Ρετρό μηχανισμό, στοιχεία και λειτουργίες των παιχνιδιών που δεν μας λείπουν

Getta Robo

RetroNuts!
Joined
27 Οκτ 2007
Μηνύματα
2.280
Αντιδράσεις
401
Δεν ειναι λιγες οι στιγμες οπου αναπολουμε τα παιχνιδια των προηγουμενων γενιων για μια πληθωρα λογων. Φυσικα ομως, απο την αρχη τα πραγματα δεν ηταν τελεια. Υπηρχαν ανεκαθεν προβληματα, αλλα σοβαρα και αλλα ενοχλητικα. Με τα χρονια και με την εξελιξη, τα προβληματα αυτα γινανε μερος του μακρυνου παρελθοντος.

Καποια απο αυτα οπου με ενοχλουσαν η και μισουσα, ειναι τα παρακατω.

Ο χρονος μεσα στο παιχνιδι.

Σε παιχνιδια επιπεδων κυριως, υπηρχε η ενοχλητικη λειτουργια του χρονου, και της αντιστροφης μετρησης οπου ειχες διαθεσιμη μεχρι να ολοκληρωσεις καποια αποστολη η ενα επιπεδο. Το κακο ηταν διπλο. Και αγχωνοσουν να ξεπαστρεψεις τους εχθρους με προσοχη σε καθε επιπεδο, αλλα και να τελειωσεις στο συνηθως μικρο, χρονικο περιθωριο οπου σου εδινε το καθε παιχνιδι. Δυστηχως δεν ηταν λιγα τα παιχνιδια οπου ειχαν πολυ ομορφο σχεδιασμο και δομη μεσα στα επιπεδα, οπου δεν μπορουσες να τα απολαυσεις και να τα εξερευνησεις λογω του οτι σε κυνηγουσε και ο χρονος. Αν δεν ολοκληρωνες ενα επιπεδο στο χρονικο οριο οπου σου οριζε, συνηθως εχανες μια ζωη.

Αυτος ο μηχανισμος στις μερες μας εχει περιοριστει κατα παρα πολυ. Κυριως ο χρονος υφισταται για να κερδιζεις επιπλεον ποντους, και δεν ειναι η Νεμεσις των παικτων.

Οι κωδικοι προοδου

Σε καμια περιπτωση η προσθηκη των κωδικων δεν ηταν κακη κινηση. Δεν ειναι λιγα τα παιχνιδια οπου ευχηθηκαμε να προσφερουν να ξαναρχισεις καποιο επιπεδο η σημειο με την μορφη κωδικων στη τελικη. Ωστοσο, το προβλημα γινοταν τεραστιο με το μπερδεμα που υπηρχε με τα γραμματα και τους αριθμους. το 0 μπορει να ηταν ιδιο με το O, το K με το X, το L με το I. Το να προσπαθουσες να πληκτρολογησεις ενα δεκαψηφιο κωδικο, οταν τα γραμματα και οι αριθμοι στις παλιες τηλεορασεις ηταν τρομακτικα παρομοια, ηταν σχεδον ισαξιο με το να παιξεις το παιχνιδι μονορουφι διαγραφοντας την καθε περιπτωση να χρησιμοποιησεις κωδικους..

Στις μερες μας, χρησιμοποιουμε την αποθηκευση δεδομενων σε διαφορα μεσα, και οι κωδικοι προοδου ειναι σχεδον ξεχασμενη ρετρο λειτουργια.

Ελειπης παραμετροποιηση του χειρισμου

Κατι που δυστηχως υφισταται ακομα, αν και σε μικροτερο βαθμο. Η ελειψη της δυνατοτηας να αλλαξεις την λειτουργια των κουμπιων για ενα παιχνιδι. Θεωρουσα ανηκουστο πχ να χρησιμοποιειται καποιο αλλο κουμπι πλυν του C για αλμα στο Mega Drive, και να μην ειναι το Y του πληκτρο της βασικης επιθεσης στο χειρηστηριο του Snes.

Πια ειναι τα δικα σας παραδειγματα;
 
Trial and error gameplay.

Πάντα σιχαινόμουν παιχνίδια όπως το Rick Dangerous ή το Another World. Όπου ο μόνος τρόπος να προχωρήσεις ήταν "κάνω ένα βήμα, κάτι με σκοτώνει χωρίς ουσιαστικά να μπορώ να αντιδράσω και την επόμενη φορά ξέρω από που θα μου έρθει και κάνω ένα βηματάκι ακόμα, σκοτώνομαι, πάμε πάλι από την αρχή".

Guess the parser.

Κλασσικό πρόβλημα πολλών text adventures. Συχνά έπρεπε να βρεις την ακριβή φράση που ήθελε ο προγραμματιστής, καθώς παρόμοιες φράσεις δεν είχαν αποτέλεσμα: "open door", "unlock door", "turn handle on door", "push door", "pull door". Τελικά κατέληγες στο "throw game out of the window"...

Lose all power-ups.

Το να χάνεις οριστικά κάθε είδος power-up μόλις έχανες μια ζωή. Βασικά άρχισε από τα shooters των δεκαρικοφάγων που φυσικά θέλαν να σου φάνε τα λεφτά μια ώρα αρχύτερα και είχε ως αποτέλεσμα αν είχες προχωρήσει έστω και λίγο και έμενες ξανά με το "νερομπίστολο" να μην έχεις καμμία απολύτως τύχη. Οπότε οι 3 ζωές ήταν πρακτικά μία.
 
To θεμα της αποθηκευσης. Σε πολλα παιχνιδια ακομα και εξερευνησης, ελειπε εντελως!

Cheap deaths (οχι οτι δεν συνεχιζει να υπαρχει παντως!)
 
Music, BMG test


Ένα option που δεν κατάλαβα ποτέ τη χρησιμότητα του. Να ακούσω τις μουσικές και τα εφέ του παιχνιδιού δεν είναι και τόσο σημαντικό. Δεν υπάρχει πιο εκνευριστικό από ένα παιχνίδι να έχει options και μπαίνοντας σε αυτά να υπάρχει μόνο η πιο πάνω επιλογή. Δεν το έχω συναντήσει σε νεότερα παιχνίδια.

Εχθρός που εμφανίζεται ξανά


Συναντάται κυρίως σε πλατφόρμες της Capcom, βλέπε Ducktales, Darkwing Duck, Gargoyle's Quest κ.α. όπου σκοτώνεις τον εχθρό και όταν για κάποιο λόγο γυρίσεις πίσω εμφανίζεται ξανά στο ίδιο σημείο
 
Πίσω
Μπλουζα