Λιγες σκέψεις για το Κ. Πίτερ Μόλινιου (Peter Molyneux)

dal23fas

RetroActive
Joined
17 Αύγ 2020
Μηνύματα
218
Αντιδράσεις
584
Σημερα αποφάσισα να ξανα εγκαταστησω το Black and White 2001 του κυριου Πίτερ Μόλινιου (Peter Molyneux) και της μεγαλης Lionhead ορμωμενος απο ενα παλιο review tου Pc Master (μου αρεσει να ξανα διαβάζω παλια review και Περιοδικα). To συγκεκριμένο παιχνίδι το εχω λιωσει οπως και πολλα απο αυτον τον δημιουργο.

Ξαφνικα εκανε μια σκεψη για τον Peter Molyneux ή μουλινεξ οπως τον λέγαμε τοτε. Ισως ειναι απο τους ποιο παρεξηγημένους Devs ενω κατα την προσωπικη μου γνώμη οχι μονο δεν ειναι αλλα ειναι απο τους ελάχιστους που ηταν πρωτοποροι σε αυτο που κανανε και οφειλουμε πολλα σε αυτους και θα σας πω ευθυς αμεσως το σκεπτικο μου.

Κατα καιρους εχω διαβασει σε πολλα site αλλα και σε περιοδικα που του τα χωναν. Τον λεγαν οτι πολλα εταζε λιγα εκανα οτι ειναι ψευτης στις υποσχεσεις του για τα παιχνιδια και πολλα αλλα ισως του λεγανε και ποιο σκληρα πραγματα (απατεωνας και τετοια), αναμεσα σε αυτους πολλες φορες παρασυρομουν και συμφωνουσα στα περισοτερα. Συνειδητοποιησα τελικα ποσο λαθος ημουν αλλα και ποσο ευκολα κρινουμε καποιον αλλα και την δουλεια του, ιδιαιτερα οταν αυτος στην τελικη ειναι στους τοπ devs. Αν σκεφτειτε τι παχνιδαρες μας εχει χαρισει τελικα οχι μονο δεν ηταν ψευτης αλλα και ισως απο τους ποιο τιμιους εκεινης της εποχης (καλα για τωρα δεν μιλω τα περισοτερα ειναι copy paste με μηδενικο gameplay και απλα hype και pre order ).

Ο συγκεκριμένος κυριος που λιγο ως πολυ ξερουμε την διαδρομη τους μας εχει χαρισει διαμαντακια στους υπολογιστες (16/pc) οπως το populous, theme Hospital, Dungeon kepper, Syndicate, Black and white, magic carpet, fable, the Movies κ.α. Τι κοινο ειχαν αυτα μεταξυ τους? ΤΙΠΟΤΑ ακριβως το καθε ενα ηταν προτοτυπο σε σκεψη οσο και σε εκτελεση και οχι μονο αυτο αλλα ηταν και σωστα υπολοιημενο αν οχι 100% 90% σιγουρα. Τι να πρωτοπει καποιος, ολα ειχα κατ αρχην gameplay, ωραια γραφικα το καθενα για την εποχη του, αλλα και μοναδικα σε θεματα που ασχολουνταν, αλλα και σωστα υλοποιημενα. Populous 1988 (Amiga/ST) αυτο μονο του ηταν μια κατηγορια . Εκανε τα god games καινουργια κατηγορια, σωστοι μηχανισμοι γραφικα, αλλα το κυριοτερο ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ. Dungeon kepper ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ φοβερο με πολυ καλους μηχανισμους εθιστικο gameplay. The movies ξανα ενα ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ παιχνιδι management που εκτος που επαιρνες τον ελεγχος κινηματογραφικου στουντιο μπορουσες να κανεις και δικες σου ταινιες να βαλεις φωνες μεχρι και μουσικη να γραψεις κα να ντυσεις το δημιουργημα σου (αξεπεραστο αν και καποιες προσπαθειες πηγαν να γινουν αλλα μεχρι τωρα copy paste και δεν εχουν πιασει ακομα το The movies ουτε στο ελαχιστο). Fable μαγεια, παραμυθι, gameplay. Ναι εταξε πολλα οτι θα εχει το συγκεκριμενο, δεν τα ειχε ολα αυτα ομως δεν κοροιδεψε κανανενα, στην τελικα παρεδωσε ενα παιχνιδια που ειχε πανω απο αυτα που υποσχεθηκε (ενταξη ειχε πει θα φυτευει δεντρο και θα μεγαλωνει οπως μεγαλωνεις και εσυ, απλα τεχνολογικα δεν μπορουσε να το κανει. Αλλα και που δεν το ειχε το Fable ηταν παιχνιδαρα) και τα εκανε ολα ξανα καλα. The Hospital απλα τελειο. Black and White αμα του δωσεις (σου λεω εγω) 3 ωριτσες θα σε κρατησει χαλαρα. Πρωτοπορικο και μονο που εκπαιδευες ενα πλασμα και διαμορφωνες τον χαρακτηρα (καλο/κακο) του ηταν πολυ μπροστα για την εποχη του αλλα και την τοτε τεχνολογια και κοιτα να δεις και αυτο το υλοποιησε σωστα.

Μπορω να γραφω για ολα του τα παιχνιδια αναλυτικα αλλα δεν ειναι αυτο το νοημα σε αυτο που γραφω. Ο Peter Molyneux ηταν και ειναι ενας ανθρωπος που σε οτι εκανε ειχε οραμα και ποτε δεν επαναπαυοταν σε ενα παιχνιδι που πετυχαινε, εψαχνε παντα νεους μηχανισμου, νεες ιδεες, και γενικα παντα εφτιαχνε κατι διαφορετικο και οχι μονο αλλα ειχε και gameplay (το ακουτε εκει εξω βρε) αλλα και τεχνικα ηταν αρτιο.

Ναι σιγουρα κατα καιρους εταζε λαγους με πετραχηλια αλλα αμα το δουμε ποιο προσεκτικα θα δουμε εναν ανθρωπο που ειχε χειμαρρο ιδεων και βλεπωντας οτι πολλα μπορουσε να τα υλοποιηση πιστευε μεσα στον ενθουσιασμο του οτι μπορει και αλλα, σφαλμα του? ναι, αλλα τετοιοι Devs οπως kojima, sid's mayers, Molyneux και μερικοι αλλοι που φεραν επαναστασει σε παιχνιδια αλλα και σε μηχανισμους (που ακομα και τωρα τους αντιγραφουν) εχουν το δικαιωμα να λενε και καμια πιπα παραπανω απο τους αλλους, τουλαχιστον αυτοι σου δωσανε παιχνιδαρες αντιθετα απο αλλους που λενε μονο πιπες, αντε μην θυμηθω το star citizen (και φανταστειτε ειμαι φαν της σειρας WC/Strike commander) αλλα και αλλους. Θα μου πεις τωρα ειχε και μια πατατα, ναι το godus, δεν ηταν πατατα, ηταν το populous της νεας γενιας, ναι το παρατησε, συμφωνω ενω εταξε πολλα. Ομως οποιος το εχει παιξει στην ουσια εκανε το populous next generation και αφου το εφτασε να ειναι populous και ηρθε η ωρα να βαλει το κατι παραπανω το παρατησε δεν ξερω το γιατι μονο ο ιδιος γνωριζει. Το να απαξιωνουμε ομως καποιον για ενα σταβοπατημα που ομως σου παρεδωσε playable κατι αντιθετα απο καποιους αλλους (ακους robert περασαν ηδη 13 plus χρονια) και να ξεχναμε τι μας εχει δωσει και ποσο εχει συμβαλλει στην game βιομηχανια ειναι για μενα αχαριστια (ειναι σαν τον kojima που πολλοι το εκραξαν για το Death stranding νομιζοντας οτι θα βγαλει νεο MGS, αντιθετα ο ανθρωπος τολμησε και εκανε κατι αλλο και ναι ειναι παιχνιδαρα και οχι δεν ειναι walking simulator και οποιος το πιστευει δεν το εχει παιξει, επι της ευκαιριας εχει ισως απο τις ποιο ωραιες ιστοριες). Μακαρι να βγαιναν τετοια παιχνιδια τωρα. Δυστυχως σημερα ειναι πολυ λιγα αυτα που αξιζουν και δεν ειναι copy paste και ακομα λιγοτερα που εχουν gameplay της προκοπης και τα περισοτερα ειναι απο indie παραγωγες (υπαρχει ελπιδα). Εγραψα αυτο το κειμενακι σαν φορος τιμης σε ανθρωπους οπως τον συγκεκριμενο που εχουν δωσει αλλη διασταση στον ορο game και τους ευχαριστουμε για αυτο, αλλιμονο να ηταν μονο μια ΕΑ η μια UBI δεν θα ειχαμε δει ποτε πραγματικα τι σημαινει καλο παιχνιδι (δεν μιλαω για την εποχη των home εκει και αν ειδαμε παιχνιδαρες αλλα ηταν ποιο αγνες εποχες),

Τα ειπα ουφ παω τωρα να δω τι κανουνε τωρα οι πιστοι μου στο B&W τους αφησα για λιγο λογικα θα τα εχουν κανει κωλο ολα :D
 
Πίσω
Μπλουζα