SEBASTIAN
RetroActive
- Joined
- 7 Οκτ 2022
- Μηνύματα
- 436
- Αντιδράσεις
- 1.147
Σενάριο: Γιάννης Δαλιανίδης
Σκηνοθεσία: Γιάννης Δαλιανίδης
Παραγωγή: Φίνος Φιλμ
Πρωταγωνιστούν: Ντίνος Ηλιόπουλος, Ζωή Λάσκαρη, Παντελής Ζερβός, Θανάσης Βέγγος, Τζόλυ Γαρμπή, Στέφανος Στρατηγός, Μαρία Βούλγαρη, Βαγγέλης Πρωτόπαππας, Κώστας Παπαχρήστος, Βελισσάριος Κοντογιάννης, Γκόλφω Μπίνη κα.
Υπόθεση: Οι περιπέτειες ενός αδερφού που ενώ ο ίδιος είναι ακοίμητος φρουρός της τιμής της δικής του αδερφής, ερωτοτροπεί με την κοπέλα του και αντιμετωπίζει απειλές από τον αυστηρό αδερφό της που απειλεί να τον σκοτώσει αν δεν την αρραβωνιαστεί. Για να γλυτώσει ακολουθεί την μέθοδο «στρίβειν δια του αρραβώνος» που του προτείνει ένας άγνωστος που γνωρίζει τυχαία σε ένα εξοχικό κέντρο. Τα μπερδέματα ξεκινούν μόλις ο ίδιος άγνωστος έρχεται στο σπίτι να ζητήσει την αδερφή του. Η συνέχεια προβλέπεται συναρπαστική με διασκεδαστικά μπερδέματα που ευτυχώς έχουν αίσιο τέλος για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.
Σχόλια: Σπαρταριστή κωμωδία κλασική της δεκαετίας του '60, με ασύλληπτες ατάκες, κωμικούς διαλόγους που έχουν αφήσει εποχή, πανέξυπνη πλοκή και σενάριο που κερδίζει τον θεατή από την αρχή του έργου και περίτεχνη σκηνοθεσία και όλα αυτά από τον μετρ του είδους Γιάννη Δαλιανίδη που έδωσε και σε αυτήν την ταινία διαπιστευτήρια του μεγάλου του ταλέντου σαν σεναριογράφος και σκηνοθέτης. Πλειάδα σημαντικών και αγαπημένων ηθοποιών που τους αγαπήσαμε σε τόσες πολλές ταινίες με τις οποίες μεγαλώσαμε και τους θεωρούμε χωρίς υπερβολή μέλη της οικογένειας μας ταυτιζόμενοι βαθιά μαζί τους. Ένα σκαλί πιο πάνω κατά την γνώμη μου είναι ο Ντίνος Ηλιόπουλος απολαυστικός και άψογος στον ρόλο του που τον υποκρίθηκε τέλεια, σε βαθμό να μην μπορούμε να φανταστούμε στην θέση του άλλο πρωταγωνιστή. Οι υπόλοιποι ηθοποιοί ένας και ένας: Λάσκαρη, Βέγγος, Ζερβός, Στρατηγός, Πρωτόπαπας και οι υπόλοιποι συνέθεσαν μια απολαυστική ομάδα ηθοποιών που υπό την καθοδήγηση του Δαλιανίδη προσέφεραν ένα απίστευτα όμορφο κινηματογραφικό σκηνικό που γοήτευσε και γοητεύει τους θεατές δεκαετίες τώρα! Τέλος το κερασάκι στη τούρτα τα υπέροχα εξωτερικά πλάνα της πανέμορφης Θεσσαλονίκης μας, σε μια εποχή πολύ πιο όμορφη, ποιοτική και ανθρώπινη που απεικονίζεται περίτρανα στα πρόσωπα, στις εκφράσεις στην αύρα και την γενικότερη αισθητική ειικόνα των ανθρώπων της εποχής.
Επικές στιγμές του φιλμ:
1) Ο σπαρταριστός διάλογος Βέγγου-Ηλιόπουλου στο εξοχικό κέντρο περί έρωτος, θανάτου κλπ, που όσες φορές και να τον δει κανείς κάνει καινούριους κοιλιακούς από τα γέλια. Ιδίως η στιγμή που ο Βέγγος εκμυστηρεύεται με μια αφοπλιστική απάθεια ότι έχει παρακολουθήσει καμμιά εκατοστή κηδείες και ο Ηλιόπουλος του πετάει το αμίμητο ωραία ψυχαγωγία διάλεξες, οι ρυτίδες στο πρόσωπο από το ασυγκράτητο γέλιο θα εξαφανιστούν μόνο μετά από πλαστική επέμβαση!
2) Ο εξίσου απολαυστικός διάλογος Στρατηγού-Ηλιόπουλου στην συνέχεια του φιλμ, ειδικά στην στιγμή που ο πρώτος αναλύει και μαθαίνει την μέθοδο «στρίβειν δια του αρραβώνος» τον δεύτερο για να γλιτώσει από τον επιθετικό αδερφό της κοπέλας του, είναι απίστευτης έμπνευσης και το γέλιο εξασφαλισμένο σκεπτόμενοι όλοι την συνέχεια στο σπίτι του Ηλιόπουλου.
3) Το εντελώς σουρεάλ Πιστοποιητικό Οικογενειακής κατάστασης της οικογένειας του Ζερβού. Ο Ζερβός ήταν στην πραγματικότητα μεγαλύτερος από τον γιο του Ηλιόπουλο 5 χρόνια και η Γαρμπή μόλις 1 έτος! ΄Οσο για τα δυο αδέρφια στην πραγματικότητα είχαν 30 χρόνια διαφορά. Λεπτομέρειες θα πει κανείς αναλογιζόμενοι την τεράστια επιτυχία και απήχηση της ταινίας.
4) Το υπέροχο καλλιτεχνικό και όχι μόνο ζευγάρι Λίντα-Χιώτη έδωσε με δυο τραγούδια στην ταινία κυριολεκτικά ρέστα και την απαραίτητη μουσική πανδαισία. Καλλιτέχνες υψηλού επιπέδου που σημάδεψαν μια ολόκληρη εποχή με το ήθος τους, το ταλέντο τους και την προσωπικότητα τους δείγμα μιας αλλοτινής και μάλλον μακρινής εποχής που ο ταλαντούχος καλλιτέχνης έλαμπε για αυτό ακριβώς που αντιπροσώπευε με την αξία του και όχι με την δηθενιά του και το δημοσιοσχετίστικο σπρώξιμο της με κάθε τρόπο επικράτησης στο κοινό. Μάταιος κόπος. Η αταλαντοσύνη αποδομεί ταχύτατα, και τα κατασκευασμένα είδωλα αποδομούνται με κρότο.
5) Είναι ίσως η μοναδική φορά που ένας ηθοποιός έγινε περισσότερο γνωστός από το...κάδρο του και όχι από την συμμετοχή του σε ταινίες. Και αναφέρομαι στον Βελισσάριο Κοντογιάννη, την εικόνα του οποίου στο κάδρο την είχαμε δει σε αρκετές ταινίες, εδώ όμως συμμετείχε κανονικά σαν πατέρας της αρραβωνιαστικιάς του Ηλιόπουλου.
6) Οι τελευταίες σκηνές του έργου που σημαδεύτηκαν από την διαχρονική ατάκα (γιατί την λέμε όλοι) "Είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα" μέχρι την σκηνή που ο αυστηρός αδερφός Πρωτόπαπας αντιμετώπισε και ο ίδιος ανάλογο φοβικό δίλημμα με τον Ηλιόπουλο ''Γαμπρός ή μακαρίτης" κυριολεκτικά εντυπωσίασαν και έκλεισαν με το ανάλογο αίσιο τέλος για όλους, το υπέροχο φιλμ με την πιο όμορφη και λαμπερή πινελιά.
Σκηνοθεσία: Γιάννης Δαλιανίδης
Παραγωγή: Φίνος Φιλμ
Πρωταγωνιστούν: Ντίνος Ηλιόπουλος, Ζωή Λάσκαρη, Παντελής Ζερβός, Θανάσης Βέγγος, Τζόλυ Γαρμπή, Στέφανος Στρατηγός, Μαρία Βούλγαρη, Βαγγέλης Πρωτόπαππας, Κώστας Παπαχρήστος, Βελισσάριος Κοντογιάννης, Γκόλφω Μπίνη κα.
Υπόθεση: Οι περιπέτειες ενός αδερφού που ενώ ο ίδιος είναι ακοίμητος φρουρός της τιμής της δικής του αδερφής, ερωτοτροπεί με την κοπέλα του και αντιμετωπίζει απειλές από τον αυστηρό αδερφό της που απειλεί να τον σκοτώσει αν δεν την αρραβωνιαστεί. Για να γλυτώσει ακολουθεί την μέθοδο «στρίβειν δια του αρραβώνος» που του προτείνει ένας άγνωστος που γνωρίζει τυχαία σε ένα εξοχικό κέντρο. Τα μπερδέματα ξεκινούν μόλις ο ίδιος άγνωστος έρχεται στο σπίτι να ζητήσει την αδερφή του. Η συνέχεια προβλέπεται συναρπαστική με διασκεδαστικά μπερδέματα που ευτυχώς έχουν αίσιο τέλος για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.
Σχόλια: Σπαρταριστή κωμωδία κλασική της δεκαετίας του '60, με ασύλληπτες ατάκες, κωμικούς διαλόγους που έχουν αφήσει εποχή, πανέξυπνη πλοκή και σενάριο που κερδίζει τον θεατή από την αρχή του έργου και περίτεχνη σκηνοθεσία και όλα αυτά από τον μετρ του είδους Γιάννη Δαλιανίδη που έδωσε και σε αυτήν την ταινία διαπιστευτήρια του μεγάλου του ταλέντου σαν σεναριογράφος και σκηνοθέτης. Πλειάδα σημαντικών και αγαπημένων ηθοποιών που τους αγαπήσαμε σε τόσες πολλές ταινίες με τις οποίες μεγαλώσαμε και τους θεωρούμε χωρίς υπερβολή μέλη της οικογένειας μας ταυτιζόμενοι βαθιά μαζί τους. Ένα σκαλί πιο πάνω κατά την γνώμη μου είναι ο Ντίνος Ηλιόπουλος απολαυστικός και άψογος στον ρόλο του που τον υποκρίθηκε τέλεια, σε βαθμό να μην μπορούμε να φανταστούμε στην θέση του άλλο πρωταγωνιστή. Οι υπόλοιποι ηθοποιοί ένας και ένας: Λάσκαρη, Βέγγος, Ζερβός, Στρατηγός, Πρωτόπαπας και οι υπόλοιποι συνέθεσαν μια απολαυστική ομάδα ηθοποιών που υπό την καθοδήγηση του Δαλιανίδη προσέφεραν ένα απίστευτα όμορφο κινηματογραφικό σκηνικό που γοήτευσε και γοητεύει τους θεατές δεκαετίες τώρα! Τέλος το κερασάκι στη τούρτα τα υπέροχα εξωτερικά πλάνα της πανέμορφης Θεσσαλονίκης μας, σε μια εποχή πολύ πιο όμορφη, ποιοτική και ανθρώπινη που απεικονίζεται περίτρανα στα πρόσωπα, στις εκφράσεις στην αύρα και την γενικότερη αισθητική ειικόνα των ανθρώπων της εποχής.
Επικές στιγμές του φιλμ:
1) Ο σπαρταριστός διάλογος Βέγγου-Ηλιόπουλου στο εξοχικό κέντρο περί έρωτος, θανάτου κλπ, που όσες φορές και να τον δει κανείς κάνει καινούριους κοιλιακούς από τα γέλια. Ιδίως η στιγμή που ο Βέγγος εκμυστηρεύεται με μια αφοπλιστική απάθεια ότι έχει παρακολουθήσει καμμιά εκατοστή κηδείες και ο Ηλιόπουλος του πετάει το αμίμητο ωραία ψυχαγωγία διάλεξες, οι ρυτίδες στο πρόσωπο από το ασυγκράτητο γέλιο θα εξαφανιστούν μόνο μετά από πλαστική επέμβαση!
2) Ο εξίσου απολαυστικός διάλογος Στρατηγού-Ηλιόπουλου στην συνέχεια του φιλμ, ειδικά στην στιγμή που ο πρώτος αναλύει και μαθαίνει την μέθοδο «στρίβειν δια του αρραβώνος» τον δεύτερο για να γλιτώσει από τον επιθετικό αδερφό της κοπέλας του, είναι απίστευτης έμπνευσης και το γέλιο εξασφαλισμένο σκεπτόμενοι όλοι την συνέχεια στο σπίτι του Ηλιόπουλου.
3) Το εντελώς σουρεάλ Πιστοποιητικό Οικογενειακής κατάστασης της οικογένειας του Ζερβού. Ο Ζερβός ήταν στην πραγματικότητα μεγαλύτερος από τον γιο του Ηλιόπουλο 5 χρόνια και η Γαρμπή μόλις 1 έτος! ΄Οσο για τα δυο αδέρφια στην πραγματικότητα είχαν 30 χρόνια διαφορά. Λεπτομέρειες θα πει κανείς αναλογιζόμενοι την τεράστια επιτυχία και απήχηση της ταινίας.
4) Το υπέροχο καλλιτεχνικό και όχι μόνο ζευγάρι Λίντα-Χιώτη έδωσε με δυο τραγούδια στην ταινία κυριολεκτικά ρέστα και την απαραίτητη μουσική πανδαισία. Καλλιτέχνες υψηλού επιπέδου που σημάδεψαν μια ολόκληρη εποχή με το ήθος τους, το ταλέντο τους και την προσωπικότητα τους δείγμα μιας αλλοτινής και μάλλον μακρινής εποχής που ο ταλαντούχος καλλιτέχνης έλαμπε για αυτό ακριβώς που αντιπροσώπευε με την αξία του και όχι με την δηθενιά του και το δημοσιοσχετίστικο σπρώξιμο της με κάθε τρόπο επικράτησης στο κοινό. Μάταιος κόπος. Η αταλαντοσύνη αποδομεί ταχύτατα, και τα κατασκευασμένα είδωλα αποδομούνται με κρότο.
5) Είναι ίσως η μοναδική φορά που ένας ηθοποιός έγινε περισσότερο γνωστός από το...κάδρο του και όχι από την συμμετοχή του σε ταινίες. Και αναφέρομαι στον Βελισσάριο Κοντογιάννη, την εικόνα του οποίου στο κάδρο την είχαμε δει σε αρκετές ταινίες, εδώ όμως συμμετείχε κανονικά σαν πατέρας της αρραβωνιαστικιάς του Ηλιόπουλου.
6) Οι τελευταίες σκηνές του έργου που σημαδεύτηκαν από την διαχρονική ατάκα (γιατί την λέμε όλοι) "Είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα" μέχρι την σκηνή που ο αυστηρός αδερφός Πρωτόπαπας αντιμετώπισε και ο ίδιος ανάλογο φοβικό δίλημμα με τον Ηλιόπουλο ''Γαμπρός ή μακαρίτης" κυριολεκτικά εντυπωσίασαν και έκλεισαν με το ανάλογο αίσιο τέλος για όλους, το υπέροχο φιλμ με την πιο όμορφη και λαμπερή πινελιά.