Juanita
Retro PaTRi@RcH
- Joined
- 23 Οκτ 2007
- Μηνύματα
- 4.263
- Αντιδράσεις
- 376
Στις μεγάλες εθνικές επετείους, θρησκευτικές και σχολικές γιορτές, συνηθίζαμε να κάνουμε μιάς μορφής γιορτούλα στο σχολείο.
Η πρώτη λάμβανε μέρος στην επέτειο της 28ης Οκτωβρίου. Στη συνέχεια η γιορτή του Πολυτεχνείου, των Χριστουγέννων και η 25η Μαρτίου. Μάλιστα στο δημοτικό στις πρώτες τάξεις καθώς και στο νηπιαγωγείο κάναμε αναφορές τόσο στην έλευση της άνοιξης και του Πάσχα όσο και στη γιορτή της μητέρας συνήθως με διάφορες κατασκευές χαρτοκοπτικής, ποιηματάκια και ζωγραφικές...
Στις μεγάλες τάξεις τώρα, ανάλογα με τον επικείμενο εορτασμό, ένας ή δύο καθηγητές αναλάμβαναν να βρουν ποιηματάκια, τραγούδια, άρθρα, θεατρικά κείμενα σχετικά ώστε να γίνει μιά δίωρη γιορτούλα.
Το επόμενο βήμα ήταν να βρεθούν οι μαθητές που ήθελαν να συμμετάσχουν κυρίως αυτοί που διέθεταν και μιά καλλιτεχνική φλέβα: καλλίφωνοι, με καθαρή άρθρωση λόγου, ταλέντο στην ηθοποιία, γνώση μουσικών οργάνων κλπ.
Η εκδήλωση γινόταν συνήθως στη μεγάλη "Αίθουσα Εκδηλώσεων" και είχαν δικαίωμα και οι γονείς να έρθουν να παρακολουθήσουν τις καλλιτεχνικές ανησυχίες των βλασταριών τους.
Ξέρω πως θα πείτε πως τέτοιες εκδηλώσεις γίνονται ακόμη και σήμερα...
Ρετρό είναι ως προς τον τρόπο που γίνονταν.
Για παράδειγμα, στις μικρές τάξεις προκειμένου να στολίσουμε το χριστουγεννιάτικό μας δέντρο φέρναμε όλοι ένα μικρό στολιδάκι από τα στολίδια του σπιτιού μας και συνήθως με το ξεστόλισμα το παίρναμε πίσω... (όσοι θυμούνταν τί είχαν φέρει... ).
Στις εθνικές γιορτές φτιάχναμε γιρλάντες από κόλλες γλασέ σε άσπρο και μπλέ χρώμα ώστε να στολίσουμε την τάξη απ΄άκρη σ΄άκρη. Όσο μεγαλύτερες τόσο το καλύτερο. Εννοείται πως δεν υπήρχαν χρήματα από το σχολείο για να διατεθούν στην αγορά αντίστοιχων προϊόντων από το εμπόριο.
Στις θεατρικές παραστάσεις δε, όλα ήταν "χειροποίητα"... Λόγω ανυπαρξίας σοβαρών ηχητικών εγκαταστάσεων προσαρμοζόταν ένα μικρόφωνο στη βάση της εξέδρας κοντά στα παιδιά που έπαιζαν κάποιο μουσικό όργανο και άλλο ένα κοντά στα παιδιά που έπαιζαν στο σκετς... Όσο για την απόδοση του ήχου, αν επικρατούσε απόλυτη σιγή και καθόσουν και μπροστά κάτι θα γινόταν...
Για να μην αναφέρω τις φορές που χρειαζόταν κάποιος να κρατά το μικρόφωνο ανά χείρας και να το μεταφέρει όπου χρειαζόταν...
Όσο για τα σκηνικά... ε... αν είχε μεράκι ο καθηγητής των καλλιτεχνικών έφτιαχνε κάτι... αλλιώς... γλασσέ πουλάκια, σημαίες, δεντράκια, λουλουδάκια, ΖΗΤΩ Η......, όλα hand made...
Emmm... ξέχασα τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών...
Απαράδεκτη... #)
Η πρώτη λάμβανε μέρος στην επέτειο της 28ης Οκτωβρίου. Στη συνέχεια η γιορτή του Πολυτεχνείου, των Χριστουγέννων και η 25η Μαρτίου. Μάλιστα στο δημοτικό στις πρώτες τάξεις καθώς και στο νηπιαγωγείο κάναμε αναφορές τόσο στην έλευση της άνοιξης και του Πάσχα όσο και στη γιορτή της μητέρας συνήθως με διάφορες κατασκευές χαρτοκοπτικής, ποιηματάκια και ζωγραφικές...
Στις μεγάλες τάξεις τώρα, ανάλογα με τον επικείμενο εορτασμό, ένας ή δύο καθηγητές αναλάμβαναν να βρουν ποιηματάκια, τραγούδια, άρθρα, θεατρικά κείμενα σχετικά ώστε να γίνει μιά δίωρη γιορτούλα.
Το επόμενο βήμα ήταν να βρεθούν οι μαθητές που ήθελαν να συμμετάσχουν κυρίως αυτοί που διέθεταν και μιά καλλιτεχνική φλέβα: καλλίφωνοι, με καθαρή άρθρωση λόγου, ταλέντο στην ηθοποιία, γνώση μουσικών οργάνων κλπ.
Η εκδήλωση γινόταν συνήθως στη μεγάλη "Αίθουσα Εκδηλώσεων" και είχαν δικαίωμα και οι γονείς να έρθουν να παρακολουθήσουν τις καλλιτεχνικές ανησυχίες των βλασταριών τους.
Ξέρω πως θα πείτε πως τέτοιες εκδηλώσεις γίνονται ακόμη και σήμερα...
Ρετρό είναι ως προς τον τρόπο που γίνονταν.
Για παράδειγμα, στις μικρές τάξεις προκειμένου να στολίσουμε το χριστουγεννιάτικό μας δέντρο φέρναμε όλοι ένα μικρό στολιδάκι από τα στολίδια του σπιτιού μας και συνήθως με το ξεστόλισμα το παίρναμε πίσω... (όσοι θυμούνταν τί είχαν φέρει... ).
Στις εθνικές γιορτές φτιάχναμε γιρλάντες από κόλλες γλασέ σε άσπρο και μπλέ χρώμα ώστε να στολίσουμε την τάξη απ΄άκρη σ΄άκρη. Όσο μεγαλύτερες τόσο το καλύτερο. Εννοείται πως δεν υπήρχαν χρήματα από το σχολείο για να διατεθούν στην αγορά αντίστοιχων προϊόντων από το εμπόριο.
Στις θεατρικές παραστάσεις δε, όλα ήταν "χειροποίητα"... Λόγω ανυπαρξίας σοβαρών ηχητικών εγκαταστάσεων προσαρμοζόταν ένα μικρόφωνο στη βάση της εξέδρας κοντά στα παιδιά που έπαιζαν κάποιο μουσικό όργανο και άλλο ένα κοντά στα παιδιά που έπαιζαν στο σκετς... Όσο για την απόδοση του ήχου, αν επικρατούσε απόλυτη σιγή και καθόσουν και μπροστά κάτι θα γινόταν...
Για να μην αναφέρω τις φορές που χρειαζόταν κάποιος να κρατά το μικρόφωνο ανά χείρας και να το μεταφέρει όπου χρειαζόταν...
Όσο για τα σκηνικά... ε... αν είχε μεράκι ο καθηγητής των καλλιτεχνικών έφτιαχνε κάτι... αλλιώς... γλασσέ πουλάκια, σημαίες, δεντράκια, λουλουδάκια, ΖΗΤΩ Η......, όλα hand made...
Emmm... ξέχασα τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών...
Απαράδεκτη... #)
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: