Ενώ Σφύριζε Το Τραίνο - 1961

tonytony

retron00b (sick admin's joke!)
Joined
14 Σεπ 2008
Μηνύματα
28.298
Αντιδράσεις
49.137
Αστυνομικό θρίλερ του 1961 παραγωγής KALIA Φιλμ , σε σκηνοθεσία Ιάσωνα Χαραλαμπόπουλου και Νίκου Χατζηθανάση , σενάριο Θανάση Βαλτινού και μουσική Χρήστου Μουραμπά. Πρωταγωνιστούν η Άννα Παπακωνσταντίνου , ο Λυκούργος Καλλέργης , ο Στέλιος Βόκοβιτς , ο Μιχάλης Καλογιάννης , ο Άρης Μαλλιαγρός , ο Στέφανος Ληναίος , η Ελένη Κυπραίου κ.α. Η ταινία έκοψε 956 εισιτήρια και ήρθε 68η και τελευταία στις ταινίες της χρονιάς!

 


Υπόθεση :

Ο Βασίλης Ντάνος ταξιδεύοντας για το Ναύπλιο, γνωρίζει μια κοπέλα. Με την άφιξη στον προορισμό του, η κοπέλα θα δολοφονηθεί. Η παρουσία του στο Ναύπλιο και οι παράξενες κινήσεις του, θα τον καταστήσουν τον υπ`αριθμόν 1 ύποπτο.




[video=youtube_share;6uTEOvc-Bsk]http://youtu.be/6uTEOvc-Bsk

Οι τίτλοι της ταινίας
 
Aπό υπόθεση φαίνεται ενδιαφέρουσα. Ήταν τόσο κακογυρισμένη; Με τι κριτήρια πήγαινε τότε ο κόσμος να δει μια ταινία; Σίγουρα θα παιζε ρόλο και η διαφήμιση, τα ονόματα κλπ. Αλλά τελευταία θέση;
 
Καθολου κακογυρισμενη δεν ηταν η ταινια, RIO. Απλως τα αισθητικα κριτιρια της εποχης εκεινης δεν ανταποκρινονταν σε τετοιου ειδους ταινιες.

Αν ο κοσμος δεν εβλεπε Βεγγο, τρεχαλα και χοντρη πλακα, δεν ευχαριστιοταν.

Τη συγκεκριμενη ταινια την εχω δει δυο - τρεις φορες και ειναι ενα πολυ καλο αστυνομικο εργο με λιτη σκηνοθεσια και ωραιες ερμηνειες. Εχει κατι απο τον Ανθρωπο του τραινου, που γυριστηκε κι εκεινο στο Ναυπλιο τρια χρονια νωριτερα.

Ενδιαφερουσα ειναι επισης η εμφανιση της Ελενης Κυπραιου ως ηθοποιου, προτου αυτη γινει η πρωτη τηλεπαρουσιαστρια της ελληνικης τηλεορασης το 1966.
 
Ηταν η πρώτη ταινία στην οποία βοηθός σκηνοθέτης ήταν ο Κώστας Λυχναράς οπως μας είχε αποκαλύψει στην αποκλειστική συνέντευξη που μας παραχώρησε, στην οποία ανέφερε και το παρασκήνιο του πως βρέθηκε ο παραγωγός και τα χρήματα για να πραγματοποιηθεί αυτή η ταινία.

Λεπτομέρειες μπορείτε να δείτε διαβάζοντας τα όσα μας είπε στην αποκλειστική συνέντευξή του.

http://www.retromaniax.gr/vb/showthread.php?19452
 
bambinella 100 είπε:
Καθολου κακογυρισμενη δεν ηταν η ταινια, RIO. Απλως τα αισθητικα κριτιρια της εποχης εκεινης δεν ανταποκρινονταν σε τετοιου ειδους ταινιες.Αν ο κοσμος δεν εβλεπε Βεγγο, τρεχαλα και χοντρη πλακα, δεν ευχαριστιοταν.
Έχεις απόλυτο δίκιο Banbinella! Πόσες ταινίες πήγαν άκλαφτες, επειδή δεν είχαν το τρανταχτό όνομα ή τις συνηθισμένες ιστορίες ( αδελφός θέλει να παντρέψει αδελφές, νάζια της Βουγιουκλάκη, φτωχός πλην τίμιος κλπ κλπ)...
 
Κάποια ταινία θα έπρεπε να είναι η τελευταία. Εκείνο που είναι απίστευτο είναι ο μικρός αριθμός εισιτηρίων!
 
Οντως ηταν η πρωτη φορα (κι ισως η μονη) που ταινια εκοβε στην πρωτη προβολη κατω απο 1000 εισιτηρια αλλα αυτο μπορει να οφειλεται σε διαφορους λογους:

Δεν ειχε γνωστους ηθοποιους...

Δεν ηταν καποιας μεγαλης εταιριας παραγωγης ή διανομης κι ως γνωστον χωρις "πλατες" στη διανομη δεν μπορουσε ταινια να βγει σε πολλες αιθουσες (αμφιβαλλω αν βγηκε σε περισσοτερες απο 1 αιθουσες)

Κι επισης ρολο παιζι κι η χρονικη συγκυρια που βγηκε στις αιθουσες... Αν βγηκε στην πολυ αρχη της σαιζον ή τον Μαιο στο τελος της δεν ειχε πολλες πιθανοτητες επιτυχιας

Αλλωστε ημαστε ακομα στο 1961 (2 χρονια πριν γινει το μεγαλο "μπαμ" στα εισιτηρια) κι ως τοτε ολες οι Ελληνικες ταινιες εκοβαν μαζι γυρω στα 2.000.000 εισιτηρια συνολικα και τη συγκεκριμενη χρονια το 25% των ταινιων εκοψαν κατω απο 10.000 εισιτηρια η καθεμια
 
Lolota, η διαφορά στους πίνακες εισιτηρίων οφείλεται στο γεγονός ότι μέχρι και τη κινηματογραφική περίοδο 1962-1963 γινόταν επίσημη καταμέτρηση των εισιτηρίων που έκοβε μια ταινία, ελληνική ή ξένη, μόνο στις αίθουσες πρώτης προβολής της Αθήνας. Από την περίοδο 1963-1964 γινόταν καταμέτρηση και των εισιτηρίων που κόβονταν στις αίθουσες β' προβολής σε όλη την Αττική. Αυτό εξηγεί τις μεγάλες διαφορές.

Όσο για το "Ενώ σφύριζε το τραίνο", είναι ένα πολύ καλογυρισμένο και ατμοσφαιρικό θρίλερ και είναι κρίμα που έμεινε στην αφάνεια.
 
ειναι μια απο τις καλυτερες αστυνομικες ελληνικες ταινιες ,καμια σχεση με την τελευταια θεση στην καταταξη,φυσικα δεν εχει να κανει με βεγγο,τρεχαλητα κτλ που διαβασα και προσβαλλουν το καλυτερο ηθοποιο μας,αλλοστε πολλες ταινιες μη κωμωδιες ,παρα πολλες εκαναν τρελλα εισητηρια

απλα ηταν αγνωστη εταιρια παραγωγης,και παικτηκε μονο σε 2 σινεμα
 
Σήμερα ξαναείδα την ταινία μετά από άπειρα χρόνια και μου προέκυψε η εξής απορία: Γιατί ο Ληναίος έκρυβε την ταυτότητά του; από την πρώτη στιγμή που μπήκε στο ξενοδοχείο και για το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας ενεργούσε μάλλον παράξενα και αρκετά ύποπτα. Το τέλος βέβαια είναι αυτό που αναμένει το κοινό (να βρεθεί ο δολοφόνος) αλλά η απορία για τον χαρακτήρα (ίσως και το παρελθόν) του πρωταγωνιστή παραμένει. Καμιά ιδέα;
 
Πίσω
Μπλουζα