Buggy Boy

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Alucard
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης

Alucard

RetroMasteR
Joined
15 Αύγ 2006
Μηνύματα
1.322
Αντιδράσεις
521
Buggy Boy (1987)

picture.php






Με αφορμή ένα άρθρο το οποίο διάβαζα πρόσφατα σχετικά με τις κακοτεχνίες και τη μη σωστή συντήρηση ορισμένων σημείων των εθνικών μας οδών, θυμήθηκα ένα σχόλιο το οποίο είχα κάνει μικρός ως επιβάτης καθοδόν προς τη Λαμία.

Το καρδιοχτύπι σε κάποια σημεία του δρόμου εξαιτίας ορισμένων «εμποδίων» τα οποία το κράτος κάποτε απλά δε νοιαζόταν να μαζέψει ή κανένας δεν πληροφορούσε τις αρχές γι' αυτά (βλ. πεταμένα κλωνάρια κατά τους χειμερινούς μήνες και κορύνες που εμφανίζονταν λόγω έργων σε κλειστές στροφές), με οδήγησε να σχολιάσω με παιδική υπερβολή τότε, πως το ταξίδι θύμιζε το Buggy Boy :D

picture.php


Hit the road Jack.

Για να δούμε τι το ενδιαφέρον είχε αυτό το παιχνίδι.

Το 1987 η Elite έκανε τη μεταφορά του παιχνιδιού από τα coin-ops στους home υπολογιστές μας. Άγνωστο τότε στους περισσότερους, μιας και η καμπίνα του Buggy Boy δε θυμάμαι να βρισκόταν σε κανένα ηλεκτρονικάδικο της εποχής (παρακαλώ αν το είχατε δει διορθώστε με), παρόλ' αυτά βρήκε ένθερμους οπαδούς με την κυκλοφορία του στα 8 bitα και16 bitα.

5 πίστες συνολικά περιμένουν να τις διασχίσουμε με το buggy μας μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, οι οποίες βρίσκονται στα 4 σημεία του ορίζοντα (north, east, south, west) ενώ η 5η είναι off-road.

picture.php


Η στιγμή της εκκίνησης.

Το καλύτερο ξεκίνημα που μπορούμε να κάνουμε είναι από την off-road μιας και διαθέτει τις λιγότερες στροφές ενώ παράλληλα θα μας προπονήσει κατάλληλα για τις επόμενες, στο χειρισμό του buggy. Το όχημά μας διαθέτει 2 ταχύτητες (high και low) τις οποίες μπορούμε να εναλλάσσουμε με το fire, ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 226 kph (καθόλου άσχημα για buggy :) ).

Καλό θα ήταν να αλλάζουμε ταχύτητα από low σε high στα 110 με 120 kph, ενώ αν κάνουμε το λάθος και την κατεβάσουμε σε low ενώ έχουμε αναπτύξει υψηλή ταχύτητα, θα χάσουμε πολύτιμο χρόνο και θα χρειαστούν κάποια δευτερόλεπτα για να μας επιτρέψει το όχημα να την ανεβάσουμε και πάλι.

Συνεπώς, όσο μπορούμε να κρατάμε το γκάζι κολλημένο (με το μοχλό προς τα πάνω) και την ταχύτητα στα 226 kph ακόμη και στις στροφές, θα έχουμε αρκετές πιθανότητες να ολοκληρώσουμε τη διαδρομή μέσα στο χρονικό περιθώριο που μας δίνεται. Ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του παιχνιδιού το οποίο μπορούμε να εκμεταλλευθούμε, είναι πως ακόμη κι έξω από τον ασφαλτωμένο δρόμο να βγούμε, η ταχύτητα μας δε μειώνεται.

Ευτυχώς δηλαδή γιατί στην άσφαλτο δεν καθόμαστε και πολύ.

Κι αυτό γιατί στο δρόμο θα συναντήσουμε ένα σωρό εμπόδια όπως τεράστιους βράχους, στύλους και δέντρα μέχρι φράχτες και τοίχους στους οποίους αν πέσουμε επάνω, το buggy μας θα ντελαπάρει και θα χάσουμε πολύτιμο χρόνο μέχρι να επανέλθει στη φυσιολογική του θέση. Τα ίδια (και χειρότερα) θα συμβούν αν πέσουμε πάνω σε κάποιο τοίχο (το όχημά μας θα ανατιναχθεί) ή αν πέσουμε από τη γέφυρα μέσα στο νερό.

Ορισμένα εμπόδια τα οποία μπορούμε να εκμεταλλευθούμε αποτελούν οι οριζόντιοι κορμοί δέντρων τους οποίους αν πατήσουμε, θα πραγματοποιήσουμε ένα εντυπωσιακό άλμα με το οποίο πολλές φορές θα καταφέρουμε να υπερπηδήσουμε κάποιο εμπόδιο. Θα πρέπει να μάθουμε όμως αρκετά καλά ορισμένες πίστες γιατί κάποιοι άλλοι κορμοί θα μας οδηγήσουν κατευθείαν επάνω στα εμπόδια και όπως είναι φυσικό θα συγκρουστούμε χάνοντας πολύτιμο χρόνο.

Χρήσιμες θα βρούμε επίσης κάποιες πέτρες, τις οποίες αν πατήσουμε, το buggy θα σταθεί στις 2 πλαϊνές του ρόδες βοηθώντας μας να περάσουμε ανάμεσα από εμπόδια τα οποία έχουν τοποθετηθεί σε μικρή απόσταση μεταξύ τους. Προσοχή όμως μην ακουμπήσουμε τον κορμό που αναφέρθηκε πιο πάνω γιατί το buggy μας θα αναποδογυρίσει.

picture.php


Δεν γνωρίζω αν το buggy μας έχει θερμαινόμενα καθίσματα.

picture.php


Αυτή η μπάλα από ποιο γήπεδο ξέφυγε;

Στις πίστες θα συναντήσουμε επίσης, σημαίες διαφόρων χρωμάτων οι οποίες μας δίνουν από 25 έως 500 πόντους, ενώ αν καταφέρουμε και μαζέψουμε και τα 5 χρώματά τους, θα μας δοθούν extra πόντοι. Επιπλέον χρόνος, θα μας δοθεί αν καταφέρουμε να περάσουμε μέσα από 3 σημαίες που αναγράφουν "TIME" (καταλαβαίνετε πως είναι προτιμότερο να προσπαθούμε περισσότερο για τη δεύτερη περίπτωση :) ).

Κάθε πίστα έχει το δικό της γραφικό περιβάλλον (η north τα χιόνια, η south το λαμπερό ουρανό κ.ο.κ.) ενώ τα εμπόδιά τους συνήθως διαφέρουν περιλαμβάνοντας τούνελ, γέφυρες, κεκλιμένα επίπεδα κ.α. Όλες όμως αποτελούνται από 5 τμήματα τα οποία όταν ολοκληρώνουμε μας δίνουν πρόσθετο χρόνο για να συνεχίσουμε στο επόμενο.

picture.php


Κάντε στην άκρη γιατί δεν «πατάω» καλά.

Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι σχετικά καλά και τα χρώματα έντονα αλλά ταιριαστά και ξεκούραστα για τα μάτια. Ο χειρισμός του buggy είναι γενικά εύκολος και ανταποκρίνεται ταχύτατα στις κινήσεις του joystick. Μουσικό θέμα δεν υπάρχει αλλά τα ηχητικά εφέ (αν εξαιρέσουμε το μονότονο μούγκρισμα της μηχανής) είναι ευχάριστα.

Ιδιαίτερα ευχάριστο όμως είναι και το gameplay του παιχνιδιού, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που μπορεί να γίνει κι εθιστικό :)

Πράγματι, το Buggy Boy θα μπορούσα να το θεωρήσω ως ένα από τα καλύτερα racing games που κυκλοφόρησαν για τον Commodore 64 συγκρίνοντάς το ακόμη και με το Out Run (προσωπικά το Buggy Boy το θεωρώ διασκεδαστικότερο).

Και για να μιλήσω λίγο γενικότερα αν μου επιτρέπετε, δε θυμάμαι κάποιον Commodorα που να μην του άρεσε το συγκεκριμένο παιχνίδι :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Thank you my friend for this topic... even if in English, I would like to drop a reply here about Buggy Boy that is one of my favourite games... I remember the coin op version (in the cabinet) and the Commodore 64 one...

If I can add a curiosity, Buggy Boy was coded by Dave and Bob Thomas, that, in the 1988, released a sort of "spin off" game that is very very very cool and nice... the name is "Live And Let Die" and if you are curious you can take a look here...

http://www.lemon64.com/?mainurl=http%3A//www.lemon64.com/games/details.php%3FID%3D1529

the differences are two, the first is that instead of the buggy car there is a motorcraft and instead of the road there is a river, and the second is that this is a shooting and action game... but also here, there are several paths to choose...

And if I can add another thing, on the Italian forum dedicated to the Commodore 64 that I also attend, the users has organized a sort of "tournament"... they challenge themselves in all the five paths of Buggy Boy and report the scores (with the screenshots) in order to see who totalizes the highest score... this is an idea also for the friends of Retromaniax which are interested... :)

See you !!!!
 
Πολύ καλό review φίλε μου!

Έχω παίξει το παιχνίδι σε 3 φορμά (amiga, c64,cpc) και τολμώ να γράψω ότι ήταν υπέροχο παντού...δεν είναι τόσο τα γραφικά όσο το υπέροχο gameplay που τα χρόνια εκείνα (1988 αν θυμάμαι καλά) με είχε κολλήσει στην gt65 του 6128 μου! Θα χαρακτήριζα τις εκδοσεις των 8μπιτων ισοδυναμες και ίσως πιο playable από την αντιστοιχη της αμίγκα που προσωπικά με ξενιζε λίγο το τεραστιο μέγεθος του μπαγκυ σε σχέση με τα 8μπιτα!

Όπως και να έχει το παιχνίδι είναι κλασσικό και το βάζω χαλαρά μέσα στα τοπ 50 παιχνίδια για τα οκταμπιτα !!!
 
franco είπε:
Thank you my friend for this topic...
You're very welcome :)

franco είπε:
If I can add a curiosity, Buggy Boy was coded by Dave and Bob Thomas, that, in the 1988, released a sort of "spin off" game that is very very very cool and nice... the name is "Live And Let Die" and if you are curious you can take a look here...
http://www.lemon64.com/?mainurl=http%3A//www.lemon64.com/games/details.php%3FID%3D1529

the differences are two, the first is that instead of the buggy car there is a motorcraft and instead of the road there is a river, and the second is that this is a shooting and action game... but also here, there are several paths to choose...
Live and Let die!! An awesome game and a review soon to be made (I hope) ;)

Thanks for reminding me this.

spyros_s είπε:
Πολύ καλό review φίλε μου! Έχω παίξει το παιχνίδι σε 3 φορμά (amiga, c64,cpc) και τολμώ να γράψω ότι ήταν υπέροχο παντού...δεν είναι τόσο τα γραφικά όσο το υπέροχο gameplay που τα χρόνια εκείνα (1988 αν θυμάμαι καλά) με είχε κολλήσει στην gt65 του 6128 μου!
Ευχαριστώ spyros_s. Αυτό ακριβώς ήθελα να τονίσω κι εγώ :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Buggy Boy !! :headbangdude:

Πραγματικά, ένα πολύ διασκεδαστικό racing game...

Οπως ανέφερε και o Alucard, και τα "ακροβατικά" του τα έχει, και τα "κουφά" του τα έχει (τρελλή φάση η μπαλλίτσα - υπήρχε και στον amstrad :D ), και σε γενικές γραμμές είναι πολύ αξιόλογο παιχνίδι - γι' αυτό άλλωστε και παίχτηκε μανιωδώς !! :D

Την έκδοση του spectrum δεν θυμάμαι να την είχα δεί παλιά, (μόνο σε CPC & CBM είχα παίξει) αλλά ασχολήθηκα μαζί της πρίν κάποιο καιρό μέσω emulation, και με εντυπωσίασε το μέγεθος του buggy, που ήταν σχετικά πιό κοντά στα πρότυπα του arcade !!

Σε δεκαεξάμπιτα μηχανήματα δυστυχώς δεν θυμάμαι να το είχα δεί ποτέ...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Απο τα αγαπημενα μου παιχνιδια στο CPC!Απο κατι σαν το Buggy Boy Chase HQ και Out Run τα racing εγινε το αγαπημενο μου ειδος παιχνιδιου μεχρι και σημερα.Στο συγκεκριμενο μου ειχε κανει ιδιαιτερη εντυπωση το γεγονος τα διαφορετικα γραφικα σε καθε πιστα και τα διαφορα ακροβατικα που εκανες!Να σαι καλα Alucard!
 
Alucard είπε:
Live and Let die!! An awesome game and a review soon to be made (I hope) ;) Thanks for reminding me this.
I can do a short review, but the problem is that I have to write it in English... let me know if you or the other friends of the forum want me to create a topic in the international section...

btw, in the 80's and 90's in Italy there were some pirate cracks of the games, usually they were published, at economical prices, by the Edigamma editions or Fermont editions (nowadays I don't know if they still exist...) well, there were two team of crackers that unprotected those games and retranslated it into Italian... their name were ATP (they unprotected and translated the games for the Edigamma editions, in compilation named "INTERNATIONAL GAMES" , "SUPER GAME 2000", "GAME 2000", "SPORT GAMES" and so on) and GIL (for two types of compilation named "SPECIAL PROGRAM" and "SPECIAL PLAYGAMES" that were really hard to load)... well, "Buggy Boy" was cracked in something like "CORSA MORTALE" ("Deadly Race") and "Live and Let Die" in the absurd name of "OPAC" that is an invented word without meaning :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
franco είπε:
btw, in the 80's and 90's in Italy there were some pirate cracks of the games, usually they were published, at economical prices, by the Edigamma editions or Fermont editions (...)
Πολύ ενδιαφέρουσα αυτή η πληροφορία !!
 
Exactly Billy !!!!! :D

(you or the other friends can try to play one of the ATP' s cracked games, and you will see the difference from the originals... I remember that we laughed a lot when we saw on the screen at the presentation "UNA NUOVA ENTUSIASMANTE PROPOSTA DI ATP" (translated "A new exciting ATP proposal") and when we discovered that the game was a bad-crack of an original one... i remember "Stareggs" that was translated in "GLI UVI" (another Italian word without meaning... probably because in Italian "egg" is "uovo" and at the plural is "uova" but "UVI" doesn't exist haha...)

Nonetheless, the cheap factor was that those compilations had a cost very lower than the original games (in Italy, for example, a "SUPER GAME 2000" cassette of Edigamma had a cost of 5000 Italian lyrae, while an original game costed from 10.000 to 20.000 Italian lyrae...)

(forgive me the off topic and to the friend Alucard who started the topic about Buggy Boy... we can restart talking about the game...) :D
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Στον C64 και στον CPC ηταν "Buggy Boy conversion" μονο κατ ευφημισμο.

Ουδεμια σχεση ειχε με το arcade.

Παντως ως ραλακι στον C64 ηταν εξαιρετικα διασκεδαστικο.

Η εκδοση του Spectrum ηταν οντως conversion του arcade. Τεραστιο buggy sprite αλλα και κακο collision detection, αργα controls, φτωχο framerate...

Υπηρχαν τουλαχιστον2 Spectrum εκδοσεις. Η μια ειχε εισαγωγικη μουσικη. Ειναι απο τα παιχνιδια που στον 128 ειναι ελαφρως πιο σβελτα.
 
άρα στην αμιγκα ηταν σωστό το τεράστιο sprite για το buggy...βέβαια σε μενα που ειχα μαθει στον 6128 το σωστό ηταν το μικρο οχημα...

Τελικά όπως μαθει κανείς :)
 
franco είπε:
well, "Buggy Boy" was cracked in something like "CORSA MORTALE" ("Deadly Race")
Errata corrige... I have to correct myself... now I have found the ATP crack, and is "Super Buggy"... here it is... "Corsa Mortale" for sure is a crack title of another game... unfortunately I don't remember it, probably "Night Racer" but I'm unsure... anyway, here's the link... :)

http://gb64.com/game.php?id=14018&d=18&h=0
 
billy είπε:
Την έκδοση του spectrum δεν θυμάμαι να την είχα δεί παλιά, (μόνο σε CPC & CBM είχα παίξει) αλλά ασχολήθηκα μαζί της πρίν κάποιο καιρό μέσω emulation, και με εντυπωσίασε το μέγεθος του buggy, που ήταν σχετικά πιό κοντά στα πρότυπα του arcade !!

Wally είπε:
Στον C64 και στον CPC ηταν "Buggy Boy conversion" μονο κατ ευφημισμο.Ουδεμια σχεση ειχε με το arcade.

Η εκδοση του Spectrum ηταν οντως conversion του arcade.

Aρχίζω να μετανοιώνω για το θετικό σχόλιο που έκανα περί speccy version !! :P (...αστειεύομαι. :D Ποτέ δεν κλείνω τα μάτια στα θετικά των άλλων εκδόσεων)

Παρ' όλα αυτά, μου αρέσει όταν βλέπω cpc εκδόσεις που δεν βασίζονται στις αντίστοιχες του spectrum.

Για κάποιο λόγο μου δημιουργείται ένα έντονο αίσθημα ευφορίας... :D
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ο Alucard έχει πάρει σβάρνα όλα τα κλασικά!!!!

Εύγε!!! :thumb:

Ελπίζω ο επόμενος αρχισυντάκτης του Phoenix να διαβάζει... ;)
 
Βρε δεν ειπα τι μου αρεσε καλυτερα.

Αυτο που εγραψα ειναι οτι στον C64 και τον CPC ειναι ενα ωραιο generic ραλακι που δεν το λες conversion.

Ομοιοτητες με το viewpoint του Arcade, απο τα 8bit, εχει μονο η Spectrum εκδοση.
 
Πίσω
Μπλουζα