lass
RetroDB Feeder
- Joined
- 7 Μάρ 2012
- Μηνύματα
- 513
- Αντιδράσεις
- 128
Εκκλησιάζουσαι
του Αριστοφάνη
Αγάπη προς τις γυναίκες; Αντίδραση στην πολιτική; Απλή παρουσίαση των ανθρώπινων ελαττωμάτων;
Τι απ' όλα αυτά αντιπροσωπεύουν οι «Εκκλησιάζουσες»;
Προβολή συνημμένου 57596
(το πρόγραμμα των παραστάσεων)
του Αριστοφάνη
Αγάπη προς τις γυναίκες; Αντίδραση στην πολιτική; Απλή παρουσίαση των ανθρώπινων ελαττωμάτων;
Τι απ' όλα αυτά αντιπροσωπεύουν οι «Εκκλησιάζουσες»;
Προβολή συνημμένου 57596
(το πρόγραμμα των παραστάσεων)
ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
ΠΕΡΙΟΔΟΣ: Θερινή - 08/08/1981 - 09/08/1981 στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, 13/08/1981 στο Αρχαίο Ωδείο (Πάτρα),
21/08/1981 - 23/08/1981 στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού
| Συντελεστές |
Μετάφραση: Αλέξης Σολομός (Α. Ροσόλυμος)
Σκηνοθεσία: Αλέξης Σολομός
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις
Σκηνικά: Γιώργος Βακαλό
Κοστούμια: Γιώργος Βακαλό
Χορογραφίες: Ντόρα Τσάτσου-Συμεωνίδου
Μουσική διδασκαλία: Έλλη Νικολαΐδου
| Ηθοποιοί | (αλφαβητικά)
Μαίρη Αρώνη __________ Πραξαγόρα
Νόρα Βαλσάμη ________________ Νια
Τζόλλυ Γαρμπή ____________ Β΄ Γριά
Βέρα Δεληγιάννη _________ Μελιστίχη
Μιράντα Ζαφειροπούλου _ Γευσιστράτη
Παντελής Ζερβός _____ Κακός πολίτης
Ντίνος Ηλιόπουλος ________ Βλέπυρος
Θεανώ Ιωαννίδου __________ Γ΄ Γριά
Κώστας Καγξίδης _____________ Νέος
Πίτσα Καπιτσινέα ___________ Α΄ Γριά
Κώστας Καστανάς ____________ Νέος
Άννα Κυριακού __________ Κλειναρέτη
Βίλμα Κύρου __________ Χαιρητάδαινα
Μαργαρίτα Λαμπρινού _____ Γειτόνισσα
Φωτεινή Μανέτα _________ Φιλεναίτη
Μιχάλης Μαραγκάκης ______ Γείτονας
Πόπη Παπαδάκη __________ Θεράπαινα
Άννυ Πασπάτη ___________ Σωστράτη
Θόδωρος Σαρρής ___________ Χρέμης
Όλγα Τουρνάκη _________ Κηρύκαινα
Δημήτρης Τσούτσης ___ Καλός πολίτης
Ελένη Χαλκούση ___________ Α΄ Γριά
Κατερίνα Χέλμη ____________ Γλαύκη
Χορός
Δήμητρα Βολωνίνη
Ελένη Κισκύρα
Έλλη Κωνσταντίνου
Μαρία Λιαπίκου
Νεφέλη Ορφανού
Πένυ Παπουτσή
Τζέση Παπουτσή
Λία Πάρλα
Μαρίνα Πεφάνη
Σοφία-Μαρία Πυρουνάκη
Κάρμεν Ρουγγέρη
Μίκα Φλωρά
| Υπόθεση |
Η υπόθεση του έργου είναι μάλλον αποκύημα της φαντασίας του Αριστοφάνη, ωστόσο τοποθετείται χρονικά σε μια εποχή που θεωρείται πιθανό ότι πράγματι οι γυναίκες της Αθήνας αντιδρούσαν εμπράκτως στην αντρική εξουσία. Ενδεχομένως γραμμένη το 391 ή το 392 π.Χ., λιγότερο από μία δεκαετία πριν ο Αριστοφάνης αποβιώσει, ασχολείται με την πολιτική ή μάλλον με μία πλευρά της, αυτή της πειθούς.
Η πρωταγωνίστρια του έργου, η δυναμική και κατεργάρα Πραξαγόρα, είναι εκείνη που θα αναλάβει τα ηνία της γυναικείας επανάστασης, όχι με σκοπό την επαναφορά σε πρότερες καταστάσεις, αλλά με μοναδικό στόχο την αλλαγή ολόκληρης της Αθηναϊκής Δημοκρατίας.
Η πανούργα, λοιπόν, Πραξαγόρα μεταμφιέζεται σε άνδρα, μαζί με όλες τις γυναίκες της Αθήνας και η γυναικεία πομπή φτάνει ως την Εκκλησία του δήμου - στην οποία οι γυναίκες δεν είχαν δικαίωμα ψήφου - και ψηφίζουν νόμο, σύμφωνα με τον οποίο η εξουσία περνά στα χέρια των γυναικών. Κάτι που φέρνει κυριολεκτικά τα πάνω κάτω, καθώς οι γυναίκες είναι έτοιμες να επιβάλλουν εκτός από την περιουσιακή και την ερωτική κοινοκτημοσύνη.
Αγάπη προς τις γυναίκες, αντίδραση στην πολιτική ή απλή παρουσίαση των ανθρώπινων ελαττωμάτων; Τι απ' όλα αυτά αντιπροσωπεύουν οι «Εκκλησιάζουσες»; Μάλλον και τα τρία, δεδομένου ότι ο Αριστοφάνης ήταν πάνω απ' όλα ο ποιητής των μεγάλων μας ατελειών, που (και) στην εποχή του είχαν αντίκτυπο στην πολιτική πρακτική αλλά και στη θέση των γυναικών σ' αυτή.
| Φωτογραφίες|
| Πηγές |
www.nt-archive.gr
el.wikipedia.org




| Πηγές |
www.nt-archive.gr
el.wikipedia.org
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: