Η Λάμψη (1991 ANT1)

Διαβάστε μια συνέντευξη του Ανδρέα Ανδρεοπούλου όπου εξηγεί τους λόγους που αποχώρησε από τη Λάμψη.

 
Τελευταία επεξεργασία:
Φλασιά!!! Η πριγκίπισσα που ήταν ερωτευμένη με τον πρίγκιπα Ξαβιέ (Ζαχαρία Ρόχα) του Ίλβερσταιν κι τελικά τον παντρεύτηκε ήταν η Μαρίζα Γεωργίτση*, η κόρη του Φαίδωνα Γεωργίτση, στα πρώτα της βήματα στην υποκριτική.
Ήταν η ιστορία αγάπης του πρίγκιπα με την υπηρέτρια των Δράκων, Έφη (Έφη Πίκουλα). Άδοξο τέλος βέβαια γιατί ο πρίγκιπας φυσικά παντρεύτηκε μια πριγκίπισσα κι όχι την υπηρέτρια...


*σ.σ. της οποίας το όνομα δεν υπάρχει στο retrodb για τη Λάμψη
 
Παρακολουθώντας και την αντίστοιχη σελίδα στο Facebook για τη σειρά, μπορεί από παλαιότερα να είχα ένα ενδιαφέρον να ασχοληθώ από περιέργεια και μόνο για τη σειρά, με πρόσφατες δημοσιεύσεις της όμως, προχώρησα σε μια πιο εκτενή ενασχόληση. Βέβαια, δεν ήμουν τόσο άσχετος με την Λάμψη καθώς, θυμάμαι ότι παρακολουθούσα τη σειρά, έστω και στα τελευταία της καθώς, η αλήθεια είναι το καστ, ειδικότερα στις γυναίκες, μου τραβούσε την προσοχή, είχε κάποιες πραγματικά όμορφες παρουσίες και γενικά βέβαια η σειρά είχε όμορφες παρουσίες, δεν ήξερα όμως ότι η σειρά κρατούσε τόσα πολλά χρόνια, ωσάν ρετρολάγνος που έγινα μετά, το έμαθα....

Είδα πρώτα το Flashback που είχε κάνει ο ΑΝΤ1 το 2016, το είχα δει και παλαιότερα και πλέον, με πολύ μεγάλη μου χαρά, διαπιστώνω ότι ένα μεγάλο μέρος των επεισοδίων, έστω και αποσπασματικά, υπάρχει στο ίντερνετ, και ολόκληρα επεισόδια (πραγματικά εκπλησσομαι με το γεγονός ότι υπάρχει ΤΟ ΠΡΏΤΟ επεισόδιο που προβλήθηκε ποτέ, πραγματικά θα ήθελα να μάθω πως και υπάρχει κάπου καταγεγραμμένο) αλλά κυρίως, υπάρχουν τα highlights πολλών επεισοδίων.

Φυσικά και γνωρίζω τις σεναριακές υπερβολές, φυσικά γνωρίζω και για την υπερβολή στη διάρκεια της σειράς για περίπου 15 χρόνια και ναι, σαφώς και μιλάμε για άθλο και κατόρθωμα που μια σειρά κατάφερε να κρατήσει (?) το ενδιαφέρον του κοινού μέχρι τέλους.

Εδώ αρχίζει τώρα η δική μου τοποθέτηση επί του όλου εγχειρήματος.

Από τα highlights που έχω δει μέχρι στιγμής, δεν μπορώ να πω ότι με ξενίζει κάτι, επειδή ίσως πολύ απλά, σε αυτά τα αποσπάσματα, υπάρχει το ζουμί της εκάστοτε υπόθεσης, δεν υπάρχει ο έξτρα χρόνος που κάλυπταν άλλα γεγονότα στο ίδιο επεισόδιο, ίσως αυτό επηρεάζει την εμπειρία μου μέχρι στιγμής. Βέβαια, το καλό είναι ότι ακόμα και με αυτά τα αποσπάσματα, είναι σαφέστατο το τι συμβαίνει με την υπόθεση, το στορι κτλ, δεν είναι και πυρηνική φυσική.

Ναι, επειδή πλέον υπάρχουν επεισόδια από όλες σχεδόν τις φάσεις της σειράς και κυρίως τα πιο τρανταχτά γεγονότα που διαδραματίστηκαν όλα αυτά τα χρόνια, είναι εμφανές ότι με την πάροδο των χρόνων, η πλοκή έχει πάει σε άλλα επίπεδα, σαφώς ακολουθήθηκε διαφορετική προσέγγιση, διαφορετική αισθητική κτλ.

Ναι, ήταν λίγο εξτριμ τα σκηνικά με Ευλογητούς, Εξολοθρευτές κτλ, ίσως όμως ήταν οι τελευταίες αναλαμπές πριν πάρει τη φθίνουσα πορεία της η σειρά, χρονικά αν δεν κάνω λάθος, μιλάμε για την περίοδο περίπου μέχρι το 2000, από κει και έπειτα, θαρρώ ότι απλά η σειρά συνεχίστηκε για να συνεχιστεί, δεν είχε πραγματικά κάτι άλλο να δώσει και νομίζω ότι δεν υπάρχει και πολύ αξιομνημόνευτο υλικό από αυτή την περίοδο.

Μιλώντας για τους διάφορους τιμωρους που πέρασαν από τη σειρά, πιστεύω ότι η πρόθεση τους ήταν κυρίως η απόδοση δικαιοσύνης και η αποκατάσταση της ηθικής. Ο Ευλογητός μαχόταν για τα αμαρτήματα που καταπατούσαν τις 10 εντολές, ο εξολοθρευτής μαχόταν για εγκλήματα ηθικά, καταπάτηση δασών πχ. Γενικά, ίσως επιστρατεύτηκαν αυτοί οι εμβληματικοί τιμωροί, για να φανεί ότι μόνο με τις ακρότητες τους μπορεί να αποκατασταθεί η τάξη ΒΕΒΑΙΑ, ενίσταμαι για το πόσο ηθικές ήταν οι μέθοδοι τους για να αποκαταστήσουν τα κακώς κείμενα, όμως, τα κίνητρα τους, δεν θα έλεγα ότι είναι εντελώς παράλογα, ασχέτως που με τις πράξεις τους χάνουν το δίκιο τους.

Ευρηματικές οι ιδέες του Φώσκολου, δεν έχω παρακολουθήσει όλες τις υποθέσεις πως έχουν εξελιχθεί αλλά, διαπιστώνω ότι ήταν πραγματικά πολλές οι υποθέσεις που απασχόλησαν το φιλοθεάμων κοινό τώρα, το πόσο πολύ τράβηξαν και ενδεχομένως κούρασαν, είναι μια άλλη συζήτηση.

Η σκηνοθεσία εμβληματική και χαρακτηριστική θα έλεγα καθώς, με τα απανωτά slowmotion (τα οποία όμως νομίζω υπήρχαν περισσότερο στο αδερφό σίριαλ), προσθέτουν έξτρα πόντους δραματικότητας (ασχέτως που κατά έναν από τους σκηνοθέτες, πολλές φορές χρησιμοποιούταν και για να αποπροσανατολίσει από άλλα σκηνοθετικά λάθη) και ναι, μπορώ να καταλάβω γιατί είχαν προκαλέσει αίσθηση όλα αυτά.

Πραγματικά πολλά ζητήματα έτσι όπως απεικονίστηκαν, θεωρώ ότι απεικονίστηκαν αρκετά τολμηρά για τα δεδομένα της τότε εποχής, τώρα μπορεί να τα βλέπουμε και να απορούμε προς τι όλος αυτός ο ντόρος, μην ξεχνάμε βέβαια το τότε.

Μέχρι στιγμής πάντως, εκ πρώτης ανάγνωσης και με τα λίγα που έχω δει μέχρι στιγμής, μπορώ να καταλάβω πως κατάφερε να κρατήσει το ενδιαφέρον του κοινού η σειρά, είχε αρκετά στοιχεία που τραβάνε το ενδιαφέρον του τηλεθεατή και μην ξεχνάμε ότι πάντοτε η υπερβολή τραβάει το ενδιαφέρον και αυτό νομίζω είναι κάτι που γνώριζε άπταιστα ο αείμνηστος δημιουργός.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα