Alien

Alucard

RetroMasteR
Joined
15 Αύγ 2006
Μηνύματα
1.312
Αντιδράσεις
476
Alien (1984)

picture.php






Δυσκολεύομαι να σκεφθώ κάποια καλύτερη ταινία στην κατηγορία sci-fi από το Alien του Ridley Scott ακόμη και σήμερα εν έτει 2010.

Η κλειστοφοβική ατμόσφαιρα, το άγχος και ο τρόμος για την υπερφυσική απειλή όπου με ιδιαίτερα σαδιστική διάθεση σχεδίασε ο H. R. Giger, υπήρξαν μερικά μόνο από τα στοιχεία τα οποία έκανα τόσο γνωστή την ταινία αυτή (και τόσο αγαπητή σ' εμένα :) ).

Το 1984 η Argus Press μετέφερε τη βραβευμένη με Oscar ταινία από τη μεγάλη οθόνη στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές μας. Άραγε τι είδους παιχνίδι θα δημιουργούνταν; Platform, arcade, shoot 'em up, adventure, όλα τα παραπάνω;

Ας δούμε...

picture.php


We live as we dream – Alone.

Η εισαγωγική οθόνη μας καλωσορίζει με το παραπάνω ρητό του Πολωνού μυθιστοριογράφου Joseph Conrad (κάποιες από τις ονομασίες διαστημοπλοίων που έχουν δοθεί στις ταινίες της σειράς προέρχονται από τα έργα του), ενώ η επιβλητική μουσική υπόκρουση αν και δε θυμίζει το soundtrack της ταινίας διαθέτει παραπλήσιο δραματικό και κλειστοφοβικό τόνο.

Στην επόμενη οθόνη του παιχνιδιού, μας δίνεται η δυνατότητα να επιλέξουμε αν θα παίξουμε full game ή short scenario. Η διαφορά αυτών των επιλογών είναι πως στην πρώτη περίπτωση έχουμε στη διάθεσή μας 6 χαρακτήρες (πλην ενός, μιας και το Alien σκοτώνει τυχαία ένα χαρακτήρα στην αρχή), ενώ στη δεύτερη περίπτωση 3 (προτείνεται σε αρχάριους να ξεκινήσουν οπωσδήποτε με το short scenario).

Σε περίπτωση που επιλέξουμε το full game θα μας ζητηθεί επιπλέον να επιλέξουμε και το πόσο δυνατό θα είναι το Alien.

picture.php


Η αρχική επιλογή της μορφής του παιχνιδιού με τους χαρακτήρες μας σε παράταξη.

Μετά και την επιλογή αυτή, το παιχνίδι ξεκινά παρουσιάζοντας μια κάτοψη ενός από τους ορόφους του Nostromo (το διαστημόπλοιο με το οποίο το πλήρωμα ταξίδευε στο διάστημα) ενώ μια μπάρα πληροφοριών στο κάτω μέρος της οθόνης μας ενημερώνει αμέσως για το θάνατο ενός από τα μέλη του πληρώματός από τον εξωγήινο επιβάτη.

Στο κάτω σημείο επίσης, θα ενημερωθούμε για το χαρακτήρα τον οποίο ελέγχουμε εκείνη τη στιγμή, για την κατάσταση της σωματικής και ψυχικής του υγείας, για το τι ακριβώς βρίσκεται στο οπτικό του πεδίο καθώς και για τις επιλογές που έχει στο συγκεκριμένο χώρο που βρίσκεται. Σκοπός του παιχνιδιού είναι να επιβιώσουμε καθώς ταξιδεύουμε επιστρέφοντας στη Γη και να εξολοθρεύσουμε την εξωγήινη απειλή πριν αυτή εξολοθρεύσει εμάς.

picture.php


Ο Parker περιπλανιέται στους στενούς αεραγωγούς του Nostromo.

picture.php


Here kitty, kitty, kitty. Meaow!!!. Here Jonesy.

Επιστρέφοντας, στο πάνω και αριστερό μέρος της οθόνης η οποία καλύπτει τη μεγαλύτερη επιφάνεια και παρουσιάζει το σκάφος σε κάτοψη, θα παρατηρήσουμε τη θέση του χαρακτήρα μας αλλά και τα δωμάτια και τους χώρους στους οποίους μπορούμε να κινηθούμε. Υπάρχουν σκάλες οι οποίες οδηγούν σε υψηλότερα και κατώτερα επίπεδα του διαστημοπλοίου, χώροι όπως το μηχανοστάσιο, το εργαστήριο, το δωμάτιο ελέγχου όπου βρίσκεται ο κεντρικός υπολογιστής (Μother όπως ονομάζονταν στην ταινία) του Nostromo, οι αεραγωγοί, το αναρρωτήριο κ.α.

Ιδιαίτερης σημασίας και προσοχής πρέπει να τύχουν οι αεραγωγοί μιας και το Alien έχει τη συνήθεια να κινείται εκεί και να πραγματοποιεί τις επιθέσεις τους εντός ή πλησίον αυτών.

Τέλος, στο άνω και δεξί μέρος της οθόνης παρουσιάζονται οι επιλογές μας που έχουν να κάνουνε με την εκλογή του χαρακτήρα, τo inventory του και τις εντολές που μπορούμε να του δώσουμε. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί πως ανάλογα με την ψυχολογική κατάσταση στην οποία βρίσκεται κάθε χαρακτήρας μπορούμε να του δώσουμε και τις ανάλογες εντολές. Για παράδειγμα αν αποφασίσουμε να δώσουμε εντολή στην Lambert ενώ είναι άοπλη και τρέμει από το φόβο (morale: shaken) να κινηθεί τους αεραγωγούς μόνη της, το πιθανότερο είναι να αρνηθεί.

Για να ενθαρρύνουμε κάποιον χαρακτήρα μπορούμε να τον εξοπλίσουμε με αντικείμενα και όπλα με τα οποία θα νοιώθει ασφάλεια ή να τον κινούμε στους χώρους μαζί με άλλα μέλη του πληρώματος.

Οι υπόλοιπες εντολές που μπορούμε να του δώσουμε είναι η κατεύθυνση στην οποία θέλουμε να κινηθεί, η χρήση όπλων και αντικειμένων, η αφαίρεση του φράκτη των αεραγωγών ή η σφράγισή τους, καθώς και ορισμένες ειδικές εντολές οι οποίες εμφανίζονται ανάλογα με τη θέση και τα αντικείμενα τα οποία βρίσκονται γύρω του.

picture.php


Θαυμάζω την αγνότητά του. Ένα ον ανεπισκίαστο από συνείδηση, τύψεις ή ψευδαισθήσεις ηθικής.

Τα αντικείμενα τα οποία θα συναντήσουμε στους χώρους του Nostromo είναι πολυάριθμα και αφορούν τόσο σε όπλα όσο και σε εργαλεία. Έτσι μπορούμε να εφοδιαστούμε με ανιχνευτές, αποτεφρωτήρες (προφανώς πρόκειται για τα φλογοβόλα της ταινίας), ηλεκτρικές ράβδους, lasers αλλά και το κουτί της γάτας Jones την οποία αν πιάσουμε μπορούμε να μεταφέρουμε μαζί μας και να μας ειδοποιεί για την παρουσία του Alien όταν αυτό θα βρίσκεται δίπλα μας.

Το παιχνίδι μπορεί να τελειώσει με τους ακόλουθους τρόπους:

α) Εξολοθρεύοντας το Alien εκτοξεύοντάς το στο διάστημα από τους αεραγωγούς,

β) Καταφέρνοντας να φθάσουμε στο σκάφος διαφυγής Narcissus και ενεργοποιώντας το σύστημα αυτόματης καταστροφής του Nostromo (με το Alien επιβάτη του).

γ) Αν του καταφέρουμε ιδιαίτερα μεγάλο αριθμό χτυπημάτων.

Ένα ενδιαφέρον σημείο του παιχνιδιού είναι και το ότι ένα από τα μέλη του πληρώματος είναι ανδροειδές και όπως ακριβώς στην ταινία έτσι κι εδώ θα προσπαθήσει να μας σαμποτάρει ώστε το Alien να επιστρέψει ζωντανό στη Γη.

Για να είμαι ειλικρινής δεν κατάφερα να τελειώσω το παιχνίδι. Πραγματικά το Alien είναι ένα ιδιαίτερα δύσκολο και απαιτητικό παιχνίδι το οποίο απαιτεί αρκετές ώρες αφιέρωσης μέχρι να μάθει κάποιος να χειρίζεται τους χαρακτήρες και να ελίσσεται μέσα στους χώρου του διαστημοπλοίου.

Πρέπει εξάλλου να αναφερθεί πως το παιχνίδι δεν τελειώνει αλλά μας δίνεται ένας βαθμός επιτυχίας μέχρι τη στιγμή που θα τελειώσει ο χρόνος μας ή μέχρι να σκοτώσουμε το εξωγήινο ον.

Δεν είμαι σίγουρος για το είδος το οποίο θα μπορούσε να καταταχθεί το Alien.

Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι μέτρια, ενώ το μουσικό θέμα απουσιάζει κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Το gameplay είναι σχετικά καλό αλλά η πολύ μεγάλη του δυσκολία αποθαρρύνει τους ανυπόμονους gamers. Αρκετά καλή πάντως είναι η ατμόσφαιρά του.

Συνυπολογίζοντας το γεγονός πως το παιχνίδι κυκλοφόρησε μόλις το 1984 μπορούμε να πούμε πως πρόκειται για μια αξιέπαινη προσπάθεια, ιδιαίτερα συμπαθητική για τους fans των ταινιών.

picture.php


It's a robot. Kane is a god damn robot.
 
Ωραίος για άλλη μία φορά ο Alucard !! (o οποίος στο παρελθόν είχε κάνει και μία πολύ όμορφη παρουσίαση της πασίγνωστης ομώνυμης ταινίας) :thumbup:

Aτμοσφαιρικότατο παιχνίδι (πολύ καλό σε όλες τις εκδόσεις του) που θα ικανοποιήσει ιδιαίτερα τους φίλους των παιχνιδιών στρατηγικής (ακόμα περισσότερο αν τυγχάνουν και λάτρεις της ταινίας !!).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα