35 χρονια Amiga

Πέρασαν 35 ολόκληρα χρόνια..

Amiga... :cry: ποσες αναμνήσεις.. Τι να πρωτοθυμηθω..

Σαν να ήταν χθες που είχα συνεννοηθεί με τον μακαρίτη τον πατέρα μου να περάσουμε μετά το σχολείο απο το micropolis για να πάρω υπολογιστή (αρχικά ήθελε να πάρω επαγγελματικό υπολογιστή PC) και τελικά γύρισα σπίτι με μια Amiga 500 v1.3 με το Phillips monitor!

Η Αmiga ήταν για την εποχή εκείνη πολύ μπροστά, πραγματικά πρωτοποριακος υπολογιστής!


Ηταν ένας υπολογιστής STATE OF THE ART με multimedia χαρακτηριστικά που μπορούσες να κάνεις τα πάντα! :love:

Amiga Rulez 4 ever!

 
Τελευταία επεξεργασία:
Εγώ πέρασα από τον Spectrum στην Amiga. Μόλις την απόκτησα και την έβγαλα από το κουτί της έπαθα ένα σόκ (με την καλή έννοια)! Περάσαμε σε πιο εξελιγμένο computer, είχα σκεφτεί. Είχα αρχίσει να μαζεύω προγράμματα για αυτή μήνες πριν την αποκτήσω. Θυμάμαι που έβλεπα τι περιείχαν κάτι δισκέτες από περιοδικά (με προγράμματα public domain και freeware). Μου έκανε εντύπωση ένα από αυτά, που ήταν ουσιαστικά σαν το ηλεκτρονικό Pengo, αλλά με δισκέτες που σε κυνηγούσαν. Ένα άλλο σαν πιο εξελιγμένο Boulder Dash... Τι να πρωτοθυμηθώ!
 
Για πάρα πολλά χρόνια έριχνε σκόνη στα PC σε παιχνίδια με κίνηση (Beast 3, Apidya, Alien Breed κ.α). Δηλαδή για να βγάλει το PC παιχνίδι με κίνηση και χρώματα όπως το Beast 3 το 1994 ήθελες 486 με SVGA δηλαδή μηχάνημα που έκανε πολλά λεφτά τότε. Βάλε και μια Soundblaster AWE 64 (που βγήκε το 1996) για να προσπεράσεις στον ήχο. Τη Soundblaster 16 την έσβηνε εύκολα το τσιπ ήχου της Amiga, ο ήχος της SB16 ήταν περίπου όπως σε ένα Megadrive δηλαδή αρκετά κατώτερος της Amiga.

Ελαττωμα πρώτον δεν την έδιναν με joystick με 2 κουμπιά ως στάνταρ αλλά με τα παλιά για Amstrad/C64, και ότι δεν έπαιρνε εύκολα upgrade σε CPU-σκληρο δίσκο και τα γραφικά ήταν αδύνατο σχεδόν να τα κάνεις upgrade στην Α500. Ενώ στα PC έβαζες πχ Vga σε μηχάνημα XT. Εννοείται όλα αυτά ήταν πανάκριβα στο PC.

Κερασάκι στην τούρτα ότι δεν έπιασε στην Αμερική που ήταν πάντα η μεγάλη αγορά με αποτέλεσμα να βλέπουμε port φτιαγμένα από κάτι τύπους 17 χρονών μεθυσμένους σε ένα γκαράζ που τους πλήρωσανε για 2-3 μήνες δουλειά και ότι βγει. Μετά ηρθαν οι κονσόλες το '91-92 που πιάσανε στην Αμερική και ξεκίνησε η κάτω βόλτα.
 
Παρότι στο 2001: A Game Odyssey έχω περιορίσει τα παιχνίδια για τα οποία γράφω να είναι μέχρι το 1984 (οπότε προ Amiga) δεν μπορούσα να αντισταθώ να γράψω για τον αγαπημένο μας υπολογιστή. Με αφορμή την Joyboard που είχε βγάλει η Amiga για να χρηματοδοτήσει την ανάπτυξη του υπολογιστή, έγραψα για την ίδρυση της εταιρίας και την αρχή της ανάπτυξης της Amiga. Αναφέρω τους τρεις πρώτους τεχνικούς που συμμετείχαν στον σχεδιασμό της Amiga: τον Jay Miner φυσικά, τον Joe DeCuir (ο οποίος συμμετείχε τόσο στον σχεδιασμό του Atari VCS όσο και των 8-bit Atari) και του Ron Nicholson, που η υπογραφή του βρίσκεται στο πλαστικό της Amiga αλλά και του Macintosh. Μπορείτε να το διαβάσετε εδώ.

Edit: και το πρώτο μέρος της γέννησης της Amiga εδώ με αφορμή το Kaboom! της Activision.

Ελαττωμα πρώτον δεν την έδιναν με joystick με 2 κουμπιά ως στάνταρ αλλά με τα παλιά για Amstrad/C64, και ότι δεν έπαιρνε εύκολα upgrade σε CPU-σκληρο δίσκο και τα γραφικά ήταν αδύνατο σχεδόν να τα κάνεις upgrade στην Α500. Ενώ στα PC έβαζες πχ Vga σε μηχάνημα XT. Εννοείται όλα αυτά ήταν πανάκριβα στο PC.

Κερασάκι στην τούρτα ότι δεν έπιασε στην Αμερική που ήταν πάντα η μεγάλη αγορά με αποτέλεσμα να βλέπουμε port φτιαγμένα από κάτι τύπους 17 χρονών μεθυσμένους σε ένα γκαράζ που τους πλήρωσανε για 2-3 μήνες δουλειά και ότι βγει. Μετά ηρθαν οι κονσόλες το '91-92 που πιάσανε στην Αμερική και ξεκίνησε η κάτω βόλτα.
Ξύνεις πληγές. Ο Jay Miner ήθελε η Amiga να έχει θύρες επέκτασης όπως ο Apple II, οπότε η Amiga 1000 θα έμοιαζε με την 2000. Αλλά η $#&*@# Commodore τις έκοψε για να μειώσει το κόστος. Δεν ήξερε πως να προμοτάρει τον υπολογιστή ενώ δεν είχε καν χρήματα εκείνη την εποχή γιατί η αγορά των home υπολογιστών είχε περάσει κραχ στην Αμερική και η Commodore πάλευε να επιβιώσει. Δυστυχώς η Amiga ήταν καταδικασμένη ό,τι και να γινόταν. Πιθανά αν την αγόραζε η Atari του Tramiel να ήταν ακόμα χειρότερα τα πράγματα. Θα σωζόταν ίσως μόνο αν είχε αγοραστεί από την Apple αλλά με τον Macintosh στα σκαριά και με τον Jobs να μην του αρέσει η Amiga, δεν υπήρχε περίπτωση.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Έτος 2022: Φτάσαμε τα 37 Χρόνια απο την κυκλοφορία της πρώτης Amiga!!

Καινούργιο βίντεο απο το γνωστό κανάλι The Guru Meditation :

The Acquisition of Amiga From Commodore's Perspective & Custom Chips w/ Dave Haynie and Andy Finkel.


Description
Former Commodore engineers Dave Haynie and Andy Finkel talk about the acquisition of Amiga from Commodore's perspective and the Amiga Custom Chips. This talk is moderated by Stephen A. Edwards of Columbia University at Vintage Computer Festival East VCF East 2022 on April 22nd 2022.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα