C64 tape loading ερωτηση

mike

RetroJunkie™
Joined
17 Νοέ 2008
Μηνύματα
2.153
Αντιδράσεις
86
Καλησπερα σε ολους τους commodoraκηδες.

Η ερωτηση απλη (η λυση δυσκολη): πως καταλαβαινουμε σε μια κασετα c64 σε ποιο σημειο ξεκιναει ενα παιχνιδι?

Εχω μια συλλογη με παιχνιδια που η εταιρια τα εγραψε σε μια κασετα και στις δυο πλευρες. Η εταιρια φροντισε να γραψει πανω

στην κασετα ποια παιχνιδια υπαρχουν σε καθε πλευρα. Ομως ενω στη πρωτη πλευρα ολα τα παιχνιδια τρεχουν κανονικα,

στην δευτερη πλευρα δεν φορτωνει το δευτερο. Αποτελεσμα να μην μπορω να φορτωσω αλλο παιχνιδι της δευτερης πλευρας.

Μολις γραφει found για το δευτερο παιχνιδι, γραφει load error και σταματαει το κασετοφωνο. Ετσι δεν ξερω που ξεκιναει το

τριτο και το τεταρτο παιχνιδι.

Υπαρχει τροπος να βρω που ξεκιναει ενα παιχνιδι, στο μεσο μιας κασετας?
 
Υποθέτω ότι πρόκειται για compilation παιχνιδιών, και ο λόγος που ξεκινάς κάθε φορά την κασσέτα απο την αρχή, είναι για να φορτωθεί κάποιο είδος "μενού επιλογών" για το ποιό παιχνίδι θέλεις.

Οταν επιλέξεις π.χ. το 4ο παιχνίδι και το κασσετόφωνο ξεκινήσει, μπορείς να το σταματήσεις, να το κάνεις fast-forward λίγο πιό κάτω απο την μέση της κασσέτας, και μετά να πατήσεις πάλι play. Λογικά κάποια στιγμή θα σου βγάλει μήνυμα ότι βρήκε τον loader του 4ου παιχνιδιού, και θα ξεκινήσει κανονικά το διάβασμα. Οταν βγεί εκείνο το μήνυμα, δες που βρίσκεται ο counter του κασσετοφώνου (τον οποίο πρέπει να έχεις μηδενίσει όταν η κασσέτα είναι ακόμα στην αρχή), ώστε τις επόμενες φορές να κάνεις fast-forward πιό κοντά στο σωστό σημείο.

Ολα τα παραπάνω βέβαια θα γίνουν αν είσαι τυχερός, και δεν έχει πρόβλημα η κασσέτα σε *όλα* τα παιχνίδια απο το 2ο και μετά !!
 
Δεν εχει καποιο μενου. Ξεκιναω απο την αρχη το φορτωμα, βρισκει το πρωτο, το φορτωνει και μολις τελειωσει το φορτωμα

γραφει "game loaded, press STOP on tape" και μολις σταματησει το κασετοφωνο, αρχιζει το παιχνιδι.

Κλεινω το μηχανημα, το ξανα-αναβω και πατωντας παλι το shift-run/stop ξεκιναει παλι το κασετοφωνο και βρισκει το δευτερο,

παλι το φορτωνει, παλι μολις φορτωσει λεει να πατησω το stop και ξεκιναει το δευτερο. Προφανως εκει που παταω το STOP, εκει

ειναι η αρχη του επομενου παιχνιδιου. Αυτα στη πλευρα που ειναι ΟΚ.

Τωρα εαν καποιο δεν φορτωνει, σταματαει το κασετοφωνο με error. Ακομα και εαν του δωσω παλι shift+Run/Stop δεν θα βρει loader.

Για να βρει καποιο loader θα πρεπει να μην διαβασει αλλα data το κασετοφωνο, αλλα πρωτα τον loader.

Στην περιπτωση του παιχνιδιου που δεν παιζει, η κασετα σταματαει αναμεσα σε data, αρα δεν μπορει να βγαλει κανενα επομενο loader.
 
Mike, εφόσον τα παιχνίδια τα φορτώνεις αυτόνομα ένα-ένα (δηλαδή όπως είπες κλείνεις το μηχάνημα ενδιάμεσα), *δεν* χρειάζεται να μπαίνεις στην διαδικασία να φορτώνεις την κασσέτα κάθε φορά απο την αρχή, μέχρι να φτάσεις π.χ. στο 4o.

Oπότε: Με το που θα ανοίξεις το μηχάνημα, κάνε FF το κασσετόφωνο λίγο πιό κάτω απο τη μέση, πάτα SHIFT RUN/STOP και περίμενε μέχρι να φορτώσει το παιχνίδι. Οταν βρεθεί ο loader κάποιου παιχνιδιού, τότε θα ξεκινήσει να φορτώνει κανονικά το κασσετόφωνο.

Μην σε ανησυχεί αν βάλεις την κασσέτα σε σημείο που πέφτει πάνω σε data προηγούμενου παιχνιδιού !! Σε τέτοιες περιπτώσεις το κασσετόφωνο *δεν* φορτώνει, απλά συνεχίζει να "διαβάζει" την κασσέτα μέχρι να βρεί το κατάλληλο σήμα (τον loader δηλαδή), οπότε και ξεκινάει το φόρτωμα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αυτο με κατατοπισε. Νομιζα οτι εαν ξεκινησει να διαβαζει το κασετοφωνο απο σημειο με data, τοτε και να συναντησει μετα καποιον loader, δεν τον φορτωνει.

Αρα οπως τα λες, δεν εχει σημασια που θα σταματησω την κασετα, εαν πεσει "μεσα" στο 3ο π.χ. παιχνιδι, οταν θα συναντησει τον loader του τεταρτου παιχνιδιου θα γραψει "found Arkanoid" π.χ. και θα το φορτωσει.

Σωστα?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Nαί, κανονικά έτσι πρέπει να γίνει. Εχω φορτώσει παιχνίδια σε compilations, με τον ίδιο τρόπο.
 
Oποτε γραφω το πιο σημαντικο:

Σε ευχαριστω για τη βοηθεια. :thanx2:
 
Anytime, Mike. :)
 
Πίσω
Μπλουζα