lass
RetroDB Feeder
- Joined
- 7 Μάρ 2012
- Μηνύματα
- 513
- Αντιδράσεις
- 128
ΘΕΑΤΡΟ "ΚΕΝΤΡΙΚΟΝ"
ΠΕΡΙΟΔΟΣ: 1968-1969 (στη Θεσσαλονίκη από 01/08/1969 έως 17/08/1969, ξανά στην Αθήνα 27/09/1969 θέατρο "Βρετάννια")
Θίασος Έλλης Λαμπέτη
Μετάφραση: Κώστας Σταματίου
Σκηνικά: Διονύσης Φωτόπουλος
Ηθοποιοί (αλφαβητικά):
Τζόλυ Γαρμπή
Κώστας Καρράς
Βέρα Κρούσκα
Έλλη Λαμπέτη
Γιώργος Μοσχίδης
Γιώργος Μούτσιος
Υπόθεση
Μια γοητευτική σαραντάρα, από το Παρίσι, η Λίζα βρίσκεται για διακοπές στην Ελλάδα. Σε κάποιο ερημικό και μαγευτικό ακρογιάλι, όπου έχει πάει για μπάνιο, διαπιστώνει ότι η μηχανή του αυτοκινήτου της έχει πάθει βλάβη και είναι αδύνατο να επιστρέψει στο ξενοδοχείο της - στην πόλη. Ενώ είναι απελπισμένη, φτάνει στο ακρογιάλι -με τη μοτοσυκλέτα του- ένας γοητευτικός και πολύ ζωηρός νεαρός, ο Γκυγιώμ Σαρμονιέ. Από σύμπτωση είναι κι αυτός απ' το Παρίσι. Γνωρίζονται, κάνουν μαζί μπάνιο, ξεχνιούνται. Έχει πια βραδιάσει, η ακρογιαλιά είναι παντέρημη και η κυρία των ΣΑΡΑΝΤΑ ΚΑΡΑΤΙΩΝ υποκύπτει στην αδυναμία της στιγμής. Την άλλη μέρα φεύγει από την Ελλάδα, δίνοντας ψεύτικο όνομα στον νεαρό Γκυγιώμ Σαρμονιέ. Στο Παρίσι την περιμένει η νεάζουσα μαμά της Μονέτ, η τηνέϊτζερ κόρη της Αννίκ και η δουλειά της. Δυο φορές ζωντοχήρα, έξυπνη και σοβαρή, η Λίζα διευθύνει -με επιτυχία- ένα μεσιτικό γραφείο. Η ζωή της κυλάει ήρεμα, ανάμεσα στο σπίτι και το γραφείο. Ο μοναδικός άντρας που βλέπει, πότε - πότε, είναι ο πρώτος της σύζυγος Ερβέ. Αλλά η ζωή παίζει, συχνά, περίεργα παιχνίδια: Νά 'σου μια βραδιά και εμφανίζεται στο σπίτι της ο νεαρός Γκυγιώμ Σαρμονιέ, φίλος της κόρης της Αννίκ, για να την συνοδεύσει σ' ένα κλαμπ. Μένει άναυδος καθώς αντικρίζει τη Λίζα... Η ταραχή και η συγκίνηση -και των δύο- δημιουργούν πολλές κωμικές καταστάσεις. Ο νεαρός Γκυγιώμ, παρά τα 25 χρόνια του, είναι αρκετά σοβαρός και πολύ πλούσιος. Έχει ερωτευτεί τη γοητευτική σαραντάρα και θέλει να την παντρευτεί. Το δίλημμα είναι μεγάλο γι' αυτήν. Γιατί ναι μεν ο γάμος ενός σαραντάρη με μια εικοσιπεντάρα θεωρείται, κατά κάποιο τρόπο, επιτυχημένος και κανέναν δεν σοκάρει. Ο γάμος όμως σαραντάρας με εικοσιπεντάρη θεωρείται -εκ προοίμιου- αποτυχημένος και φαιδρός. Αλλά «ο έρως χρόνια δεν κοιτά» και, με τη βοήθεια των συγγραφέων, τη λύση δίνει η ίδια η Λίζα.
Πληροφορίες
- "Περισσότεροι από 100.000 είδαν τα 40 ΚΑΡΑΤΙΑ, στο θέατρο ΚΕΝΤΡΙΚΟΝ", όπως έγραψε περιοδικό της εποχής. Η Έλλη Λαμπέτη μαγνήτισε τους θεατές - που την χειροκροτούσαν όρθιοι για πολλή ώρα. Κατάφερε να μεταφέρει τη συγκίνησή της και στους άλλους δύσκολους θεατές.
- Η παράσταση επρόκειτο να μεταφερθεί στη Θεσσαλονίκη -στις 20/5/1969- και να παιχτεί εκεί. Λίγες μέρες πριν, η Λαμπέτη -ξαφνικά- εισήχθη στον ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ, με βαριάς μορφής γαστρορραγία κι έτσι αναβλήθηκε η μετάβαση στη Θεσσαλονίκη. Όταν αποκαταστάθηκε η υγεία της, πραγματοποίησε την περιοδεία στη Θεσσαλονίκη. Στη Θεσσαλονίκη (01-17/08) υπήρχε παράσταση κάθε βράδυ με το θέατρο γεμάτο.
- Στα "Σαράντα καράτια" έκανε την πρώτη της εμφάνιση η (γνωστή πια) Βέρα Κρούσκα.
«
Όταν λοιπόν την παρουσίασα την Κρούσκα στην πρόβα, τα χάσανε όλοι, γιατί πράγματι είχε γίνει αγνώριστη. Είχε τρομερό σουξέ. Έπαιζε καλά και ο ρόλος της πήγαινε τέλεια
».
(απόσπασμα συνέντευξης της Έλλης Λαμπέτη από το βιβλίο της Φρίντας Μπιούμπι "Η τελευταία παράσταση", σ. 118)
Πηγές
Πληροφορίες: www.eiet2.gr
Έλλη Λαμπέτη: Η τελευταία παράσταση", Φρίντα Μπιούμπι (Εκδόσεις: ΕΞΑΝΤΑΣ)
Έλλη Λαμπέτη, Λεύκωμα (Εκδόσεις Ίτανος)
Φωτογραφίες: www.theatremuseum.gr
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: