Alucard
RetroMasteR
- Joined
- 15 Αύγ 2006
- Μηνύματα
- 1.322
- Αντιδράσεις
- 521
Buggy Boy (1987)
Με αφορμή ένα άρθρο το οποίο διάβαζα πρόσφατα σχετικά με τις κακοτεχνίες και τη μη σωστή συντήρηση ορισμένων σημείων των εθνικών μας οδών, θυμήθηκα ένα σχόλιο το οποίο είχα κάνει μικρός ως επιβάτης καθοδόν προς τη Λαμία.
Το καρδιοχτύπι σε κάποια σημεία του δρόμου εξαιτίας ορισμένων «εμποδίων» τα οποία το κράτος κάποτε απλά δε νοιαζόταν να μαζέψει ή κανένας δεν πληροφορούσε τις αρχές γι' αυτά (βλ. πεταμένα κλωνάρια κατά τους χειμερινούς μήνες και κορύνες που εμφανίζονταν λόγω έργων σε κλειστές στροφές), με οδήγησε να σχολιάσω με παιδική υπερβολή τότε, πως το ταξίδι θύμιζε το Buggy Boy
Hit the road Jack.
Για να δούμε τι το ενδιαφέρον είχε αυτό το παιχνίδι.
Το 1987 η Elite έκανε τη μεταφορά του παιχνιδιού από τα coin-ops στους home υπολογιστές μας. Άγνωστο τότε στους περισσότερους, μιας και η καμπίνα του Buggy Boy δε θυμάμαι να βρισκόταν σε κανένα ηλεκτρονικάδικο της εποχής (παρακαλώ αν το είχατε δει διορθώστε με), παρόλ' αυτά βρήκε ένθερμους οπαδούς με την κυκλοφορία του στα 8 bitα και16 bitα.
5 πίστες συνολικά περιμένουν να τις διασχίσουμε με το buggy μας μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, οι οποίες βρίσκονται στα 4 σημεία του ορίζοντα (north, east, south, west) ενώ η 5η είναι off-road.
Η στιγμή της εκκίνησης.
Το καλύτερο ξεκίνημα που μπορούμε να κάνουμε είναι από την off-road μιας και διαθέτει τις λιγότερες στροφές ενώ παράλληλα θα μας προπονήσει κατάλληλα για τις επόμενες, στο χειρισμό του buggy. Το όχημά μας διαθέτει 2 ταχύτητες (high και low) τις οποίες μπορούμε να εναλλάσσουμε με το fire, ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 226 kph (καθόλου άσχημα για buggy ).
Καλό θα ήταν να αλλάζουμε ταχύτητα από low σε high στα 110 με 120 kph, ενώ αν κάνουμε το λάθος και την κατεβάσουμε σε low ενώ έχουμε αναπτύξει υψηλή ταχύτητα, θα χάσουμε πολύτιμο χρόνο και θα χρειαστούν κάποια δευτερόλεπτα για να μας επιτρέψει το όχημα να την ανεβάσουμε και πάλι.
Συνεπώς, όσο μπορούμε να κρατάμε το γκάζι κολλημένο (με το μοχλό προς τα πάνω) και την ταχύτητα στα 226 kph ακόμη και στις στροφές, θα έχουμε αρκετές πιθανότητες να ολοκληρώσουμε τη διαδρομή μέσα στο χρονικό περιθώριο που μας δίνεται. Ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του παιχνιδιού το οποίο μπορούμε να εκμεταλλευθούμε, είναι πως ακόμη κι έξω από τον ασφαλτωμένο δρόμο να βγούμε, η ταχύτητα μας δε μειώνεται.
Ευτυχώς δηλαδή γιατί στην άσφαλτο δεν καθόμαστε και πολύ.
Κι αυτό γιατί στο δρόμο θα συναντήσουμε ένα σωρό εμπόδια όπως τεράστιους βράχους, στύλους και δέντρα μέχρι φράχτες και τοίχους στους οποίους αν πέσουμε επάνω, το buggy μας θα ντελαπάρει και θα χάσουμε πολύτιμο χρόνο μέχρι να επανέλθει στη φυσιολογική του θέση. Τα ίδια (και χειρότερα) θα συμβούν αν πέσουμε πάνω σε κάποιο τοίχο (το όχημά μας θα ανατιναχθεί) ή αν πέσουμε από τη γέφυρα μέσα στο νερό.
Ορισμένα εμπόδια τα οποία μπορούμε να εκμεταλλευθούμε αποτελούν οι οριζόντιοι κορμοί δέντρων τους οποίους αν πατήσουμε, θα πραγματοποιήσουμε ένα εντυπωσιακό άλμα με το οποίο πολλές φορές θα καταφέρουμε να υπερπηδήσουμε κάποιο εμπόδιο. Θα πρέπει να μάθουμε όμως αρκετά καλά ορισμένες πίστες γιατί κάποιοι άλλοι κορμοί θα μας οδηγήσουν κατευθείαν επάνω στα εμπόδια και όπως είναι φυσικό θα συγκρουστούμε χάνοντας πολύτιμο χρόνο.
Χρήσιμες θα βρούμε επίσης κάποιες πέτρες, τις οποίες αν πατήσουμε, το buggy θα σταθεί στις 2 πλαϊνές του ρόδες βοηθώντας μας να περάσουμε ανάμεσα από εμπόδια τα οποία έχουν τοποθετηθεί σε μικρή απόσταση μεταξύ τους. Προσοχή όμως μην ακουμπήσουμε τον κορμό που αναφέρθηκε πιο πάνω γιατί το buggy μας θα αναποδογυρίσει.
Δεν γνωρίζω αν το buggy μας έχει θερμαινόμενα καθίσματα.
Αυτή η μπάλα από ποιο γήπεδο ξέφυγε;
Στις πίστες θα συναντήσουμε επίσης, σημαίες διαφόρων χρωμάτων οι οποίες μας δίνουν από 25 έως 500 πόντους, ενώ αν καταφέρουμε και μαζέψουμε και τα 5 χρώματά τους, θα μας δοθούν extra πόντοι. Επιπλέον χρόνος, θα μας δοθεί αν καταφέρουμε να περάσουμε μέσα από 3 σημαίες που αναγράφουν "TIME" (καταλαβαίνετε πως είναι προτιμότερο να προσπαθούμε περισσότερο για τη δεύτερη περίπτωση ).
Κάθε πίστα έχει το δικό της γραφικό περιβάλλον (η north τα χιόνια, η south το λαμπερό ουρανό κ.ο.κ.) ενώ τα εμπόδιά τους συνήθως διαφέρουν περιλαμβάνοντας τούνελ, γέφυρες, κεκλιμένα επίπεδα κ.α. Όλες όμως αποτελούνται από 5 τμήματα τα οποία όταν ολοκληρώνουμε μας δίνουν πρόσθετο χρόνο για να συνεχίσουμε στο επόμενο.
Κάντε στην άκρη γιατί δεν «πατάω» καλά.
Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι σχετικά καλά και τα χρώματα έντονα αλλά ταιριαστά και ξεκούραστα για τα μάτια. Ο χειρισμός του buggy είναι γενικά εύκολος και ανταποκρίνεται ταχύτατα στις κινήσεις του joystick. Μουσικό θέμα δεν υπάρχει αλλά τα ηχητικά εφέ (αν εξαιρέσουμε το μονότονο μούγκρισμα της μηχανής) είναι ευχάριστα.
Ιδιαίτερα ευχάριστο όμως είναι και το gameplay του παιχνιδιού, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που μπορεί να γίνει κι εθιστικό
Πράγματι, το Buggy Boy θα μπορούσα να το θεωρήσω ως ένα από τα καλύτερα racing games που κυκλοφόρησαν για τον Commodore 64 συγκρίνοντάς το ακόμη και με το Out Run (προσωπικά το Buggy Boy το θεωρώ διασκεδαστικότερο).
Και για να μιλήσω λίγο γενικότερα αν μου επιτρέπετε, δε θυμάμαι κάποιον Commodorα που να μην του άρεσε το συγκεκριμένο παιχνίδι
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: