Α Bell from Hell (1973)

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας iggylebowski
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης

iggylebowski

RetroAdept
Joined
10 Mαϊ 2012
Μηνύματα
868
Αντιδράσεις
652
Α Bell from Hell (1973, Claudio Guerin)

http://www.imdb.com/title/tt0069838/

Υπόθεση: Ένας νεαρός άντρας, που μόλις βγήκε από ένα ψυχιατρικό άσυλο, επιστρέφει στο σπίτι του με σκοπό να εκδικηθεί τη θεία του και τις τρεις κόρες της, αφού της κατηγορεί ότι αυτές τον έκλεισαν στην κλινική για να σφετεριστούν την κληρονομιά του.

Σχετικά ξεχασμένο θρίλερ από την Ισπανία, σκηνοθετημένο με μαεστρία και αγάπη για το είδος από τον Claudio Guerin. To Bell from Hell είναι ένα θρίλερ που αφορά μια ιστορία εκδίκησης, που ο σκηνοθέτης καταφέρνει να παρουσιάσει με πολύ όμορφο τρόπο, φέρνοντας συχνά στο μυαλό τις καλύτερες δουλειές του Jess Franco. To Bell from Hell στηρίζεται κυρίως στο απόκοσμο, ατμοσφαιρικό περιβάλλον από ονειρικές εικόνες που στήνει ο σκηνοθέτης καθώς και στις ιδιόμορφες ανατροπές της πλοκής, τις αποκλίνουσες συμπεριφορές, την στρεβλωμένη ψυχολογία και τον διεστραμένο ερωτισμό. Ο Guerin ακολουθεί μια ρευστή, χορογραφημένη σκηνοθετική γραμμή δίνοντας στα δρώμενα μια οπερατική ψευδαίσθηση για να οικοδομήσει ένα περιέργο σκηνικό για να δράσουν οι εκκεντρικοί χαρακτήρες της ταινίας. Η art-house αισθητική είναι εμφανής στη στυλιζαρισμένη ματιά του Guerin, που υφαίνει έναν μυστηριώδη ιστό από ομιχλώδεις εικόνες, ονειρική, παραισθησιακή ατμόσφαιρα και μια μακάβρια ερωτική αύρα, βάζοντας στην συνταγή ένα διαστροφικό παιχνίδι μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας που δημιουργεί ένα απόκοσμο, γοτθικό τόνο. Ο Guerin εμμένει σε φροϋδικά στοιχεία που αφορούν την καταπιεσμένη σεξουαλικότητα, τις φετιχιστικές εμμονές, τις αιμομικτικές τάσεις και τα σεξουαλικά ταμπού, εξωτερικεύοντας τον ασταθή ψυχικό κόσμο των χαρακτήρων καθώς αυτοί παρασύρονται από τα απωθημένα, τις φοβίες και τις εμμονές τους. Η ακροβασία της ταινίας μεταξύ πραγματικότητας και ονείρου, εντείνει το μεταφυσικό ύφος και το διεστραμένο, σπειροειδές μυστήριο του Bell from Hell, δίνοντας μια αόριστη μεταφορική διάσταση που στηρίζεται στις θρησκευτικές αναφορές και στους εκκλησιαστικούς συμβολισμούς. Διατηρώντας έναν σχετικά αργό ρυθμό, που προσθέτει μια ανατριχιαστική αύρα στο τελικό αποτέλεσμα, ο Guerin χρησιμοποιεί πολύ καλά τον φωτισμό, τις σκιές, την ομίχλη, τις χρωματικές αντιθέσεις και τις αιθέριες κινήσεις των χαρακτήρων, μέσα από ένα νωχελικό τρόπο κινηματογράφησης, για κλιμακώσει την ένταση και την αμφισημία των καταστάσεων. Η σουρεαλιστική προσέγγιση της ιστορίας από τον σκηνοθέτη με τις περίεργες γωνίες και την πανέμορφη χρωματική παλέτα προσθέτει εικαστική αξία στο Bell from Hell και αναδύει μια απόκοσμη γοητεία. Η αίσθητική του σκηνοθέτη επιβάλλει ένα ζοφερό, καταπιεστικό feeling διαφθοράς, σήψης, παρακμής και διαστροφής στο ρευστό φιλμικό περιβάλλον, που ενισχύεται και από την συμπληρωματική λειτουργία της παράξενης μουσικής επένδυσης. Το Bell from Hell είναι ένα εξαιρετικό δείγμα art-house ευρωπαϊκού τρόμου και αναδεικνύει το ταλέντο ενός ξεχασμένου σκηνοθέτη, ο οποίος δυστυχώς βρήκε τραγικό θάνατο, στα 34 χρόνια του, κατά τη διάρκεια των τελευταίων ημερών των γυρισμάτων της ταινίας, πέφτοντας από το καμπαναριό που εμφανίζεται στα τελικά πλάνα.

Trailer:

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ενδιαφέρουσα ταινία, με υποβλητική σκοτεινή ατμόσφαιρα. Θυμάμαι την σκηνή όπου οι 3 γυναίκες, είναι κρεμασμένες από τα χέρια. Αυτό γα τον σκηνοθέτη δεν το ήξερα. Κρίμα...
 
RIO είπε:
Ενδιαφέρουσα ταινία, με υποβλητική σκοτεινή ατμόσφαιρα. Θυμάμαι την σκηνή όπου οι 3 γυναίκες, είναι κρεμασμένες από τα χέρια. Αυτό γα τον σκηνοθέτη δεν το ήξερα. Κρίμα...
Η σκηνή στο σφαγείο. Πανέμορφη σκηνή, ίσως η καλύτερη της ταινίας μαζί με τη σκηνή που εμφανίζονται οι τρεις ξαδερφες του πρωταγωνιστή.
 
Πίσω
Μπλουζα