Rakeesh
RetroDB Feeder
- Joined
- 10 Δεκ 2007
- Μηνύματα
- 4.673
- Αντιδράσεις
- 1.998
Ξερω οτι υπαρχει ενα πολυ καλο thread με τιτλο "Ρετρό Λέξεις/Φρασεις που δε θα ξαναπουμε" αλλα θελω να θιξω ενα παραπλησιο θεμα
Καταρχας καποια ρετρο κειμενα ή διαφημίσεις, τα αναγνωρίζουμε όχι μόνο απο την αισθητική, αλλά καμιά φορά και απο επιλογή λέξεων που σε σημερινές διαφημίσεις ή ανακοινώσεις θα θεωρούνταν... τουλαχιστον παράξενα.
Ας πω μερικα παραδειγμα μπας καταλαβουμε ολοι μαζι τι θελω να πω :Ρ
Βλεπετε κι εσεις οτι το πιο παραξενο στην ολη ιστορια δεν ειναι οτι προκειται για ρετρο λέξεις, αλλα για λεξεις που χρησιμοποιουμε ακομα και σημερα στην καθημερινότητα. Η διαφορα ειναι οτι τοτε περνούσαν και στα ΜΜΕ ενω σημερα οχι!
Οι εξηγησεις που μπορω να δωσω ειναι οτι απλα απο τοτε εχει εξελιχτει πιο πολυ η ολη τεχνη της επικοινωνιας μεσα απο τα ΜΜΕ και επιλεγονται πιο προσεκτικα λεξεις, που πρεπει να ειναι ευχαριστες, ουτε επισημες και ουτε τοσο καθημερινες. Πχ αν σημερα καποιος Πι-Μι ελεγε "πουλαω" θα εδινε την εικονα οτι προκειται για καποιον μπακαλη. Τοτε ομως δεν μπαιναμε σε τετοια διαδικασια ουτε σε συνειρμους.
Τα ΜΜΕ πλεον δουλευουν πιο πολυ στο υποσεινηδητο και ο καθε πιθανος συνειρμος παιζει μεγαλο ρολο
Αλλη εξηγηση ειναι οτι φυσικα εχουν χαλαρωσει τα πραγματα, και τα ΜΜΕ εχουν ερθει πιο κοντα σε μας. Δεν υπαρχει λογος τα δελτια ειδησεων να φαινονται σαν επισημα διαγγελματα, και πλεον απευθυνονται σε εμας ως "πελατες" τους και οχι σαν "πολιτες".
Θα ειχε ενδιαφερον ομως αν μεσα στη ρετρο-ενασχοληση σας επισημάνετε καποιο εντυπο ή κειμενο η βιντεο ρετρο-διαφημισης με λεξεις που, παρότι χρησιμοποιουνται στην καθομιλουμένη, δε θα χρησιμοποιουταν σημερα. Και αν μπορειτε, καντε μια ενδοσκόπηση και εξηγηστε γιατι σας σχηματιζεται αυτη η εντυπωση

Καταρχας καποια ρετρο κειμενα ή διαφημίσεις, τα αναγνωρίζουμε όχι μόνο απο την αισθητική, αλλά καμιά φορά και απο επιλογή λέξεων που σε σημερινές διαφημίσεις ή ανακοινώσεις θα θεωρούνταν... τουλαχιστον παράξενα.
Ας πω μερικα παραδειγμα μπας καταλαβουμε ολοι μαζι τι θελω να πω :Ρ
- Είχα βρει ενα παλιο περιοδικό με μια διαφήμιση ενος πλυντηρίου. Στο τετραγωνάκι έγραφε οτι "διευκολύνει τη ζωή της νοικοκυράς". Τότε σκέφτηκα οτι τη λέξη νοικοκυρά δεν την εχω ακουσει ποτε σε διαφήμιση, και αν την ακουγα, θα δημιουργούσε μια παράξενη εντύπωση.
- Μια άλλη παλια διαφήμιση έλεγε "Είμαι ο Πι-Μι, πάντα πουλάω στην πιο φτηνή τιμή", και για καποιο λογο οι λεξεις "πουλαω" και "φτηνή" μου χτύπησαν κάπως άσχημα, χωρις να μπορω να προσδιορισω γιατι. Ειμαι σιγουρος ομως οτι ενας σημερινος διαφημιστης δε θα ενεκρινε ποτε αυτο το σλογκαν.
- Επισης εχω την εντυπωση οτι οι διαφημισεις ειχαν πιο μεγαλα και περηφανα στομφωδη λογια οπως πχ "Το καλύτερο παιδικό περιοδικό!". Σημερα ολο το μηνυμα περναει πιο "υπουλα"
- Σε παιδικα περιοδικα παλι θυμαμαι να υπηρχαν κειμενα που αναφερονται σε "αγορια και κοριτσια" αντι για "παιδια". Πιθανον επειδη τοτε η λξη "παιδια" ηταν ακομα αμφισημη (αναφερομενη σε αγορια κυριως)
- Για να μη πουμε για δελτια ειδησεων και εφημεριδες. Σε καποιες εχω δει να αναφερονται σε εμας ως "Ελληνες πολίτες" ενω σημερα μας αποκαλουν συνηθως με αλλες ιδιοτητες. Αν κατι χρησιμοποιουσε αυτη την ορολογια θα ακουγοταν πιο πολυ σαν επισημο διαγγελμα.
(το τελευταιο ειναι απλη εντυπωση. Μπορει το "Ελληνες πολιτες" να ακουγεται πιο συχνα απο οτι νομιζω, ειναι γεγονος ομως οτι τοτε οι ειδησεις χρησιμοποιουσαν πιο εξεζητημενες εκφρασεις)
Βλεπετε κι εσεις οτι το πιο παραξενο στην ολη ιστορια δεν ειναι οτι προκειται για ρετρο λέξεις, αλλα για λεξεις που χρησιμοποιουμε ακομα και σημερα στην καθημερινότητα. Η διαφορα ειναι οτι τοτε περνούσαν και στα ΜΜΕ ενω σημερα οχι!
Η εξήγηση

Οι εξηγησεις που μπορω να δωσω ειναι οτι απλα απο τοτε εχει εξελιχτει πιο πολυ η ολη τεχνη της επικοινωνιας μεσα απο τα ΜΜΕ και επιλεγονται πιο προσεκτικα λεξεις, που πρεπει να ειναι ευχαριστες, ουτε επισημες και ουτε τοσο καθημερινες. Πχ αν σημερα καποιος Πι-Μι ελεγε "πουλαω" θα εδινε την εικονα οτι προκειται για καποιον μπακαλη. Τοτε ομως δεν μπαιναμε σε τετοια διαδικασια ουτε σε συνειρμους.
Τα ΜΜΕ πλεον δουλευουν πιο πολυ στο υποσεινηδητο και ο καθε πιθανος συνειρμος παιζει μεγαλο ρολο
Αλλη εξηγηση ειναι οτι φυσικα εχουν χαλαρωσει τα πραγματα, και τα ΜΜΕ εχουν ερθει πιο κοντα σε μας. Δεν υπαρχει λογος τα δελτια ειδησεων να φαινονται σαν επισημα διαγγελματα, και πλεον απευθυνονται σε εμας ως "πελατες" τους και οχι σαν "πολιτες".
Θα ειχε ενδιαφερον ομως αν μεσα στη ρετρο-ενασχοληση σας επισημάνετε καποιο εντυπο ή κειμενο η βιντεο ρετρο-διαφημισης με λεξεις που, παρότι χρησιμοποιουνται στην καθομιλουμένη, δε θα χρησιμοποιουταν σημερα. Και αν μπορειτε, καντε μια ενδοσκόπηση και εξηγηστε γιατι σας σχηματιζεται αυτη η εντυπωση

Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: