Ρόδα, τσάντα και κοπάνα 3 (1984)

retro98

RetroMaNiaC
Joined
2 Ιουλ 2024
Μηνύματα
580
Αντιδράσεις
1.140
Ρόδα, τσάντα και κοπάνα 3 (1984)

RetroDB:

Κωμωδία του 1984, παραγωγής Ευρώπη Φιλμ σε σενάριο Γιάννη Σκλάβου και σκηνοθεσία Όμηρου Ευστρατιάδη. Η 3η και τελευταία συνέχεια της κινηματογραφικής ταινίας ''Ρόδα, τσάντα και κοπάνα'' που σημείωσε μεγάλη επιτυχία με τις πρώτες 2 ταινίες. Η παρέα επιστρέφει πάνω που οι καθηγητές νόμιζαν ότι επιτέλους είχαν γλιτώσει, αυτή τη φορά με αρχηγό τον Μπίλια (Στηβ Ντούζος), προκειμένου να επιστρέψουν στις τάξεις και να πάρουν το απολυτήριο χωρίς χατίρια, χωρίς βέβαια να σταματήσουν τις φάρσες στους καθηγητές. Στο σχολείο καταφτάνει ένας νέος καθηγητής χημείας (Ντίνος Ηλιόπουλος) ο οποίος με τα πειράματά του μπορεί να μετατρέπεται σε κάθε λογής ζώο, αλλά και ένας νέος καθηγητής με προυπηρεσία ως... νηπιαγωγός (Κώστας Τσάκωνας). Επικές οι σκηνές με τον Τσάκωνα να είναι στην τουαλέτα και να του πέφτει το καζανάκι στο κεφάλι, τον γυμναστή (Νίκος Ρίζος) να λέει στον Μπίλια ''Δεν ξέρεις να καρφώνεις?'' (εννοώντας στο μπάσκετ) και ο Μπίλιας να του καρφώνει ένα καρφί στο πόδι με σφυρί, τον Τσάκωνα να μαθαίνει πλέξιμο στους μαθητές και να μπαίνει στην τάξη με στολή δύτη, και τον καθηγητή Δαμιανό (Γιάννης Βογιατζής) να χτυπάει με έναν χάρακα τα χέρια των μαθητών. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Μάκης Δεμίρης που έπαιζε τον θεολόγο Λεωνίδα στις πρώτες 2 ταινίες δεν συμμετείχε σε αυτή, όπως και η Ισμήνη Καλέση (που συμμετείχε μόνο στην 2η ταινία και έπαιζε την καθηγήτρια Ωδικής), αλλά και η Τέτα Ντούζου (Ρομίνα), ο Σωτήρης Τζεβελέκος (Τάμπι) και άλλοι.
 
Αγαπημένη ατάκα του Τσάκωνα σε αυτή την ταινία όταν τον ρωτούσαν κάτι και δεν ήξερε: "Που να ξέρω εγώ, νηπιαγωγός είμαι". Νομίζω όμως ότι σε αυτή την ταινία, φάνηκε ότι κάπου χάθηκε η σπιρτάδα των δύο προηγούμενων, δεν τη βρήκα τόσο σπαρταριστη και αστεία, πολλά από τα αστειακια, δεν.

Εννοείται πως η άτυπη συνέχεια που βγήκε σε βιντεοταινία ήταν ακόμα χειρότερη, όπως και το ριμέικ, στη συγκεκριμένη όμως, φάνηκε ότι η συνταγή χαλάει. Μου φάνηκε ότι έχει τραβηγμένα από τα μαλλιά σημεία (όπως τα πειράματα του Ηλιόπουλου και τα τραγελαφικά αποτελέσματα), μπας και προκληθεί το γέλιο....
 
ντροπη αυτη η ταινια ,πολλες σκαλες κατωτερη απο τις προηγουμενες
απορω πως συμμετειχε ο ντινος ηλιοπουλος και λεω γιαυτον γιατι φωτοπουλος,γκιωνακης κτλ ηταν και στις αλλες
ειδικα το κομματι με τα πειραματα με ηλιοπουλο-τσακωνα που μεταμορφωνεται σε σκυλο ειναι αισχος
δεν αξιζει να σχολιασω αλλο
 
Θα συμφωνήσω με τον κ. Λεωνίδα Σούλη ότι η τρίτη κατά σειρά ''Ρόδα, τσάντα και κοπάνα" υστέρησε αρκετά σε σχέση με τις δυο πρώτες. Παρά την φιλότιμη προσπάθεια και την παρουσία των φημισμένων κωμικών, η ταινία υστερούσε σε λάμψη, νεύρο, κωμικές ατάκες και ευρύτερη σεναριακή πλοκή σε σχέση με τις δυο προηγούμενες ταινίες, που είχαν κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον των θεατών καθόλη την διάρκεια προβολής τους στις κινηματογραφικές αίθουσες. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια πως η ταινία είναι κακή. Απεναντίας βλέπεται, είναι συνυφασμένη με όμορφες αναμνήσεις των εφηβικών μας και νεανικών μας χρόνων της αγαπημένης μας δεκαετίας και σε συνδυασμό με την παρουσία σημαντικών κωμικών πρωταγωνιστών όπως προείπα, το φιλμ και λόγω του πιασάρικου τίτλου αιτία της πετυχημένης σειράς των ταινιών δεν περνάει αδιάφορο.
Απλά ο καλός και έμπειρος σκηνοθέτης Όμηρος Ευστρατιάδης θα μπορούσε εκ πείρας να προβλέψει πως η συνέχεια των ταινιών μετά τις δυο προηγούμενες πετυχημένες ''Ρόδες'', θα έκανε κοιλιά και θα μπορούσε να αποφύγει το τρίτο εγχείρημα. Πέραν από τους μεγάλους μας κωμικούς που τίμησαν με την παρουσία τους την ταινία, θα σταθώ ιδιαίτερα στο μεγάλο κωμικό ταλέντο του Τσάκωνα που στάθηκε επάξια δίπλα στα ιερά τέρατα Φωτόπουλο, Γκιωνάκη και Ρίζο. Η ατάκα του που έλεγε συχνά στην ταινία ''Εγώ νηπιαγωγός είμαι" έμεινε κλασική, μέχρι που ανάγκασε και τον Ρήγα να την αναφωνήσει σε κάποια στιγμή στην ταινία. Επίσης θα σταθώ στην ξεχωριστή, αυθεντική και σαγηνευτική γοητεία της Βανέσας Τζελβέ, παρουσία με έντονη θηλυκότητα χωρίς ίχνος ρετουσαρίσματος και προσθετικής επέμβασης κάτι που την κάνει όχι μόνο απίστευτα ερωτεύσιμη, αλλά και ανώτερη από τις ενζενί της εποχής μας που προσπαθούν μάταια να γίνουν ερωτικές με κάθε είδους προσθετικές και επεμβάσεις. Μάταιος κόπος!
Τέλος η συνέχεια αργότερα των ταινιών με την Νο4 ''Ρόδα" που γυρίστηκε ως βινταιοταινία και το remake του 2011 ήταν επιεικώς απαράδεκτα. Τι σχέση μπορεί να έχουν οι αυθεντικοί τυπάδες και τα ορίτζιναλ αρσενικά των ''80, όπως και οι αυθεντικές και πανέμορφες γυναίκες της ίδιας δεκαετίας, με τα αποστειρωμένα και ξενέρωτα φλωράκια και τις fake ρετουσαρισμένες και αντιερωτικές κοπέλες του 2010? Βάναυση ιεροσυλία η σύγκριση και ο παραλληλισμός των δυο εποχών και της νεολαίας των δυο περιόδων.
 
Πίσω
Μπλουζα