Οδηγείτε σωστά; (ρετροσυμβουλές)

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας caprice
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης

caprice

RetroMasteR
Joined
30 Νοέ 2010
Μηνύματα
1.181
Αντιδράσεις
210
Ο Κλάουσπετερ Μπέκερ είναι ο συγγραφέας του βιβλίου Handbuch fur Sportfaher (το εγχειρίδιο του οδηγού αγώνων). Τιμήθηκε το 1973 με το βραβείο Κριστόφορους, που απονέμεται στους δημοσιογράφους αυτοκινήτου. Το παρακάτω άρθρο αναδημοσιεύτηκε στο Readers Digest Απριλίου (1982).

1. Είναι καλύτερο να ζεσταίνουμε μια μηχανή σιγά σιγά, αφήνοντάς την στο ρελαντί.


Λάθος. Η μηχανή αργεί να ζεσταθεί όταν λειτουργεί στο νεκρό, κι έτσι δέχεται για πολύ μεγαλύτερο διάστημα τις βλαβερές συνέπειες από τη δράση του κρύου. Ξεκινήστε αμέσως μόλις βάλετε μπροστά. Τα σημερινά λάδια θα φθάσουν σε όλα τα απαραίτητα σημαία μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.

2. Είναι πιο σίγουρο να κατεβαίνετε μια κατηφόρα με την ίδια ταχύτητα που θα χρησιμοποιούσατε αν την ανεβαίνατε.


Λάθος. Τα σύγχρονα φρένα, αν είναι σε καλή κατάσταση, μπορούν να κρατήσουν το όχημα ακόμα και στις πιο δύσκολες κατηφόρες. Το ίδιο ισχύει και για τη ρυμούλκηση αρκεί να είναι ρυθμισμένο σωστά το σύστημα τροχοπέδησης. Χρησιμοποιείστε στην κατηφόρα μια ταχύτητα παραπάνω από ότι στην ανηφόρα, γιατί έτσι η μηχανή ζορίζεται λιγότερο.

3. Το διπλό πάτημα του συμπλέκτη μεγαλώνει τη ζωή ακόμα και των τελευταίων τύπου συγχρονιζέ κιβωτίων ταχυτήτων.


Σωστό, αλλά όχι πρακτικό. Εκτός από την περίπτωση εκείνη, που ταλαιπωρούνται με πολύ γρήγορες αλλαγές, τα περισσότερα συγχρονιζέ κιβώτια μπορούν να κρατήσουν για περισσότερα από 150.000 χιλιόμετρα. Το διπλό πάτημα λοιπόν, δεν εξυπηρετεί ουσιαστικά, καθώς και με το ελαφρό πάτημα του γκαζιού ενδιάμεσα αυξάνεται η κατανάλωση της βενζίνης. Μερικές φορές πάντως, ιδίως στο κατέβασμα των ταχυτήτων, το διπλό πάτημα του συμπλέκτη μαζί με το κατάλληλο ενδιάμεσο πάτημα του γκαζιού, κάνει την αλλαγή ευκολότερη και μειώνει την καταπόνηση ολόκληρου του συστήματος μετάδοσης της κίνησης.

4. Οι μηχανές που έχουν σχεδιαστεί για λειτουργία με απλή βενζίνη, εργάζονται πιο σωστά και οικονομικά με βενζίνη σούπερ.


Λάθος. Η χρησιμοποίηση βενζίνης υψηλών οκτανίων σε μία μηχανή χαμηλής συμπίεσης δεν έχει κανένα πρακτικό αποτέλεσμα. Πάντως οι όροι απλή και σούπερ, δηλαδή η περιεκτικότητα σε οκτάνια διαφέρει από χώρα σε χώρα. Η ελληνική βενζίνη σούπερ έχει 96-98 οκτάνια και η απλή 90 σύμφωνα με τις επίσημες κρατικές προδιαγραφές.

5. Αν πατήσουμε το πεντάλ του γκαζιού την ώρα που σβήνουμε τη μηχανή, το επόμενο ξεκίνημά μας θα είναι πολύ πιο εύκολο, γιατί θα έχει μείνει καύσιμο μέσα στους κυλίνδρους.


Λάθος. Αν όντως μείνει κάποια ποσότητα καυσίμου, κάνει περισσότερο κακό παρά καλό, γιατί «ξεπλένει» το λεπτό στρώμα λαδιού που έχει καθίσει στα τοιχώματα των κυλίνδρων και έτσι προσθέτει μεγαλύτερη φθορά λόγω τριβής στο επόμενο ξεκίνημα με κρύα τη μηχανή.

6. Η ελάττωση της πίεσης στα λάστιχα κάνει καλύτερο το κράτημα του αυτοκινήτου στον πάγο και το χιόνι.


Λάθος. Τα λάστιχα πρέπει να έχουν τη σωστή πίεση. Όταν η πίεση είναι ελαττωμένη, το βάρος πηγαίνει μόνο στις εξωτερικές πλευρές των ελαστικών, ενώ το κέντρο του πέλματος χάνει μεγαλύτερο ποσοστό από το κράτημά του. Το ξεκίνημα, το στρίψιμο αλλά και το φρενάρισμα, γίνονται πολύ πιο δύσκολα.

7. Τα λάστιχα κρατούν περισσότερο, αν τα αλλάζουμε διαγώνια, σε κανονικά χρονικά διαστήματα.


Λάθος. Αυτή η συμβουλή, που τη βρίσκουμε ακόμα και σε μερικά επίσημα εγχειρίδια κατασκευαστών έχει σαν αποτέλεσμα πιο γρήγορη φθορά στα λάστιχα. Η αλλαγή αντιστρέφει την φορά περιστροφής τους και επειδή η φθορά των «μπακλαβαδωτών» του πέλματος γίνεται πάντα με ένα ελαφρύ πριονωτό τρόπο, αυξάνεται ταυτόχρονα πολύ και ο ρυθμός φοράς των πελμάτων.

8. Αν κάνουμε μακρινά ταξίδια με υψηλές ταχύτητες, ένα γρήγορο άφημα του πεντάλ του γκαζιού αυξάνει την παροχή λαδιού στα τοιχώματα των κυλίνδρων και βελτιώνει τη λίπανσή τους.


Σωστό … αλλά μάλλον βλαβερό. Το κάποιο κενό που δημιουργείται προκαλεί την παροχή μεγαλύτερης ποσότητας λαδιού στα τοιχώματα των κυλίνδρων και στους θαλάμους των βαλβίδων, αλλά δεν εξυπηρετεί κανένα σκοπό, αφού η λίπανση είναι ικανοποιητική και χωρίς αυτό. Αντίθετα δεν είναι και τόσο καλό για τη μηχανή του αυτοκινήτου να λειτουργεί σε υψηλές στροφές, έχοντας να αντιμετωπίσει μικρό φορτίο.

9. Όταν υπάρχει πάγος στο δρόμο, είναι καλύτερα να ξεκινούμε με δευτέρα αντί για πρώτη.


Λάθος. Επειδή στον πάγο η διαφορά μεταξύ της ροπής που απαιτείται και της ροπής που μεταδίδεται είναι πολύ μικρή, το τέχνασμα βρίσκεται στο πώς να μεταφέρετε την ισχύ της μηχανής στους τροχούς την κατάλληλη στιγμή. Με το επιδέξιο πάτημα των πεντάλ, του γκαζιού και του συμπλέκτη, είναι πιο εύκολο να ξεκινήσει το αυτοκίνητο με την πρώτη ταχύτητα.

10. Το δοχείο λαδιού της μηχανής θα πρέπει να είναι πάντα γεμάτο.


Λάθος. Η διατήρησή του στο μέγιστο σημείο του δείκτη, συχνά αυξάνει την κατανάλωσή του αφού σημαντικό μέρος του πρόσθετου λαδιού χάνεται ως καυσαέριο.
 
Πίσω
Μπλουζα