Animation cels

Dominion

RetroMasteR
Joined
17 Μάρ 2006
Μηνύματα
1.463
Αντιδράσεις
525
1) Η ΖΕΛΑΤΙΝA:

Η ζελατίνα σου (Cel) είναι σε μέγεθος 12 Field (Field σημαίνει πεδίο και, στην ορολογία του κιν. σχεδίου, αφορά το μέγεθος του χαρτιού και της ζελατίνας, καθώς και το μήκος και πλάτος - το ακριβές - που θα συλλάβει ο φακός της κάμερας και θα φανεί στην οθόνη. Υπάρχει σε 2 μεγέθη, το 15 και το 12. Το 12, συνήθως, χρήσημοποιείται για Projects που αφορούν την μικρή οθόνη, ενώ το 15, συνήθως, για κινηματογραφικές παραγωγές, όπου η σχεδιαστική λεπτομέρεια είναι περισσότερο απαραίτητη).

2) ΤΟ ΧΑΡΤΙ:

Το χαρτί από πίσω (και αυτό 12 field, περίπου 13 Χ 11 ίντσες, το οποίο αν - λέω αν - είναι μόνο με μολύβι μαύρο και όχι με χρωματιστά δεν είναι Douga, αλλά ένα σπανιότατο Genga (δηλ. το προσχέδιο του τελικού Κey Frame, του σχέδιου κλειδιού, που αφορά το πρώτο και το τελευταίο καρέ μιας sequence εικόνων), το οποίο είναι σχεδιασμένο από έναν Key-Αnimator και όχι από έναν απλό Cleaner, που χρησιμοποιείται για το τελικό σχέδιο με χρωματιστά μολύβια, καθώς και μαύρες γραμμές (το τελικό χρωματίζεται με διαφορετικά χρώματα - τα οποία συνήθως αφορούν τις γραμμές των σκιών, ανάμεσα στα χρώματα, και όχι το βασικό μαύρο περίγραμμα της φιγούρας - και μετά με ένα είδος θερμοστατικού εκτυπωτή, στυλ Χerox, αποτυπώνει, στο εμπρός μέρος της ζελατίνας, το σχέδιο του χαρτιού). Αν είναι έγρωμο, όμως, τότε είναι Douga.

3) ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ (ΑΠΟ ΠΙΣΩ) ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΑΝΩΜΑ (ΑΠΟ ΜΠΡΟΣΤΑ):

Τα χρώματα της φιγούρας αποτυπώνονται στο πίσω μέρος της ζελατίνας, είτε με ακρυλική τέμπερα, είτε με μια πατέντα χρώματος που ονομάζεται Gum Arabic Paint και την οποία είχε εφεύρει η Disney. Πρωτίστος, όμως, προηγείται η διαδικασία του μελανώματος-απάλυνσης, της, ήδη, φωτοτυπημένης, με τα περιγράμματα στο μπροστά μέρος, ζελατίνας (σε αυτό το στάδιο χρησιμοποιούνε σινική μελάνη, πενάκια, ραπιτογράφους-μαρκαδοράκια, και αυτά για τις μαύρες γραμμές, ενώ πινελάκια με αραιωμένο ακρυλικό για τις έγχρωμες γραμμές, που αφορούν το χώρισμα της σκιασμένης πλευράς από την φωτισμένη, της φιγούρας).

4) ΤΑ PEG HOLES KAI TA PEG BARS (OI TΡΥΠΕΣ ΤΗΣ ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ KAI O XAΡΑΚΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΕΞΟΧΕΣ):

Η ζελατίνα, καθώς και το χαρτί, κανονικά πρέπει να είναι τρυπημένα, στο πάνω ή το κάτω μέρος και να έχουνε είτε 3 (2 πλάγιες ορθογώνιες και μία κεντρική στρόγγυλη), είτε 2 (2 πλάγιες στρόγγυλες) τρύπες. Αυτές οι τρύπες, αφορούν την σταθερότητα και την σύμπτωση των σχεδίων στα χαρτιά και τις ζελατίνες. Τοποθετούνται δε σε ένα Light Box Τable (φωτεινή ρετουσιέρα ή φωτοτράπεζα) και παρέχουν διαφάνεια, ανάμεσα στα επίπεδα χαρτιών, για την δυνατή αντιγραφή του ενός σχεδίου από το αλλό. Οι φωτοτράπεζες αυτές, διαθέτουν Peg Bars (προεξοχές σε χάλκινο χάρακα, μερικές φορές και πάνω και κάτω), που αντιστοιχούν τέλεια στις τρύπες των χαρτιών και των ζελατίνων.

5) Η ΑΡΙΘΜΗΣΗ ΤΗΣ ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΑΡΤΙΟΥ:

Η αρίθμηση, τόσο του χαρτιού, όσο και της ζελατίνας, αναφέρεται στην σεκάνς, την σκηνή του επεισοδίου (το 21-15) και το σχέδιο κλειδί (Α-1 - αναλυτικότερα το Α αφορά το πρώτο επίπεδο της ζελατίνας, γιατί στο δεύτερο ή τρίτο επίπεδο, Β ή C, και σε άλλη, από πάνω από την Eliza, ζελατίνα έχει σχεδιαστέι η φιγούρα του κηπουρού, βλ. Jpeg από σκηνή. Tο 1 αφορά το πρώτο σχέδιο-καρέ-κλειδί από μια Sequnce εικόνων. Είναι δε φτιαγμένο από έναν Key-Lead Animator (σχεδιάζει το 1ο, το 2ο μεσαίο και το 3ο σχέδιο μιας σκηνής) όχι από έναν Inbetweener (σχεδιαστής ενδιάμεσων σκίτσων).

Background (υδατογραφία φόντου) δεν πρέπει να παίζει από ΄τι βλέπω. Αλλά και με αυτά που κατέχεις πρέπει να είσαι ΠΟΛΥ ικανοποιημένη, καθώτι εξαιρετικά σπάνια.

Χαιρετίζω

Αυτά βέβαια μέχρι και το 1997, μετά στην Ιαπωνία (όπως και στην Αμερική, ήδη, από το 1989) επικράτησε το Digital Ink & Paint (ψηφιακό χρωμάτισμα - μελάνωμα).

Το κρακελάρισμα είναι επειδή έχουν περάσει τα χρόνια και η μπογία ως γνωστόν φθείρεται. Επειδή στα χέρια σου έχεις ΘΗΣΑΥΡΟ γρήγορα πήγαινέ τον σε κάποιον ειδικό για να το κορνιζάρει (αν και εγώ λέω να το σαντουιτσάρεις με ριζόχαρτο καλής ποιότητας και από πάνω ένα τζάμι) ερμητικά και μην (ΜΗΝ) το ξαναπειράξεις από εδώ και μπρος. Αν χρειαστεί δε να φοράς γάντια βαμβακερά όταν πιάνεις την λεία επιφάνεια της ζελατίνας. Μακριά από ήλιο σε σκιερό μέρος η συντήρηση.

Ναι πρέπει να σταματήσεις να το χαιδεύεις επιτέλους αλλιώς θα πάει στράφη φαντάσου ότι έχεις στα χέρια σου έναν πίνακα του περασμένου αιώνα.

Αυτό που έχεις παίζει να κοστίζει και πάνω από 500 ευρώ (μπορεί να λέω και λίγα). Αυστηρή συντήρηση από εδώ και μπρός.

Επίσης μακριά από σκόνες, τριχούλες, υγρασία και γενικά υγρά κλπ. Φαντάσου όπως συντηρούνε οι φωτογράφοι τα αρνητικά (γιατί από το ίδιο υλικό σελιλόιντ είναι η ζελατίνα). Επίσης θα σε συμβούλευα μεταξύ ζελατίνας και χάρτου να μπεί ένα ελαφρύ ριζόχαρτο (ίδιο μέγεθος με χαρτι και ζελατινα) ώστε η μπογιά του πίσω μέρους να μην έρχεται σε επαφή)

http://www.animanga.com/cgi-bin/picture?evar-13.jpg

Προσπάθησε να κάνεις κάτι τέτοιο
 
Πίσω
Μπλουζα