Cabal

Alucard

RetroMasteR
Joined
15 Αύγ 2006
Μηνύματα
1.315
Αντιδράσεις
485
Cabal (1989)

picture.php






Coin-opαδες όλου του κόσμου νοσταλγήστε.

Ένα από τα γνωστότερα παιχνίδια στις κερματοφάγες αμαρτίες μας, το 1989 η Ocean αποφάσισε να το μεταφέρει στο σαλόνι, στο δωμάτιό μας ή όπου αλλού είχαμε τα 8-bitα μηχανήματά μας.

Το Cabal ήταν ένα από τα πρώτα πολεμικά παιχνίδια που επιχείρησαν να παντρέψουν την first person οπτική (βλέπω ένα στόχαστρο και σημαδεύω) με την third (κοιτάμε τον χαρακτήρα μας από πίσω).

Προσωπικά ένιωθα τόση αδημονία βλέποντας τις διαφημίσεις του παιχνιδιού στο Pixel για την επικείμενη κυκλοφορία του, που φανταζόμουν τον εαυτό μου να παίζει το Cabal στον Commodore όπως ακριβώς ήταν στα arcades.

Ας δούμε όμως αν όντως έγινε έτσι.

War is coming.

Αν υπήρχε διαγωνισμός για τα πιο καταστροφικά παιχνίδια που έχουν περάσει ποτέ από τις οθόνες μας, το Cabal θα διεκδικούσε με ιδιαίτερες αξιώσεις μια θέση στην πρώτη 5αδα. Κι αυτό γιατί σκοπό κάθε πίστας αποτελεί η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη καταστροφή εχθρών, κτιρίων και τοπίου, για να περάσουμε στην επόμενη.

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Αναλαμβάνουμε το ρόλο ενός πεζοναύτη ο οποίος προτίθεται να τα βάλει ολομόναχος με ολόκληρους στρατούς και βάσεις τρομοκρατών (άγνωστο γιατί, αλλά κάποιος λόγος θα υπάρχει). Βλέποντας το χαρακτήρα μας από πίσω και κινώντας το στόχαστρο του όπλου του σχεδόν ταυτόχρονα με το sprite μας, θα αντιμετωπίσουμε τον αντίπαλο στρατό καλυπτόμενοι πίσω από τοίχους, πέτρες κι άλλα φυσικά εμπόδια προσπαθώντας να καταστρέψουμε ό,τι μπορεί να καταστραφεί (ακόμη και την κάλυψή μας αν είναι απαραίτητο).

Το παιχνίδι αποτελείται συνολικά από 5 πίστες όπου η καθεμία διαθέτει 4 sublevels.

Για να ολοκληρώσουμε κάθε sublevel θα πρέπει να γεμίσουμε μια μπάρα η οποία φαίνεται στο κάτω μέρος της οθόνης και δείχνει το ποσοστό καταστροφής που έχουμε προκαλέσει στον αντίπαλο.

Εκτός από τους στρατιώτες του εχθρού θα αντιμετωπίσουμε άρματα μάχη, πυροβόλα, ελικόπτερα, αεροπλάνα αλλά και τους μεγάλους κακούς κάθε level οι οποίοι στην 1η πίστα είναι ένα ελικόπτερο Chinook, στη 2η ένα υποβρύχιο, στην 3η εκτοξευτήρες πυραύλων και στην 4η και 5η κανόνια.

picture.php


Επίθεση στο αεροδρόμιο των τρομοκρατών.

picture.php


Να δείτε ποιο νησί μου θυμίζει...

Ξεκινούμε το παιχνίδι με 4 ζωές αλλά κάθε 10.000 πόντους μας δίνεται μια extra.

Θα χρειαστούμε κάθε μία από αυτές καθώς προχωρούμε στις πίστες ενώ η δυσκολία ανεβαίνει απότομα καθώς από την 3η κι έπειτα ξεκινά η καταιγίδα (από σφαίρες).

Δυστυχώς όμως, δε μεταφέρθηκε από το coin-op η θρυλική τούμπα του πολεμιστή μας όπου τον βοηθούσε να αποφεύγει τα αντίπαλα πυρά. Τι να κάνουμε... Θα πρέπει να βρούμε άλλους τρόπους να αποφεύγουμε τις σφαίρες.

Θα μπορούσε ίσως να συγχωρεθεί το παραπάνω, αλλά το γεγονός πως δε μεταφέρθηκε και η δυνατότητα 2πλου παιχνιδιού συνεργασίας πάει πολύ. Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω γιατί ήταν τόσο δύσκολη αυτή η μεταφορά. Ακόμη και τα γραφικά να θυσίαζαν λίγο, πιστεύω πως θα άξιζε το αποτέλεσμα.

Τέλος πάντων, πάμε παρακάτω...

picture.php


Μα τι δουλειά έχει το υποβρύχιο στη λίμνη;;;!!!

picture.php


Εχμ.. το να καταστρέψουμε μια εκκλησία δεν είναι ό,τι πιο σωστό, έτσι δεν είναι;

Ιδιαίτερα χρήσιμες θα μας φανούν οι χειροβομβίδες οι οποίες μπορούν να κατεδαφίσουν κτίρια και να καταστρέψουν ελικόπτερα, άρματα μάχης και φορτηγά, ανεβάζοντας κατά πολύ την μπάρα ολοκλήρωσης του level. Τα τελευταία μάλιστα όταν καταστραφούν συνήθως εμφανίζουν νέα ταχύτερα όπλα και με μεγαλύτερη ισχύ πυρός από αυτό που διαθέτουμε αρχικά. Η χρονικής του διάρκεια όμως είναι ιδιαίτερα περιορισμένη γι' αυτό πρέπει να το χρησιμοποιήσουμε σωστά.

Ανά τακτά χρονικά διαστήματα θα κάνουν την εμφάνισή τους οι τραυματιοφορείς οι οποίοι θα περισυλλέξουν νεκρούς και τραυματισμένους τους οποίους όταν πυροβολούμε (!!!) θα μας εφοδιάσουν με νέες χειροβομβίδες οι οποίες όπως αναφέρθηκε μας είναι πολύτιμες (Μα καλά ποιος «πειραγμένος» σκέφθηκε τέτοιο πράγμα; :) ).

Σημαντικό είναι επίσης το ότι μπορούμε να καταστρέφουμε τις αντίπαλες σφαίρες αναχαιτίζοντάς τις με τις δικές μας. Ίσως να μην είναι ιδιαίτερα ρεαλιστικό βέβαια, αλλά προσθέτει αρκετά στο gameplay του παιχνιδιού.

Κι εδώ βρίσκεται το δυνατότερο σημείο του παιχνιδιού. Αν και η μεταφορά του παιχνιδιού δεν ήταν η καλύτερη δυνατή το gameplay παραμένει γενικά αρκετά ευχάριστο.

picture.php


Σε λίγο η ζούγκλα θα πάρει φωτιά.

Τα γραφικά είναι γενικά καλά όπως και τα χρώματα αλλά τα sprites είναι χοντροκομμένα. Η κίνηση του χαρακτήρα και των εχθρών είναι ομαλή και δε δημιουργεί πρόβλημα στο παιχνίδι.

Μουσικό θέμα δεν υπάρχει παρά μόνο ηχητικά εφέ από πυροβολισμούς, εκρήξεις κλπ, τα οποία όμως είναι μέτρια.

Βέβαια αν δεν είχα δει πρώτα την coin-op έκδοση ίσως να είχα μικρότερες απαιτήσεις και να σχημάτιζα καλύτερη εντύπωση για την έκδοση του Commodore.

Αλλά...

Από εξώφυλλο πάντως σκίζει :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αλλη μία εξαιρετική επιλογή απο τον Αlucard !!

Η (ευρωπαϊκή) έκδοση του παιχνιδιού απο την Special FX της Ocean, ήταν όντως πολύ καλή, αλλά δύσκολο να συγκριθεί με το ηλεκτρονικό, αφού όπως σωστά παρατήρησε ο Αlucard, χαρακτηριστικά όπως η "τούμπα" και το "διπλό" απουσιάζουν...

Η μουσική είναι πολύ καλή μεν, αλλά δυστυχώς ακούγεται μόνο στην αρχή, πριν την αλλαγή της κασσέτας.

Το παιχνίδι το έπαιξα αρκετά στον Amstrad, όπου συγκριτικά με τον commοdore, υπάρχει μεν μουσική στο μενού των επιλογών, αλλά τα γραφικά είναι σε υψηλότερη ανάλυση με λιγότερα χρώματα (mode 1).

Αυτό δεν θα ήταν απαραίτητα κάτι κακό αν είχαν δουλευτεί λίγο παραπάνω οι συνδιασμοί των χρωμάτων, αλλά στην προκειμένη περίπτωση δείχνουν να "spectrumίζουν" επικίνδυνα (αν και ο spectrum είχε άλλα patterns στα χρώματα στο παιχνίδι αυτό). Επίσης η κίνηση είναι λίγο πιό απότομη, όμως παρ' όλα αυτά το gameplay παραμένει σε υψηλά επίπεδα (ευτυχώς δηλαδή !!).

Κάποια χρόνια αργότερα έτυχε να δω και την έκδοση για Amiga, την οποία έπαιξα μία-δύο φορές, και μετά την παράτησα.

Καλά γραφικά μεν, αλλά μου είχε φανεί αδιανόητο το ότι είχαν σετάρει το πέταγμα της χειροβομβίδας στην κίνηση "κάτω & fire" του joystick, μόνο και μόνο για να υπάρχει η "διευκόλυνση" του να μην χρησιμοποιείται το πληκτρολόγιο.

Οπως αναμενόταν, οι χειροβομβίδες κατασπαταλώνται άθελά μας, μιά και πολλές φορές θα χρειαστεί να έχουμε πατημένο το fire και να κουνήσουμε το joystick για να "γαζώσουμε" τους αντιπάλους. :(
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Γεια σου ρε Alucard!!!Αλλο ενα απο τα αγαπημενα μου παιχνιδια στα arcades.Απιστευτα διπλα με κολληταρι της εποχης.Μετα απο καιρο καταφεραμε να το τελειωσουμε και η χαρα απλα δεν περιγραφεται.Ειχαμε ριξει βεβαια πολυ μεταλο(ριξε μεταλο που λεγαμε)αλλα στοχος επετευχθει!Η μεταφορα στο cpc δεν μπορω να πω οτι με ενθουσιασε γιατι οπως εγραψε και ο Alucard,η ελλειψη διπλου και η αφαιρεση της ικανοτητας του πολεμιστη να κανει βουτια για αποφυγη σφαιρων αφαιρεσε αρκετα απο το κατα τα αλλα πολυ ωραιο παιχνιδι.Αλλα οταν εχεις στο μυαλο σου ενα παιχνδι που επαιζες σχεδον παντα διπλο και τωρα δεν υπαρχει και απο την αλλη σου αφαιρουν και μια απο τις βασικες του κινησεις,ε δεν σου κανει το ιδιο κλικ οπως το αρχικο.Ευχαριστω και παλι Alucard!
 
Το παιχνίδι αυτό ΝΑΙ το τελείωνα στα arcades με ενα 20άρικο!!!!!!!! Από όλα τα συστήματα που το έχω δει να παίζει, μονο στην A500 αξίζει γιατί φέρνει περισσότερο στο arcade. Εχει πολλή πλάκα εκεί μεσα στον πανικό που προσπαθείς να τα καταστρέψεις όλα και να γίνεται ενας πανικός από εκρήξεις και σφαίρες να περνάνε γύρω σου, να τελειώνει ξαφνικά η πίστα, να εξαφανίζεται ό,τι ηταν ζωντανό και δεν είχε πέσει, και να αρχίζει ο τύπος να κάνει να χοροπηδάει με τετοιο τρόπο λες και παίζει σε φαρσοκωμωδία με το Μπόμπο. :D :D:D
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Καλή δουλειά από τον φίλο μας και πάλι... :)

Για το παιχνίδι:δεν το έχω παίξει σε κόμοντορ ακόμα...σε 6128 όμως ήταν πολύ αργό και δεν μου άρεσε ιδιαίτερα! Σε αμιγκα ήταν καλύτερο αλλά και πάλι χειρότερο από το coin op! Τουλάχιστον τα γραφικά ήταν καλά!

Στην Ελλάδα το παίξαμε στις αρχές του 1990. Μάλλον μας απογοήτευσε σε σχέση με το ηλεκτρονικό για το οποίο κάποτε γύρισα σπίτι περπατώντας χιλιόμετρα και νηστικός από πανηγύρι σε γειτονικό δήμο γιατί έφαγα όλα τα λεφτά μου εκεί! :)

Δεν το θεωρώ εν κατακλείδι κορυφαίο conversion αλλά ανεκτό!
 
Οπως εγραψα και στο thread "5 καλυτερα coin-op", το θεωρω ενα απο αυτα,

και ΝΑΙ οπως εγραψα, το τερματιζα και εγω με ενα 20ρικο.

Στην αμιγκα δεν ειναι καλο, κυριως επειδη ΔΕΝ ειναι σε random θεση τα οπλα,'

αλλα βγαινουν παντα στο ιδιο σημειο και βαριεσαι πιο ευκολα.

Και μια διορθωση στο αρχικο review του alucard: Καθε επιπεδο εχει 4 πιστες,

οχι 3 που αναφερεται. Στην αμιγκα λειπει ολοκληρο τα δευτερο επιπεδο δηλαδη

και οι 4 πιστες του και ο τελικος κακος, το υποβρυχιο.
 
mike είπε:
Και μια διορθωση στο αρχικο review του alucard: Καθε επιπεδο εχει 4 πιστες,οχι 3 που αναφερεται.

Πολύ σωστός mike. Πράγματι 4 sublevels έχει κάθε πίστα :)

Θα το αλλάξω και από το αρχικό post.

Ευχαριστώ για τη διόρθωση.
 
Υπάρχει και η πιθανότητα η έλλειψη της "τούμπας" για την οποία διαμαρτύρεστε να μην ήταν πρόβλημα του conversion.

Οι Αμερικάνικες εκδοχές του arcade Cabal δεν είχαν αυτή την κίνηση και ήταν 2-button games. Οπότε υπάρχει και η πιθανότητα οι προγραμματιστές του παιχνιδιού να χρησιμοποίησαν ένα τέτοιο board σαν reference και απλά να μην πήραν ποτέ χαμπάρι ότι κανονικά στο παιχνίδι υπάρχει και αυτή η κίνηση.

Αν χρησιμοποιείτε ΜΑΜΕ, δείτε τα Cabal (US set 1 και US set 2) σε σύγκριση με τις υπόλοιπες εκδοχές.
 
Φιλε maddog επαιξα ολες τις πιθανες εκδοσεις και μου ΦΑΝΗΚΕ οτι μια

ειναι ελαφρα πιο δυσκολη. Εχεις ελαφρα περισσοτερους και κυριως πιο γρηγορους

κακους. Κανω λαθος, ετσι δεν ειναι? μαλλον γερασα και δεν τα τερματιζω με 1 εικοσαρικο.
 
Maddog είπε:
Υπάρχει και η πιθανότητα η έλλειψη της "τούμπας" για την οποία διαμαρτύρεστε να μην ήταν πρόβλημα του conversion.Οι Αμερικάνικες εκδοχές του arcade Cabal δεν είχαν αυτή την κίνηση και ήταν 2-button games. Οπότε υπάρχει και η πιθανότητα οι προγραμματιστές του παιχνιδιού να χρησιμοποίησαν ένα τέτοιο board σαν reference και απλά να μην πήραν ποτέ χαμπάρι ότι κανονικά στο παιχνίδι υπάρχει και αυτή η κίνηση.

Αν χρησιμοποιείτε ΜΑΜΕ, δείτε τα Cabal (US set 1 και US set 2) σε σύγκριση με τις υπόλοιπες εκδοχές.
Αυτό που λέει ο Maddog, διόλου απίθανο να ισχύει !!

Κάτι παρόμοιο είχε συμβεί και με ορισμένα άλλα games, όπως π.χ. με το Super Street Fighter II Turbo, όπου αν δεν με γελάει η μνήμη μου, το board με το οποίο δούλεψε η Eurocom δεν είχε τα extra frames των αγαλμάτων που σπάνε, στην πίστα του Bison. (οπότε λείπανε και απο το conversion)

Στην Ελλάδα υπήρχε άραγε αυτή η έκδοση; Είχε δηλαδή παίξει κανείς το Cabal χωρίς το roll - ή μήπως όντως πρόκειται για αποκλειστικά "US" εκδόσεις ?
 
Δεν το ειχα παιξει ποτε χωρις roll ... θεικο game και αυτο αλλα και το Blood Bros

 
Μόνο στο C64 μου το είχα παίξει αρκετά. Δεν θυμάμαι να το είχα τελειώσει πάντως!! Κλασικό παιχνίδι της εποχής, δεν ξεχνιέται με τίποτα!!!
 
Πίσω
Μπλουζα