Νουβέλες σε manuals

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Rakeesh
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης

Rakeesh

RetroDB Feeder
Joined
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
4.607
Αντιδράσεις
1.872
Ηταν συνήθειο σε καποια παιχνιδια (δεν ξερω αν ειναι ακομα) τα manuals να περιεχουν μια νουβελα ή κόμικ που περιγραφουν τον κοσμο ή την προϊστορία του παιχνιδιου. Καποια ηταν τα εντυπωσιακα βιβλιαρακια που απευθυνονταν στον χαρακτηρα/παικτη, που εχουν τη μορφη εγγραφου, επιστολης, περιοδικου (Wing Commander), διαφημιστικου (Space Quest 4), βιβλιου με ξόρκια (Loom ή King's Quest III), ημερολογιου (Zork 0) ή "φακελου" με βιογραφικα των χαρακτηρων (Crusader κλπ), ακομα και ταξιδιωτικου οδηγου του κοσμου που θα δειτε στο παιχνιδι.

Τα παραπανω μπορει να ειναι εντυπωσιακα, καλοφτιαγμενα, αστεια και εξυπνα, αλλα σε αυτο το thread θελω να αναφερθυμε σε καθαρες ιστοριουλες με αφηγηση λογοτεχνικής μορφης (ή κομικς). Καπια παιχνιδια λοιπον αντι (ή μαζι με) τα παραπανω καλουδια, ειχαν μαζι και πραγματικα λογοτεχνηματα, με ολοκληρη αφηγηση, χαρακτηρες, διαλογους. Δηλαδη κανονικα μικρα μυθιστορηματα που συνηθως διηγουνται τι εγινε πριν την αρχη του παιχνιδιου.

Σε καποιες περιπτωσεις, ειδικα στους 8 με 16-μπιτ υπολογιστες, η νουβελα ηταν υποκαταστατο της εισαγωγης του παιχνιδιου, οταν αυτη δεν υπηρχε στο παιχνιδι.

Καποιες νουβελες ηταν μικρες ιστοριουλες λιγων σελιδων, και αποτελουσαν μερος του manual. Αλλες παλι ηταν ολοκληρο βιβλιαρακι. Καποιες ηταν προχειρες επιπεδου εκθεσης λυκειου, ενω αλλες ηταν αριστουργήματα. Καποιες ειχαν μια ασχετη ιστορια που απλα περιεγραφαν τον "κοσμο" του παιχνιδιου (πχ σε action games), ενω αλλες εδεναν πολυ με το σεναριο του παιχνιδιου, σαν copy protection. Καποια παιχνιδια αντι για νουβελες ειχαν κόμικ για να εξηγησουν τι εγινε πριν το παιχνιδι.

Παιχνιδια με νουβελες ηταν τα Elite, Total Eclipse, Space Quest II (κομικ), Mindfighter, Captain Blood, Future Wars, καποια text adventures της Level 9, Midwinter, Bloodwych, Rick Dangerous 2 (κομικ), Drakkhen, Rise of the Dragon (κομικ), Ork, Under a Steel Sky (κόμικ), X-wing και TIE Fighter, Flash Back (κομικ), Stonekeep, Cyber Mage (κομικ), Angel Devoid και αλλα :) Θα ανεφερα και το Loom, που μπορει να μην ειχε βιβλιαρακι λογοτεχνικης μορφης, αλλα μια κασετα με audio drama με αφηγηση, διαλογους κλπ.

Ποια παιχνιδια θυμαστε που ερχοταν μαζι με ιστοριουλα; Τις διαβαζατε ή περνουσατε κατευθειαν στο παιχνιδι; Ποιες σας εκαναν εντυπωση; Θεωρειτε καποιες αριστουργηματα; Και ποιες σας εκαναν εντυπωση ως εντελως παραταιρες με το παιχνιδι ή κακογραμμένες; :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το πρωτο που μου ερχεται στο μυαλο Lords of Midnight.

Mαλιστα ειναι δωρεαν για κατεβασμα
 
Καθε φορα που σκεφτομαι για τα παλια εγχειριδια και την ποιοτητα τους, πρωτο πρωτο στο μυαλο ερχεται το Grail diary απο το Indiana Jones and the last crusade. Ενας συνδιασμος νουβελας, επεξηγησης του παιχνιδιου καθως και στοιχεια για την ταινια. Δεν γνωριζω αν εγινε κατι αντιστοιχο σε αυτο το βαθμο σε καποιο αλλο παιχνιδι, αλλα δεν ξεχασα ποτε την αντιδραση μου οταν ειδα ποσο μερακι και καλη δουλεια ειχανε κανει με τον συγκεκριμενο τιτλο.
 
Πραγματι, πολυ καλη δουλεια! Περα απο το φοβερο κειμενο, τις ιστοριες, τα σκιτσακια κλπ, εξυπηρετουσε και ως copy protection. Δεν το θεωρησα και τοσο "νουβελα" αν και μπορεις να το θεωρησεις κι ετσι. Κι εγω ειχα ξετρελαθει οταν το βρηκα, και το ειχα ξεκοκαλισει :hurrah:

πριν κανω το τραγικό λαθός να το "δανεισω" σε ενα ξαδελφακι μου :rant: :banghead: :takethat: :bash: :brick:
 
Ενας απο τους λόγους που λατρεύω τα computer games, και θεωρώ εμάς τους computer gamers (ειδικά των περασμένων δεκαετιών) τυχερούς, είναι και αυτός: Το να συμπεριλαμβάνεται μία νουβέλα που "προωθεί" το σενάριο και "σε βάζει στο κλίμα" - και η οποία ιστορία μπορεί να έχει διάφορες μορφές, όπως γράφτηκε παραπάνω - (π.χ. θυμάμαι στο Castle Master ήταν σε μορφή ποιήματος :) ).

Βέβαια πολλές φορές εκτός της ιστορίας είχαμε και feelies για ακόμα μεγαλύτερο immersion, αλλά αυτό είναι άλλο μεγάλο κεφάλαιο. (εξυπακούεται ότι, για εμένα τουλάχιστον, ο συνδιασμός νουβέλας, feelies, *και* ογκώδους manual, ήταν η απόλυτη ηδονή :D )

Οπως έγραψε και ο Rakeesh, είναι πάρα πολλά τα παιχνίδια που συμπεριλάμβαναν τέτοιο περιεχόμενο, και δεν έχει νόημα να τα απαριθμήσουμε όλα.

Επίσης σωστό είναι και αυτό που γράφτηκε περί ποιότητας. Κάποιες νουβέλες ήταν απολαυστικότατες (όπως για παράδειγμα εκείνη του Starglider), ενώ ορισμένες ήταν σχετικά μέτριες (π.χ. το MikroPlus-ικό Shadow of the Unicorn δεν κατάφερε απόλυτα να με πείσει για τον επικό "Tolkienοειδή" τόνο που προφανώς ήθελε να δώσει...).
 
Καταπληκτικά κουτιά είχαν τα παιχνίδια της Infocom. Το Trinity είχε κόμικ και το Leather Godesses of Phobos είχε κόμικ σε 3D (μαζί με τα μπλε κόκκινα γυαλιά).

Πράγματι πολλά κουτιά παλιών games ήταν πολύ εντυπωσιακά, γεμάτα καλούδια και ογκώδη manual. Αν και τα βλέπω σήμερα και μου αρέσουν, θεωρώ ότι καλώς δεν υπάρχουν πλέον, αφού είναι ένας ξεπερασμένος τρόπος να μάθεις το παιχνίδι ή να μπεις στο πνεύμα του. 'Όλα πρέπει να γίνονται μέσα στο παιχνίδι. Τόσο η προβολή της ιστορίας όσο και η εκμάθησή του που πρέπει να γίνεται με ένα interactive τρόπο (γιαυτό έχουμε τους υπολογιστές) και όχι διαβάζοντας κάποιο manual.
 
Στο πακετο Rex Nebular υπαρχει ενα βιβλιαρακι με το log του πρωταγωνιστη πριν αρχισει το παιχνιδι. Μιλαμε για εκπληκτικό ευρηματικό χιούμορ, που σε 2-3 σημεια με εκανε να χτυπιεμαι κατω :D καπου διαβασα οτι το εγραψε ο Steve Meretzky
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα