Το παρακάτω είναι μέρος μιας απομαγνητοφώνησής από το DVD του Amiga Forever στο οποίο μιλάει ο Miner.
Ο Miner ήταν υπάλληλος της Atari από το 75 και ένας από τους σχεδιαστές του 2600 και υπεύθυνος για τα 400 και 800. Την κοπάνησε το 79 γιατί δεν άντεχε άλλο την Atari (δικά του λόγια) που είχε αλλάξει χέρια αρκετές φορές και πήγε σε μια εταιρία που έφτιαχνε chips για βηματοδότες. Εμεινε εκεί για 2 χρόνια μέχρι που ένας τύπος από την πρώην Atari που δούλευε μάλιστα για εκείνον (τον Miner) τον πήρε τηλέφωνο και του είπε ότι θέλει να ξεκινήσει μια εταιρία. Ο Miner του είπε ότι έχει μια ωραία δουλειά και δεν θέλει να την αφήσει και του σύστησε το αφεντικό του που ήξερε πολλούς τύπους με λεφτά στο Texas.
Κάποιοι άσχετοι σε μια πόλη (δεν έβγαλα το όνομα) θέλανε να φτιάξουν μια εταιρία για videogames με υπεύθυνο αυτόν που πήρε τον Miner τηλέφωνο. Έτσι κι έγινε, η εταιρεία φτιάχτηκε, λεφτά το βασικότερο υπήρχαν, γραφεία, business plan, όλα καλά άλλα ο τύπος που τα ξεκίνησε δεν ήταν ικανός να τα συνεχίσει οπότε την έκανε και παρακάλεσε τον Miner να πάει να σώσει την κατάσταση. Ακόμα προφανώς δεν υπήρχε προσωπικό. Πήγε λοιπόν στην Santa Clara όπου έφτιαξε κάτι μικρά γραφεία και σε 6 μήνες έκανε το design των custom chips ( !!!!!!!!!!!!!!! ) με μια ντουζίνα άλλων μηχανικών
(Ας πάμε σε πρώτο πρόσωπο τώρα)
Πολύς κόσμος ρωτάει πως κατέληξε η Amiga έτσι όσο αφορά τη ποσότητα μνήμης και άλλα. Η εταιρία αυτή ήθελε να πουλάει την κονσόλα στη γειτονιά για 250$, οπότε και ο πρόεδρος ήθελε το ίδιο πράγμα που ήθελαν και οι χρηματοδότες αφού ήταν πολύ κοντά με αυτούς.
Εγώ προσωπικά ήθελα ένα πολύ επεκτάσιμο και φθηνό υπολογιστή που να παίζει flight simulators. Είχα τρέλα με τους flight simulators και είχα ένα φίλο που δούλευε σε μια εταιρεία με FL και με πήγε μια μέρα και μου έδειξε τι είχαν για τον στρατό και είπα "Ω Θεέ μου πρέπει να έχω ένα τέτοιο σπίτι μου". Αυτός ήταν και ο πρώτος σκοπός της Amiga. Σχεδιάστηκε για flight simulators, επίσης ήθελα να είναι γενικής χρήσης για αυτό και έβαλα την θύρα επέκτασης στην Amiga 1000. Εδωσα μάχη για αυτό και απείλησα ότι θα φύγω.Τέλος πάντων
Τα 3 chips ήταν 3 σειρές από πολλές κάθετες πλακέτες με χιλιάδες καλωδιάκια να τις ενώνουν. Πήγαμε στην έκθεση λοιπόν μαζί με 2 ακόμα τεχνικούς γιατί κάθε λίγο κάποιο καλώδιο έπεφτε και δεν ήξερες από που έπεσε.Αυτοί οι τεχνικοί ήταν τόσο καλοί που σε πέντε λεπτά με ένα osciloscope είχαν βρει τη βλάβη και την είχαν φτιάξει. Ήταν και οι softwareάδες μαζί στο Las Vegas οι οποίοι γράφανε το demo software από πίσω την ώρα που το παρουσιάζανε (!!!) Καθόντουσαν όλο το βράδυ μετά το κλείσιμο της έκθεσης και γράφανε software, demos εκείνο με την μπάλα που πηδάει που ήταν το trademark της Amiga, και τώρα είναι το check.
Και η Commodore , και η Atari μας είδαν στο σώου και μάλιστα με την Atari ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις και μιλάγαμε για χρήματα τη στιγμή που είμασταν πολύ κοντά στη πτώχευση, Εκείνη τη στιγμή, ήταν γύρω στο 83,84, εϊχα υποθηκεύσει το σπίτι και ήμουν ως εδώ (δείχνει το λαιμό του). για να πληρώσουμε τη μισθοδοσία. Η Atari μας έδωσε κάποια χρήματα για να γλυτώσουμε την πτώχευση ενώ ταυτόχρονα διαπραγματευόμασταν για την άδεια να βάλουν τα chips μας στον υπολογιστή τους.
Με το που άλλαξε χέρια η Atari ξανά, οι διαπραγματεύσεις σταμάτησαν και είχαμε πρόβλημα με την τράπεζα. Αν δεν συνεχιζόντουσαν οι διαπραγματεύσεις δε θα βάζανε τα chipάκια μας και εμείς δεν θα είχαμε λεφτά να πληρώσουμε.
Ευτυχώς ήρθε η Commodore και είπε για σας μας αρέσουν τα Chipsets σας και αγόρασαν όλες τις μετοχές μας και γίναμε τμήμα τους με εμένα υποδιευθυντή. Φέρανε και ένα Διευθυντή από την Apple (τώρα εξηγείται εν μέρη αργότερα η αποτυχία), μας βάλανε σε κάτι fancy γραφεία στο Los Alamos και εκεί σχεδιάστηκε η Amiga που γνωρίζετε σήμερα.
Πήδηξα μερικά πραγματάκια. Έχει γέλιο εκεί που συγκρίνει την Amiga με τα Mac και τα IBM. Το περισσότερο γέλιο το έχει στον ήχο. Άλλα αυτό το κομμάτι πρέπει να το δείτε για να γελάσετε με την καρδιά σας.
Αλλο ένα καλό είναι οι μηνύσεις που έκανε η Atari στην Commodore ότι τα Chips ήταν παρόμοια με αυτά των Atari 400/800!!!!
Στις ερωταπαντήσεις αργότερα τον ρωτήσαν τι θα άλλαζε "σήμερα" στη σχεδίαση και είπε τα bitplanes. Λϊγο απαράδεκτο αφού τους πέρασε από το μυαλό γιατί δεν το υλοποίησαν να κάνουν και τη ζωή των προγραμματιστών λίγο πιο εύκολη?
Επίσης τον ρώτησαν για το HAM. Και είπε ότι ήταν δικό του πνευματικό παιδί, κάπως έτσι δούλευαν οι flight simulators που του είχε δείξει ο φίλος του άλλα δεν ήταν σίγουρος για τη χρησιμότητα του οπότε είπε στον τύπο που σχεδίαζε το cad για τον Agnus να τον βγάλει. Εκείνος του είπε ότι θα υπήρχε μια τρύπα !!! εκεί και δεν είχαν χρόνο για επανασχεδίαση, οπότε και το άφησε σίγουρος ότι δε θα το χρησιμοποιήσει κανείς ποτέ. Οταν είδε τις πρώτες digitized φωτογραφίες να χρησιμοποιούν ΗΑΜ αιφνιδιάστηκε και είπε ότι τουλάχιστον δεν θα δει animation. Όταν είδε το DPaint III να μπορείς να ζωγραφίσεις σε HAM Mode είπε "Ω Θεέ μου δε θέλω να ξέρω πως το κάνανε αυτό οι προγραμματιστές".
Τον ρώτησαν για το Guru meditation (απίστευτη απάντηση)
Αυτή η συνέντευξη ήταν λίγο πριν πεθάνει και μετά από την μεταμόσχευση νεφρού από την αδερφή του.
Ο Miner ήταν υπάλληλος της Atari από το 75 και ένας από τους σχεδιαστές του 2600 και υπεύθυνος για τα 400 και 800. Την κοπάνησε το 79 γιατί δεν άντεχε άλλο την Atari (δικά του λόγια) που είχε αλλάξει χέρια αρκετές φορές και πήγε σε μια εταιρία που έφτιαχνε chips για βηματοδότες. Εμεινε εκεί για 2 χρόνια μέχρι που ένας τύπος από την πρώην Atari που δούλευε μάλιστα για εκείνον (τον Miner) τον πήρε τηλέφωνο και του είπε ότι θέλει να ξεκινήσει μια εταιρία. Ο Miner του είπε ότι έχει μια ωραία δουλειά και δεν θέλει να την αφήσει και του σύστησε το αφεντικό του που ήξερε πολλούς τύπους με λεφτά στο Texas.
Κάποιοι άσχετοι σε μια πόλη (δεν έβγαλα το όνομα) θέλανε να φτιάξουν μια εταιρία για videogames με υπεύθυνο αυτόν που πήρε τον Miner τηλέφωνο. Έτσι κι έγινε, η εταιρεία φτιάχτηκε, λεφτά το βασικότερο υπήρχαν, γραφεία, business plan, όλα καλά άλλα ο τύπος που τα ξεκίνησε δεν ήταν ικανός να τα συνεχίσει οπότε την έκανε και παρακάλεσε τον Miner να πάει να σώσει την κατάσταση. Ακόμα προφανώς δεν υπήρχε προσωπικό. Πήγε λοιπόν στην Santa Clara όπου έφτιαξε κάτι μικρά γραφεία και σε 6 μήνες έκανε το design των custom chips ( !!!!!!!!!!!!!!! ) με μια ντουζίνα άλλων μηχανικών
(Ας πάμε σε πρώτο πρόσωπο τώρα)
Πολύς κόσμος ρωτάει πως κατέληξε η Amiga έτσι όσο αφορά τη ποσότητα μνήμης και άλλα. Η εταιρία αυτή ήθελε να πουλάει την κονσόλα στη γειτονιά για 250$, οπότε και ο πρόεδρος ήθελε το ίδιο πράγμα που ήθελαν και οι χρηματοδότες αφού ήταν πολύ κοντά με αυτούς.
Εγώ προσωπικά ήθελα ένα πολύ επεκτάσιμο και φθηνό υπολογιστή που να παίζει flight simulators. Είχα τρέλα με τους flight simulators και είχα ένα φίλο που δούλευε σε μια εταιρεία με FL και με πήγε μια μέρα και μου έδειξε τι είχαν για τον στρατό και είπα "Ω Θεέ μου πρέπει να έχω ένα τέτοιο σπίτι μου". Αυτός ήταν και ο πρώτος σκοπός της Amiga. Σχεδιάστηκε για flight simulators, επίσης ήθελα να είναι γενικής χρήσης για αυτό και έβαλα την θύρα επέκτασης στην Amiga 1000. Εδωσα μάχη για αυτό και απείλησα ότι θα φύγω.Τέλος πάντων
Τα 3 chips ήταν 3 σειρές από πολλές κάθετες πλακέτες με χιλιάδες καλωδιάκια να τις ενώνουν. Πήγαμε στην έκθεση λοιπόν μαζί με 2 ακόμα τεχνικούς γιατί κάθε λίγο κάποιο καλώδιο έπεφτε και δεν ήξερες από που έπεσε.Αυτοί οι τεχνικοί ήταν τόσο καλοί που σε πέντε λεπτά με ένα osciloscope είχαν βρει τη βλάβη και την είχαν φτιάξει. Ήταν και οι softwareάδες μαζί στο Las Vegas οι οποίοι γράφανε το demo software από πίσω την ώρα που το παρουσιάζανε (!!!) Καθόντουσαν όλο το βράδυ μετά το κλείσιμο της έκθεσης και γράφανε software, demos εκείνο με την μπάλα που πηδάει που ήταν το trademark της Amiga, και τώρα είναι το check.
Και η Commodore , και η Atari μας είδαν στο σώου και μάλιστα με την Atari ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις και μιλάγαμε για χρήματα τη στιγμή που είμασταν πολύ κοντά στη πτώχευση, Εκείνη τη στιγμή, ήταν γύρω στο 83,84, εϊχα υποθηκεύσει το σπίτι και ήμουν ως εδώ (δείχνει το λαιμό του). για να πληρώσουμε τη μισθοδοσία. Η Atari μας έδωσε κάποια χρήματα για να γλυτώσουμε την πτώχευση ενώ ταυτόχρονα διαπραγματευόμασταν για την άδεια να βάλουν τα chips μας στον υπολογιστή τους.
Με το που άλλαξε χέρια η Atari ξανά, οι διαπραγματεύσεις σταμάτησαν και είχαμε πρόβλημα με την τράπεζα. Αν δεν συνεχιζόντουσαν οι διαπραγματεύσεις δε θα βάζανε τα chipάκια μας και εμείς δεν θα είχαμε λεφτά να πληρώσουμε.
Ευτυχώς ήρθε η Commodore και είπε για σας μας αρέσουν τα Chipsets σας και αγόρασαν όλες τις μετοχές μας και γίναμε τμήμα τους με εμένα υποδιευθυντή. Φέρανε και ένα Διευθυντή από την Apple (τώρα εξηγείται εν μέρη αργότερα η αποτυχία), μας βάλανε σε κάτι fancy γραφεία στο Los Alamos και εκεί σχεδιάστηκε η Amiga που γνωρίζετε σήμερα.
Πήδηξα μερικά πραγματάκια. Έχει γέλιο εκεί που συγκρίνει την Amiga με τα Mac και τα IBM. Το περισσότερο γέλιο το έχει στον ήχο. Άλλα αυτό το κομμάτι πρέπει να το δείτε για να γελάσετε με την καρδιά σας.
Αλλο ένα καλό είναι οι μηνύσεις που έκανε η Atari στην Commodore ότι τα Chips ήταν παρόμοια με αυτά των Atari 400/800!!!!
Στις ερωταπαντήσεις αργότερα τον ρωτήσαν τι θα άλλαζε "σήμερα" στη σχεδίαση και είπε τα bitplanes. Λϊγο απαράδεκτο αφού τους πέρασε από το μυαλό γιατί δεν το υλοποίησαν να κάνουν και τη ζωή των προγραμματιστών λίγο πιο εύκολη?
Επίσης τον ρώτησαν για το HAM. Και είπε ότι ήταν δικό του πνευματικό παιδί, κάπως έτσι δούλευαν οι flight simulators που του είχε δείξει ο φίλος του άλλα δεν ήταν σίγουρος για τη χρησιμότητα του οπότε είπε στον τύπο που σχεδίαζε το cad για τον Agnus να τον βγάλει. Εκείνος του είπε ότι θα υπήρχε μια τρύπα !!! εκεί και δεν είχαν χρόνο για επανασχεδίαση, οπότε και το άφησε σίγουρος ότι δε θα το χρησιμοποιήσει κανείς ποτέ. Οταν είδε τις πρώτες digitized φωτογραφίες να χρησιμοποιούν ΗΑΜ αιφνιδιάστηκε και είπε ότι τουλάχιστον δεν θα δει animation. Όταν είδε το DPaint III να μπορείς να ζωγραφίσεις σε HAM Mode είπε "Ω Θεέ μου δε θέλω να ξέρω πως το κάνανε αυτό οι προγραμματιστές".
Τον ρώτησαν για το Guru meditation (απίστευτη απάντηση)
Αυτή η συνέντευξη ήταν λίγο πριν πεθάνει και μετά από την μεταμόσχευση νεφρού από την αδερφή του.