Ρετρό Όργανα Μέτρησης και Εργαλεία

Eagle 1

RetroMasteR
Joined
31 Ιαν 2016
Μηνύματα
1.298
Αντιδράσεις
4.540
Στα μέσα της δεκαετίας του '80 είχα αγοράσει ένα μικρό πολύμετρο για μικροεπισκευές, καθώς και ένα δοκιμαστή μπαταριών. Αναλογικά τότε και κατασκευασμένα στην Κορέα, μια και η Κίνα ήταν ακόμα άγνωστη. Δεν είχαν φυσικά τις δυνατότητες των μεγάλων, ωστόσο ήταν πρακτικά και αρκούσαν για τους σκοπούς του ερασιτέχνη.  Λειτουργούν κανονικά.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg
 
Στη σχολή όταν μπήκα το 2000 μας ζήτησαν πρώτο πράγμα για τα εργαστήρια να αγοράσουμε 2 πολύμετρα, ένα ψηφιακό και ένα αναλογικό. Τα έχω ακόμη σε άριστη κατάσταση, ιδίως το αναλογικό διότι είναι ζήτημα να το χρησιμοποίησα 2-3 φορές.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
κι εγώ είχα διάφορα αναλογικά, νομίζω ότι αυτό το ίδιο (hung chang) το έχει η νονά μου!και σίγουρα είχα στη δεκαετία του '80!πάντως καλύτερα ένα καλό αναλογικό παρά ένα ψηφιακό των 10 €...
 
Τώρα παρατήρησα το Batterie Pruefer καθώς είχα μείνει στο πολύμετρο μόνο. Καλή φάση, δεν έχω δει ποτέ μου τέτοιο όργανο. Δεν ξέρω αν πέραν του προφανούς της μέτρησης τάσης μπορείς να δεις και άλλα χαρακτηριστικά. ο 1@Eagle 1[/USER] που τα χρησιμοποιεί ίσως γνωρίζει περισσότερα.

 
1@johnny19818[/USER]: όχι μόνο τάσεις μετρά για να μετρήσει οτιδήποτε άλλο (συνέχεια κυκλώματος, αντίσταση) θέλει μπαταρίες.αυτό (υποθέτω) δεν έχει μπαταρίες.μέχρι πρόσφατα είχα ένα καλό αναλογικό για το δωμάτιο μου (το έχω κάπως σαν εργαστήριο και επισκευάζω διάφορα πράγματα εκεί) αλλά χάλασε η μέτρηση ohm και αντίστασης και δεν έφτιαχνε ούτε με τρόχισμα των επαφών με το ντρεμελάκι και με καινούριες μπαταρίες και έτσι πήρα ένα φτηνό και καλό ψηφιακό.

 

Τώρα παρατήρησα το Batterie Pruefer καθώς είχα μείνει στο πολύμετρο μόνο. Καλή φάση, δεν έχω δει ποτέ μου τέτοιο όργανο. Δεν ξέρω αν πέραν του προφανούς της μέτρησης τάσης μπορείς να δεις και άλλα χαρακτηριστικά. ο 1@Eagle 1[/USER] που τα χρησιμοποιεί ίσως γνωρίζει περισσότερα.
Όπως πολύ σωστά ανέλυσε ο φίλτατος Uskoke, μετρά μόνο τάσεις και δεν έχει το ίδιο μπαταρία. Μπορεί κανείς να μετρήσει την τάση και για μεγάλες μπαταρίες (φορτηγών κλπ.) μέχρι 70 Volt.

Συνέχεια με ένα ρετρό κολλητήρι που είχα αγοράσει από το Βενιέρη στην Κάνιγγος το 1974. Η χειρολαβή του είναι μάλλον από εβονίτη και υποθέτω προέλευσης Ιαπωνίας, αν και η συσκευασία δεν αναγράφει κάτι σχετικά. Το έχω χρησιμοποιήσει όλα αυτά τα χρόνια πάρα πολύ, λειτουργεί δε ακόμα!   Το είχα πάρει μαζί με ένα αποκωδικοποιητή αντιστάσεων (το λέω καλά?) που με τρείς ροδέλες ρυθμιζόταν χειροκίνητα και έδειχνε τα ΩΜ των αντιστάσεων βάσει των χρωμάτων που είχαν πάνω τους. Την εποχή εκείνη που δεν υπήρχαν βοηθήματα όπως το Ίντερνετ, το πλαστικοποιημένο αυτό μικρό (8 εκατοστά) πινακάκι ήταν εξαιρετικά χρήσιμο. Δεν θυμάμαι αν μου το είχαν δώσει σαν δώρο με το κολλητήρι ή αν το αγόρασα έξτρα.

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

 
Καλά @Eagle 1 μας έχει στείλει για βρούβες τώρα. Τι ωραίο βοήθημα αυτό για τις αντιστάσεις. Ό,τι καλύτερο για έναν ηλεκτρονικό διότι κακά τα ψέματα που να θυμάται κάποιος τα χρώματα σε πόσα Ωμ αντιστοιχούν. Εγώ προσωπικά που έκανα Ηλεκτροτεχνία από το Λύκειο αλλά και στη σχολή σήμερα θυμάμαι πολύ ελάχιστα, σχεδόν τίποτα κάτι το οποίο είναι πολύ σημαντικό όμως να ξέρει κάποιος. Βέβαια ο αποκωδικοποιητής θέλει update καθώς κυκλοφορούν αντιστάσεις με 5  και 6 λωρίδες οπότε το πράγμα περιπλέκεται λίγο παραπάνω. Όπως και να'χει είναι πολύ ωραίο εργαλείο! 
 

1@Eagle 1[/USER]φορτηγά και λεωφορεία έχουν μπαταρίες 24 βολτ. Μηχανές τραίνων (!) ντίζελ έχουν 72 βολτ. Και το ρεύμα που τραβά η μίζα τους μπορεί να φτάσει και 1500 αμπέρ.

1@johnny19818[/USER]δυστυχώς τώρα με τα SMD δεν έχει πια πολύ χρησιμότητα γιατί τα περισσότερα κυκλώματα είναι με επιφανειακής στήριξης. Και ο φίλος μου που είναι ηλεκτρονικός μου λέει ότι θες τουλάχιστον μεγεθυντικό φακό να μην πω μικροσκόπιο να δεις τι γράφουν μιας και τα μικρότερα είναι 0,5 χιλιοστά. Άσε που χωρίς το σχέδιο δεν βγάζεις άκρη μιας και μπορεί να είναι οτιδήποτε (αντίσταση, πυκνωτής, αυτεπαγωγή, δίοδος μέχρι και ασφάλεια). Πάντως σαν ιδέα για τα '70ς καταπληκτική.

 

1@johnny19818[/USER]δυστυχώς τώρα με τα SMD δεν έχει πια πολύ χρησιμότητα γιατί τα περισσότερα κυκλώματα είναι με επιφανειακής στήριξης. Και ο φίλος μου που είναι ηλεκτρονικός μου λέει ότι θες τουλάχιστον μεγεθυντικό φακό να μην πω μικροσκόπιο να δεις τι γράφουν μιας και τα μικρότερα είναι 0,5 χιλιοστά. Άσε που χωρίς το σχέδιο δεν βγάζεις άκρη μιας και μπορεί να είναι οτιδήποτε (αντίσταση, πυκνωτής, αυτεπαγωγή, δίοδος μέχρι και ασφάλεια). Πάντως σαν ιδέα για τα '70ς καταπληκτική.
Καλά εγώ μιλάω για ηλεκτρονικά κυκλώματα μικρά και πιο χονδροειδή αν μου επιτρέπεται η έκφραση όπως π.χ. μετατροπή σήματος σε παλιές κονσόλες ή ραδιόφωνα, vcr κτλ. Τα SMD είναι μια άλλη κατηγορία που σίγουρα λόγω μικρού όγκου είναι πιο διαδεδομένα και όπως είπε και ο φίλος σου μπορεί να βρίσκεται το οτιδήποτε μέσα σε ένα SMD.

 
ναι σωστά έχεις δίκιο αλλά μόνο σε παλιά κυκλώματα μιας και ακόμη γουώκμαν σχετικά σύγχρονα έχουν SMD. Τώρα να προσθέσω και το δικό μου trivia:72 volt επί 1500 αμπέρ = 108 kW:734=147 ίπποι τόση ιπποδύναμη δηλ έχει η μίζα της μηχανής του τραίνου. Ο ντιζελοκινητήρας είναι τουλάχιστον 3000 ίπποι. 
 
Και ένα γερμανικό τρυπάνι METABO του 1983. Φοβερό εργαλείο, πάρα πολύ καλή ποιότητα κατακευής-υλικών, έχει συνεισφέρει ζωτικά σε πάρα πολλές μετακομίσεις, είτε δικές μου είτε συγγενών και φίλων. Τρυπάει το μπετό σαν βούτυρο!

Πρόσφατα βρέθηκα σε κατάστημα κατασκευαστικού εξοπλισμού και πήγα στο τμήμα της METABO. Όλα πλέον τα προίόντα της, μηχανήματα και παρελκόμενα, κατασκευάζονται στην Κίνα. Με επαναφορτιζόμενες μπαταρίες πλέον για ευελιξία, φωτάκια, κομψό σχήμα, ελαφρά κλπ., αλλά η διαφορά στην ποιότητα φαίνεται....

Μένω στα '80ς!

15.jpg

16.jpg

17.jpg
 
Πολύ ωραίο! Σε άριστη κατάσταση για την ηλικία του και τη χρήση του. Μου θυμίζει ένα βιδολόγο που έχει ένας συνάδελφός μου στη δουλειά που τον είχε αγοράσει το 1996 στην Αμερική που έμενε και μου είπε ότι η μπαταρία του κρατάει πολύ καλά ακόμη και σήμερα. Και μόνο το W.Germany λέει πολλά για το ρετρό του πράγματος.
 
Είδες για να είναι παλιό; Μόνο με 650 Watt ! Σήμερα δεν παίρνεις τρυπάνι κάτω από 1~1.4 kW, κι αυτό για οικιακή χρήση...

Μόνο, αν θες συμβουλή, μην του βάλεις ποτέ στην άκρη αναδευτήρα ή ποτηροτρύπανο για ξύλο, γιατί είτε με πηχτό κονίαμα είτε με σκληρό ξύλο, μπορεί να το κάψεις...
 
και ιδιαίτερα μιας και ήταν 220 βολτ ενώ και σχεδόν 25 χρόνια είναι 230 βολτ η χαμηλή τάση! (Περισσότερα βολτ-περισσότερα βατ για την ίδια συσκευή αλλά και λιγότερα αμπέρ.Γι αυτό το κάνανε.Και η μέση τάση εδώ στην Κρήτη είναι 20 kV, από 15). 1@ΦΖΠ1[/USER]μια χαρά βρίσκεις και μικρά τρυπανάκια εγώ πήρα από γνωστή αλυσίδα ένα μικρό 600 άρι σαν δεύτερο μόνο 15 € αλλά η κρούση του δεν λέει τίποτα. Δηλ. σαθρό σοβά μπορεί να τρυπήσει αλλά όχι μπετό ή ενισχυμένο σοβά. Γι αυτό έχω το πνευματικό που πήρα από γνωστό πολυκατάστημα (1,0 kW)αλλά τρυπάει, ε;;και σιδερόπλακα και μπετό αλλά είναι τεράστιο και πάνβαρο! Έχω ακόμα το Black&Decker "Made in England" του 1983! το πήρα παιδί αλλά δεν έχει καθόλου κρούση της πλάκας σε σχέση με τα σημερινά. Υπάρχουν ειδικά για αναδευτήρες με πολλά βατ και λίγες στροφές αν έβαζε αυτό με 3000 στροφές θα πετιόταν η λάσπη παντού!Θέλει ειδικό. Επίσης ποτηροτρύπανο λίγες στροφές και πολύ ροπή αλλιώς θα κάνεις μια τρύπα...χάος ειδικά σε γυψοσανίδα.

 
Στα μέσα της δεκαετίας του '80 είχα αγοράσει ένα μικρό πολύμετρο για μικροεπισκευές, καθώς και ένα δοκιμαστή μπαταριών. Αναλογικά τότε και κατασκευασμένα στην Κορέα, μια και η Κίνα ήταν ακόμα άγνωστη. Δεν είχαν φυσικά τις δυνατότητες των μεγάλων, ωστόσο ήταν πρακτικά και αρκούσαν για τους σκοπούς του ερασιτέχνη. Λειτουργούν κανονικά.

Εχω κατα 99% το ιδιο, ακομη λειτουργει, οι μπαταριες του ηταν κινεζικες και διηρκησαν παρα μα παρα πολλα χρονια.
Δοκιμαστη μπαταριων αγορασα αρχες του '90, μαυρος ογκωδης με ενα λαμπακι, τον πηρα απο ενα πολυ μικρο καταστημα στην Πανεπιστημιου, ιδιοκτητης ενος με το επιθετο Γερμανος (ναι ο γνωστος με την αλυσιδα μετα).
 
Πίσω
Μπλουζα