Στρογγυλοί VS Μακρόστενοι μοχλοί στα Arcades

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Metalcandyman
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης

Metalcandyman

Billy Mitchell εκ Σερρών
Joined
23 Απρ 2011
Μηνύματα
9.351
Αντιδράσεις
6.062
Με τα arcades ασχολουμαι απο 8 χρονων οταν και με πηγε ενας θειος σε ενα μαγαζι απεναντι απο το τοτε σπιτι τους και το πρωτο πραγμα που ειδα στην ζωη μου ηταν το PACMAN.Aπο τοτε και μεχρι σημερα ειναι ο ερωτας μου ωσον αφορα τα videogames και δεν με νοιαζη αν εξαφανιστουν τα παντα που εχουν σχεση με τα Videogames αρκει να εχω τα αγαπημενα μου arcades για να παιζω.Απο τοτε μεχρι σημερα εχουν αλαξει πολλα πραγματα αλλα το μονο πραγμα που δεν εχω καταλαβει τοσα χρονια ειναι ποιος ο λογος να εμφανιστουν οι μακροστενοι μοχλοι. Η αποψη μου ειναι οτι δεν εχουν χρησιμοτητα πουθενα,δεν βολευουν σε τιποτα και δεν ειναι για σοβαρο gaming.Kαταρχην δεν βολευουν σε παιχνιδια που χρειαζονται 4 way μοχλοι ειναι αδυνατον να παιξεις PACMAN με μακροστενο μοχλο οπως και ειναι αδυνατον να παιξεις Donkey Kong,frogger και ενα σωρο αλλα παιχνιδια και οταν εννοω ειναι αδυνατον να παιξεις δεν εννοω οτι δεν μπορει να παιξει καποιος με μακροστενο μοχλο αλλα δεν γεινεται να κανει σοβαρο παιχνιδι μαυτους τους μοχλους.Το ιδιο συμβαινει και με ολα τα παιχνιδια γενικοτερα που ειναι αδυνατον της ιδιες επιδοσεις να της εχει καποιος και με στρογγυλο μοχλο αλλα και με μακροστενο και το βλεπω και στον εαυτο μου σε δεκαδες για να μην πω εκατονταδες παιχνιδια.

Για να τελειωνω θεωρω τους μακροστενους μοχλους οτι πιο αχρηστο υπαρχει στα Arcades.Ποια ειναι η αποψη σας και τι προτιματε;

Aς το κανει καποιος Poll.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Δεν ξέρω Βασίλη, μου φαίνεται ότι είναι και ανάλογα το παιχνίδι. Για παράδειγμα το Pac Man απαιτεί γρήγορες αλλαγές στην κατεύθυνση, μπορεί να αλλάζεις κατεύθυνση και 10 φορές το δευτερόλεπτο που λέει ο λόγος. Βοηθάει και το ότι ο Pac Man τρέχει μόνος του, οπότε δεν χρειάζεται να έχεις κρατημένο τον μοχλό στην κατεύθυνση που θες. Ετσι ένας στρογγυλός μοχλός είναι καλύτερος γιατί είναι πιο κοντός και μπορείς να τον δουλεύεις ποιο άνετα και πιο γρήγορα όταν τον χτυπάς απαλά προς κάθε διαφορετική κατεύθυνση.

Ομως σε ένα παιχνίδι όπως το Street Fighter 2 ας πούμε (το οποίο είχα λιώσει προσωπικά) δεν ξέρω αν θα με βόλευε ένας στρογγυλός μοχλός σε σχέση με τον μακρόστενο. Στο SF ελέγχεις την κατεύθυνση που θες συνέχεια και εκεί παίζει ρόλο να κρατάς καλά τον μοχλό, αν καταλαβαίνεις τι θέλω να πω. Σε πολύ δυνατές μάχες μπορεί να κρατάς τον μοχλό σφιχτά ώστε να μην σου ξεφύγει καθόλου και να μην κάνεις κανένα λάθος, να θες να ελέγχεις κάποια απόσταση από τον αντίπαλο και μην σου ξεφύγει ούτε ένα εκατοστό. Ο μακρόστενος μοχλός έχει καλύτερο grip και ελέγχεις τους μαχητές καλύτερα από ότι αν είχες έναν πιο κοντό και στρογγυλό μοχλό, κατά την άποψή μου.

Με λίγα λόγια:

Στρογγυλός μοχλός: Πιο γρήγορος και καλύτερος σε παιχνίδια που απαιτούν "κοφτές" κινήσεις και γρήγορες εναλλαγές και δεν χρειάζεται να τον κρατάς συνέχεια αλλά πιο πολύ όταν είναι να αλλάξεις πορεία ή να κάνεις μικροδιορθώσεις στην θέση σου και θες πολύ απότομες, γρήγορες και κοφτές κινήσεις ακριβείας.

Μακρόστενος μοχλός: Έχει καλύτερο grip οπότε είναι καλύτερος σε παιχνίδια που απαιτούν συνεχή έλεγχο της κίνησης και απαιτείται διαρκής σπρώξιμο στον μοχλό προς κάθε κατεύθυνση ξεχωριστά, σε όλη την διάρκεια του παιχνιδιού το οποίο δεν σου επιτρέπει να τον αφήσεις καθόλου από το χέρι σου.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τασο δεν ξερω φιλε αλλα με φαινεται εντελως αναποδο να παιξω street fighter η οποιοδηποτε fighting παιχνιδι με μακροστενο μοχλο.Δεν με βολευει με τιποτα να ελεγχο τον χαρακτηρα και να κανω της special κινησεις του με μακροστενο μοχλο.Με τον στρογγυλο εχω τον απολυτο ελεγχο και με βολευει απιστευτα οπως τον πιανω σε σχεση με τον αλλον οχι μονο στα fighting παιχνιδια βεβαια αλλα σε ολα.
 
Στρογγυλοί μοχλοί είναι οι γιαπωνέζικο(sanwa/seimitsu)ι και οι μακρόστενοι οι αμερικάνικοι(happ/IL).Υπάρχουν πολλά άλλα μοντέλα,παραλλαγές και απομιμήσεις όλων αυτών.

Οι όρθιες ξύλινες καμπίνες είχαν πάντα σχεδόν μακρόστενους,είναι πιο ανθεκτικοί και πιο στιβαροί στη χρήση αλλά σε ακρίβεια κινήσεων οι στρογγυλοί είναι καλύτεροι.

Οι καλύτεροι μακρόστενοι είναι οι IL Competition και οι καλύτεροι στρογγυλοί οι sanwa jlf και seimitsu ls-32.Kαι οι 3 είναι 8way,με τους sanwa/seimitsu να μετατρέποντε και σε 4 way.

To original pacman όμως ήταν αυστηρότατο παιχνίδι 4 κατευθήνσεων και χρησιμοποιούσε αποκλειστικούς 4way μοχλούς που δε βρίσκονται εύκολα σήμερα,οπότε δε φτάνουμε ποτέ στο 100% του παιχνιδιού αυτού.

Για αυτούς που ξέρουν,με το να βάζεις ένα sanwa jlf ή seimitsu ls-32 σε 4way mode,όσο καλό και αν είναι,δε πιάνει το 100% του original.
 
Πολύ χρήσιμες οι πληροφορίες σου Chahn, ειδικά για όσους έχουν σχέδια για κατασκευή καμπίνας.
 
Αφου ''ανοιξε'' η συζητηση στο θεμα για να πω και γω 2,3 πραγματακια.Καταρχην κορυφαιοι μοχλοι για μενα ειναι εκτος απο τους sanwa jlf και seimitsu ls-32 που αναφερθκαν παραπανω ειναι και ο Leaf-pro αλλα και ο εξαιρετικος Ultrastik 360.Τους 3 απο τους 4 τους ειχα στην κατοχη μου και τους εχω λιωσει κατα καιρους εκτος απο τον Ultrastik 360 Που τον ειχε ο κολητος μου και τον εχω λιωσει εκει και ειναι και ο ακριβοτερος.Ποιοτικα και οι 4 ειναι εξαιρετικοι με καποιες απο της διαφορες τους να ειναι στην αποσταση των κατευθηνσεων του καθε μοχλου που στον seimitsu ειναι πιο κοντα αλλα και στο οτι ο leaf pro δεν χρησιμοποιη microswitches οπως οι seimitsu και sanwa με αποτελεσμα να μην υπαρχουν τα ενοχλητικα για πολλους κλικ κλικ που ακουγονται σε καθε κινηση.Η μεγαλη διαφορα ειναι στον ultrastik 360 ο οποιος δεν χρεισιμοποιη switches αλλα χρησιμοποιη magnetic sensors και εχει δεικο του software Που μπορουμε να ορισουμε εμεις αν θελουμε να ειναι 8 way,4 way,2 way κλπ.Φυσικα μπορουμε να βαλουμε και restrictor plate αν θελουμε για καλητερο feeling.

Συμφωνω οτι 100% με τον original 4 way Μοχλο που φοραει η αυθεντικη καμπινα pacman δεν ειναι κανενας αλλα αυτο καταρχην δεν ειναι απολυτο οπως και για να μιλησει με ακριβεια καποιος για το PΑCMAN ωσον αφορα τους 4 way μοχλους πρεπει να εχει βαθια γνωση του παιχνιδιου και οχι απλα να ειναι ενας τυπικος παικτης του παιχνιδιου και θα εξηγησω τι εννοω γιατι πολυ απλα το pacman ειναι το απολυτο παιχνιδι για τεστ 4 way μοχλων.Εχω διαβασει κατα καιρους και ειναι η γνωμη των περισσοτερων οτι PACMAN μπορεις να παιξεις μια χαρα και με 8 way μοχλο κατι που εν μερη ειναι σωστο αλλα κυριως ειναι λαθος γιατι πολυ απλα ειναι αδυνατων να ελεγχεις οπως θελεις τον PACMΑΝ με 8 way Μοχλο.Ο μοχλος που χρησιμοποιω αυτη την στιγμη αποκλειστηκα για το PACMAN και οχι σε καμπινα γιατι στην καμπινα εχω αλλους ειναι το Arcadejoy του ιορδανη που με τον ειχε φτιαξει κατοπην αυνενοησης μαζι μου γιατι ηθελα αναλογη σκληροτητα στο ελατηριο οπως και να τον γυρισει σε 4 way.Οι μοχλοι που εβαζε ο ιορδανης στα arcadejoy ειναι sanwa και μπορω να πω οτι παρα το οτι θεωρουμε οτι 100% δε μπορει να φτασει τον original του PACMAN τελικα τα πραγματα δεν ειναι ετσι οπως φαινονται.

Στο καναλι μου στο youtube εχω ανεβασει gameplay μου απο το PACMAN με γνωστα patterns για καθε πιστα αλλα κυριως με grouping τα φαντασματα που ειναι το Α και το Ω και το ευαγγελιο του καθε παικτη PACMAN.Για να γεινουν αυτα τα patterns καταρχην πρεπει να γεινουν ολες οι κινησεις με ακριβεια χιλιοστου του δευτερολεπτου και καταδευτερον οι καθε κινηση πρεπει να γιννει πριν ακομα φτασουμε σε καποια γωνια πρεπει δηλαδη να σκεφτουμε και να κανουμε την επομενη κινηση μας πριν τελειωση η προηγουμενη.Η παραμικρη καθυστερη εστω και για ενα χιλιοστο του δευτερολεπτου καταστρεφει ολο το pattern.Οποτε με τον sanwa του arcadejoy εκτελεσα ολα τα patterns ανετα και χωρις την παραμικρη καθυτερηση οπως και το Grouping πραγμα που μας δειχνη οτι ακομα και ο συγκεκριμενος 8 way sanwa με μετατροπη σε 4 way συμπεριφερετει τελεια οποτε μπορουμε να πουμε οτι ειναι οπως τον original Της pacman καμπινας.

Για να τελειωνω λοιπον κατα την αποψη μου και απο την 20ετη εμπειρια μου πανω στο PACMAN μπορω να πω οτι και οι 4 παραπανω μοχλοι ειναι εξαιρετικοι και σχεδον ιδιοι στην συμπεριφορα με τον original της αυθεντικης καμπινας που οπως εχω πει ειχα στην κατοχη μου για καποιο χρονικο διαστημα.Καθε ενας απο τους 4 βολευει περισσοτερο σε συγκεκριμενα παιχνιδια οπως πχ ο seimitsu που ειναι ιδανικος για Shmups και side scrolling beat em ups αλλα και ο ultrastik 360 Που πραγματικα στο pacman ειναι κορυφη.Περα απο αυτο ομως και oι leaf-pro και sanwa ειναι εξαιρετικοι και παραδειγμα μου με το pacman και τα patterns ειναι η αδιαψευστη αποδηξη.
 
Aν με τον sanwa σε 4way είσαι 100% ικανοποιημένος ως πολύ έμπειρος παίχτης στο pacman,τότε οκ.To original pacman όμως ήταν leafswitch και όχι microswitch που χρησιμοποιεί ο sanwa.Μάλλον o leafpro θεωρητικά ακούγεται πιο κατάλληλος.

Όμως όσον αφορά τους leaf,είναι παντελώς ακατάλληλοι για fighting παιχνίδια τύπου street fighter και king of fighters,και με πολλά λειτουργικά προβλήματα(κολλάνε συχνά και θέλουν καθάρισμα)οπότε δε κάνουν για γενική χρήση.
 
Πίσω
Μπλουζα