iggylebowski
RetroAdept
- Joined
- 10 Mαϊ 2012
- Μηνύματα
- 868
- Αντιδράσεις
- 675
Arcana (1972, Giulio Questi)
http://www.imdb.com/title/tt0221803/
Ηθοποιοί: Lucia Bose, Maurizio Degli Esposti, Tina Aumont
Υπόθεση: Μια χήρα, που ζει σε ένα φτωχικό διαμέρισμα στο Μιλάνο, επιβιώνει δουλεύοντας ως μέντιουμ, χωρίς φυσικά να έχει κάποιες ιδιαίτερες δυνάμεις. Αντίθετα, ο γιος της έχει πραγματικές δυνάμεις, καθώς έχει τη δυνατότητα να βλέπει μέσα στις ζωές των άλλων ανθρώπων. Η χήρα εκμεταλλεύται τις ικανόητητες του γιου της για να βγάλει λεφτά, χρησιμοποιώντας τη δύναμή του για να "θεραπεύσει" μια σειρά ετερόκλητων πελατών που ψάχνουν για βοήθεια. Καθώς όμως οι δυνάμεις του νεαρού συνεχώς αυξάνονται και πλησιάζουν τα όρια της μαγείας, ο ίδιος αδυνατεί να κατανοήσει το πλήρες εύρος των δυνατοτήτων του με αποτέλεσμα να οδηγεί τους ανθρώπους με τους οποίους συναναστρέφεται στην τρέλα.
Ο σκηνοθέτης Giulio Questi δεν είναι ιδιαίτερα γνωστός στο ευρύ κοινό, καθώς η καριέρα του περιορίζεται κυρίως σε τηλεοπτικές δουλειές και ντοκιμαντέρ. Το Arcana αποτελεί την τρίτη και τελευταία του δουλειά στο σινεμά μυθοπλασίας, μετά το Django Kill του 1967 με τoν Tomas Milian και του σουρεαλιστικό πρώιμο giallo Death Laid an Egg του 1968 με τους Jean Louis Trintignant, Gina Lollobrigida και Ewa Aulin. Όσοι πάντως τον έχουν μάθει από το υπνωτικό, σουρεαλιστικό, με έντονη κοινωνική χροιά Death Laid an Egg, ίσως είναι προετοιμασμένοι για ό,τι θα ακολουθούσε. Καταρχήν, αν και είναι γυρισμένο στην χρυσή εποχή των giallo, το Arcana δεν έχει καμία σχέση με το προαναφερθέν είδος του ιταλικού τρόμου. Το Arcana είναι μια ανατριχιαστική και αρκούντως αιματηρή ταινία τρόμου με ένα έντονο politically incorrect ύφος που παντρέυει το σινεμά του Felini, του Jodorowsky και του Bunuel. Έχοντας ως κεντρικό θέμα μια ιστορία τρόμου, διαστροφής και παρακμής, ο Questi δημιουργεί ένα αξιοπεριέργο low-budget σουρεαλιστικό, μεταφυσικό θρίλερ ακολουθώντας μια πειραματική σκηνοθετική προσέγγιση, που ορισμένες φορές θυμίζει τον τρόπο σκηνοθεσίας του Lynch στο Eraserhead. O Questi οικοδομεί μια σκοτεινή, νοσηρή ατμόσφαιρα που συνδυάζει το ανατριχιαστικό feeling με εικόνες βίας, σήψης και αποστροφής που ενδεχομένως μπορεί να ενοχλήσουν ή και να προσβάλλουν μερικούς θεατές. Φέρνοντας στην επιφάνεια έναν απροσδιόριστο γοτθικό τόνο, ο Questi, παντρεύει τη σκοτεινή αισθητική με οιδιπόδεια συμπλέγματα, φροϋδικές ιδέες, φετιχιστικές νύξεις, νοσηρή σεξουαλικότητα, λανθάνοντα ερωτισμό, παγανιστικά σύμβολα και εφιαλτικά οράματα, τα οποία δένονται γύρω από μια έντονη σουρεαλιστική διάθεση. Ό σκηνοθέτης διατηρεί μια τάση αποδόμησης της αφηγηματικής δομής, κάνοντας παράλληλα μια μελέτη πάνω στην ερωτική χροιά και στην σχέση εξάρτησης-εξουσίας μεταξύ μητέρας και γιου, προσθέτοντας αρκετά δραματικά στοιχεία που προσθέτουν ένα τόνο τραγικότητας στην ταινία. Επιπλέον δίνει βάση στην ψυχολογία των χαρακτήρων και στη σχέση συνειδητού-ασυνείδητου μέσα σε ένα πλαίσιο που προσθέτει μια ισχυρή αύρα εσωτερικότητας. Αν και πολλές στιγμές το σενάριο δεν μοιάζει να είναι στο κέντρο του ενδιαφέροντος του σκηνοθέτη, όχι τουλάχιστον τόσο όσο οι εικόνες που δημιουργεί, ο Questi διατηρεί τον επικουρικό του ρόλο ώστε να δώσει μια προβληματική πάνω στην επαναληπτικότητα των καταστάσεων, στον φαύλο κύκλο της ζωής, στην μοίρα, στην υποκειμενική διάσταση της αλήθειας και στην αστική παρακμή. Συνδυάζοντας τον σουρεαλισμό, την αφηρημένη βία, τις κάρτες Ταρό και το παράλογο με μια μηδενιστική, μισάνθρωπη διάθεση ο Questi υφαίνει έναν ιστό από εφιαλτικές, υπνωτικές εικόνες που γοητεύουν τον θεατή. Το αναρχικό κλίμα και το σουρεαλιστικό mood ενισχύονται από την ξεθωριασμένη φωτογραφία, τις χρωματικές αντιθέσεις, τους έντονους συμβολισμούς και τον μυστικιστικό χαρακτήρα που φέρνουν τελικά υπέρ τους την φτηνή παραγωγή. Το Arcana είναι μια από τις ξεχασμένες ταινίες της ιταλικής παραγωγής θρίλερ, που θα ήταν καλό να την αναζητήσουν οι φανατικοί λάτρεις του φανταστικού και του μεταφυσικού τρόμου.
[edit] Ο λογαριασμός YouTube με τον οποίο σχετίζεται έχει τερματιστεί εξαιτίας πολλαπλών ειδοποιήσεων από τρίτους για παραβιάσεις πνευματικών δικαιωμάτων [edit]
http://www.imdb.com/title/tt0221803/
Ηθοποιοί: Lucia Bose, Maurizio Degli Esposti, Tina Aumont
Υπόθεση: Μια χήρα, που ζει σε ένα φτωχικό διαμέρισμα στο Μιλάνο, επιβιώνει δουλεύοντας ως μέντιουμ, χωρίς φυσικά να έχει κάποιες ιδιαίτερες δυνάμεις. Αντίθετα, ο γιος της έχει πραγματικές δυνάμεις, καθώς έχει τη δυνατότητα να βλέπει μέσα στις ζωές των άλλων ανθρώπων. Η χήρα εκμεταλλεύται τις ικανόητητες του γιου της για να βγάλει λεφτά, χρησιμοποιώντας τη δύναμή του για να "θεραπεύσει" μια σειρά ετερόκλητων πελατών που ψάχνουν για βοήθεια. Καθώς όμως οι δυνάμεις του νεαρού συνεχώς αυξάνονται και πλησιάζουν τα όρια της μαγείας, ο ίδιος αδυνατεί να κατανοήσει το πλήρες εύρος των δυνατοτήτων του με αποτέλεσμα να οδηγεί τους ανθρώπους με τους οποίους συναναστρέφεται στην τρέλα.
Ο σκηνοθέτης Giulio Questi δεν είναι ιδιαίτερα γνωστός στο ευρύ κοινό, καθώς η καριέρα του περιορίζεται κυρίως σε τηλεοπτικές δουλειές και ντοκιμαντέρ. Το Arcana αποτελεί την τρίτη και τελευταία του δουλειά στο σινεμά μυθοπλασίας, μετά το Django Kill του 1967 με τoν Tomas Milian και του σουρεαλιστικό πρώιμο giallo Death Laid an Egg του 1968 με τους Jean Louis Trintignant, Gina Lollobrigida και Ewa Aulin. Όσοι πάντως τον έχουν μάθει από το υπνωτικό, σουρεαλιστικό, με έντονη κοινωνική χροιά Death Laid an Egg, ίσως είναι προετοιμασμένοι για ό,τι θα ακολουθούσε. Καταρχήν, αν και είναι γυρισμένο στην χρυσή εποχή των giallo, το Arcana δεν έχει καμία σχέση με το προαναφερθέν είδος του ιταλικού τρόμου. Το Arcana είναι μια ανατριχιαστική και αρκούντως αιματηρή ταινία τρόμου με ένα έντονο politically incorrect ύφος που παντρέυει το σινεμά του Felini, του Jodorowsky και του Bunuel. Έχοντας ως κεντρικό θέμα μια ιστορία τρόμου, διαστροφής και παρακμής, ο Questi δημιουργεί ένα αξιοπεριέργο low-budget σουρεαλιστικό, μεταφυσικό θρίλερ ακολουθώντας μια πειραματική σκηνοθετική προσέγγιση, που ορισμένες φορές θυμίζει τον τρόπο σκηνοθεσίας του Lynch στο Eraserhead. O Questi οικοδομεί μια σκοτεινή, νοσηρή ατμόσφαιρα που συνδυάζει το ανατριχιαστικό feeling με εικόνες βίας, σήψης και αποστροφής που ενδεχομένως μπορεί να ενοχλήσουν ή και να προσβάλλουν μερικούς θεατές. Φέρνοντας στην επιφάνεια έναν απροσδιόριστο γοτθικό τόνο, ο Questi, παντρεύει τη σκοτεινή αισθητική με οιδιπόδεια συμπλέγματα, φροϋδικές ιδέες, φετιχιστικές νύξεις, νοσηρή σεξουαλικότητα, λανθάνοντα ερωτισμό, παγανιστικά σύμβολα και εφιαλτικά οράματα, τα οποία δένονται γύρω από μια έντονη σουρεαλιστική διάθεση. Ό σκηνοθέτης διατηρεί μια τάση αποδόμησης της αφηγηματικής δομής, κάνοντας παράλληλα μια μελέτη πάνω στην ερωτική χροιά και στην σχέση εξάρτησης-εξουσίας μεταξύ μητέρας και γιου, προσθέτοντας αρκετά δραματικά στοιχεία που προσθέτουν ένα τόνο τραγικότητας στην ταινία. Επιπλέον δίνει βάση στην ψυχολογία των χαρακτήρων και στη σχέση συνειδητού-ασυνείδητου μέσα σε ένα πλαίσιο που προσθέτει μια ισχυρή αύρα εσωτερικότητας. Αν και πολλές στιγμές το σενάριο δεν μοιάζει να είναι στο κέντρο του ενδιαφέροντος του σκηνοθέτη, όχι τουλάχιστον τόσο όσο οι εικόνες που δημιουργεί, ο Questi διατηρεί τον επικουρικό του ρόλο ώστε να δώσει μια προβληματική πάνω στην επαναληπτικότητα των καταστάσεων, στον φαύλο κύκλο της ζωής, στην μοίρα, στην υποκειμενική διάσταση της αλήθειας και στην αστική παρακμή. Συνδυάζοντας τον σουρεαλισμό, την αφηρημένη βία, τις κάρτες Ταρό και το παράλογο με μια μηδενιστική, μισάνθρωπη διάθεση ο Questi υφαίνει έναν ιστό από εφιαλτικές, υπνωτικές εικόνες που γοητεύουν τον θεατή. Το αναρχικό κλίμα και το σουρεαλιστικό mood ενισχύονται από την ξεθωριασμένη φωτογραφία, τις χρωματικές αντιθέσεις, τους έντονους συμβολισμούς και τον μυστικιστικό χαρακτήρα που φέρνουν τελικά υπέρ τους την φτηνή παραγωγή. Το Arcana είναι μια από τις ξεχασμένες ταινίες της ιταλικής παραγωγής θρίλερ, που θα ήταν καλό να την αναζητήσουν οι φανατικοί λάτρεις του φανταστικού και του μεταφυσικού τρόμου.
[edit] Ο λογαριασμός YouTube με τον οποίο σχετίζεται έχει τερματιστεί εξαιτίας πολλαπλών ειδοποιήσεων από τρίτους για παραβιάσεις πνευματικών δικαιωμάτων [edit]
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: