Μαθημα Καλλιτεχνικων

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Aardvark
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης

Aardvark

Retromaniax Co-Founder
Joined
26 Σεπ 2006
Μηνύματα
15.052
Αντιδράσεις
4.321
Ειδα μια φωτο και διαβασα μια λεξη που ειχα να συναντησω απο το γυμνασιο και το μαθημα των καλλιτεχνικων,τις Τεμπερες lol..


Χρωμματα πινελα ακουαρελες ,τις νερωναμε ,γεμιζαμε με μπογιες χαμος και χαβαλες!!



Σαν αλοιφες σε σωληνακι ηταν,οι σχετικοι με το αντικειμενο της ζωγραφικης θα τις θυμουνται καλυτερα!


 


33143_1.jpg


 


 
Στο οποίο μάθημα καλλιτεχνικών, ήμουν .... να με κλαίνε και οι ρέγγες! :)

Κυρίως γιατί μας το δίδασκαν τόσο βαρετά, που δεν ενδιαφερόμουν!

Θυμάμαι επίσης εκτός από τη ζωγραφική, είχαμε και άλλα "καλλιτεχνικά" αντικείμενα - όπως κατασκευές με γύψο ή πηλό, υαλογραφία (βιτρό), ψηφιδωτά & πυρογραφία.

Σε αυτά, έδειχνα περισσότερο ενδιαφέρον - οπότε θυμάμαι και περισσότερα πράγματα! :)
 
Ειχατε και μαθημα καλλιτεχνικων, και.... κανατε καλλιτεχνικα κιολας..?

Εμεις καναμε μια ζωγραφια, οτι να ΄ναι (σπανια με καποιο θεμα), με τις γνωστες ξυλομπογιες ή μαρκαδορους (οποιος ειχε μαρκαδορους καμαρωνε..)

Μια φορα μονο πηραμε (με δικα μας εξοδα) καποιο βιβλιο, που καθε σελιδα ηταν και μια χαρτινη κατασκευη, και καπως... καταλαβαμε οτι καναμε μαθημα εκεινη την ωρα.

Μονο στο νηπιαγωγειο χορτασα να ζωγραφιζω.. :)
 
Λορένα είπε:
Ειχατε και μαθημα καλλιτεχνικων, και.... κανατε καλλιτεχνικα κιολας..?

Όχι μόνο είχαμε, αλλά βαθμολογούμασταν κανονικά σ' αυτό (ανά τρίμηνο, με αναγραφή στον έλεγχο & συμμετοχή στο γενικό βαθμό!)...

Δυστυχώς, πολύ κακή διδασκαλία, που δεν προσέφερε τίποτα ουσιαστικό - παρά μόνο μια σειρά ατυχημάτων με πολλά ράμματα & άπειρα εγκαύματα... :(
 
Eιχαμε και ηταν κατι καινουργιο στα σχολικα δρωμενα ,μαζι με το μαθημα του ΣΕΠ και τα αρχαια μαθηματα πληροφορικης που δεν ηταν υποχρεωτικα και γινοντουσαν απογευματα!
 
εμεις είχαμε ελλειψεις σε φιλιλόγους, θα κάναμε καλιτεχνικά?

οχι βέβαια. Μόνο στο δημοτικό και με στιλ άντε να μουτζουρώσουμε το χαρτι να τελειώνουμε...
 
Λορένα είπε:
Μια φορα μονο πηραμε (με δικα μας εξοδα) καποιο βιβλιο, που καθε σελιδα ηταν και μια χαρτινη κατασκευη, και καπως... καταλαβαμε οτι καναμε μαθημα εκεινη την ωρα.
Και εμείς είχαμε κάτι ανάλογο αλλά σε πιο απτή μορφή. Ήταν χειροτεχνίες σε χαρτόνι που τις έκοβες και τις κολλούσες (κάτι σαν τις papercraft κατασκευές που υπάρχουν διάσπαρτες σε διάφορα forums). Υπήρχαν οι εύκολες των εκδόσεων Καμπάνα, και οι δυσκολότερες των εκδόσεων Σμυρνιωτάκη ή Στρατίκη. Αυτές είχαν πιο πολλές απαιτήσεις (πλαστελίνες, φακές, φασόλια κλπ).

Αυτό που θυμάμαι πάντως είναι πως στο Δημοτικό τα καλλιτεχνικά τα χαιρόμασταν, ενώ στο Γυμνάσιο μαζί με τα Αγγλικά ήταν "η ώρα του παιδιού" . :darkglasses:
 
Τωρα καταλαβα οτι μιλαμε τοση ωρα για μαθημα καλλιτεχνικων στο Γυμνασιο-Λυκειο, ενω εγω εννοουσα στο Δημοτικο....

Οκ... στο γυμνασιο-λυκειο, αυτο το μαθημα, ηταν αγνωστο....
 
Στο δημοτικο ειχαμε μαθημα καλητεχνικων και γενικα καναμε πολλα φτιαχναμε σχεδια με φασολια και φακες που τα κολουσαμε στο χαρτι,ζωγραφιζαμε με τεμπερες και μπογιες και γενικα πολλα και διαφορα.Στο γυμνασιο ειχαμε στην πρωτη γυμνασιου αλλα ολη την χρονια αμφιβαλω αν πηγα 10 φορες.Εκανα κοπανα γιατι ειχα με πιο ενδιαφεροντα πραγματα να ασχοληθω :D
 
στο γυμνασιο δεν ειχαμε ουτε εμεις μαθημα καλλιτεχνικων,ειχαμε αλλες ελλειψεις..αλλα δε θα επεκταθω γιατι θα βγω εκτος θεματος

Μουσικο να φανταστειτε οτι προλαβα μονο στην Α γυμνασιου μετα δεν ηρθε αλλος..

Φυσικα στο δημοτικο ειχαμε στις πρωτες ταξεις τις κατασκευες και χειροτεχνιες Καμπανα και ζωγραφικη που συνεχιστηκε μεχρι την εκτη δημοτικου.

Στο λυκειο επειδη πηγαινα στο πολυκλαδικο,οσοι ακολουθησαν κλαδο που ειχε σχεση με καλλιτεχνικα φανταζομαι πως θα ασχοληθηκαν,εμεις οι υπολοιποι οχι.

Μονο στην Α λυκειου θυμαμαι ενα υποχρεωτικο μαθημα που μας το διδασκαν πολιτικοι μηχανικοι αλλα δε μπορω να θυμηθω πώς λεγοταν.Σχεδιαζαμε σε κλιμακες,κοβαμε με πριονια και φτιαχναμε ξυλινες ή τσιγκινες κατασκευες αλλα μη φανταστειτε πολυπλοκα πραγματα(αν και μας φαινονταν παλουκια)Θυμαμαι οτι για ξυλινη κατασκευη επρεπε να φτιαξουμε μια μικρουλα ξυλινη σκαλα , ενω για τσιγκινη : ενα κουτακι ανοιχτο για να βαζουμε μεσα καρφια κλπ

Εξετασεις στο συγκεκριμενο μαθημα δεν ειχαμε,μονο διαγωνισματα και τα παραπανω που περιεγραψα.Ομως επρεπε να ετοιμασουμε μια εργασια για το τελος της χρονιας συνοδευομενη απο αντιστοιχη κατασκευη,επειδη ειχα ιδιαιτερη αδυναμια στο πιανο αποφασισα να φτιαξω ενα ξυλινο πιανο,καθολου ευκολο πραγμα..
 
Θυμαμαι στο Γυμνασιο να εχουμε Γραμμικο Σχεδιο και επρεπε να αγοραζουμε ενα ψιλο-ακριβο μπλοκ (δεν θυμαμαι πως λεγοταν...ξενη ονομασια ειχε) το οποιο ηταν και τεραστιο και σπανιως θυμομουν να το παρω μαζι...
 
το μονο που μου χει μεινει απο το μαθημα των καλλιτεχνικων στο γυμνασιο ειναι η καθηγητρια που ειχε καλεσει την μανα μου για να της πει οτι ο γιος σας ζωγραφιζει με πολυ μαυρο και να τον προσεχετε γιατι ειναι σκοτεινος χαρακτηρας :P
 
Σαν μάθημα το θυμάμαι μόνο στην πρώτη γυμνασίου. Εμείς ζωγραφίζαμε με κερομπογιές.
 
Ένα καταπληκτικό μάθημα από μια καταπληκτική καθηγήτρια στο Γυμνάσιο. Μας έμαθε γραμμικά καταπληκτικά που τα θυμάμαι ακόμα (πριν λίγα χρόνια έκανα ένα και της το χάρισα μιας και την συνάντησα ξανά) μας έμαθε να φτιάχνουμε χαλκογραφίες και να τις οξυδώνουμε κιόλας, βιτρό, διακοσμητική με καπλαμά, ψηφιδωτό και πολλά άλλα. Για μένα ένα από τα καλύτερα μαθήματα του σχολείου. Έχω μόνο καλές αναμνήσεις ( και ένα βραβείο για το ψηφιδωτό μου, το οποίο μας έβαλε να το κάνουμε ως άσκηση, εγώ είχα καταλάβει πως έπρεπε να το έχουμε ετοιμάσει σε δύο μέρες, αυτή είπε σε δύο εβδομάδες, τέλος πάντων ωραίο έγινε, πήρα και το μπράβο ;) ).
 
Στο δημοτικό, τα καλλιτεχνικά ήταν ώρα ζωγραφικής ή διάφορων κατασκευών, αλλά δεν κάναμε πολύ συχνά. Η δασκάλα μας προτιμούσε να αραιώσει την ύλη των υπόλοιπων μαθημάτων της μέρας σε όλες τις διδακτικές ώρες και να μην κάνουμε καλλιτεχνικά, αλλά ορισμένες φορές που κάναμε καλλιτεχνικά, μπορεί να μας έδινε και παραπάνω χρόνο για να τελειώσουμε τις ζωγραφιές μας ή τις κατασκευές μας και να διακοσμήσουμε την τάξη. Αυτό γινόταν ειδικά όταν πλησίαζαν οι γιορτές.

Στο γυμνάσιο... δυστυχώς είχαμε καλλιτεχνικά... αλλά ευτυχώς δεν είχαμε κάθε βδομάδα. Η καθηγήτριά μας είχε πρόβλημα υγείας (σκλήρυνση κατά πλάκας), οπότε και έλειπε μερικές φορές για αρκετό χρονικό διάστημα. Όμως, όταν ερχόταν, ήταν τόσο αυστηρή, τόσο απαιτητική, τόσο... μην πω και εκτροχιαστώ... όπου το μάθημα αυτό μας ήταν από τα πλέον απεχθή! Γενικά ζωγραφίζαμε με μαρκαδόρους, κηρομπογιές και τέμπερες. Αν κάτι δεν της άρεσε σου έλεγε να ξανακάνεις το έργο από την αρχή!

Θυμάμαι χαρακτηριστικά μια φορά που μόνο που δεν της έφερα το μπλοκ ακουαρέλας στο κεφάλι! Έπρεπε να κάνουμε οριζόντιους και κάθετους άξονες με μολύβι, να σχεδιάσουμε με χάρακα 5-6 γράμματα, και να ζωγραφίσουμε τα κουτάκια που δημιουργούσαν οι άξονες εκτός των γραμμάτων με άσπρη (ναι, άσπρη!) και με μαύρη τέμπερα και το εσωτερικό των γραμμάτων με διαφορετικό χρώμα της αρεσκείας μας στο κάθε γράμμα, αλλά να "ανοίγει" από πάνω προς τα κάτω. Ελπίζω να καταλάβατε το πολύπλοκο αυτό πράγμα... Λοιπόν, ξεκινάω να το κάνω στο σπίτι, γιατί τα περισσότερα μας τα έβαζε για το σπίτι, και τα γραμματα σχημάτιζαν τη λέξη "ταινια". Αφού το τελειώνω, κατά λάθος μου χύνεται το νερό που ξέπλενα τα πινέλα... και ξανακάνω το ίδιο ακριβώς έργο δεύτερη φορά. Όταν της το πήγα να το δει, και με δεδομένο το διπλό κόπο, μου λέει "Τα γράμματα σχηματίζουν λέξη. Δε θελω να σχηματιζουν λέξη. Να το ξανακάνεις". Ήμουν έτοιμος να τη βρισω! Αλλά έχε χάρη που έκανε τα ίδια σε όλη την τάξη, οπότε και κάθισα και ξαναέκανα την ίδια χαζομάρα, αλλά πιο πρόχειρα και χύμα, αφού ήξερα ότι δε θα της άρεσε και πάλι.

όταν, δε, ζωγραφίζαμε με τέμπερες στο σχολείο, μας απαγόρευε να ξεπλένουμε τις παλέτες μας στους νιπτήρες, αλλά έπρεπε να σκουπίζουμε με χαρτί κουζίνας τις παλέτες, να τις τυλίγουμε και να τις πλένουμε στο σπίτι, αφού θα είχαν ξεραθεί οι μπογιες επάνω. Γέμιζε ο κάδος στην τάξη χαρτιά γεμάτα μπογιές. Σε μια δόση, είχε πιασει μια συμμαθήτριά μου να πλένει την παλέτα της στο νιπτήρα και της έσκασε χαστούκι, οπότε και έγινε ο πανικός, γιατι εξαγριωθήκαμε όλοι για την όλη κατάσταση.

Μέσα σε αυτά τα δυσάρεστα, θυμάμαι ότι έπρεπε να σέρνουμε όποτε είχαμε μάθημα μια πλαστική τσάντα χειρός με όλα τα σύνεργα: μπλοκ ακουαρέλας, μολύβια σχεδίασης (κάτι faber castell πράσινα), ξύστρα, γόμα, και τις μπογιές, είτε το κουτί με τους μαρκαδόρους, είτε το κουτί με τις κηρομπογιές, είτε, στην περίπτωση που ζωγραφίζαμε με τέμπερες, την παλέτα/αυγοθήκη (μια λευκή), τις τέμπερες, τα πινέλα στα απαραίτητα νούμερα και ένα μπουκαλάκι με στόμιο, σαν αυτό που βάζουμε τον αγιασμό, όπου βάζαμε το νερό για να διαλύουμε τις τέμπερες, συν άπειρα φύλλα χαρτί κουζίνας...

Ελπίζω αυτή η καθηγήτρια να έχει αποσυρθεί και να μη βασανίζει αμέριμνη ακόμα πόσα γυμνασιόπαιδα...

Στο λύκειο δεν είχαμε καλλιτεχνικά. Υπήρχε ως μάθημα επιλογής το σχέδιο, στη Β' και στη Γ' λυκείου, αλλά το έπαιρναν όσοι θα έδιναν σχέδιο στην Γ' λυκείου για καλλιτεχνικές σχολές.

Κατερίνα, μήπως εννοείς το μάθημα της Τεχνολογίας; Εμείς είχαμε αντίστοιχο μάθημα στην Α' και Β' Γυμνασίου, όπου φτιάχναμε στην Α' Γυμνασίου μια δική μας κατασκευή (είχα φτιάξει μια φωτογραφική μηχανή) και στη Β' Γυμνασίου χωριζόμασταν σε ομάδες και φτιάχναμε μακέτα (η ομάδα μου είχε φτιάξει μια μακέτα εργοστασίου). Στη Β' γυμνασίου μας είχαν πάει και επίσκεψη στο εργοστάσιο της Φαγε. Στην Α' λυκείου είχαμε πάλι μάθημα τεχνολογίας, αλλά είχαμε μόνο να κάνουμε μια εργασία και να την παρουσιάσουμε (νομίζω η δική μου ήταν για τις μεθόδους εγγραφής του ήχου, από τις μαγνητοταινίες και το πικάπ, στα σιντί και τα mp3). Μια φορά, μάλιστα, μας είχε βάλει η καθηγήτρια να τσαπίσουμε τον πίσω κήπο του σχολείου και να τον καθαρίσουμε από τα χόρτα και τα σκουπίδια!
 
nwnta δε θυμαμαι καθολου πώς λεγοταν το μαθημα αυτο,αυτα που θυμαμαι τα εγραψα στο προηγουμενο ποστ

ουτε θυμαμαι αν υπηρχε βιβλιο για το συγκεκριμενο μαθημα
 
img116.jpg

ζωγραφιά στο μάθημα των καλλιτεχνικών στην δευτέρα γυμνασίου με θέμα την 25η μαρτιου. καθηγητής κος Ντεξής Στέλιος. ΒΑΘΜΌς 20! :D
 
Μάθημα Καλλιτεχνικών...Στο Δημοτικό ήταν Αισθητική Αγωγή και στο Γυμνάσιο Τεχνικά για συντομία. Στο Δημοτικό είχαμε μπλοκ ζωγραφικής ή μπλοκ ακουαρέλας (για τις μεγάλες τάξεις), μαρκαδόρους, ξυλομπογιές, κηρομπογιές, νερομπογιές και τέμπερες σε σωληνάριο. Ζωγραφίζαμε δικές μας ζωγραφιές στο μπλοκ ή σε έτοιμα σχέδια που χρωματίζαμε. Στο Γυμνάσιο ειχαμε μαλακά μολύβια, γόμα, ξύστρα ραπιδογράφο, Ταυ (μεγάλος χάρακας), τέμπερες και κάναμε γραμμικό και ελεύθερο σχέδιο (ποτέ δεν πετύχαινε!) με συνοδεία μουσικής (!) για να είμαστε ήσυχοι καθώς σχεδίαζαμε.
 
Πίσω
Μπλουζα