Απορίες για σωστές κολλήσεις

johnny19818 είπε:
Στη δουλεια, εχω κι ενα φορητο υγραεριου μαρκας Wurth σωστο θηριο. Τσακμακιζεις μια φορα, αναβει και κανεις τη δουλεια σου οπου δεν υπαρχει πριζα κοντα.
Και για του λόγου το αληθές.

IMG_20150224_105101.jpg

IMG_20150224_105145.jpg

elephadas είπε:
Τι χρώμα έχει η σολντερίνη στην οποία αναφέρεσαι, johnny19818? Αν είναι μια γκρίζα αηδιαστική μάζα τότε είναι solder paste, όχι flux.
Έβγαλα φωτογραφίες να δεις.

IMG_20150224_174523.jpg

IMG_20150224_174507.jpg

Και με την ευκαιρία έβγαλα και το εξάρτημα που στηρίζει το κολλητήρι με το σφουγγαράκι από κάτω.

IMG_20150224_174607.jpg

Αγορασμένο επί εποχή δραχμών.

IMG_20150224_174601.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Επανέρχομαι με καινούριες απορίες, λίγο άσχετες με κολλήσεις αλλά είναι μέσα στο κλίμα του console modding.

Θέλω να εγκαταστήσω 50/60 hz switch και av σε master system 2.

Για το 50/60 hz πήρα αυτόν τον διακόπτη http://www.learningaboutelectronics.com/Articles/Toggle-switch-wiring.php . Η απορία μου είναι πως θα το βιδώσω και στερεώσω στο σασί της κονσόλας?

Η δεύτερη (και κάπως χαζή ερώτηση) είναι αν υπάρχει πατέντα να κάνω τρύπες τόσο για το switch όσο και τα βύσματα av χωρίς τρυπάνι, μιας και δεν διαθέτω.
 
Ο διακοπτης εχει παξιμαδια. Θα εχεις ενα απο μεσα και θα σφιξεις το αλλο απ'εξω απο την κονσολα.

Ενα πολυ βασικο δραπανο κοστιζει κατω απο 20 ευρω. Ειναι απαραιτητο εργαλειο αν κανεις τετοιες δουλειες.

Αν και εγω θα προτεινα dremel, που ξεκινανε πανω απο τα 40 ευρω.
 
Tρυπες μπορεις να κανεις με το κολλητηρι..με λιγη προσοχη θα βγουν αρκετα καλες..
 
Δεν έχω το master system 2 (ούτε το 1) για να αναφερθώ σε συγκεκριμένο σημείο. Έτσι όπως το φαντάζομαι, προσωπικά θα άνοιγα μια μικρή τρύπα κάπου στο πίσω μέρος της κονσόλας και θα πέρναγα από μέσα τον διακόπτη (να φένεται από την έξω πλευρά μόνο το ασημί του διακόπτη που θα πατάς). Θα τον στήριζα με μπόλικη σιλικόνη από την μέσα πλευρά.

Αδυνατώ να φανταστώ με ποιό άλλο τρόπο μπορείς να ανοίξεις τρύπα σε μια πλακέτα χωρίς να της κάνεις ζημιά. Όσες τρύπες έχω ανοίξει σε πλακέτα το έχω κάνει με τρυπανάκι. Πάντως από όσο είδα το board του ms2, δεν έχει και πολύ χώρο ελεύθερο για τέτοια πειράματα.

edit: σωστός ο angel_grig, μόνο να έχει λεπτή μύτη το κολλητήρι.
 
Καλά τα parkside του lidl, αλλά και εδώ ισχύει το ότι πληρώνεις παίρνεις.
 
Τίμιο αλλά για "χοντρές" δουλειές. Το καλό είναι οτι φορτίζει γρήγορα και ζεσταίνεται γρήγορα. Βολεύει.
 
Το TS100 είναι πολύ καλό.Μου έρχεται πολύ βολικό με το μικρό του μέγεθος και την ρύθμιση της θερμοκρασίας. Ιδανικό για εμένα για smd soldering και ic. Βέβαια δεν είναι στην τιμή του parkside, εννοείται.
 
Προσφατα ειχα μια στιγμη που ενιωσα τελειως βλακας, γιατι συνειδοποιησα κατι που υποθετω θα ειναι γνωστο στους περισσοτερους εδω, αλλα εμενα μου διεφυγε τελειως ολα αυτα τα χρονια: οτι τα solder pastes εχουν ημερομηνια ληξης!

428-4280147_homer-simpson-dope-memes-ideas-homer-simpson-doh.jpg

Οταν αρχισα να ασχολουμαι πριν λιγο περισσοτερο απο 12 χρονια, μπηκα σε ενα καταστημα ηλεκτρονικων και ειπα στον μαγαζατορα οτι θελω να ασχοληθω με κολλησεις σε πλακετες και ενα απο τα πραγματα που μου εδωσε ηταν και αυτο:

P5219487.JPGP5219488.JPGP5219489.JPG

Προκειται για Stannol 174071 και με αυτη συνηθως (αλλα οχι αποκλειστικα) κανω την δουλεια μου τοσα χρονια. Επειδη δεν ειχα συναντησει καποιο προβλημα, δεν μου περασε ποτε απο το μυαλο να ψαξω να μαθω περισσοτερα σχετικα. Τουλαχιστον μεχρι χτες που χαζευα και επεσε το ματι μου σε αυτη εδω την ενδιαφερουσα πληροφορια στο data sheet για το συγκεκριμενο προιον.

Image1.jpg

Μια γενικοτερη αναζητηση επιβεβαιωσε οτι πρακτικα ολα τα solder pastes εχουν ημερομηνια ληξης! Και μαλιστα πολλοι κατασκευαστες εχουν ημερομηνιες ληξης για το ιδιο το καλαι, αν και οι αποψεις διίστανται αν πραγματικα εχει σημασια, ειδικα για χομπιστες.

Ειπα να το αναφερω, σε περιπτωση που καποιος φιλος συμφορουμιτης δεν το γνωριζει, για να μην κανει το ιδιο λαθος που εκανα εγω.
 
Ενα ακομα θύμα της άγνοιας μου, ενα μπουκαλάκι πολυ ωραία flux Chipquik που ειχα παρει πριν μερικα χρονια και φύλαγα για "ειδικές περιστάσεις". :oops: Την δοκίμασα πρόσφατα και πλεον ειναι τελειως άχρηστη. Τουλάχιστον μου εμεινε το μπουκαλάκι. :fafoutis:

P6049535.JPG

Τον τελευταιο καιρο χρησιμοποιω αρκετα αυτη την εδω την Topnik. Μ' αρεσει πολυ που εχει βουρτσάκι για να μπορεις να την βαζεις ευκολα και γρήγορα ακριβως στο σημειο που θελεις.

P6049534.JPG

Τωρα που διαπίστωσα οτι ειχε ληξει η Stannol πηρα αυτην εδω την Termopasty. Ειναι πολυ οικονομική και νομιζω οτι κάνει πολυ καλα την δουλεια της.

P6049532.JPG

Τελος, για να ζητήσω συγνώμη στις μύτες απο τα κολλητήρια μου που τις κακοποίησα με την ληγμένη πάστα, πηρα και αυτό το Tip Refresher.

P6049528.JPG

Προσοχη στην λεπτομέρεια: πιστοποιητικό γνησιότητας σε κινέζικο προϊόν... Εκτιμώ ιδιαίτερα την ειρωνεία του πράγματος. :clap:

P6049529.JPG

Δυστυχως αντιμετωπισα ενα μικρο, αλλα σημαντικό πρόβλημα. Δεν μπορω να ανοιξω το μεταλλικό κουτάκι. Ειναι τοσο μικρο και γυαλιστερο που ειναι αδυνατο να το πιασω αρκετα σφικτα για να βαλω δυναμη. :banghead: Εκτος κι αν θελει καποιο κολπο που αγνοω, οποτε κοντά κοντά θα ξανανιώσω βλάκας! :bash:
 
Το Τopnik flux χρησιμοποιώ και εγώ. Είναι αρκετά καλό από τα φτηνότερα που υπάρχουν. Το βουρτσάκι όντως είναι χρήσιμο. Το μόνο κάπως αρνητικό που βρίσκω είναι πως εξατμίζεται γρήγορα. Βέβαια είναι καθαρά υγρό και αυτό δικαιολογείται.

Για τον καθαρισμό της μύτης χρησιμοποιώ πάντα ένα βρεγμένο πανί.
 
Για τον καθαρισμό της μύτης χρησιμοποιώ πάντα ένα βρεγμένο πανί.
Για καθαρισμό χρησιμοποιώ wire sponge.

91979-New-Golden-Soldering-Solder-Iron-Tip-Cleaner-Metal-Wire-and-Stand-Welding-Cleaning-Tool-Great-Soldering-Accessories-2.jpg


To tip refresher ειναι σαν spa day για τις μυτες των κολλητηριών. :D
 
  • Like
Reactions: XLV
O χαλκός μακροχρόνια καταστρέφει μικρομετρικά την μύτη στο κολλητήρι. Η καλύτερη λύση είναι ένα βρεγμένο πανί, αν και πολλοί διαφωνούν με αυτό.
 
παιδιά με το χέρι οταν κολλάς δεν μπορείς να δώσεις καμία προδιαγραφή . ειναι ας πουμε στην τύχη τι κολλητήρι εχεις κτλ. και να χρονομετράς ποσο χρονο κρατάς το κολλητήρι ή αν βάζεις φλαξ δεν εχει καμία σημασία . Μονο με το Reflow ή μπανιο δινεις προδιαγραφή (κυμματος για τα συμβατικά - reflow για τα SMD) .απλά με το φλάξ σε βοηθάει να καθαρίζεις την μυτη του κολλητηριού η το ποδαρακι που θα κολλήσεις και λερώνει περισσότερο.
 
Θα μου πείτε τι γυρεύω εγώ εδώ (*), αλλά με τράβηξε η λέξη "reflow". Πώς μπορεί να γίνει ελεγχόμενο reflow με ερασιτεχνικά μέσα? Εμείς στο εργαστήριο έχουμε reflow ovens αλλά είναι τέρατα.
1655833669934.png
Έχω (σπάνια) χρησιμοποιήσει rework station αλλά εκεί δεν ελέγχεται εύκολα η θερμοκρασία του αέρα. Λίγο παραπάνω ή παρακάτω να σταματήσεις την κεφαλή κι αλλάζει τελείως το προφίλ. Κι ακόμη κι αυτό το μικρό Scorpion είναι επαγγελματική συσκευή.
1655833802155.png

(*) Ψιλοπαρακολουθώ το θέμα αλλά στα κολλήματα με το χέρι είμαι τελείως αδέξιος και δεν έχω να συνεισφέρω τίποτε στην κουβέντα.
 
Πίσω
Μπλουζα