Bioforge

Rakeesh

RetroDB Feeder
Joined
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
4.470
Αντιδράσεις
1.313
Παει πολυς καιρος οταν καπου ειχα αναφερει οτι εχω σκοπο να ξαναπαιξω το Bioforge για να αποκτησω αποψη. Παει καιρος που το τελειωσα, και λεω ας γραψω οπως υποσχεθηκα :ccool:

picture.php


Το Bioforge ακολουθει τα χνάρια του Alone in the Dark, αυτη τη φορα με διαστημικο σκηνικο, και με την υπογραφη της αγαπημενης Origin. Όπως συμβαίνει με τα παιχνίδια της Origin, υπάρχει πολύ πλούσιο υπόβαθρο πίσω απο το σενάριο... πολλά πράγματα απο αυτό δε θα εμφανιστούν στο παιχνίδι και ούτε θα λάβουν μεγάλο ρόλο αλλα συνεισφερουν στην ατμοσφαιρα. Πολύ κρίμα που δεν κυκλοφόρησε το υποσχόμενο sequel για να δούμε και άλλα τμήματα του 'συμπαντος του Bioforge οπως αυτο αποκαλύπτεται απο τα logs και journals.

Υπόθα

picture.php
picture.php


Ολο το σενάριο διαδραματίζεται πάνω σε ένα δορυφόρο, τον Daedalus, και στις μυστικες εγκαταστασεις που έχτισε η αίρεση των Mondites. Οι 'Μονδίτες' (ε να μη αλλαζω ολη την ωρα σε αγγλικο πληκτρολογιο :eek: ) θελουν να κατακτήσουν το γαλαξία και αντιτίθενται στη νόμιμη εξουσία του γνωστού σύμαντος, γνωστή ως Reticulum (οι 'καλοι' της υπόθεσης, κάτι σαν την Galactic Republic, μόνο που δεν εμφανίζεται καθόλου στο παιχνίδι) και πιστεύουν στην εξέλιξη του ανθρώπου μέσω των μηχανών

Πριν 5 χρόνια λοιπον, ένα σκάφος του Reticulum είχε μια ατυχή συνάντηση με ενα αγνωστο εξωγηινο σκαφος. Οι 'Μονδίτες' όμως ανακαλύπτουν τη σήμα κινδύνου, το μπλοκάρουν, και παίρνουν αυτοί όλα τα στοιχεία και ίχνη του εξωγήινου πολιτισμού. Μετά απο έρευνες καταλήγουν οτι οι εξωγήινοι (που λέγονται Phyxx) ειναι μια αρχαία φυλή που έζησε στη σελήνη που βρίσκεστε τώρα.

Οι Μονδίτες χτίζουν βάση και αρχίζουν μια αρχαιολογική ανασκαφή για την αποκάλυψη του σπουδαίου τους πολιτισμού και μελέτη της τεχνολογίας τους. Σύντομα όμως θα έρθει ο νέος αρχηγός της ομάδας, ο Δρ. Μαστάμπα, ο οποίος είναι επικεφαλής του προγράμματος της δημιουργίας του υπερ-στρατιώτη σάιμποργκ, με χρήση τεχνολογίας που αποκαλύφθηκε απο την έρευνα για τους Phyxx. Τα άτυχα πειραματόζωα είναι κατάδικοι, αγνοούμενοι, άστεγοι, παράσιτα της κοινωνίας, αλλα και εξωγήινα όντα του Daedalus όπως μια κρυογονικά ανεστημένη μουμια Phyxx... η μοίρα τους λόγω των παρενεργειών των πειραμάτων όπως μαθαίνετε στην πορεία, είναι φρικιαστική. :precry:

Και εσείς που κολάτε;;; Είστε ένα πειραματόζωο κι εσείς, αλλά λίγο πιο τυχερό απο τους άλλους! Λίγο πριν την έναρξη του παιχνιδιού o Phyxx δραπέτευσε απο το κελί που τον κρατούσαν, σκότωσε πολλούς απο την ασφάλεια της βάσης και κατέφυγε στον πυρηνικό αντιδραστήρα. Ξυπνάτε λοιπόν με πλήρη αμνησία, χωρίς να έχετε ιδέα ουτε που αλλα ουτε ποιος είστε, και το πρωτο πραγμα που βλεπετε ειναι το μεταλικο σας σωμα 8)

Η βάση είναι σχεδόν έρημη και όπως καταλαβαίνετε, σκοπός σας είναι να δραπετεύσετε. Η βάση όμως είναι ΣΧΕΔΟΝ άδεια, και θα αντιμετωπίσετε αρκετά συστήματα ασφαλείας και στρατιώτες των Μονδιτών, για να μη αναφέρουμε και τον εξωγήινο που θα τον βρειτε μπροστα σας 3-4 φορες. Το πιο σημαντικό ίσως σημείο του παιχνιδιού είναι οι κονσόλες στις οποίες θα διαβάσετε logs της βάσης που δείχνουν το ιστορικό της έρευνας για τους Phyxx, το ιστορικο της πορειας των πειραματων, τις φιλοσοφίες του αρχηγού των Μονδιτών, αλλα και τα Logs της καταστροφής που προκάλεσε ο εξωγήινος. Να μη αναφέρουμε τα φρικιαστικά personal και medical logs που θα βρειτε στα κελια και διηγουνται την ατυχη πορεια καποιων πειραματοζωων, τα βασανιστηρια, τους ακρωτηριασμους, τις παρενεργειες και την ανατριχιαστικη κυνικοτητα με την οποια τα περιγραφει ο Δρ. Μαστάμπα (αποκαλωντας τους ολους 'subject')!! :eek:

Στην πορεία θα πρέπει να αντιμετωπίσετε τις ενισχύσεις που έρχονται, θα επιδιορθώσετε τον nuclear reactor, θα βγείτε απο τη βάση και θα περιπλανηθείτε έξω. Θα μπείτε στα ερείπεια των Phyxx, θα συναντήσετε την ετοιμοθανατη επικεφαλής της αρχαιολογικής ομάδας η οποία θα είναι και το μοναδικό φιλικό πρόσωπο σε όλο το παιχνίδι και θα σας βοηθησει να ανακαλυψετε την ταυτοτητα σας. Εκει θα παίξετε με παράξενους μηχανισμούς και 'παζλ' που άφησαν οι εξωγήινοι. Στο τέλος θα τους ξυπνήσετε και θα φύγετε με ένα σκάφος απο το δορυφόρο που καταστρέφεται...

Χειρισμός

Αν το παρον βρισκοταν σε τευχος του User, σιγουρα το κουτακι 'πριν παιξετε' θα εγραφε 'Εξασκηθειτε στο Alone in the Dark'. Το Bioforge anηκει στο ιδιο 'ειδος'. Τα σκηνικα ειναι bitmap και οι χαρακτηρες 3d. Περιλαμβανονται μαχες σωμα με σωμα, με οπλα, και ενιοτε τακτικη. Σαφως τα πραγματα ειναι πιο εξελιγμενα.

Περπατατε σε δυο modes, κανονικο και επιθετικο, στο οποιο με συνδυασμους κινησεων, ριχνετε φαπες, κλωτσιες κλπ... δυστυχως στις μαχες υπαρχει η κλασσικη δυσκολια με τα παιχνιδια του ειδους: ειναι δυσκολο να καταλαβετε που κοιταζει ο χαρακτηρας σας (χαρακτηρα σας, ο οποιος btw ονομαζεται 'Λεξ') μιας ανα καιρους στριβει αυθαιρετα, και δε θα ξερετε που θα φτασει η κλωτσια που του ειπατε να βαρεσει!

το πρωτοτυπο ειναι οτι οσο λιγοτερη υγεια εχετε, αυτο θα επηρεασει την εμφανιση του Λεξ, και θα ματωσει, θα κουτσαινει κλπ. Στο κατωτερο επιπεδο υγειας, κουτσαινει τοσο πολυ που δεν μπορει να τρεξει, και θα σαβουρωνεται χαμω!

Υπαρχουν δυο ειδη inventory, το εμ.. 'κανονικο', και το 'προσωρινο'. Δυστυχως το 'προσωρινο' ειναι που θα σας φερει καποια δυσκολια, μιας και απο αυτα τα πραγματα που κρατατε (οπλα, μπαταρια) δεν μπορειτε να τα αποθηκευσετε, και μπορειτε να κρατατε μονο ενα καθε φορα. Εαν εχετε ενα οπλο και βρειτε ενα αλλο, καλυτερο, δεν μπορειτε να αποθηκευσετε το παλιο οπλο για να το ξαναχρησιμοποιησετε μετα, αλλα πρεπει να το αφησετε κατω!

Εκτος αυτου υπαρχουν μενου που αφορουν τον ιδιο το Λεξ. Εκτος απο inventory κλπ Υπαρχει ενα log που ανανενωνεται αυτοματα με ο,τι καινουργιο ανακαλυπτετε. Επισης ο δεικτης υγειας-μπαταριας. Η μπαταρια σας καταναλωνεται με το χρονο σε πολυ αργο ρυθμο και μπορειτε να καταναλωσετε αρκετη απο την ενεργεια για επιδιορθωσεις. Θα βρειτε 2-3 αλλες μπαταριες στο παιχνιδι, που σημαινει οτι κατα καποιο τροπο ολο το παιχνιδι ειναι timed.

Πολλη ωρα απο το παιχνιδι θα περασει σε κονσολες οπου θα διαβαζετε λογκς, θα λυνετε παζλ, θα περνατε συστηματα ασφαλειας, η θα τηλεκατευθυνετε ρομποτ, και αντι για κερσορα βλεπετε το χερι σας! Εχει πλακα ενα κανονι με το οποιο προσπαθειτε να καταρριψετε τις ενισχυσεις που ερχονται. Παντως το μενου του save-restore το βρηκα δυσχρηστο.

Τα λογκς θελουν μεγαλη υπομονη και δεν προσφερουν παντα hints, αλλα αν ειστε geeks, προσφερουν πολλη ατμοσφαιρα. Επισης, ειναι χρονολογημενα, και αν τα ταιριαξετε, παρουσιαζουν καποια συνοχη

picture.php


Γραφικα-ηχος

Τα πραγματα ειναι πιο εξελιγμενα απο αλλα παιχνιδια του ειδους αφου τα σκηνικα δεν ειναι hand drawn οπως στο Alone, αλλα pre-rendered. Επισης οι χαρακτηρες οπως διαβασα, ειναι τα πρωτα 3d models στην ιστορια των παιχνιδιων που κινουνται με τη χρηση σκελετου, με αποτελεσμα πολυ φυσικες κινησεις αντι τις ξυλαγγουρισιες του Alone. Τα 3δ σκιάζονται με την τεχνικη Gouraud αλλα η εποχη ηταν πολυ παλια για 3d acceleration και η αναλυση ειναι πολυ χαμηλη... οι καλοσχεδιασμενοι χαρακτηρες γινονται αμορφες μαζες απο πιξελ οταν χανονται στο βαθος. Παντως σε μια σελιδα ενος φαν προγραμματιστη διαβασα οτι θα ηταν δυνατο να υπαρξει ενα mod για υψηλη αναλυση του παιχιδιου :D

Οι φωνες ειναι πολυ ωραιες, ειδικα αυτη του Λεξ που παραπεμπει σε Ρομποκοπ (βλ. vocoder), μονο που ο ηθοποιος σε καποιες φασεις μου φαινοταν οτι σφιγγοταν η δεν ηταν σιγουρος αν ηταν αυτα τα λογια που επρεπε να πει :p Η μουσικη ειναι ανατριχιαστικη στην αρχη και πολυ ατμοσφαιρικη. Στο σημειο οπου συναναντατε τα ερειπια των εξωγηινων ομως, γινεται ψυχεδελικη. Θα ταιριαζε σε παιδικη ταινια φαντασιας του '80, αλλα αφου μιλαμε για μια αρχαια εξαφανισμενη φυλη εξωγηινων θα ηθελα να γινοταν εξισου επιβλητικη και μυστηριωδης. Τελος παντων.

Το μεγαλυτερο μειονεκτημα του παιχνιδιου ειναι το αποτομο φιναλε, σε συνδυασμο με την ανυπαρξια σηκουελ! Συμφωνα με τη Wΐκipedia οχι μονο ακυρωθηκε το σηκουελ, αλλα και ενα expansion που ετοιμαζοταν και θα προχωρουσε το σεναριο καπως. Ατυχη η Origin, κριμα :(

Btw εδω μπορειτε να βρειτε με χρονολογικη σειρα ολα τα logs του παιχνιδιου, συμφωνα με τη χρονολογηση των Μονδιτων, δηλαδη σε μερες απο την αρχη του project μεχρι τη μερα ππου διαδραματιζεται το παιχνιδι. Επισης εδω μπορειτε να βρειτε ενα fan program με το οποιο μπορειτε να ανοιξετε αρχεια του παιχνιδιου, να δειτε, σκηνικα, διαλογους, κινησεις, μουσικη κλπ :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

Wally

Retired Admin
Joined
19 Ιαν 2006
Μηνύματα
25.557
Αντιδράσεις
3.671
Ωραιος!!! (αν σου πω μαλιστα οτι δεν το ειχα ξανακουσει το παιχνιδι θα βαλεις τα γελια? :) )
 

geoanas

Commodore Vampire
Διαχειριστές
Joined
14 Ιαν 2006
Μηνύματα
2.225
Αντιδράσεις
266
Εκπληκτικός, ήταν από τα πρώτα adventures που είχα τελειώσει !!!
 

billy

Retromaniax Co-Founder
Joined
8 Ιαν 2006
Μηνύματα
4.232
Αντιδράσεις
210
...πολύ καλό παιχνίδι - είχε γίνει review και στο PC Master και στο User. (ήταν και το αγαπημένο ενός γνωστού μου "πειρατή" software :D ).

Δυστυχώς δεν έκατσα ποτέ να ασχοληθώ σοβαρά μαζί του.

Θα το βάλω και αυτό στην "to-play" list. :D
 

DINO

Expert
Joined
3 Αύγ 2007
Μηνύματα
8.280
Αντιδράσεις
914
Απολαυστικό το review σου Rakeesh! :clap:

Nice!
 

Stanfromgreece

RetroMasteR
Joined
5 Μάρ 2008
Μηνύματα
1.028
Αντιδράσεις
55
Το είχα και εγώ... αλλα μου βάραγε κάτι κολλήματα και τελικά το παράτησα... κρίμα...
 

Renegade

RetroWannaBe
Joined
19 Οκτ 2008
Μηνύματα
37
Αντιδράσεις
3
Παιχνιδάρα. Μια φορά το έχω τερματίσει πριν αρκετάαααααα χρόνια.
 

Omenforever

RetroMasteR
Joined
26 Mαϊ 2006
Μηνύματα
1.735
Αντιδράσεις
652
Απίστευτο review. Το τερμάτισα "τότε" to Bioforge.

O Rak τα λέει όλα. Εγώ απλά να πω ότι το Bioforge είναι ο πνευματικός πρόγονος των Dead Space.
 

Rakeesh

RetroDB Feeder
Joined
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
4.470
Αντιδράσεις
1.313
Ευχαριστω για τα καλα λογια @Omenforever . Ειναι ωραιο να γραφεις μια γνωμη η οποια παραμενει και εκφραζει κι αλλους μετα απο χρονια.
 

Omenforever

RetroMasteR
Joined
26 Mαϊ 2006
Μηνύματα
1.735
Αντιδράσεις
652
Κάτι που αλίευσα από το βιβλίο "The Art of Point-and-Click Adventure Games": Ο Tim Schafer ομολογεί ότι την έμπνευση για την εμφάνιση και τον χειρισμό του Grim Fandango την άντλησε από το Bioforge, το οποίο του άρεσε ιδιαιτέρως!

Εντυπωσιακό...
 
Μπλουζα