Ταξίδι στους μύθους και την ιστορία

FORD231

RetroNuts!
Joined
28 Φεβ 2010
Μηνύματα
3.087
Αντιδράσεις
3.596
Τηλεπαιχνιδη της ΕΡΤ2 με παρουσιαστες τους Γιωργο Κοτανιδη και Αντιγονη Αμανιτου. Τα θέματα και οι ερωτήσεις του παιχνιδιού ειναι γύρω από την Αρχαία Ελλάδα, την ιστορία και τον πολιτισμό της, τις τέχνες και τη μυθολογία της. Στο παιχνίδι παίρνουν μέρας δυο ομάδες από δυο παίκτες και καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήσεις, που χωρίζονται σε τρεις ενότητες. Σε μια τέταρτη ενότητα υπάρχει ένα σκίτσο του Στάθη, που απεικονίζει κάποιο ιστορικό στιγμιότυπο και οι παίκτες καλούνται να το αναγνωρίσουν.

Υπάρχει και μια πέμπτη ενότητα στο παιχνίδι για να μπορούν να παίξουν και οι τηλεθεατές. Σε κάθε εκπομπή είναι καλεσμένος και ένας άνθρωπος της τέχνης, που μιλάει για τον τομέα του και απευθύνει μια ερώτηση στους τηλεθεατές. Όσοι βρουν τη σωστή απάντηση πρέπει μέσα σε μισή ώρα να τηλεφωνήσουν στα τηλέφωνα της εκπομπής.
 
Τηλεπαιχνίδι με θέμα από την Αρχαία Ελλάδα ; Μα καλά δε ντρεπόντουσαν ; Είχαν τέτοιο θράσος ; ... Πα πα πα πα .

Σήμερα έχουν καταργηθεί τέτοια πράγματα . Εξάλλου ο κόσμος που παρακολουθεί τηλεπαιχνίδια έχει γίνει πιο σοφός . Προτιμάει παιχνίδια με περισσότερα πεταμένα λεφτά , περισσότερο γυμνό και πάει λέγοντας . Άκου εκεί Αρχαία Ελλάς . Σήμερα , αν σηκώσεις σημαία ή πεις κάτι , υπάρχει νόμος που σε καταδικάζει για εθνικιστή και φυλετιστή και ας μην έχεις καμία σχέση με τέτοια πράγματα ...
 
Τι γνώσεις που έχουν!!!!!! :sealed:
 
circleag είπε:
Τι γνώσεις που έχουν!!!!!! :sealed:
Και εμένα αυτό μου έκανε εντύπωση.

Αλλά στο Γυμνάσιο και Λύκειο όλοι λίγο πολύ είχαμε συμμαθητές που ήταν σε επίπεδο geek σε θέματα αρχαίας ιστορίας και κυρίως ελληνικής μυθολογίας. Αυτοί είναι οι τύποι που πήγαιναν σε αυτό το τηλεπαιχνίδι.
 
Λάμβάνοντας υπόψη ότι τα έχουν πρόσφατα νομίζω ότι και τα δύο ντουέτα ήταν πολύ καλοί τίποτα το πολύ πολύ εξαιρετικό (αν σκεφτείς ειδικά οτι τα "είχαν" πρόσφατα) και η πλειοψηφεία (τουλάχιστον) των ερωτήσεων ήταν εντός σχολικής ύλης. Οι ερωτήσεις τις μυθολογίας ήταν μάλλον πιο εύκολες σε σχέση με αυτές της ιστορίας.

Αναρρωτιέμαι αν συγκρίνεις τους Eλλ.Μυθολογία &Ιστορία geeks π.χ. με τους αντίστοιχους της Tolkien Μυθολογίας geeks σε γνώσεις/πληθυσμό στην Ελλάδα ...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μάλλον ξεχνάτε ότι στην Τρίτη δημοτικού είχαμε μάθημα την μυθολογία και μάλιστα με εικονογράφηση που θύμιζε τις απεικονίσεις πάνω στα αρχαία αγγεία ενώ αναφορές γινόταν παντού στα φιλολογικά μαθήματα! Δεν σας λέω για αργότερα με τα μαθηματα στο γυμνάσιο της οδύσσειας και τις ιλιάδας! Επίσης αρκετά από τα καρτούν που βλέπαμε είχαν μέσα μυθολογικές αναφορές έστω και σε ελεύθερη απόδοση(λόγου χάρη σπορτ μπίλυ)! Στο παιδικό μυαλό μας λοιπόν, η μυθολογια και η πραγματικότητα κάπου περιπλεκόταν με αποτέλεσμα να το ψάχνουμε λιγάκι παραπάνω ακόμα και σε εικονογραφημένες παιδικές εγκυκλοπάιδειες της εποχής προσπαθώντας να οπτικοποιήσουμε την πληροφορία! Με τα δεδομένα της εποχής αυτό δεν ήταν τόσο σπάνιο όπως είναι σήμερα! Τότε απαντούσαν αυθόρμητα μπροστά στις οθόνες τόσο τα παιδιά όσο και οι γονείς αυτών.
 
iliekater είπε:
Προτιμάει παιχνίδια με περισσότερα πεταμένα λεφτά , περισσότερο γυμνό και πάει λέγοντας ..
Χε χε ένα αρχαιομυθολογικό παιχνίδι θα μπορούσε να έχει μπόλικο γυμνό. Μόνο οι ερωτοδουλειές του Δία φτάνανε και οι ζωγράφοι της Αναγέννησης και μετέπειτα βρίσκανε ωραιότατη δικαιολογία να ζωγραφίζουν τσόντες με αρχαιοελληνικά θέματα διότι το αρχαίο τα εξάγνιζε... και να οι Αφροδίτες και οι διάφορες Νύμφες με θεούς και θνητούς και σάτυρους άμα λάχει, και η Κρίσις του Πάριδος (ευκαιρία να δείξουν 3 θεές όπως τις γέννησε η μαμά τους, εξαιρείται η Αθηνά που τη γέννησε ο μπαμπάς της με πλήρη εξάρτυση και οπλισμό). Και αν πάμε και σε πιο προχω καταστάσεις, κι από αυτές έχουμε. Ευρώπη και ταύρος, Πασιφάη και άλλος ταύρος, Λήδα και κύκνος και άλλες λιγότερο γνωστές. Η ιστορία του Ηρακλή και της Ομφάλης είναι ακόμη πιο ενδιαφέρουσα και αστεία. Κλπ κλπ κλπ.

Και δεν νομίζω ότι οι λόγοι που αποφεύγονται τέτοια προγράμματα είναι αντι-εθνικιστικοί και τέτοια. Μια χαρά θα μπορούσαν να διαλέξουν ιστορίες που με βάση τις σύγχρονες προκαταλήψεις θα δείχνανε τους αρχαίους θεούς και ήρωες να είναι καθήκια. Ο Τάνταλος τάισε τους θεούς με τον γιο του (και μετά ο εγγονός του Ατρεύς τάισε τον Θυέστη με τα Θυεστάκια - σόι πήγαινε το βασίλειο), νομίζω αυτός πάλι πήγε να βιάσει την Ήρα και του έβαλε ο Δίας τον Χρυσάορα μεταμφιεσμένο σε Ήρα. Ο Δίας αποπλανούσε παρθένες κι έσπερνε νόθα παντού (διότι οι αρχαίες είχαν αυτό το κοινό με τις αγνές κι αθώες ηρωίδες των παλιών ελληνικών μελό - με το που μύριζαν τον κρίνο άπαξ κάνανε κι ένα ή περισσότερα παιδάκια). Ο Αγαμέμνων έσφαξε την κόρη του (αν ήταν κόρη του, διότι άλλη εκδοχή θέλει την Ιφιγένεια να είναι κόρη της Κλυταιμνήστρας από τον πρώτο της άντρα τον οποίο σκότωσε ο Μένιος για να του πάρει τη γυναίκα - τα ήθελε κι αυτουνού ο απότέτοιος του, Κλυταιμνήστρα θέλω τώρα τη θέλω, αντί να βρεί μια ηλίθια πειθήνια στυλ Πηνελόπη). Ο Θησέας είχε απαγάγει το Λενάκι (αυτό του Μενέλαου) όταν ήταν κοριτσάκι 12χρονο, ο πορνόγερος, και τρέχανε οι Διόσκουροι να πάρουν πίσω την αδερφή τους. Σφαγές, αρπαγές, απάτες, βιασμοί και sexual harassment, τελείως politically incorrect οι αρχαίοι μύθοι. Αυτό είναι που τους κάνει τόσο απολαυστικούς. Αλλά από μια διαφορετική οπτική γωνία μπορεί κανείς να πει "Πω πω αίσχη!"

Δεν θα πω τη δική μου άποψη γιατί τέτοια παιχνίδια δεν προσφέρονται για τη σημερινή εποχή διότι θα ξεκινήσει πολιτικοϊδεολογική συζήτηση.

Όπως καταλαβαίνετε πρέπει να ομολογήσω ότι ανήκω στην κατηγορία "στο Γυμνάσιο και Λύκειο όλοι λίγο πολύ είχαμε συμμαθητές που ήταν σε επίπεδο geek σε θέματα αρχαίας ιστορίας και κυρίως ελληνικής μυθολογίας." Ας όψονται o Jean Richepin (Εκδόσεις Δημητράκου 1953) και ο Νίκος Τσιφόρος. Αν κανείς διαβάσει αυτές τις δύο μυθολογίες είναι αδύνατο να μην κολλήσει.
 
Κάθε τόπος και κάθε εποχή έχει τα αίσχη-της . Όταν αυτά αποτελούν και το γενικό στοιχείο , εξίσου και έτσι αυτές χαρακτηρίζονται . Όταν όμως δεν , εξίσου και δεν . Και θεωρώ εκείνη την εποχή περισσότερη υγειή στο νου απ'ότι τη νυν . Γι'αυτό και τη νυν τη σατυρίζω συγκριτικώς με το παραλθόν .
 
Πίσω
Μπλουζα