Οξύμωρο: PC για παιχνίδια/Amiga για δουλειά

Leon

RetroNuts!
Joined
27 Σεπ 2008
Μηνύματα
2.119
Αντιδράσεις
1.038
Αυτό ήταν ένα από τα πράγματα που μου την "έσπαγε" με την Amiga από το '90 και μετά.

Δεν μπορείς κύριε να έχεις accelerators με 68030, RAM expansions, 24 bit graphics cards κτλ και να μην υπάρχουν παιχνίδια που να τα εκμεταλλεύονται. Ενώ για γραφικά, Video και Multimedia η Αmiga "έσκιζε" και είχε εφαρμογές που ούτε στα όνειρά τους δεν είχαν τα PC (να μην μιλήσω για λειτουργικό σύστημα), όλα τα παιχνίδια εκμεταλλεύονταν μόνο τις standard δυνατότητες της απλής Amiga 500.

Και από την άλλη έχεις Wing Commander που "εξαφανίζει" ότι υπάρχει για Amiga στο gaming.

Κατάληξη: Να χρησιμοποιείς την υποτιθέμενη "παιχνιδιάρα" Amiga για εφαρμογές και το υποτιθέμενο "επαγγελματικό" PC για gaming (ιδίως για RPGs, strategy, simulators, adventures και τα πρωτοεμφανιζόμενα τότε FPS).

E, δεν είναι οξύμωρο;
 
Δεν έχεις άδικο. Προσωπικά δεν μπορώ να θυμηθώ αρκετά παιχνίδια που να έκαναν ουσιαστική χρήση των accelerators. Αυτά που μου έρχονται στο μυαλό αυτή τη στιγμή είναι το fears, alied breed 3d, gloom και breathless. Aπό την άλλη βέβαια με εξαίρεση το breathless τα υπόλοιπα έπασχαν σε αρκετούς τομείς σε σύγκριση με τα fps των pc. Μήπως φταίει ότι ήταν πανάκριβοι (και συνεχίζουν να είναι) αυτόι οι accelerators και γενικά τα περιφερειακά της amiga ήταν ακριβά ; Γιατί αν ήταν να έβγαινε ένα παιχνίδι που να ήθελε τον 68030 τουλάχιστο με 8mb ram (μην πούμε καν 68060) και 24bit γραφικών και την ανάλογη amiga 3000 ή 4000 για να πάρει τις κάρτες μέσα, συνεπώς το συγκεκριμένο "πακέτο" θα κόστιζε και ένα τσουβάλι χιλιάρικα. Ένα τσουβάλι λεφτά για ένα παιχνίδι τότε είναι λογικό που δεν βγήκε ποτέ - ασχέτως αν σήμερα τα πράγματα είναι διαφορετικά.
 
Ναι, αλλά υπάρχει το λεγόμενο "economy of scale". Οι 386 και οι 486 δεν ήταν φτηνοί, ούτε η επιπλέον RAM ούτε οι SVGA κάρτες. Όμως όταν άρχιζαν να αγοράζονται σωριδόν, γιατί ήταν απαραίτητοι σε mainstream εφαρμογές (βλέπε παιχνίδια), οι τιμές έπεσαν.

To Wing Commander πχ (που βγήκε το 90) χρειαζόταν 386, 4 ΜΒ RAM, VGA και Sound Blaster για να παίξει άψογα. Configuration σχεδόν "εξωφρενικό" για τον τότε PC user. Να όμως που πολλοί έκαναν το upgrade για να παίξουν τα παιχνίδια "νέας γενιάς".

Αντίθετα κανείς δεν ζήτησε στον Amiga user να κάνει upgrade για να παίξει παιχνίδι. Το πολύ να ζητούσε 1 MB RAM. Εδώ δεν υπήρχε παιχνίδι που να ζητάει απαραίτητα σκληρό δίσκο για να παίξει! (με αποτέλεσμα πολλοί κακόμοιροι Amiga Users να πρέπει να κάνουν disk swapping όλη την ώρα). Αυτό μπορεί να φαίνεται "θετικό" αρχικά, αλλά μακροπρόθεσμα ήταν αρνητικό.
 
Leon.. μονος σου δινεις απαντησεις στο ερωτημα σου. Αν θυμασαι, ημασταν εμεις που ειχαμε ST και Amiga και βλεπαμε ολους τους καμενους PC-users να μην μπορουν να τρεξουν αυτο, και εκεινο, και να σου οι καρτες, και αλλες καρτες και ξανα καρτες.. και τους βλεπαμε και γελουσαμε με τα φραγκα που σκορπουσαν για Voodoo, sblaster, μνημες, σκληρους κλπ.. που εμεις θα παιρναμε την δισκετουλα και θα την βαζαμε στα drive μας και θα ειχαμε τις παιχνιδαρες..

Ετσι μαθαμε, ετσι βολευτηκαμε, και ετσι συνεχιστηκε το θεμα και καπου στα 1992-1993 που αρχισαν τα pc να παιρνουν προβαδισμα ηταν ηδη πολυ αργα καθως ειχαμε μια Atari και μια Commodore να βαζουν λουκετο δινοντας το στιγμα στις απανταχου εταιρειες software οτι τα home τελειωσαν τον κυκλο τους.

Και μην ξεχνας οτι την εποχη εκεινη PC users ηταν ακομα και οι κατοχοι παρωχημενων 8086 me cga, οσο και οι 286 και 386 με χιλια μυρια απο εξοπλισμο.. δεν ειχαν ποτε τιποτα standard αυτοι δηλαδη, για αυτο και αφηνε περιθωρια η πλατφορμα τους για τρελη αναβαθμιση η πεταμα (κατι που δεν καναμε με τα δικα μας μηχανηματα μιας και ειχαμε παντα κατι standard να βασιζομαστε)..

Ειχε ενας κολητος το Indy 4 σε εναν ματρακα 286, και το παιχνιδι ηταν wow, και θα γυριζα πισω σπιτι μου και θα εβαζα τα διαφορα αλλα adventures σε ST/Amiga και θα σκεπτομουν "τον μπαγλαμα.. εδωσε 300.000ρικα μεχρι τωρα για να παιζει ενα παιχνιδι καλυτερα. Τον τρελαρα. Ασε ρε, εδω εμεις 16βιτ και αγιος ο θεος.. μια χαρα βολευομαστε..".

Και σιγουρα ειχαμε ολοι πανω κατω την ιδια αντιληψη..
 
Σωστός ο Phil... πολύ ενδιαφέρουσα άποψη, και φαίνεται σωστή.

Με τα Πισί, αν μή τί άλλο, άλλαξε η νοοτροπία και τα είδαμε όλα modular...
 
Ναι αλλά η Amiga μια χαρά ήταν για επεκτάσεις. Ούτε conflicts, ούτε το καταραμένο 640 KB όριο του DOS. Το πρόβλημα βέβαια ήταν ότι η Commodore "βάραγε" την τιμή της Amiga 2000 που ήταν φτιαγμένη για να δέχεται επεκτάσεις. Και πάλι όμως ήταν πολύ ανταγωνιστική σε σχέση με τα PC στη σχέση τιμή/απόδοση.

Και ενώ οι πιο πολλές εφαρμογές δούλευαν σε μια standard Amiga αλλά εκμεταλλεύονταν και όποια upgrades είχε, το ίδιο δυστυχώς δεν ίσχυε για τα παιχνίδια. Το αποτέλεσμα ήταν η Amiga (σε θέματα gaming) να χάσει την τεχνολογική της αιχμή από το '90 και μετά (και πολύ κράτησε, η τεχνολογία ήταν ήδη 5 χρόνων).

Από τη μια έχανε από τα PC σε strategy, RPG, adventures και Simulators και από την άλλη έχανε από τις 16μπιτες κονσόλες σε action games.

Άν είχε ακολουθήσει το δρόμο του upgrade, η Amiga θα είχε αντέξει πολύ περισσότερο.

Κατά μία έννοια, η Amiga ήταν "διχασμένη": από τη μία είχαμε την Amiga "κονσόλα" (που αναγκαστικά, όπως όλες οι κονσόλες, έχει περιορισμένο χρόνο ζωής) και από την άλλη την Amiga υπολογιστή (που δυστυχώς δεν προωθήθηκε όπως έπρεπε και είχε άδοξο τέλος).
 
Για μένα η "κλειστή" πλατφόρμα είναι που κάνει τη διαφορά στους υπολογιστές. Αλλιώς είναι να έχεις software για ένα Χ configuration και αλλιώς για Χ επί....Χ. Γιαυτό ίσως και οι mac αποπνέουν μια διαφορετικότητα και σταθερότητα, έως τώρα anyway.

Στην amiga υπήρχε ένα κοινό που ήξερε με απλό τρόπο να δουλέψει το μηχάνημα όπως ήθελε. Έβαζε τη δισκέτα και έκανε απλά boot το παιχνίδι, φόρτωνε workbench και άνοιγε μιά εφαρμογή. Στα pc μπήκαμε στο ξενέρωμα του install software και install hardware και install drivers κλπ..

Για ένα χρήστη, η άμεση επαφή που έχει με τον υπολογιστή του είναι πολύ σημαντική , και τελικά είναι ίσως αυτό που τον εμπνέει ή όχι στο να ενασχοληθεί με περισσότερο ζήλο ή ευχαρίστηση, στην εκάστοτε δραστηριότητά του.

Και τέλος πιστέυω πως με την μετατροπή του προσωπικού μας υπολογιστή σε πολυμηχάνημα που κάνει τα πάντα, δηλαδή να γίνει το στερεοφωνικό, η τηλεόραση, το βιβλίο, η παιχνιδομηχανή, ο ταχυδρόμος, το τηλέφωνο, το εργαστήριο...στο τέλος χάνει την μαγεία του και την ιδιαιτερότητά του.

Σίγουρα υπάρχει μεγαλύτερη χρηστική ελευθερία απο ποτέ, όμως έχει το τίμημα της που έχει πολλές μορφές
 
Other_Reality είπε:
Και τέλος πιστέυω πως με την μετατροπή του προσωπικού μας υπολογιστή σε πολυμηχάνημα που κάνει τα πάντα, δηλαδή να γίνει το στερεοφωνικό, η τηλεόραση, το βιβλίο, η παιχνιδομηχανή, ο ταχυδρόμος, το τηλέφωνο, το εργαστήριο...στο τέλος χάνει την μαγεία του και την ιδιαιτερότητά του.
Διαφωνώ. Επειδή έχουμε μυθοποιήσει την αμίγκα -ίσως επειδή την συνδυάσαμε με την εφηβεία μας και την ανεμελιά- δεν είναι σωστό να ισοπεδώνουμε τα υπόλοιπα(πλην ατάρι). Τα σύγχρονα pc κάνουν τόσα πράγματα και ο λόγος που δεν "δενόμαστε" είναι ότι μπορούμε χαλαρά να τ' αντικαταστήσουμε με το νεώτερο μοντέλο. Τα χρόνια εκείνα η κατοχή υπολογιστή και δει 16bit ήταν προνόμιο λίγων...αυτό μας έκανε να νιώθουμε σημαντικοί σε σχέση με τους συνομηλίκους μας που ζήλευαν. Είχαμε λοιπόν μια ιδιαίτερη σχέση με το μηχάνημα...πόσο μάλλον όταν αυτό ήταν μια "μεγάλη κυρία" :D
 
spyros_s είπε:
Διαφωνώ. Επειδή έχουμε μυθοποιήσει την αμίγκα -ίσως επειδή την συνδυάσαμε με την εφηβεία μας και την ανεμελιά- δεν είναι σωστό να ισοπεδώνουμε τα υπόλοιπα(πλην ατάρι). Τα σύγχρονα pc κάνουν τόσα πράγματα και ο λόγος που δεν "δενόμαστε" είναι ότι μπορούμε χαλαρά να τ' αντικαταστήσουμε με το νεώτερο μοντέλο. Τα χρόνια εκείνα η κατοχή υπολογιστή και δει 16bit ήταν προνόμιο λίγων...αυτό μας έκανε να νιώθουμε σημαντικοί σε σχέση με τους συνομηλίκους μας που ζήλευαν. Είχαμε λοιπόν μια ιδιαίτερη σχέση με το μηχάνημα...πόσο μάλλον όταν αυτό ήταν μια "μεγάλη κυρία" :D
Στο κάτω κάτω η Amiga ότι πρέπει ήταν για...πολυμηχάνημα. Βασικά έκανε σχεδόν ότι μπορούσε να γίνει από τους υπολογιστές της εποχής (για να μην πω τα πάντα και φανώ υπερβολικός). Και για δουλειά και για χόμπυ και για διασκέδαση. Αν η πλατφόρμα είχε επιβιώσει μέχρι τώρα, μια χαρά πολυμηχάνημα θα ήταν.

Τώρα για το χρόνο ζωής των μηχανημάτων μάλλον σχετικό είναι. Δεν είναι τόσο απλό όσο "τότε αντέχανε, τώρα θες καινούργιο κάθε έξι μήνες". Με ένα PIII δεκαετίας και Windows 2000 (ή Linux) μπορείς να κάνεις τις καθημερινές δουλειές σου (office, mail, κλπ). Μπορούσες να πεις το ίδιο για ένα υπολογιστή του '78 το '88;
 
Πίσω
Μπλουζα