Θυμάται κανείς το... Universe ;

Spartan_X

RetroActive
Joined
26 Απρ 2009
Μηνύματα
514
Αντιδράσεις
169
Το Universe, εκείνο το adventure με τα 256 χρώματα στη οθόνη, ακόμα και σε μία απλή Amiga 500;

1036161284-00.gif


Μέχρι τη κυκλοφορία εκείνου του παιχνιδιού, είχα τη εντύπωση οτι η Amiga μπορούσε να απεικονίσει 4096 χρώματα, αλλά αυτό μονάχα σε στατικές HAM είκονες... Προφανώς όμως η Amiga έχει πολλούς κρυφούς ασσους στα μανίκια της ;)

Ξέρει κανείς με ποίο τρόπο το είχαν καταφέρει αυτό το "κόλπο" οι προγραμματιστές της Core;
 
καλά όχι και 256 χρώματα ΛΟΛ είναι υπερβολή αυτό... απλά πολύ καλή παλέττα 64 χρωμάτων (32 + 32 halfbright) ...

http://hol.abime.net/1815
 
Kαλό αντβεντσουράκι ήταν. :)

Aν θυμάμαι καλά είχα διαβάσει μία παρουσίασή του στο USER (?), και εν συνεχεία έσπευσα να το αποκτήσω !!

Ηταν αρκετά βατό απ' ότι θυμάμαι. Το είχα τελειώσει στην 500άρα μου χωρίς να "κολλήσω" για μεγάλο διάστημα σε κάποιο γρίφο...

Σχετικά με τα χρώματα: μήπως είχαν φτιάξει καμία AGA έκδοση που να βγάζει 256 ? (είδα στο HOL κυκλοφόρησε και για CD32, αλλά εκεί δεν το έχω παίξει ποτέ...)
 
Πολύ ωραίο adventure με βατό επίπεδο δυσκολίας και με καταπληκτικά χρώματα,θυμάμαι το είχα τελειώσει με την λύση του Pixel. :)
 
Διαφημιζοταν ως το πρωτο 256-classic-Amiga-game και ποτε δεν μου φαινοταν να εχει μονο 64 χρωματα.

Εκανα το εξης πειραμα. Το φορτωσα στο WinUAE και πηρα screenshot το οποιο μου αποκαλυψε 194 διαφορετικα χρωματα ;)

Σας παραθετω τη φωτο:

picture.php
 
φοβερο παιχνιδι το ειχα τελειωσει στην Amiga 500,ειχα διαβασει τοτε οτι τα 256 colors τα ειχαν πετυχει με "χωρισμα" της οθονης σε τεσσερα μερη οποια η καθε μια εβγαζε 64 και ετσι εμφανιζαν τεσσερεις εικονες σαν μια, κουλο ακουγεται αλλα αν δειτε και την εκδοση του PC που 256 ειναι ιδια.
 
Το παιχνίδι έχει 64 χρώματα έτσι δείχνει τουλάχιστον. Και χωρίς να τα μετρήσουμε φαίνεται καθαρά πως κάνει dithering σε όλη σχεδόν την οθόνη.

2 άλλα παιχνίδια με 64 χρώματα είναι το monkey island 2 και το kyrandia.
 
Ειλικρινά δεν ξέρω πόσα χρώματα είχε, αλλά εγώ το θυμάμαι ως κάτω του μετρίου ποιοτικά σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός ήταν τεράστιος.
 
ακόμα θυμάμαι την ατελείωτη εναλλαγή δισκετών σε αυτό το παιχνίδι... :eek:
 
Δεν ξερω για τα χρωματα, μαλλον ηταν 256, αλλα αυτο δεν με εκανε να εντυπωσιαστω.

Μου αρεσαν περισσοτερο τα γραφικα του simon the sorcerer, παντα σε Α500.

Το universe το ειχα αποκτησει τοτε, το επαιξα λιγες φορες, δεν με κρατησε.

Οσο για το hol, ενταξει καμια φορα γραφουν και λαθος. Εγω εχω βρει αρκετα λαθη στην

εξαιρετικη αυτη σελιδα.
 
O Gary Antcliffe, ένας από τους γραφίστες της Core, έγραψε στο English Amiga Board αυτή την πολύ ενδιαφέρουσα πληροφορία για την τεχνική με την οποία πέτυχαν τα 256 χρώματα:

I'll try to explain but this is going back a long time so these details may not be 100% correct and I don't have the source code anymore.
We used extra halfbrite mode and changed the first 15 colours (after the background colour) on every scanline. We then had 8 colours that were fixed for all screens as the main character used these. The other 8 colours changed per background and were used for both the background and sprites.

So you could have up to 256 colours, but it was tricky at times as sprites were limited depending if they needed to move vertically. If so then they could only use the last 16 colours.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ναι τελικα το παιχνιδι εχει ταυτοχρονα 256 χρωματα στην οθονη, μονο το sprite ειχε λιγοτερα, αλλα σαν gameplay δεν μπορω να πω οτι με κρατησε.
 
Πίσω
Μπλουζα