Καταναλωτική Κοινωνία (1971)

tonytony

retron00b (sick admin's joke!)
Joined
14 Σεπ 2008
Μηνύματα
28.133
Αντιδράσεις
48.307
Κοινωνική ταινία του 1971 παραγωγής Καραγιάννης - Καρατζόπουλος , σε σενάριο και σκηνοθεσία Κώστα Καραγιάννη και μουσική Γιώργου Ζαμπέτα. Πρωταγωνιστούν η Αιμιλία Υψηλάντη , ο Σταύρος Ξενίδης , η Γιούλη Σταμουλάκη , ο Άλκης Γιαννακάς , ο Λάκης Κομνηνός , η Ζέτα Αποστόλου , ο Θόδωρος Κατσαδράμης , η Ίλυα Λιβικού , ο Ντίνος Καρύδης , ο Δημήτρης Μπισλάνης , ο Γιώργος Παπαζήσης κ.α. Η ταινία έκοψε 40.727 εισιτήρια και ήρθε 70η ανάμεσα στις 90 ταινίες της χρονιάς.


Υπόθεση : Ένας αδίστακτος επιχειρηματίας και εκδότης της εφημερίδας " Η Αλήθεια " εκμεταλλεύεται την ασθένεια του οκτάχρονου γιου μιας καθαρίστριας και τον στέλνει με έξοδα της εφημερίδας για θεραπεία στο Παρίσι. Παράλληλα, προβάλλει ασύστολα το γεγονός από την εφημερίδα του, αυξάνοντας κατακόρυφα την κυκλοφορία της. Ο μικρός γίνεται καλά, αλλά μεγαλώνοντας βρίσκεται μπροστά σε άλλες καταστάσεις. Κάποια μέρα, όντας τριαντάρης πια αρρωσταίνει από γρίπη, αλλά καθώς είναι άνεργος και χωρίς χρήματα δεν μπορεί να αντιμετωπίσει την κατάσταση. Στέλνει τη γυναίκα του στον γιο του ευεργέτη του, να ζητήσει μια μικρή οικονομική βοήθεια για τα φάρμακα.





Συμμετείχε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 1971. Σοβαρά επεισόδια σημειώθηκαν στην προβολή της ταινίας, που κατά το δημιουργό της ήταν μια ταινία καλλιτεχνικών προθέσεων, φτιαγμένη ειδικά για το Φεστιβάλ. Το κοινό όμως είχε αντίθετη γνώμη και από πολύ νωρίς άρχισε ν` αστειεύεται με τους διάλογους και τα διαδραματιζόμενα. Σε κάποια στιγμή ακούστηκε ο Κώστας Καραγιάννης να φωνάζει από το θεωρείο του "Σας την έσκασα κορόιδα!", μια φράση που υποτίθεται ότι ήταν ανταπάντηση σε μια ατάκα του β` εξώστη, αλλά το κοινό θεώρησε ότι απευθυνόταν προς όλους, με αποτέλεσμα να γίνει χαλασμός μέσα στην αίθουσα. Μετά το τέλος της προβολής πολυάριθμοι θεατές περίμεναν τον Κώστα Καραγιάννη να βγει από την αίθουσα για να τον γιουχαΐσουν, ο οποίος τελικά διασώθηκε μ` επέμβαση της Αστυνομίας.

[edit] Dead pic [edit]




[edit] Ο Λογαριασμός YouTube με τον οποίο σχετίζεται έχει τερματιστεί εξαιτίας πολλαπλών ειδοποιήσεων από τρίτους για παραβιάσεις πνευματικών δικαιωμάτων. [edit]




Οι τίτλοι ΤΕΛΟΥΣ της ταινίας.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Δεν την εχω παρακολουθησει αλλα το ωραιο στορυ που διαβασα με προκαλει να την ψαξω.

Ποσο μαλλον η γιουχα...

Ξερει κανεις γιατι αποδοκιμαστηκε η ταινια?
 
Όταν την την είδα για πρώτη φορά, δεν μου μου είχε μείνει άντερο από τα γέλια. Ο ορισμός της "δήθεν" ταινίας...
 
Αν και δεν την έχω δει εκτός από κάποια αποσπάσματα....Καταλαβαίνω!Πρέπει να ήταν μεγάλη "πατάτα".Από το σενάριο (που ακούγεται υπερβολικό και παιδαιριώδες ταυτόχρονα) μέχρι τη σκηνοθεσία!Ατυχής προσέγγιση πιστεύω!
 
Γιατι αποδοικιμαστηκε;

Γιατι ετσι συνηθιζε το κοινο τοτε σε καθε κινηματογραφικο φεστιβαλ Θεσσαλονικης. Μονιμη κατασταση τα πρωτα χρονια του '70.

Ενω μεχρι το '68 - '69 δεν εβγαινε κιχ, ξαφνικα ολοι εγιναν κουλτουριαρηδες και επαναστατες.
 
Δε νομίζω κανείς να περίμενε να πέσει γιούχα και να γίνει πανικός τα πρώτα δύσκολα χρόνια της χούντας.Ο κόσμος ήταν ακόμα μουδιασμένος.
 
Πάντως η πάνω αριστερά φωτό με τον Μπισλάνη και τη νεαρά μάλλον προς δρακουλιάρικο φέρνει... αν είχανε φυτρώσει και δυο κυνόδοντες θα έλεγες "τώρα θα την τρυπήσει να πιει αίμα"
 
Τελικά, ο Κώστας Καραγιάννης πρέπει να είχε αρκετό χιούμορ.
 
Βλέποντας την ταινία, γράφω κάποιες παρατηρήσεις και συμπληρώσεις για την Retro db:

1. Ο Άλκης Γιαννακάς, η Ζέτα Αποστόλόυ και ο Λάκης Κομνηνός ΔΕΝ πρωταγωνιστούν στην ταινία και δεν είναι μέρος της ιστορίας. Ειδικά, οι σκηνές της Ζέτας Αποστόλου και του Άλκη Γιαννακά είναι από την ταινία "Τα μυστικά της αμαρτωλής Αθήνας", ενώ του Λάκη Κομνηνού από μια πολεμική μάλλον του Καραγιάννη (όποιος την ξέρει, ας συμπληρώσει). Η Ντίνα Τζιόβα, στο μέσον της ταινίας, μιμείται ανεπιτυχώς την Αλίκη Βουγιουκλάκη.

2. Η ιστορία περιέχεται μέσα στην ταινία. Εννοώ ότι στο τέλος του 1ου μέρους, ο παραγωγός (Βασίλης Ανδρεόπουλος) επιπλήττει τον νεαρό σκηνοθέτη για την "ποιότητα" της ταινίας. Συνεπώς, έχουμε κανονικές εμφανίσεις των ηθοποιών, καθώς παρακολουθούν την ταινία. Επιπλέον, ο Γιώργος Μοσχίδης σχολιάζει την συμμετοχή όλων των ηθοποιών σε ταινίες χαμηλού επιπέδου, δηλαδή τις λεγόμενες "λαϊκές", ενώ ο παραγωγός του επισημαίνει ότι αυτές οι ταινίες πρόσφεραν εύκολο κέρδος και φήμη.

3. Η Ρήγα Αντωνίου δεν είναι άλλη από την Ρίτα Μπενσουσάν, την ηθοποιό που πρωταγωνίστησε σε ταινίες του 1972, 1973 κ 1974 κυρίως, όπως "Ο Βάλτος", "Ο Φαντασμένος", "Μεταμορφώσεις", "Ενας τρελός τρελός αεροπειρατής" και "Τον αράπη κι αν τον πλένης...".

4. Η Μαρία Αλιφέρη (?) εμφανίζεται ως οργισμένη νεαρά, με μία μικρή ατάκα.

vlcsnap-2015-12-26-21h27m42s257.jpg

4. Τέλος, η ταινία δεν είναι ούτε κακή αλλά ούτε και καλή, απλώς μέτρια. Ο Κώστας Καραγιάννης ξεφεύγει από τις ταινίες του κιλού και προσπαθεί ανεπιτυχώς να κάνει μια κοινωνικοδραματική ταινία στο πνεύμα του ΦΕΚΘ.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
δεν εχω δει την ταινία, αλλά διαβαζοντας τα παραπανω μου δημιουργειται η επιθυμια να τη δω...
 
Ενημερώθηκε η retrodb για τις πληροφορίες που μας έδωσε ο johnmar94. Πράγματι η Ρίγα Κρητικού είναι η Ρίτα Μπενσουσάν.

Οι ηθοποιοί αναγράφονται πλέον με σειρά εμφάνισης και οι φωτό που μπήκαν είναι των πρωταγωνιστών (Υψηλάντη, Ξενίδης, Καρύδης, Ελευθεριάδης, Μπενσουσάν και Ανδρεόπουλου)

Διατηρώ επιφύλαξη για την Μαρία Αλιφέρη (δεν νομίζω ότι είναι η ίδια).
 
Ειναι η Μαρια Αλιφερη ξεκαθαρα. Ιδιο βλεμμα, ιδια φωνη, στο πιο νεανικο απο αυτο που τη γνωρισαμε. Δεν εχω καμια αμφιβολια.
 
Την είχε προβάλλει το MEGA, τη χρυσή δεκαετία του '90. Την έχω βρει από αυτή την κόπια (του MEGA), αλλά κομμένη... Στους τίτλους αρχής δε, στην αποκατεστημένη κόπια που προβλήθηκε στο COSMOTE CINEMA, υπάρχουν προσθήκες με διαφημίσεις του σήμερα...
 
Επειδή είδα λίγο τα πρώτα δεκαπέντε περίπου λεπτά της συγκεκριμένης ταινίας,μπορώ να πω ότι την συγκαταλέγω στις κάπως παράξενες σε αφήγηση ταινίες της εποχής. Θα δω και την συνεχεια και θα σας πω. Μου έκανε εντύπωση ένα πρόσφατο άρθρο του Τρούσσα στο Δισκορυχειον που την αναφέρει ως σάτιρα.
 
Ολοκλήρωσα την παρακολούθηση. Ομολογώ πως είδα μια απ' τις πιο κουφές σε αφήγηση ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου. Πάντως δεν την λες και εντελώς χάλια. Έχει κάποια σκηνοθετικά ευρήματα έξυπνα,όπως στο τέλος του α μέρους που ήταν ταινία μέσα σε ταινία,
 
Εγώ πάλι κατάλαβα πως έχει σαφή υπονοούμενα κατά της χούντας και γι'αυτό δεν περπάτησε αυτή η ταινία. Δείχνει λ.χ. τον Ντίνο Καρύδη να βγάζει λόγο μιμούμενος τη φωνή του Παπαδόπουλου του δικτάτορα και παρότι λέει μπαρούφες (πρώτα λέει την αλφαβήτα και ύστερα μετράει από το 1 ως το 20), οι παριστάμενοι (υποκτακτικοί/αυλοκόλακες) τον χειροκροτούν με θέρμη..

Επίσης ο Γιώργος Βαφόπουλος σχολιάζει ως εξής: "Χουντικὴ ταινία (γυρίστηκε, δηλαδή, ἐπὶ χούντας) κοινωνικῆς εὐαισθησίας. Ἄπορος ἐτῶν τριάκοντα (μεσήλιξ γιὰ τὰ δεδομένα τῆς ἐποχῆς), πρήζει τὰ συκώτια τοῦ πρὸ 1/4 τοῦ αἰώνα εὐεργέτη του καὶ τελικὰ πεθαίνει ἀπὸ γρίπη, λὲς καὶ ζοῦσε τὸ 1918 μὲ τὴν ἱσπανικὴ γρίπη. Οἱ Γερμανοὶ εἶχαν τὴν κοινωνικὴ ἀσφάλιση τοῦ Βίσμαρκ, οἱ ἄλλοι τὸ Νιοὺ ντήλ, ἐμεῖς εἴχαμε τὶς κοινωνικιὲς ταινίες ποὺ καταγγέλουν τὸ Σύστημα. Καὶ λίγο στῆθος τῆς καταπιεσμένης καθαριστριούλας. Ὄχι ἄλλο κάρβουνο."
 
Πίσω
Μπλουζα