iggylebowski
RetroAdept
- Joined
- 10 Mαϊ 2012
- Μηνύματα
- 868
- Αντιδράσεις
- 657
Birdy (1984, Alan Parker)
http://www.imdb.com/title/tt0086969/
Ηθοποιοί: Matthew Modine, Nicolas Cage, Karen Young, Bruno Kirby
Υπόθεση: Δυο έφηβοι, ο Birdy και ο Al, φίλοι από τα σχολικά τους χρόνια, στέλνονται να υπηρετήσουν την στρατιωτική τους θητεία στο Βιετνάμ. Με την επιστροφή τους, ο Birdy, o οποίος είχε ήδη μια ανησυχητική εμμονή με τα πουλιά θα παγιδευτεί σε έναν προσωπικό κόσμο, πιστεύοντας πως και ο ίδιος είναι πουλί και θα εγκλειστεί σε ένα ψυχιατρικό άσυλο. Ο τραυματισμένος στο πρόσωπο Al θα προσπαθήσει να τον βοηθήσει και να τον επαναφέρει στην πραγματικότητα.
Το Birdy, σύμφωνα με δηλώσεις του ίδιου του σκηνοθέτη Alan Parker, αποτελεί την αγαπημένη του ταινία στην μεγάλη φιλμογραφία του. Στην πραγματικότητα το Birdy δεν έχει να κάνει ή μάλλον δεν έχει να κάνει αποκλειστικά με τον πόλεμο του Βιετνάμ. Ο Birdy ακόμη και πριν τον πόλεμο είχε παρουσιάσει μια περιέργη συμπεριφορά που απλώς επιδεινώθηκε κατά τη διάρκεια της θητείας του. Πέρα από τα εμφανή θέματα που αφορούν τις πληγές του πολέμου, την απώλεια της αθωότητας και την αδυναμία επανένταξης των βετεράνων του πολέμου, το Birdy ασχολείται κυρίως με θέματα όπως η φιλία και η προσωπική δυστυχία, κάνοντας παράλληλα μια δυσάρεστη κατάβαση στον κόσμο της παράνοιας. Ο Parker καταφέρνει να εναλλάσει το ύφος της ταινίας, άλλες φορές τραγικό, άλλες νοσταλγικό, άλλες γλυκόπικρο κι άλλες απλά χιουμοριστικό, καταφέρνοντας να μην κουράσει τον θεατή. Η εξέλιξη της φίλίας των δύο βασικών χαρακτήρων γίνεται με πολύ όμορφα flashback που εξιστορούν τη σχέση του Al και του Birdy, τις διαφορετικές προσωπικότητές τους, τις εμμονές τους και τα ερωτικά τους σκιρτήματα, ενώ ταυτόχρονα παρουσιάζονται τα πρώτα σημάδια της διαφορετικότητας και της ιδιαίτερης ευαισθησίας του Birdy τα οποία θα αποτελέσουν το έδαφος πάνω στο οποίο θα λειτουργήσει ως καταλύτης η στρατιωτική εμπειρία. Το ταξίδι προς την τρέλα και η μετατροπή μιας απλής εμμονής σε ένα είδος παράνοιας, παρουσιάζονται σταδιακά και με αρκετά λεπτομερή τρόπο, οδηγώντας το κοινό της ταινίας όλο και πιο βαθειά στον ιδιαίτερο ψυχισμό του Birdy. O Parker διατηρεί έναν πολύ καλό ρυθμό και απεικονίζοντας πολύ όμορφα την ανεμελιά των τελων των 50's και των αρχών των 60's, μελετώντας τους χαρακτήρες της ταινίας και σκιαγραφώντας τις προσωπικότητές τους χωρίς να βιάζεται να δώσει λύση στο δράμα που αναπτύσσεται. Οι σκηνές που αφορούν τον πόλεμο του Βιετνάμ είναι μικρές και ευτυχώς ο σκηνοθέτης δεν εμμένει τόσο πολύ στον πόλεμο όσο στην ψυχολογία του ομώνυμου χαρακτήρα. Οι ερμηνείες είναι πολύ καλές. O Modine καταφέρνει να ερμηνεύσει τέλεια τον ιδιαίτερο ομώνυμο χαρακτήρα και να παρουσιάσει πολύ καλά το προσωπικό ταξίδι του Birdy προς την τρέλα. Ξέρω ότι ανάγεται πολλές φορές στη σφαίρα του μύθου, αλλά παλιά ο Cage ήταν καλός ηθοποιός τουλάχιστον πριν εξαργυρώσει το όσκαρ ερμηνείας με συμμετοχές σε μετριότατες ταινίες, κι εδώ το αποδεικνύει. Και αν δεν είμαι ιδιαίτερος υποστηρικτής των happy end στις ταινίες, το φινάλε του Birdy ειναι ένα από τα πιο όμορφα φινάλε στην ιστορία του αμερικανικου κινηματογραφου.
http://www.imdb.com/title/tt0086969/
Ηθοποιοί: Matthew Modine, Nicolas Cage, Karen Young, Bruno Kirby
Υπόθεση: Δυο έφηβοι, ο Birdy και ο Al, φίλοι από τα σχολικά τους χρόνια, στέλνονται να υπηρετήσουν την στρατιωτική τους θητεία στο Βιετνάμ. Με την επιστροφή τους, ο Birdy, o οποίος είχε ήδη μια ανησυχητική εμμονή με τα πουλιά θα παγιδευτεί σε έναν προσωπικό κόσμο, πιστεύοντας πως και ο ίδιος είναι πουλί και θα εγκλειστεί σε ένα ψυχιατρικό άσυλο. Ο τραυματισμένος στο πρόσωπο Al θα προσπαθήσει να τον βοηθήσει και να τον επαναφέρει στην πραγματικότητα.
Το Birdy, σύμφωνα με δηλώσεις του ίδιου του σκηνοθέτη Alan Parker, αποτελεί την αγαπημένη του ταινία στην μεγάλη φιλμογραφία του. Στην πραγματικότητα το Birdy δεν έχει να κάνει ή μάλλον δεν έχει να κάνει αποκλειστικά με τον πόλεμο του Βιετνάμ. Ο Birdy ακόμη και πριν τον πόλεμο είχε παρουσιάσει μια περιέργη συμπεριφορά που απλώς επιδεινώθηκε κατά τη διάρκεια της θητείας του. Πέρα από τα εμφανή θέματα που αφορούν τις πληγές του πολέμου, την απώλεια της αθωότητας και την αδυναμία επανένταξης των βετεράνων του πολέμου, το Birdy ασχολείται κυρίως με θέματα όπως η φιλία και η προσωπική δυστυχία, κάνοντας παράλληλα μια δυσάρεστη κατάβαση στον κόσμο της παράνοιας. Ο Parker καταφέρνει να εναλλάσει το ύφος της ταινίας, άλλες φορές τραγικό, άλλες νοσταλγικό, άλλες γλυκόπικρο κι άλλες απλά χιουμοριστικό, καταφέρνοντας να μην κουράσει τον θεατή. Η εξέλιξη της φίλίας των δύο βασικών χαρακτήρων γίνεται με πολύ όμορφα flashback που εξιστορούν τη σχέση του Al και του Birdy, τις διαφορετικές προσωπικότητές τους, τις εμμονές τους και τα ερωτικά τους σκιρτήματα, ενώ ταυτόχρονα παρουσιάζονται τα πρώτα σημάδια της διαφορετικότητας και της ιδιαίτερης ευαισθησίας του Birdy τα οποία θα αποτελέσουν το έδαφος πάνω στο οποίο θα λειτουργήσει ως καταλύτης η στρατιωτική εμπειρία. Το ταξίδι προς την τρέλα και η μετατροπή μιας απλής εμμονής σε ένα είδος παράνοιας, παρουσιάζονται σταδιακά και με αρκετά λεπτομερή τρόπο, οδηγώντας το κοινό της ταινίας όλο και πιο βαθειά στον ιδιαίτερο ψυχισμό του Birdy. O Parker διατηρεί έναν πολύ καλό ρυθμό και απεικονίζοντας πολύ όμορφα την ανεμελιά των τελων των 50's και των αρχών των 60's, μελετώντας τους χαρακτήρες της ταινίας και σκιαγραφώντας τις προσωπικότητές τους χωρίς να βιάζεται να δώσει λύση στο δράμα που αναπτύσσεται. Οι σκηνές που αφορούν τον πόλεμο του Βιετνάμ είναι μικρές και ευτυχώς ο σκηνοθέτης δεν εμμένει τόσο πολύ στον πόλεμο όσο στην ψυχολογία του ομώνυμου χαρακτήρα. Οι ερμηνείες είναι πολύ καλές. O Modine καταφέρνει να ερμηνεύσει τέλεια τον ιδιαίτερο ομώνυμο χαρακτήρα και να παρουσιάσει πολύ καλά το προσωπικό ταξίδι του Birdy προς την τρέλα. Ξέρω ότι ανάγεται πολλές φορές στη σφαίρα του μύθου, αλλά παλιά ο Cage ήταν καλός ηθοποιός τουλάχιστον πριν εξαργυρώσει το όσκαρ ερμηνείας με συμμετοχές σε μετριότατες ταινίες, κι εδώ το αποδεικνύει. Και αν δεν είμαι ιδιαίτερος υποστηρικτής των happy end στις ταινίες, το φινάλε του Birdy ειναι ένα από τα πιο όμορφα φινάλε στην ιστορία του αμερικανικου κινηματογραφου.