Μετατροπή Master System II στα 60 Hz

cauldron

RetroActive
Joined
9 Αύγ 2007
Μηνύματα
419
Αντιδράσεις
18
Μετά την πρόσφατη απόκτηση μιας Master System II, πήρα την απόφαση κι εγώ να προχωρήσω στη μετατροπή από τα 50 στα 60 Hz και να παρουσιάσω την περίπτωση φωτογραφικά :D . Από ότι κατάλαβα πρόκειται για διόρθωση της κονσόλας, μιας και σχεδόν όλα τα παιχνίδια της είναι φτιαγμένα να τρέχουν στα 60 και όχι στα 50 Hz. Αποτέλεσμα της μετατροπής είναι η αισθητή βελτίωση της ποιότητας της εικόνας (πλήρης οθόνη, σαφήνεια, μεγαλύτερος ρυθμός ανανέωσης), βελτίωση του ήχου, αφού πλέον η μουσική ακούγεται σε σωστό ρυθμό και γρηγορότερο gameplay. Η μετατροπή είναι εύκολη και γίνεται ξεκολλώντας το pin 57 του SEGA 315 chip (που φαίνεται στις φωτο) και γειώνοντας το κάπου στην περιφέρεια της πλακέτας. Δεν θέλησα να βάλω διακόπτη για να γυρνάω στα 50 - δεν είναι απαραίτητο, πραγματικά δεν αξίζει τον κόπο να παίζεις στα 50!! Το δυσκολότερο κομμάτι ήταν η αφαίρεση της κάτω μεταλλικής ασπίδας της πλακέτας (έσπασαν 2 πλαστικοί συγκρατητήρες) και κατά δεύτερο λόγο η αποκόλληση του pin. Ακολουθούν (βραδυνές) φωτογραφίες....

picture.php


S.M.S. II (πολύ καλό μηχάνημα!)

picture.php
picture.php


Μετά το ξεβίδωμα του πλαστικού και του πάνω μεταλλικού περιβλήματος

picture.php


Ο Ζ80

picture.php
picture.php


Aυτά τα πλαστικά εμποδίζουν την αφαίρεση του κάτω μεταλλικού περιβλήματος (έσπασαν 2) :(

picture.php


Το chip της SEGA

picture.php
picture.php


Τράβηγμα του πιν57 προς τα πάνω με συρματάκι την ώρα που το ζεσταίνω από κάτω

picture.php


Ξεκόλλησε!

picture.php


Κόλληση καλωδίου στο πιν

picture.php
picture.php


Κόλληση γείωσης

picture.php


Alex Kidd με βελτιωμένη εικόνα :D

Πηγή πληροφοριών για τη μετατροπή: http://www.mmmonkey.co.uk
 
Μπράβο!

Είναι όντως μέρα με τη νύχτα η διαφορά στο gameplay μεταξύ 50 και 60Hz. Εγώ είχα κάνει τη μετατροπή στη Master System I που ήταν και πιο εύκολο.
 
gtsamour είπε:
Μπράβο!Είναι όντως μέρα με τη νύχτα η διαφορά στο gameplay μεταξύ 50 και 60Hz. Εγώ είχα κάνει τη μετατροπή στη Master System I που ήταν και πιο εύκολο.
Ναι είναι!! Το διάβασα το ποστ σου. Ψάχνοντας βρήκα ότι υπάρχει και μόντα για έξοδο RGB στη SMS ΙΙ αλλά είναι πολύπλοκη και θέλει υλικά. Πάντως εμένα με ικανοποιεί πολύ. Αυτό που δεν έχω καταλάβει είναι αν τελικά υπάρχουν παιχνίδια PAL που προορίζονται για τα 50Hz. :xm:
 
Να κάνω μία ερώτηση ; Αν εσείς κάνατε την μετατροπή από 50 σε 60 Hz , η οποία όπως λέτε είναι πολύ σημαντική βελτίωση , τότε γιατί η SEGA μπήκε εξαρχής στον κόπο να φτιάξει το μηχάνημα να λειτουργεί στα 50 και απέφυγε τα 60 ; Το έκανε εξεπίτηδες για να μας ταλαιπωρήσει ; Δε είχε τις απαραίτητες τεχνικές γνώσεις για κάτι τέτοιο ; Γιατί ;
 
Γιατί απλώς οι PAL τηλεοράσεις στα τέλη του 80-αρχές 90 ΔΕΝ υποστήριζαν 60 Hz!

Το PAL standard είναι 50 Hz.

Μόνο από το 2000 περίπου και μετά είναι κοινός τόπος η υποστήριξη 60 Hz σήματος σε PAL τηλεοράσεις και έχει νόημα η μόντα. Και αυτό ισχύει μόνο αν δεν σκοπεύεις να το συνδέσεις σε παλιά τηλεόραση ή πολύ φτηνή (πχ κάτι 14" ακόμα και σήμερα σπάνια υποστηρίζουν 60 Hz).

Έτσι, το Dreamcast πχ έχει εξαιρετικό PAL/60 support. Στις παλιότερες κονσόλες απλά ήταν άτοπο.
 
Γιατί οι τότε PAL τηλεοράσεις δεν υποστήριζαν 60Hz. Οι σημερινές δεν έχουν πρόβλημα :)
 
Ωραία , δεν υποστήριζαν . Αυτό το πρόβλημα δεν ήταν δυνατον να αντισταθμιστεί αλλιώς ; Δηλαδή εγώ που είχα Master System , δεν έπαιζα τα παχνίδια μου με την ίδια ταχύτητα που τα έπαιζε στην αντίστοιχή του τηλεόραση ένα γιαπωνεζάκι ;
 
iliekater είπε:
Ωραία , δεν υποστήριζαν . Αυτό το πρόβλημα δεν ήταν δυνατον να αντισταθμιστεί αλλιώς ; Δηλαδή εγώ που είχα Master System , δεν έπαιζα τα παχνίδια μου με την ίδια ταχύτητα που τα έπαιζε στην αντίστοιχή του τηλεόραση ένα γιαπωνεζάκι ;
Ακριβώς. Αναγκαστικά τα έπαιζες με λίγο χαμηλότερη ταχύτητα (κατά 10 Hz) από το γιαπωνεζάκι! :) Και αυτό αφορά τη μουσική, την ανανέωση της οθόνης και τις κινήσεις των χαρακτήρων. Αυτό όπως είπε ο φίλος Maddog γίνεται λόγω των Ευρωπαικών τηλεοράσεων που είχαν ρυθμό ανανέωσης μόνο 50Hz ενώ τα παιχνίδια κατασκευαζόταν για 60 Hz.
 
Πίσω
Μπλουζα