Bubble Bobble

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Alucard
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης

Alucard

RetroMasteR
Joined
15 Αύγ 2006
Μηνύματα
1.322
Αντιδράσεις
521
Bubble Bobble (1987)

attachment.php






Το παιχνίδι με τις 100 πίστες.

Και ποιος δε γνωρίζει ένα από τα σημαντικότερα platform games των 80's με το κατά πολλούς καλύτερο και διασκεδαστικότερο 2 player mode που κυκλοφόρησε ποτέ;

Η μεταφορά από την αυθεντική μορφή του Bubble Bobble των coin-ops της Taito έγινε για τον Commodore 64 το 1987 από τη Firebird με αρκετά επιτυχημένο τρόπο.

attachment.php


Jump, jump…

Η ιστορία λίγο πολύ γνωστή αλλά ας την επαναλάβουμε για να ξαναθυμηθούμε τα παλιά ωραία μας χρόνια.

Ο Bub και ο Bob, δύο παχύσαρκοι δράκοι θα περιπλανηθούν στις πίστες των κακών πλασμάτων με σκοπό να σώσουν τις αγαπημένες τους οι οποίες έχουν πέσει θύματα απαγωγής από τα πλάσματα αυτά.

Οι δράκοι μας δεν είναι ιδιαίτερα… συμβατικοί έτσι δε θα τους δούμε να εξαπολύουν τεράστιες φλόγες από το στόμα τους οι οποίες κατακαίνε το σύμπαν, αλλά πατώντας το fire το στόμα τους θα ανοίξει και θα εξαπολύσουν μια… φούσκα.

Αυτή όμως η φούσκα μπορεί να παγιδεύσει μέσα της, τους εχθρούς των δράκων και στη συνέχεια δίνοντάς της μια καλή σπρωξιά να σπάσει στέλνοντάς τους στον αγύριστο.

attachment.php


Έτοιμοι να σκάσουμε τη φούσκα και μαζί τον αντίπαλο.

attachment.php


Κι έλεγα πως έχω κόψει τα γλυκά.

Το παιχνίδι είναι platform, έτσι οι δράκοι μας μπορούν να πηδούν από το ένα επίπεδο στο άλλο ή να χρησιμοποιούν τις φούσκες που έχουν δημιουργήσει ως αναβατήρες για να αναβαίνουν σε υψηλότερα επίπεδα με στόχο να εξολοθρεύσουν όλους τους εχθρούς της πίστας. Μόλις λοιπόν η πίστα καθαρίσει από τους εχθρούς περνάμε στο επόμενο level.

Αν καθυστερήσουμε όμως αρκετά να το κάνουμε, το προειδοποιητικό "hurry up" θα εμφανιστεί στην οθόνη μας κι έπειτα από ένα σύντομο χρονικό διάστημα το φάντασμα του Βαρόνου Von Blubba θα εμφανιστεί στην οθόνη και με 2-3 γρήγορες κινήσεις που θυμίζουν κίνηση βασίλισσας σε σκάκι θα μας εξολοθρεύσει. Ευτυχώς όμως μαζεύοντας κάθε φορά έναν αριθμό από πόντους οι ζωές μας θα αυξάνονται κατά μία.

Και για να μαζέψουμε αυτούς τους πόντους θα συναντήσουμε στην πορείας μας πολλών ειδών φρούτα και γλυκά κ.α. τα οποία συλλέγοντάς τα αυξάνουν το score μας. Επίσης, διάφορα δωράκια που εμφανίζονται κατά καιρούς στις πίστες θα μας δώσουν αρκετά όπλα και bonuses για να πολεμήσουμε τους εχθρούς.

Ενδεικτικά ας αναφέρουμε την ομπρελίτσα η οποία μας μετακινεί μερικά levels παρακάτω, οι τσίχλες οι οποίες αυξάνουν την ταχύτητα με την οποία εξαπολύουμε φούσκες καθώς και το δραστικό βεληνεκές τους, οι σταυροί οι οποίοι εξαπολύουν κεραυνούς στην πίστα ή την πλημμυρίζουν με νερό πνίγοντας τους εχθρούς, λυχνάρια τα οποία σκοτώνουν ακαριαία όλα τα αντίπαλα πλάσματα κ.α.

Ανάλογα με το χρώμα κάθε αντικειμένου που θα εμφανιστεί τα bonuses θα είναι ανάλογα.

Διάφορες φούσκες με εγκλωβισμένα γράμματα θα μας βοηθήσουν να συμπληρώσουμε τη λέξη “EXTEND” η οποία εκτός του ότι θα μας οδηγήσει στην επόμενη πίστα θα μας δώσει κι ένα καλό bonus σε βαθμούς.

Επίσης το νερό που περιέχουν κάποιες φούσκες μπορούν να χρησιμοποιηθεί ως χείμαρρος και να παρασύρει τους εχθρούς εξολοθρεύοντάς τους, ενώ τέλος καταστρέφοντας τις φούσκες με ένα κεραυνό στο εσωτερικό τους θα τον εξαπολύσουν προς τα αντίπαλα τέρατα.

attachment.php


Όλη η λέξη συμπληρωμένη και το bonus είναι δικό μας.

attachment.php


Ποιον να εξολοθρεύσεις πρώτο εδώ;

attachment.php


Ίσως η δυσκολότερη πίστα του παιχνιδιού. Θα χρειαστείτε μεγάλο απόθεμα ζωών για να περάστε στην επόμενη.

Το σημαντικότερο όμως όπλο όλων είναι να χρησιμοποιήσουμε επιδέξια και γρήγορα τους χαρακτήρες μας ώστε να κατατροπώσουμε όλους τους εχθρούς με τις μικρότερες δυνατές απώλειες. Παίζοντας μάλιστα διπλό η σωστή συνεργασία είναι αυτή που θα μας οδηγήσει στο τέλος του παιχνιδιού.

Εξάλλου, οι πίστες είναι πολλές, η αρχιτεκτονική των πιστών αλλάζει από level σε level, το παιχνίδι σε ορισμένα σημεία είναι ιδιαίτερα δύσκολο και τα τέρατα έχουν την τάση να... αγριεύουν μετά από λίγη ώρα.

Στην 100η πίστα η οποία είναι και η τελευταία του παιχνιδιού θα αντιμετωπίσουμε τον μεγάλο κακό τον οποίο πρέπει να βγάλουμε από τη μέση εκτοξεύοντας κεραυνούς προς το μέρος του αφού πρώτα όμως πάρουμε τα δοχεία που τους περιέχουν. Λόγω του μεγάλου του όγκου, ο τελικός κακός μπορεί να μας κατατροπώσει με μια κίνηση γι' αυτό θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα γρήγοροι και προσεκτικοί στις κινήσεις και τα άλματά μας. Δεν είναι όμως και ό,τι δυσκολότερο μπορούμε να αντιμετωπίσουμε δεδομένης και της εξάσκησης που έχουμε κάνει στις δύσκολες πίστες που έχουμε περάσει.

attachment.php


Be quick, or be dead.

Στον τεχνικό τομέα, τα γραφικά στον Commodore 64 χαρακτηρίζονται μέτρια προς καλά, τα χρώματα είναι αρκετά και σωστά αποδοσμένα σε σχέση με την αυθεντική έκδοση των κερματοφάγων. Η κίνηση όμως του παιχνιδιού στην έκδοση του C64 είναι ιδιαίτερα αργή. Το μουσικό θέμα αν και μικρό σε διάρκεια είναι κατάλληλο για το παιχνίδι, ενώ το gameplay κινείται σε υψηλά επίπεδα.

Το 2 player mode είναι πραγματικά απίστευτα διασκεδαστικό. Παίζοντας το παιχνίδι αυτές τις ημέρες μόνος για να το ξαναθυμηθώ, δεν κρύβω πως ένιωσα μια «gaming μοναξιά».

Σε κάθε περίπτωση όμως και σε οποιοδήποτε mode, το Bubble Bobble αποτελεί ακόμη και σήμερα ίσως το καλύτερο platform game. Οι αναρίθμητοι οπαδοί του είδους το αποδεικνύουν με τον καλύτερο τρόπο :)

Πολύ ενδιαφέροντα reviews και «οδηγοί επιβίωσης» έχουν δημιουργηθεί και από τους telonio και ambu_dare και για άλλα formats πλην του C64 τα οποία μπορείτε να δείτε στην ενότητα «Παρόμοια θέματα» στο κάτω μέρος του thread.
 
Εξαιρετική επιλογή παιχνιδιού απο τον Alucard. :)

Οντως μιλάμε για uber-classic τίτλο, τόσο δημοφιλή που έβλεπες ακόμα και κοπέλες να παίζουν στα ηλεκτρονικά (πράγμα σπάνιο την εποχή εκείνη).

Σε home μηχανήματα, το είχα δεί σε Amstrad, C64, και Amiga.

Δυστυχώς, η cpc version είναι λιγότερο εντυπωσιακή απο εκείνη του C64, ειδικά στον ήχο. Επίσης τα sprites κλπ. σε cpc, είναι αναλογικά ελαφρώς μικρότερα - αλλά παρ' όλα αυτά, σε αποδεκτά έως καλά επίπεδα. Είναι πάντα δύσκολο να αποδοθούν σωστά τα μικρά sprites σε οκτάμπιτα μηχανήματα (λόγω χαμηλής ανάλυσης), αλλά πιστεύω πως γενικά οι προγραμματιστές έκαναν αξιόλογη δουλειά.

Ευτυχώς το gameplay στον Amstrad παραμένει σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα (όπως και στην CBM έκδοση), ενώ η κίνηση είναι ομαλή ακόμα και με πολλά sprites στην οθόνη (βοηθάει και η απουσία scrolling).

Oπως και να 'χει, θα το τιμήσω και πάλι... :thumb:
 
Πράγματι είναι απο τις καλύτερες μεταφορές που έγιναν σε 8μπιτο. Δε μπορεί να γίνει σύγκριση με Amstrad στο συγκεκριμένο παιχνίδι. Παρ'όλα αυτά πιστεύω οτί η Amstrad έκδοση πιθανώς να έχει φτιαχτεί σε Basic η κάτι παρόμοιο για ευκολία (τότε τα conversion γινόταν σε 2 εβδομάδες το πολύ για να προλάβουν γιορτές κλπ)!! Εκτός αυτού δεν υπήρχε βοήθεια απο τις μεγάλες εταιρείες κατασκευής δεκαρικοφάγων, γιατί τα coin op ήταν στα φόρτε τους και δεν ήθελαν να παίζει έκδοση πχ για ST πανομοιότυπη με το ηλεκτρονικό!!

Δεν υπάρχει scrolling άρα ο CPC θα μπορούσε να έχει ένα αξιοπρεπές conversion και με μουσική (μάλλον είναι 464 έκδοση και απλά μεταφέρθηκε σε δισκέτα).
 
Απο τα παιχνίδια που λιώναμε στο C64 με τον αδερφό μου. Απίστευτα διασκεδαστικό. Ίσως το απόγειο του συνεργαστικού gameplay τότε.

Μάλιστα, παίζετε ακόμα αρκετά σε mame κυρίως.
 
Πίσω
Μπλουζα