στα θεματα της - ισως να επρεπε να μεταφερθει σε καποιο πιο σχετικο σημειο του φορουμ.
 
Ναι, αλλα το trivia, ιδιως στις παλιες ταινιες, δε γινεται ευρυτερα γνωστο στο κοινο και τελος παντων λιγοι το ψαχνουν. Σου λεει π.χ. Γαμπρος απο το Λονδινο - 1967, και αντε τρεχα εσυ να μαθεις οτι τελικα γυριστηκε το 1966. Και οταν μιλαω για εμπορικη κινηση και οχι εργο τεχνης, δεν αναφερομαι στους ιστορικους καταγραφεις. Καμια σχεση. Αναφερομαι σε εταιριες παραγωγης και αιθουσαρχες.

Αυτα λοιπον και ετερον ουδεν. Αν μεχρι τωρα δεν κατεστησα εγω αρκετα σαφες το σημειο που θελω να θιξω η αν εσυ δε με καταλαβες, δεν εχει νοημα να συνεχισω.
 
Αγαπητή Bambinella δεν είναι ανάγκη να εκνευρίζεσαι. Μια χαρά κατάλαβα τι θέλεις να πεις και απλά κάνουμε κουβέντα. Άλλωστε τα φόρουμ αυτόν τον σκοπό εξυπηρετούν. Την κουβέντα και την ανταλλαγή απόψεων. Δε μπορούμε πάντα όλοι να συμφωνούμε με όλους, πως να το κάνουμε. Τώρα, αν δε θέλεις να συνεχίσεις, εσύ ξέρεις...

Κατέστησες μια χαρά το σημείο που θέλεις να θίξεις με την διαφορά ότι οι "εταιρίες παραγωγής" και οι "θιασάρχες" δεν είναι οι "υπεύθυνοι καταγραφής" της 7ης τέχνης. Δεν εκπροσωπούν ούτε αυτοί, ούτε οι συλλόγοι τους κάτι τέτοιο. Αυτοί το μόνο που κάνουν είναι να παραθέτουν κάποια στοιχεία όπου θα ζητήσει ο δημοσιογράφος/ιστορικός/μελετητής που με την σειρά του τα αξιοποιεί όπως αυτός νομίζει πως πρέπει να περαστούν. Οι νεότεροι ακολουθούν, συνεχίζουν την δουλειά των πρώτων και τα υπόλοιπα είναι ιστορία.

Τώρα το σκεπτικό "άντε τρέχα εσύ να βρεις" μπορεί κάλλιστα να ανήκει σε κάποιον ωχαδερφιστή (δεν αναφέρομαι σ' εσένα, φυσικά!) που προτιμά να μένει σε ένα ξερό νούμερο δίπλα απ' το "έτος". Ένα νούμερο όμως δεν σου λέει την "ιστορία" μιας ταινίας. Του γιατί να προβλήθηκε τότε αντί για τότε. Αν πραγματικά θέλει να μάθει κάποιος κάτι παραπάνω για μια ταινία, δε μένει εκεί. Διαβάζει όλες τις πληροφορίες, τις αξιοποιεί κι έπειτα αν θέλει κάνει κάποια δική του προσωπική καταγραφή. Ας βρει όμως πότε έγιναν τα γυρίσματα και στις αρχές του Ελληνικού ή ξένου κινηματογράφου, για να είναι αρκετά "συνεπής". Σε αρκετές περιπτώσεις απ' το '30 και πίσω έχουμε ερασιτέχνες ηθοποιούς που ούτε καν τα πραγματικά τους ονόματα δεν έχουμε ολόκληρα, πόσο μάλλον να βρίσκονται πληροφορίες όπως αυτές που ζητάς. Ή γίνεται ολόκληρη δουλειά λοιπόν, ή δεν γίνεται καθόλου. Τα "μισά" δε χωράνε σε μελέτη κάποιου που σέβεται προπαντός τον εαυτό του και την δουλειά του. Αυτός λοιπόν θα πρέπει να τραβήξει κάποιες "γραμμές" στο τι δεδομένα έχει στην διάθεσή του και με ποιον τρόπο θα τα παρουσιάσει. Δεν έχει λάθος, απλά προσπαθεί να περνάει τα ίδια δεδομένα ομοιόμορφα σε κάθε κινηματογραφική ταινία σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχει και που καλύπτουν τα πάντα. Θα παρατηρήσεις μόνη σου και στην δική μας βάση πως όσο πάμε προς τα πίσω τα δεδομένα λιγοστεύουν. Ένας λόγος, φυσικά, είναι στο ότι στο ξεκίνημα έβγαιναν κυρίως μικρού μήκους ταινίες, αλλά όπως καταλαβαίνεις δεν είναι ο μόνος...

Αγαπητέ herco κουβέντα κάνουμε και δεν είναι τέθηκε θέμα πρότασης για την RetroDB. Το ότι συμμετέχω κι εγώ (ως feeder της RetroDB) σε αυτήν, είναι απλά συμπτωματικό μιας και είναι ένα αντικείμενο που μ' ενδιαφέρει προσωπικά και το έχω αναλογιστεί κι εγώ πολλές φορές. Γενικά μιλάμε, λοιπόν, για το τι θα έπρεπε και πως είναι καλύτερα να καταγράφεται κάτι και γιατί. :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Mandrake, για ενα πραγμα μπορω να σε διαβεβαιωσω υστερα απο ολα αυτα. Δεν εκνευριζομαι καθολου, απλως δεν βρισκω πως εχει νοημα να επαναλαμβανω κατι πολλες φορες, αν δεν γινομαι αντιληπτη. Ειναι κουραστικο για σενα, για μενα, και για οσους μας διαβαζουν.

Και περαν ολων αυτων, οπως σου ειπα και πιο πανω, δεν ειναι του στυλ μου οι ατερμονοι διαλογοι γενικα. Ουτε καν ως απλης αναγνωστριας.
 
Ελπίζω τότε να έγινα κι εγώ κατανοητός, βάσει προσωπικής εμπειρίας και ενασχόλησης, για ποιον λόγο πιθανολογώ πως γίνεται με αυτόν τον τρόπο η καταγραφή.
 
Nαι, βεβαιως και καταλαβα τι θες να πεις. Ειπαμε και οι δυο τις αποψεις μας και ελπιζω να βγηκε κατι ουσιαστικο απο αυτον τον διαλογο.
 
Πίσω
Μπλουζα