8bit εκδόσεις που είναι καλύτερες από τις 16bit

Να ρωτήσω κάτι... πως (από που) γνωρίζετε αν κάποιο παιχνίδι της Amiga πχ ήταν port από Atari; Υπάρχουν κάπου στο Internet αυτές οι πληροφορίες για όλα τα παιχνίδια της Amiga; Η ερώτησή μου ισχύει και για τα παιχνίδια Amstrad που είναι ports από Spectrum. 
Χωρίς να ασχολούμαι ιδιαίτερα με home computers, επειδή τώρα διαβάζω κάτι αρχαία Αγγλικά περιοδικά Computer & Video Games (τώρα είμαι στην περίοδο καλοκαιριού 1986) σε πολλά reviews ή το αναφέρουν αυτό ή το καταλαβαίνεις και από μόνος σου. Πχ και να μην το αναφέρουν, βγάινει ας πούμε review ενός νέου παιχνιδιού στον Spectrum και μετά από δύο τευχη το ίδιο παιχνίδι γίνεται review στον Amstrad. Αλλά ναι, φαντάζομαι ότι στο internet υπάρχουν αυτές οι πληροφορίες έτοιμες (μαζί με διορθώσεις από ότι λάθη κάνανε τότε στα περιοδικά). Δεν ξέρω αν υπάρχει ένα μόνο site που να τα συγκεντρώνει αυτά αλλά για κάθε παιχνίδι ξεχωριστά είναι ευκολο να το βρεις.
 
1@Lord Vek[/USER] Επίσης φαίνεται. Όταν η έκδοση Atari ST και Amiga δείχνουν ίδιες με την έκδοση για Amiga να έχει μόνο ίσως καλύτερη μουσική τότε είναι straight port που δεν εκμεταλλεύεται τα custom chips της Amiga. Στο http://hol.abime.net/ σε πολλά παιχνίδια αναφέρεται αν είναι port από ST. Στον CPC επίσης φαίνεται. Όταν βλέπεις ασπρόμαυρα παιχνίδια συνήθως είναι straight ports από Spectrum. Δες ένα αναλυτικό άρθρο στην CPCWiki

 
Ευχαριστώ κι εσένα Leon για την απάντηση!
 
Το Batman μοιάζει να είναι το ίδιο σε ST-Amiga αλλά νομιζω παιζει κάπως καλυτερα σε Amiga. Υπαρχουν διάφορες δεν είναι straight port, η εισαγωγική εικονα είναι μεγαλύτερη σε Amiga, η μουσική είναι καλύτερη και πρεπει να έχει και καλυτερο frame rate. Η βαση σίγουρα είναι η εκδοση του ST δηλαδή τα γραφικά είναι τα ίδια αλλά δεν πρεπει να είναι άμεσο port. Απο την αλλη ποσο καλυτερα γραφικά θα έβγαζε η Amiga; Ζήτημα να είχε κανένα hardware sprite και να έβγαζε μερικά χρωματα ακόμα. Τα πιο πολλά παιχνίδια του ειδους έτρεχαν σε 16 χρωματα σε Amiga, δεν σήκωνε παραπανω το όχημα.
 
Η 500 σήκωνε μέχρι 32 χρώματα ταυτόχρονα στην οθόνη σε ανάλυση 320x200 και 16 χρώματα σε ανάλυση 640x400. Από εκεί και πέρα υπήρχε και το EHB mode (Extra Half Brite) που χρησιμοποιούσε επιπλέον άλλες 32 αποχρώσεις ελαφρώς πιο σκούρες από τα ίδια 32 χρώματα. Όντως τα περισσότερα παιχνίδια είχαν λίγα χρώματα για τους γνωστούς λόγους. Όμως παιχνίδα όπως το Risky woods και το agony είχαν 32 χρώματα. Το agony ειδικά, είχε και το EHD mode.
 
Το Risky Woods έχει 16 και βάζει αλλά 16 με χρήση hardware sprites στο παρασκήνιο (δηλαδή με τρικ) και το agony έχει 8+7 και αποχρώσεις copper στο παρασκήνιο. Δεν σήκωνε παραπανω το όχημα όπως είπα. Με 32 σε ενα μόνο layer θα γονατιζε

Edit 1 μιλάμε για παιχνίδια με κινηση σε πληρη οθόνη πάντα

Edit 2 το agony πρέπει να έχει και hardware sprite την κουκουβάγια 
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα