SEBASTIAN
RetroActive
- Joined
- 7 Οκτ 2022
- Μηνύματα
- 408
- Αντιδράσεις
- 990
Σενάριο: Νίκος Φώσκολος
Σκηνοθεσία: Νίκος Φώσκολος
Παραγωγή: Νίκος Παπαδόπουλος
Πρωταγωνιστούν: Γιώργος Πετρόχειλος ,Νίκος Βασταρδής, Χρήστος Κάλοου, Τόνια Βυθούλκα, Διονύσης Σαμαρτζής, Μάνος Τσιλιμίδης, Βίκυ Καπετάνη, Ηλίας Κακλαμάνης , Αντώνης Πρέκας , Πέπη Μεταλλείδου , Βασίλης Μαλούχος , Αντώνης Αντωνιάδης, Ανδρέας Μουράτης, Κώστας Νεστορίδης, Νίκος Φώσκολος, κα.
Υπόθεση: Η πλοκή της ταινίας διαδραματίζεται στην Αθήνα στις αρχές της δεκαετίας 1980 και περιστρέφεται σε δυο παράλληλες ιστορίες δυο νέων που ανήκουν σε δυο τελείως διαφορετικές κοινωνικές τάξεις. Από την μία ο Μάκης έχει πάθος με το ποδόσφαιρο και έρχεται συνεχώς σε σύγκρουση με τον πατέρα του, που εργάζεται σαν οδηγός φορτηγού εκκενώσεων βόθρων, παρακούει διαρκώς τον πατέρα του που του ζητάει να τον βοηθήσει στην δουλειά του αλλά ο ίδιος τρέχει στα γήπεδα και στις προπονήσεις. Από την άλλη είναι ο Νικήτας γιος του πανίσχυρου εφοπλιστή Αριστοτέλη Άρχου, που συνδέεται με την αδελφή του Μάκη την Νάσια και το χόμπυ του είναι οι αγώνες ταχύτητας. Ο Άρχος καλεί κάποια μέρα τη Νάσια στο γραφείο και της συμπεριφέρεται με πολύ άσχημο και απαξιωτικό τρόπο γιατί δεν θέλει να έχει η κοπέλα καμιά σχέση με τον γιο του. Η Νάσια απογοητευμένη και πικραμένη χάνει τον έλεγχο με το μηχανάκι που οδηγούσε τραυματίζεται σοβαρά αλλά σώζεται. Ο Νικήτας έρχεται σε σύγκρουση με τον πατέρα του, φεύγει από το σπίτι του και της ζητάει να παντρευτούν. Το τέλος όμως θα είναι οδυνηρό και για τους δυο νεαρούς ήρωες της ταινίας.
Σχόλια: Η ταινία κινείται στα συνήθη πλαίσια των ταινιών του Φώσκολου και μοιάζει σε αρκετά σημεία με τα '' Άγρια Νιάτα'' που γυρίστηκε μόλις ένα χρόνο πριν. Φερ' ειπείν το κυρίαρχο στοιχείο σεναριακής καταγραφής είναι και πάλι τα προβλήματα των νέων που προσπαθούν να ξεφύγουν από το ισοπεδωτικό οικογενειακό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον που νιώθουν να τους πνίγει. Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε την ολοκληρωτική σύγκρουση πατέρα-γιού (Βασταρδής-Πετρόχειλος), όπου ο γιός δεν διστάζει να έρθει σε ρήξη με τον πατέρα του όχι μόνο γιατί ο ίδιος αρνείται την κοπέλα του, αλλά η σύγκρουση επεκτείνεται και σε επιχειρηματικό επίπεδο αφού ο γιός δεν συμφωνεί με τις επιχειρηματικές επιλογές του πατέρα του ο οποίος δεν διστάζει να βάλει τα συμφέροντα της πλοιοκτήτριας εταιρίας του πάνω από τις ανθρώπινες ζωές. Κάτι που πραγματοποιεί στον υπέρτατο βαθμό ο συνεταίρος του Άρχου Αμερικανός Νικ (ναι ο.......Φώσκολος!!!) με τραγικές συνέπειες για την οικογένεια Άρχου.
Από την άλλη ο καταξιωμένος ποδοσφαιριστής Μάκης πάνω στην στιγμή που κορυφωνόταν η καριέρα του, ένα σκληρό παιχνίδι της μοίρας θα τον οδηγήσει στην παρανομία με ολέθρια αποτελέσματα. Και στις δυο ταινίες με διαφορά ενός έτους, ο Φώσκολος αναδεικνύει πολύ παραστατικά την συντριβή των ονείρων των νέων από το αδηφάγο και ισοπεδωτικό σύστημα που ειδικά στην περίπτωση του Πετρόχειλου φαντάζει ολέθρια ανθρωποκτόνο. Γενικά πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα ταινία που πέραν των σεναριακών υπερβολών και πομπωδών εκφράσεων που μας έχει συνηθίσει ο Φώσκολος, πιάνει το σφυγμό της κοινωνικής πραγματικότητας της εποχής με πολύ πετυχημένο τρόπο. Θα μπορούσε φυσικά να λείψει το τελευταίο μέρος της ταινίας που αφορά το τραγικό δυστύχημα, που πιστεύω άθελα του ο Φώσκολος προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων γιατί εντελώς άκομψα άφησε να ταυτιστούν οι νεκροί του τραγικού δυστυχήματος της θύρας 7 με τους περιθωριακούς και παράνομους ήρωες του φιλμ που στιγματίστηκαν με τις έκνομες ενέργειες τους. Τέλος ας μου επιτραπεί μια ιδιαίτερη αναφορά αφενός στους παλιούς ηθοποιούς Νίκο Βασταρδή & Πέπη Μεταλείδου που με την καταλυτική τους και πληθωρική παρουσία και υποκριτική ικανότητα ανέβασαν την ταινία και αφετέρου στους λαμπερούς αστέρες του ποδοσφαίρου Αντώνη Αντωνιάδη, Ανδρέα Μουράτη και Κώστα Νεστορίδη, που με την παρουσία τους έδωσαν μια ξεχωριστή πινελιά στην ταινία.
Επικές στιγμές του φιλμ:
1) Η υποκριτική ικανότητα του Φώσκολου που στο εν λόγω φιλμ συμμετέχει σε μια καθοριστική στιγμή του φιλμ ως ηθοποιός παριστάνοντας τον Αμερικάνο συνέταιρο του Βασταρδή. Η αμερικανική του προφορά τα σπάει σε βαθμό που νομίζεις ότι έχει ζήσει μεγάλο διάστημα στο Μπρονξ!
2) Η πληθωρική παρουσία του άσσου των γηπέδων Αντώνη Αντωνιάδη σαν προέδρου της ποδοσφαιρικής ομάδας που έχουν απαγάγει τον ποδοσφαιριστή του. Η τηλεφωνική δε επικοινωνία του και διαπραγμάτευση με τον απαγωγέα Κάλλοου είναι από την πλευρά του δεύτερου άκρως σουρεαλιστική (βάζοντας ένα μαντήλι στο ακουστικό του τηλεφώνου για να αλλοιωθεί η φωνή) και προκαλεί γέλιο.
3) Ο "δαιμόνιος" αστυνόμος Μανάκας (κατά κόσμον Βασίλης Μαλούχος) που το τελευταίο που τον διακρίνει είναι το αστυνομικό δαιμόνιο και η επαγγελματική οξυδέρκεια κάνοντας την μία γκάφα μετά την άλλη και ευτυχώς τον σώζει ο μάλλον πολύ καλύτερος βοηθός του αστυνομικός που ευτυχώς κρατάει τα προσχήματα και τον ξελασπώνει.
4) Ο πολύ καλός αν και μάλλον άγνωστος (κακώς για μένα) Μάνος Τσιλιμίδης με πλούσια κόμη, εδώ έπαιζε τον ρόλο του καλού φίλου του Πετρόχειλου πριν μετατραπεί μόλις τέσσερα χρόνια αργότερα στον αδίστακτο κακοποιό Στίγκα (και μάλιστα με πολύ αραιωμένα μαλλιά) στο πολύ καλό σήριαλ "Απόδραση" .
Σκηνοθεσία: Νίκος Φώσκολος
Παραγωγή: Νίκος Παπαδόπουλος
Πρωταγωνιστούν: Γιώργος Πετρόχειλος ,Νίκος Βασταρδής, Χρήστος Κάλοου, Τόνια Βυθούλκα, Διονύσης Σαμαρτζής, Μάνος Τσιλιμίδης, Βίκυ Καπετάνη, Ηλίας Κακλαμάνης , Αντώνης Πρέκας , Πέπη Μεταλλείδου , Βασίλης Μαλούχος , Αντώνης Αντωνιάδης, Ανδρέας Μουράτης, Κώστας Νεστορίδης, Νίκος Φώσκολος, κα.
Υπόθεση: Η πλοκή της ταινίας διαδραματίζεται στην Αθήνα στις αρχές της δεκαετίας 1980 και περιστρέφεται σε δυο παράλληλες ιστορίες δυο νέων που ανήκουν σε δυο τελείως διαφορετικές κοινωνικές τάξεις. Από την μία ο Μάκης έχει πάθος με το ποδόσφαιρο και έρχεται συνεχώς σε σύγκρουση με τον πατέρα του, που εργάζεται σαν οδηγός φορτηγού εκκενώσεων βόθρων, παρακούει διαρκώς τον πατέρα του που του ζητάει να τον βοηθήσει στην δουλειά του αλλά ο ίδιος τρέχει στα γήπεδα και στις προπονήσεις. Από την άλλη είναι ο Νικήτας γιος του πανίσχυρου εφοπλιστή Αριστοτέλη Άρχου, που συνδέεται με την αδελφή του Μάκη την Νάσια και το χόμπυ του είναι οι αγώνες ταχύτητας. Ο Άρχος καλεί κάποια μέρα τη Νάσια στο γραφείο και της συμπεριφέρεται με πολύ άσχημο και απαξιωτικό τρόπο γιατί δεν θέλει να έχει η κοπέλα καμιά σχέση με τον γιο του. Η Νάσια απογοητευμένη και πικραμένη χάνει τον έλεγχο με το μηχανάκι που οδηγούσε τραυματίζεται σοβαρά αλλά σώζεται. Ο Νικήτας έρχεται σε σύγκρουση με τον πατέρα του, φεύγει από το σπίτι του και της ζητάει να παντρευτούν. Το τέλος όμως θα είναι οδυνηρό και για τους δυο νεαρούς ήρωες της ταινίας.
Σχόλια: Η ταινία κινείται στα συνήθη πλαίσια των ταινιών του Φώσκολου και μοιάζει σε αρκετά σημεία με τα '' Άγρια Νιάτα'' που γυρίστηκε μόλις ένα χρόνο πριν. Φερ' ειπείν το κυρίαρχο στοιχείο σεναριακής καταγραφής είναι και πάλι τα προβλήματα των νέων που προσπαθούν να ξεφύγουν από το ισοπεδωτικό οικογενειακό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον που νιώθουν να τους πνίγει. Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε την ολοκληρωτική σύγκρουση πατέρα-γιού (Βασταρδής-Πετρόχειλος), όπου ο γιός δεν διστάζει να έρθει σε ρήξη με τον πατέρα του όχι μόνο γιατί ο ίδιος αρνείται την κοπέλα του, αλλά η σύγκρουση επεκτείνεται και σε επιχειρηματικό επίπεδο αφού ο γιός δεν συμφωνεί με τις επιχειρηματικές επιλογές του πατέρα του ο οποίος δεν διστάζει να βάλει τα συμφέροντα της πλοιοκτήτριας εταιρίας του πάνω από τις ανθρώπινες ζωές. Κάτι που πραγματοποιεί στον υπέρτατο βαθμό ο συνεταίρος του Άρχου Αμερικανός Νικ (ναι ο.......Φώσκολος!!!) με τραγικές συνέπειες για την οικογένεια Άρχου.
Από την άλλη ο καταξιωμένος ποδοσφαιριστής Μάκης πάνω στην στιγμή που κορυφωνόταν η καριέρα του, ένα σκληρό παιχνίδι της μοίρας θα τον οδηγήσει στην παρανομία με ολέθρια αποτελέσματα. Και στις δυο ταινίες με διαφορά ενός έτους, ο Φώσκολος αναδεικνύει πολύ παραστατικά την συντριβή των ονείρων των νέων από το αδηφάγο και ισοπεδωτικό σύστημα που ειδικά στην περίπτωση του Πετρόχειλου φαντάζει ολέθρια ανθρωποκτόνο. Γενικά πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα ταινία που πέραν των σεναριακών υπερβολών και πομπωδών εκφράσεων που μας έχει συνηθίσει ο Φώσκολος, πιάνει το σφυγμό της κοινωνικής πραγματικότητας της εποχής με πολύ πετυχημένο τρόπο. Θα μπορούσε φυσικά να λείψει το τελευταίο μέρος της ταινίας που αφορά το τραγικό δυστύχημα, που πιστεύω άθελα του ο Φώσκολος προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων γιατί εντελώς άκομψα άφησε να ταυτιστούν οι νεκροί του τραγικού δυστυχήματος της θύρας 7 με τους περιθωριακούς και παράνομους ήρωες του φιλμ που στιγματίστηκαν με τις έκνομες ενέργειες τους. Τέλος ας μου επιτραπεί μια ιδιαίτερη αναφορά αφενός στους παλιούς ηθοποιούς Νίκο Βασταρδή & Πέπη Μεταλείδου που με την καταλυτική τους και πληθωρική παρουσία και υποκριτική ικανότητα ανέβασαν την ταινία και αφετέρου στους λαμπερούς αστέρες του ποδοσφαίρου Αντώνη Αντωνιάδη, Ανδρέα Μουράτη και Κώστα Νεστορίδη, που με την παρουσία τους έδωσαν μια ξεχωριστή πινελιά στην ταινία.
Επικές στιγμές του φιλμ:
1) Η υποκριτική ικανότητα του Φώσκολου που στο εν λόγω φιλμ συμμετέχει σε μια καθοριστική στιγμή του φιλμ ως ηθοποιός παριστάνοντας τον Αμερικάνο συνέταιρο του Βασταρδή. Η αμερικανική του προφορά τα σπάει σε βαθμό που νομίζεις ότι έχει ζήσει μεγάλο διάστημα στο Μπρονξ!
2) Η πληθωρική παρουσία του άσσου των γηπέδων Αντώνη Αντωνιάδη σαν προέδρου της ποδοσφαιρικής ομάδας που έχουν απαγάγει τον ποδοσφαιριστή του. Η τηλεφωνική δε επικοινωνία του και διαπραγμάτευση με τον απαγωγέα Κάλλοου είναι από την πλευρά του δεύτερου άκρως σουρεαλιστική (βάζοντας ένα μαντήλι στο ακουστικό του τηλεφώνου για να αλλοιωθεί η φωνή) και προκαλεί γέλιο.
3) Ο "δαιμόνιος" αστυνόμος Μανάκας (κατά κόσμον Βασίλης Μαλούχος) που το τελευταίο που τον διακρίνει είναι το αστυνομικό δαιμόνιο και η επαγγελματική οξυδέρκεια κάνοντας την μία γκάφα μετά την άλλη και ευτυχώς τον σώζει ο μάλλον πολύ καλύτερος βοηθός του αστυνομικός που ευτυχώς κρατάει τα προσχήματα και τον ξελασπώνει.
4) Ο πολύ καλός αν και μάλλον άγνωστος (κακώς για μένα) Μάνος Τσιλιμίδης με πλούσια κόμη, εδώ έπαιζε τον ρόλο του καλού φίλου του Πετρόχειλου πριν μετατραπεί μόλις τέσσερα χρόνια αργότερα στον αδίστακτο κακοποιό Στίγκα (και μάλιστα με πολύ αραιωμένα μαλλιά) στο πολύ καλό σήριαλ "Απόδραση" .