Πωλήσεις κονσολών ανά μήνα! (Part 1)

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας mike
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης

mike

RetroJunkie™
Joined
17 Νοέ 2008
Μηνύματα
2.153
Αντιδράσεις
94
Πωλησεις κονσολων ανα μηνα ! Part 1

Ενα αρθρο για χαβαλε.

Ολοι ξερουν ποσες περιπου ειναι οι πωλησεις καθε ρετροκονσολας καθως και ποια ειναι επιτυχημενη (π.χ. NES) και ποια οχι και τοσο (π.χ. 32Χ).Ομως δεν ειχαν ολες την ιδια διαρκεια παραμονης στην αγορα. Αλλες ηταν για περισσοτερο απο μια δεκατια, αλλες για λιγοτερο απο 2 χρονια. Τι θα γινοταν εαν μετραγαμε τις πωλησεις με ενα διαφορετικο τροπο, δηλαδη τις πωλησεις ανα μηνα ? ποιες κονσολες θα ηταν στην κορυφη και ποιες χαμηλοτερα ? Φυσικα το αρθρο δεν εχει καμια πρακτικη αξια, τα νουμερα ειναι προφανως αναληθη, ουτε φυσικα θα απομυθοποιησει μια επιτυχημενη κονσολα, ειναι γραμμενο μονο για τον θεωρητικο χαβαλε. Τα νουμερα για τις πωλησεις καθως και τα χρονια κυκλοφοριας μιας κονσολας φυσικα αμφισβητουνται, ουτε εγω τα πιστευω, αλλα για να γραφτει το αρθρο κανουμε εναν συμβιβασμο, θεωρουμε οτι ολα τα νουμερα που δινει το wikipedia ειναι σωστα, πραγμα που δεν ισχυει.

Ας ξεκινησουμε με την sega. H πρωτη αποπειρα ηταν το master system, σε διαφορες εκδοσεις οπως το 1, 2 και 3. Γενικα πηγε μετρια σε πωλησεις. Συμφωνα με το wikipedia βγηκε στην παραγωγη το1985 χωρις συγκεκριμενο μηνα και εμεινε στην παραγωγη απο την βραζιλιανικη tectoy μεχρι το 2012 !!! Ειχε συνολικες πωλησεις περιπου13 εκ. Αρα εχουμε και λεμε :

παραγωγη :26 χρονια

πωλησεις :13 εκ.

Πωλησεις ανα μηνα : 41.666

Συνεχιζουμε με το megadrive, την πιο πετυχημενη κονσολα της sega. Κυκλοφορησε το 1988 στην Ιαπωνια, το 1989 στην Αμερικη και το 1990 στη Ευρωπη, μεσο ορο το 1989. Εμεινε στην παραγωγη μεχρι το 1999 απο την majesto. Οι πωλησεις του ηταν συνολικα περιπου 40εκ. Αρα

παραγωγη :10 χρονια

πωλησεις :40 εκ.

πωλησεις αναμηνα : 333.333

Τωρα παμε στο game gear, μια επιτυχημενη φορητη κονσολα. Κυκλοφορησε το 1990 στην Ιαπωνια και ενα χρονο αργοτερα σε Αμερικη και Ευρωπη. Τελειωσε την καρριερα του τον Απριλιο του 1997 εχοντας πουλησει περιπου 11εκ κονσολες. Αρα

παραγωγη : 7χρονια

πωλησεις :11 εκ

πωλησεις ανα μηνα : 130.000

Συνεχιζουμε το 32Χ της sega, μια κατα γενικη ομολογια αποτυχημενη κονσολα. Κανονικα θα επρεπε να μετρησουμε μηνες, αλλα δεν αναφερει το wiki ποτε ακριβως σταματησε η παραγωγη. Κυκλοφορησε τελος 1994 και εμεινε στην παραγωγη μεχρι το 1996, δηλαδη λιγοτερο απο δυο χρονια, χωρις να μπορουμε να υπολογισουμε ακριβως τους μηνες. Πουλησε 665.000 μοναδες. Αρα

παραγωγη : 2 χρονια

πωλησεις : 665.000

πωλησεις ανα μηνα : 27.708

Λιγο πριν ειχε κυκλοφορησει το segaCD ή megaCD αναλογα με την περιοχη κυκλοφοριας. Κυκλοφορησε αρχες του 1992 και σταματησε το 1996. Πουλησε 2.7 εκ. γενικα απο ολες τις εκδοσεις του, σαν megaCD1, megaCD2, segaCD1 και segaCD2, χωρις καποια σπεσιαλ οπως X-eye, multimega κτλ. Αρα

κυκλοφορια: 5 χρονια

πωλησεις :2.7 εκ,

πωλησεις ανα μηνα :45.000

Η sega στην συνεχεια κυκλοφορησε το Saturn, δινονταν βαρος στην προωθηση του και στην δημιουργεια παιχνιδιων. Κυκλοφορησε το Νοεμβριο του 1994 στην Ιαπωνια και τον Μαιο και Ιουλιο του 1995 σε Αμερικη και Ευρωπη αντιστοιχα. Η πορεια του ηταν μετρια προς κακη, με συνολικες πωλησεις 9,5 εκ μεχρι το τελος του 2000 οπου σταματησε η διαθεση στην Ιαπωνια. Ετσι εχουμε

παραγωγη : 6 χρονια

πωλησεις : 9.5 εκ

πωλησεις ανα μηνα :132.000

Οι υποστηριξη του Saturn σταματησε για χαρη της νεα κονσολας της Sega, του Dreamcast. Κυκλοφορησε Νοεμβριο του 1998 στην Ιαπωνια αλλα σχεδον ενα χρονο αργοτερα στον υπολοιπο κοσμο. Σταματησε αδοξα την παραγωγη του στο τελος Μαιου του 2001. Προλαβε να πουλησει περιπου 10.6 εκ κομματια στα 3 και κατι χρονια κυκλοφορια του.

Παραγωγη : 3χρονια

πωλησεις :10.6 εκ

πωλησεις αναμηνα : 294.444

Το αντιπαλο δεος, η Νιντεντο τι εχει κανει τοσα χρονια? Ξεκιναμε λοιπον απο το πασιγνωστο NES, οπου κυκλοφορησε στην Ιαπωνια τον Ιουλιο του 1983 (σαν famicom) και εμεινε στην παραγωγη για 20 χρονια ! Μεχρι το 2003. Καταφερε να πουλησει περιπου 61εκ κομματια. Αρα

παραγωγη :20 χρονια

πωλησεις : 61 εκ.

Πωλησεις ανα μηνα : 254.000

Η επιτυχια συνεχιστηκε με το SNES, το οποιο κυκλοφορησε το 1990 στην Ιαπωνια και το 1991-1992 σε Ευρωπη και Αμερικη. Πουλησε συνολικα πανω απο 49 εκ κονσολες μεχρι το Σεπτεμβριο του 2003 (!) που εμεινε στην παραγωγη. Ετσι

παραγωγη :14 χρονια

πωλησεις :49 εκ.

Πωλησεις αναμηνα : 291.666

Ενδιαμεσα ειχε κυκλοφορησει το υπερ επιτυχημενο φορητο gameboy. Βγηκε στην αγορα το 1989 αλλα το wikipedia εχει νουμερα για ολα τα gameboy μαζι, δηλαδη το πρωτο το τουβλο, το επομενοτο pocket, μετα το light και τελος ολα τα color. Συνολικα ολα αυτα εβγαιναν απο το 1989 μεχρι το 2003 και πωληθηκαν 118 εκ κομματια.

Παραγωγη :15 χρονια

πωλησεις :118 εκ

πωλησεις αναμηνα : 655.555

Μετα το SNES η νιντεντο λανσαρε στην απαιτητικη τοτε αγορα, το Ν64. Κυκλοφορησε μετα απο αρκετες καθυστερησεις το 1996 και εμεινε στην παραγωγη μεχρι το 2003. Σε αυτα τα χρονια καταφερε να πουλησει 32 εκ κομματια. Αρα

παραγωγη : 8χρονια

πωλησεις :32 εκ

πωλησεις αναμηνα : 333.333

Συνεχιστης της προσπαθειας της νιντεντο ηταν το gamecube. Κυκλοφορησε το 2001 και πουλησε περισσοτερα απο 21 εκ κομματια μεχρι 2007 οπου σταματησε η διαθεση του. Ετσι εχουμε

παραγωγη : 7χρονια

πωλησεις : 21 εκ

πωλησεις αναμηνα : 250.000

Μια αλλη εταιρια με τεραστειο ονομα στις κονσολες, που ομως δεν βγαζει πια μηχανηματα, ειναι η αταρι. Ξεκινησε την αυτοκρατορια της με το πασιγνωστο αταρι2600 το 1977. Το πρωτο ξυλινο μοντελο ειχε μεγαλη επιτυχια, και ακολουθησαν πολλες εκδοσεις του. Η αταρι εβγαλε και αλλα μοντελα ενδιαμεσα οπως το 5200, αλλα παντοτε γυρνουσε στο πολυ επιτυχημενο πρωτο μοντελο, και ετσι μεχρι το 1991 ειχαν πουληθει πανω απο 30 εκ κομματια απο το 2600.

παραγωγη :15 χρονια

πωλησεις : 30 εκ

πωλησεις αναμηνα : 166.666

Στην συνεχεια η αταρι κυκλοφορησε το 1982 το βελτιωμενο μοντελο atari 5200. Δεν ειχε φυσικα την εμπορικη επιτυχια του 2600 και ετσι οι πωλησεις περιοριστηκαν στο 1 εκ μεχρι το Μαιο του 1984 οπου σταματησε η διαθεση του.

Παραγωγη : 3χρονια

πωλησεις : 1εκ

πωλησεις αναμηνα : 32.407

Μια ακομη προσπαθεια της αταρι, αυτη τη φορα με το αταρι7800 δεν ειχε τα αναμενομενα αποτελεσματα. Κυκλοφορησε το 1986 και πουλησε 3.77 εκ κομματια μεχρι το 1991 που σταματησε η παραγωγη.

Παραγωγη : 6 χρονια

πωλησεις : 3.77 εκ

πωλησεις αναμηνα : 52.361

Στα φορητα η αταρι εριξε στην αγορα το 1989 το εγχρωμο lynx. Μεχρι το τελος της ζωης του το 1995, ειχε πουλησει περιπου 7 εκ κονσολες, πολυ πισω απο το game gear και το gameboy.

Παραγωγη : 7 χρονια, ισως λιγοτερο

πωλησεις : 7 εκ

πωλησεις ανα μηνα :83.333

Η αταρι εκανε μια μεγαλη τελευταια προσπαθεια, με ενα μηχανημα στο οποιο στηριξε την υπαρξη της και για χαρη του σταματησε την προωθηση/δημιουργεια αλλων home υπολογιστων. Το ονομα του φυσικα atari jaguar και η αποτυχια του συμμανε το τελος της αταρι. Κυκλοφορησε το 1993 στην Αμερικη πρωτα και μετα απο ενα χρονο στην Ευρωπη και την Ιαπωνια. Στην αρχη ολα φαινονταν καλα, αλλα η ελλειψη software απο third party κατασκευαστες το εβγαλε εκτος ανταγωνισμου και σταματησε η παραγωγη του το 1996 με το κλεισιμο της αταρι και ενω ειχαν ηδη πουληθει 250.000 μηχανηματα.

Παραγωγη : περιπου 3 χρονια, ισως κοντα στα 4

πωλησεις :250.000

πωλησεις αναμηνα : περιπου 6.000

Μια αλλη εταιρια προσπαθησε να μπει στον χωρο των κονσολων εκεινη την εποχη, η panasonic με το 3DO. Μηχανηματα 3DO εφτιαξαν επισης η sanyo και η goldstar. Tα πρωτα μηχανηματα βγηκαν στην αγορα στο τελος του 1993, και η πληρη διαθεση εγινε απο το 1994 μεχρι το τελος του 1996. Πουληθηκαν περιπου 2 εκ μηχανηματα απο ολες τις μαρκες και τυπους.

Παραγωγη :3.5 χρονια

πωλησεις : 2εκ

πωλησεις αναμηνα : 41.000 (4χρονια) εως 55.000 (3χρονια)

Ενας αμεσος αντιπαλος του 3DO εκεινη την εποχη ηταν το amiga CD32 της commodore. Ηταν η πρωτη 32bit κονσολα με Cd-rom αλλα το κλεισιμο της commodore το 1994 σταματησε την παραγωγη και διαθεση του. Ανακοινωθηκε το Σεπτεμβρίο του 1993 και πωληθηκε για περιπου 7 μηνες, μεχρι τον Απριλιο του 1994 που εκλεισε η commodore.

Παραγωγη : 7 μηνες

πωλησεις : 100.000

πωλησεις ανα μηνα :14.285

Επειδη το θεμα θα κρατησει πολυ, αυτο ειναι το πρωτο μερος. Στο δευτερο μερος θα δουμε τα νουμερα για τα ps1, ps2, psp, xbox, neo-geo,neo-geoCD, pc-engine, cd-i και οτι αλλο θυμηθω. Ας ριξουμε μια ματια σε εναν συγκριτικο πινακα

[TABLE=width: 100%]

[TR]

[TD=width: 50%] Πωλησεις ανα μηνα[/TD]

[TD=width: 50%] κονσολα[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 50%] 655555[/TD]

[TD=width: 50%] Gameboy[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 50%] 333333[/TD]

[TD=width: 50%] Megadrive[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 50%] 333333[/TD]

[TD=width: 50%] N64[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 50%] 294444[/TD]

[TD=width: 50%] Dreamcast[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 50%] 291666[/TD]

[TD=width: 50%] SNES[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 50%] 254000[/TD]

[TD=width: 50%] NES[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 50%] 250000[/TD]

[TD=width: 50%] Gamecube[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 50%] 166666[/TD]

[TD=width: 50%] atari2600[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 50%] 132000[/TD]

[TD=width: 50%] Saturn[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 50%] 130000[/TD]

[TD=width: 50%] Game gear[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 50%] 83333[/TD]

[TD=width: 50%] Atari Lynx[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 50%] 52361[/TD]

[TD=width: 50%] atari7800[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 50%] 45000[/TD]

[TD=width: 50%] SegaCD[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 50%] 41666[/TD]

[TD=width: 50%] Master system[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 50%] 41000[/TD]

[TD=width: 50%] 3DO[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 50%] 32407[/TD]

[TD=width: 50%] atari5200[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 50%] 27708[/TD]

[TD=width: 50%] 32X[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 50%] 14285[/TD]

[TD=width: 50%] CD32[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 50%] 6000[/TD]

[TD=width: 50%] Atari jaguar[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Και μετα απο αυτον τον πινακα αρχιζουν τα γελια.

Οκ πρωτο ειναι το gameboy, μια αυτοκρατορια μονο του.

Δευτερο το Megadrive, η πιο καλοπουλημενη κονσολα της SEGA.

Τριτο το Ν64? Υψηλοτερα απο καθε αλλη κονσολα της νιντεντο? Και δεν ειναι τοσο επιτυχημενο οσο το ΝΕΣκαι ΣΝΕΣ. Μαλλον επειδη αυτα τα δυο εμειναν περισσοτερο σε παραγωγη.

Τεταρτο και απο κοντα το dreamcast? Χα χα μιλαμε για την κονσολα που εκλεισε την sega.

Πιο κατω βλεπουμε παρομοια νουμερα για το master system και το 3DO, δυο τοσο ασχετες κονσολες.

Και τελος, που ειπαμε βρισκεται το jaguar? Για καθε ενα jaguar που πουληθηκε, στον ιδιο χρονο πουληθηκαν 100 gameboy. Αχ βρε αταρι...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Οντως έχει χαβαλέ και ενδιαφέρον να κάνεις την διαίρεση αλλά στην πραγματικότητα οι κονσόλες δεν πουλούσαν τα ίδια κομμάτια κάθε μήνα. Φαντάζομαι ότι το NES τους μήνες του 1988 πουλούσε τα 100πλάσια κομμάτια από ότι το 1994 ας πούμε.

Επίσης είχα την εντύπωση ότι σταμάτησε την παραγωγή το 1995, σύμφωνα με το Gamepro. Βέβαια, συνέχισαν να βγάζουν αργότερα κάποιους κλώνους, όπως την "τοστιέρα", αλλά αυτό έγινε μετά από τον "θάνατο" της κονσόλας, δηλαδή την χρονιά που σταμάτησαν να βγαίνουν καινούρια παιχνίδια επίσημα, νομίζω το 1994. Οπότε πιστεύω ότι μέχρι το 2003 το τραβάμε πολύ. Δηλαδή πόσα κομμάτια να πούλησε το ολόκληρο το 2002? Καμιά διακοσαριά που ήθελαν κάποιοι retro gamers? Αυτό ρίχνει πολύ τον μέσο όρο.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Θα συμφωνήσω με τον Imgema.. Σαν "χαβαλές" ωραίο θεματάκι! Όμως ο τρόπος υπολογισμού είναι πάρα πολύ "μπακαλίστικος", και μάλλον απέχει πάρα πολύ από την πραγματικότητα..

Πχ στο Master System δεν θα έλεγα ότι θα ήταν σωστό - δίκαιο να υπολογίσουμε μέσα και τα μηχανήματα της Tectoy, γιατί αν και (Νομίζω...) είχαν την άδεια της SEGA, μάλλον δεν είχαν και πολύ σχέση με το πραγματικό Master System... Μάλλον κάτι σαν τα μαϊμού "NES" - κίτρινοκάσετα θα τα έλεγα.

Μετά κάποια συστήματα Όπως και το NES που δεν νομίζω να είχε υποστήριξη ως το 2003, μπορεί απλά να υπήρχαν στην αγορά ή η εταιρία τους να μην είχε κλείσει τυπικά την υποστήριξη.. Κατά τα άλλα δεν νομίζω κάποιος το 2002 να ενδιαφερόταν σοβαρά με το NES όπως το 1989 ας πούμε... Αν και νομίζω - αν θυμάμαι καλά, το 2003 σταμάτησε η τεχνική υποστήριξη από την Nintendo, όχι η γενική υποστήριξη - προώθηση - ανάπτυξη... Αυτά είχαν σταματήσει πριν πολλά χρόνια.

Μετά υπήρχαν συστήματα όπως τα SegaCD και 32Χ δεν ξέρω αν θα ήταν δίκαιο να τα συγκρίνουμε με τα άλλα γιατί δεν ήταν αυτόνομα (Καλά... Το Multimega ήταν.. :P ), και μάλλον περιοριζόταν αρκετά το κοινό που απευθύνονταν.

Και τέλος το Game Gear δεν θα το έλεγα "πετυχημένο"... Απλά δεν ήταν τραγικό και δεν έφαγε χώμα (Πάνω κάτω όπως και το Saturn.). :P
 
Αυτες οι χρονολογιες που σταματησαν την παραγωγη, ειναι οι επισημες απο τα εργοστασια, συμφωνα με το wikipedia.

Το master system ειχε κανονικη παραγωγη απο την tectoy μεχρι το 2000+, σαν master system 3 ή master system compact.

Και το NES απο οτι ξερω το εφτιαχνε κανονικα η νιντεντο για πωληση σε "τριτες χωρες".

Στην αρχη του αρθρου λεω οτι κανουμε εναν συμβιβασμο, δεχομαστε τα δεδομενα που δινει το wikipedia, ασχετα εαν ειναι αληθη.

Για το CD32 ας πουμε αναφερει οτι πουληθηκαν 100.000 κομματια, αυτα ειναι τα επισημα στους 7 μηνες καταγεγραμμενων πωλησεων της commodore. Μετα το κλεισιμο της εταιριας, συνεχισε να πουλιεται το υπαρχον στοκ, που ηταν τουλαχιστον τριπλασιο.
 
Πίσω
Μπλουζα