Οδηγός χρήσης ZX Pokemaster

freaktmp

Expert
Joined
20 Απρ 2009
Μηνύματα
8.563
Αντιδράσεις
7.298
Τωρα που ασχοληθηκα με το divIDE και τον συνδιασμο ESXDOS/File Browser ειπα να φτιαξω μια φρεσκια και ανανεωμενη συλλογη software για Spectrum, οπου software εννοω παιχνιδακια φυσικα! Εκτος οτι οι διαφορες συλλογες ανανεωνονται διαρκως με καινουρια ή νεοανακαλυφθεντα παιχνιδια, ηθελα κατι που να ταιριαζει καλυτερα με τους περιορισμους του File Browser. Οπως ειχαμε αναφερει, υποστηριζει εως 426 αρχεια ανα φακελο αν και ειναι καλη πρακτικη να εχουμε ακομα λιγοτερα. Επιπλεον υποστηριζει disc images τυπου trd και scl που δεν ειχα χρησιμοποιησει ποτε μεχρι σημερα.

Αντι να μπω στην διαδικασια να φτιαξω με το χερι τους δεκαδες φακελους και υποφακελους για καθε τυπο image, μεγεθος μνημης, κατα γραμμα κλπ παντα ψαχνω να βρισκω προγραμματα που αυτοματοποιουν οσο ειναι δυνατο την διαδικασια. Επεσα λοιπον πανω στο προγραμμα ΖΧ Pokemaster, το οποιο υποστηριζει συλλογες images με την ονοματολογια TOSEC και το οποιο μπορει να κανει μια σειρα απο ανακαταταξεις και φιλτραρισματα καθως και μετονομασιες αρχειων για να δημιουργησουμε την συλλογη tape και disc images που ταιριαζει στα μετρα μας. Επιπλεον, οπως αναφερει το ονομα του προγραμματος, συνοδευεται απο μια εκτεταμενη βαση δεδομενων απο pokes που προσφερουν παντως τυπου cheats για τα παιχνιδια. Ας δουμε λιγο την χρηση του.

Δεν θα σας πω πως μπορειτε να αποκτησετε συλλογες images TOSEC, αλλα μια συντομη αναζητηση στα σκοτεινα μονοπατια του διαδικτυου θα αποφερει καρπους. Συντομα ειχα τα πληρη archives απο TAP tape images, Ζ80 και SNA memory snapshots καθως και TRD και SCL disc images. Εφτιαξα ενα φακελο με ονομα 1 στο root του δισκου μου και αποσυμπιεσα καθε ενα απο αυτα τα archives σε ξεχωριστο φακελο μεσα στο C:\1. Εφτιαξα επιπλεον και ενα φακελο ονομα 2, οπου θα καταληξει η τελικη συλλογη μας. Προσωπικα ειμαι φανατικος του Total Commander για παντως τυπου εργασιες σε αρχεια και αυτο το εργαλειο θα χρησιμοποιησω σε αυτη την παρουσιαση.

Αμεσως γινεται φανερο ενα προβλημα. Επειδη στο TOSEC χρησιμοποιουν το ονομα του καθε αρχειου για να αποθηκευουν ολα τα metadata, εχουμε πολλες φορες μηκη path που ξεπερνουν κατα πολυ τα παραδοσιακα ορια. Πολλα προγραμματα δεν αντιμετωπιζουν σωστα τοσο μεγαλα paths. Γι' αυτο και χρησιμοποιησα εναν φακελο με ονομα εναν χαρακτηρα στο root του δισκου, για να μην χειροτερευω τα πραγματα περισσοτερο απ' οτι ηδη ειναι. Το Total Commander θα μας προειδοποιησει για αυτο το θεμα. Για την ωρα του λεμε να κρατησει ολα τα αρχεια ως εχουν.



Για να μειωσουμε τα μηκη των paths σε ποιο λογικα επιπεδα θα κανουμε καποιες μετονομασιες. Επειδη η δομη στα archives ειναι ενας φακελος για καθε image και το ονομα του φακελου και του image ειναι το ιδιο, θα μετονομασουμε πρωτα τους φακελους και μετα τα περιεχομενα τους. Θα κρατησω τα πραγματα απλα και θα αφαιρεσω απο ολα τα ονοματα αρχειων και φακελων μονο ενα στοιχειο που δημιουργει την πλειοψηφια των προβλημματων. Προκειται για τις εναλλακτικες ονομασιες που εχουν την μορφη [aka Ονομα]. Κανουμε μια αναζητηση μεσα στο φακελο C:\1 για φακελους με τετοια ονοματα.




Περναμε τα αποτελεσματα σε listbox.



Επιλεγουμε τα παντα



Χρησιμοποιωντας το multi-rename tool αφαιρουμε ολες τις εναλλακτικες ονομασιες.



Επαναλαμβανουμε την ιδια διαδικασια, αλλα για τα αρχεια.

Πλεον εχουμε πολυ πιο λογικα μηκη paths, οποτε ηρθε η ωρα να δουμε το ZX Pokemaster. Θα βρουμε το προγραμμα εδω. Επελεξα την portable εκδοση, την κατεβασα και αποσυμπιεσα.

Στην αρχικη οθονη επιλεγουμε τον φακελο που περιεχει τα images και εναν φακελο οπου θα αποθηκευτει το τελικο αποτελεσμα. Επιπλεον μπορουμε να επιλεξουμε ποσα αρχεια θα βαζει σε καθε φακελο και που θα αποθηκευσει τα .POK αρχεια για καθε παιχνιδι. Ή θα τα βαλει ολα σε εναν φακελο ή καθε ενα μαζι με το αρχειο του παιχνιδιου.



Το ζουμι της υποθεσης βρισκεται στα πεδια με γενικη ονομασια Output path structure pattern. Εδω μπορουμε να διαλεξουμε την δομη φακελων που θα δημιουργηθει. Υπαρχουν καποιες προεπιλογες, αλλα μπορουμε να δημιουργησουμε την δικη μας δομη. Στο πρωτο πεδιο εχουμε την δομη των φακελων και στο δευτερο το ονομα του καθε αρχειου. Χρησιμοποιουμε τα παρεχομενα descriptors για να τα φτιαξουμε οπως θελουμε. Στο κατω μερος του παραθυρου εχει παραδειγματα για το πως θα φαινονται τα αρχεια οταν ολοκληρωσουμε την διαδικασια.



Στην δευτερη σελιδα του βασικου παραθυρου εχουμε μια σειρα απο φιλτρα που μπορουμε να εφαρμοσουμε για να μειωσουμε τα ανεπιθυμητα παιχνιδια, πολλαπλες εκδοσεις του ιδιου πραγματος, demos, γλωσσες που δεν γνωριζουμε κλπ. Ετσι μπορουμε να εχουμε μια λιστα μονο με τα ουσιωδη και οχι 40 φορες το ιδιο πραγματα και ενα σωρο περιττα και αχρηστα.



Αφου φερουμε τις ρυθμισεις οπως τις θελουμε, στο κατω δεξια μερος του παραθυρου παταμε το κουμπι Sort files. Αναλογα με τον αριθμο αρχειων, τις επιλογες που εχουμε κανει, τον υπολογιστη μας και το αποθηκευτικο μεσο, μπορει να κανει απο μερικα δευτερολεπτα εως αρκετα λεπτα. Οταν ολοκληρωσει εχουμε μια ωραια συλλογη κομμενη και ραμενη στα μετρα μας χωρις να εχουμε αφιερωσει ιδιαιτερο χρονο ή καταβαλει ιδιαιτερο κοπο.

Αν εχετε Spectrum και οποιοδηποτε interface που σας επιτρεπει να χρησιμοποιησετε συγχρονα media, τοτε το ZX Pokemaster θα σας λυσει τα χερια.
 
Μπλουζα