Defender of the Crown

Alucard

RetroMasteR
Joined
15 Αύγ 2006
Μηνύματα
1.315
Αντιδράσεις
485
Defender of the Crown (1987)

picture.php






Η εποχή του Μεσαίωνα εκτός από τον θρησκευτικό φανατισμό και την επιβολή σκληρών μεθόδων πειθαρχίας από αρκετούς αριστοκράτες για τα οποία είναι γνωστός, είχε να επιδείξει και την εμφάνιση του ρομαντισμού κι άλλων ευγενών αξιών όπως η τιμή, η πίστη, η γενναιότητα και η αφοσίωση των ηγετών στο λαό τους.

Όσο περίεργο ή αστείο κι αν ακούγεται, αφορμή για το review αυτού του παιχνιδιού υπήρξαν οι φετινές θερινές διακοπές στο ελληνικό «νησί των Ιπποτών» :)

Στοιχηματίζω πως σχεδόν όλοι από εσάς που διαβάζετε το παρόν κείμενο έχετε παίξει ή τουλάχιστον έχετε ακούσει τον τίτλο του παιχνιδιού μιας και υπήρξε ένα από τα γνωστότερα παιχνίδια για τα 8bit και 16bit μηχανήματα της αγαπημένης μας δεκαετίας.

Η δημιουργία του πρώτου παιχνιδιού από τους προγραμματιστές της Cinemaware έμελλε να αποδειχθεί το γνωστότερο και πιο όμορφο strategy (κατά πολλούς) που κυκλοφόρησε μέχρι τα τέλη του '80.

Ας το θυμηθούμε και πάλι.

picture.php


No future in England's dreaming.

Οκτώβριος 1199 μ.Χ.

Μετά την επιστροφή στα πάτρια εδάφη της Αγγλίας ο παλιός φίλος Robin Locksley μας πληροφορεί για τη δολοφονία του Βασιλιά της Αγγλίας και την αρπαγή του στέμματος. Προοιωνίζεται αιματηρός εμφύλιος πόλεμος για την ανάληψη της εξουσίας.

Η Αγγλία χωρίζεται σε δύο στρατόπεδα, τους Νορμανδούς και τους Σάξονες.

Έξι μεγάλα κάστρα τα οποία διοικούνται από τρεις Νορμανδούς Λόρδους και ισάριθμους Σάξονες θα συγκρουστούν αλληλοκατηγορώντας τους αντιπάλους τους για τη δολοφονία του Βασιλιά αλλά έχοντας ως κύριο σκοπό την κυριαρχία της Αγγλίας.

picture.php


Ο Robin έχει κάποια άσχημα νέα για εμάς.

Εμείς, ως γνήσιοι Σάξονες θα δώσουμε τον υπέρ πάντων αγώνα ώστε η τύχη της Αγγλίας να μην πέσει σε χέρια ξένων (ούτε καν σε άλλων ομοεθνών) αλλά μόνο στα δικά μας.

Επιλέγουμε μεταξύ 4 χαρακτήρων των Wilfred of Ivanhoe, Cedric of Rotherwood, Geoffrey Longsword και Wolfric the Wild καθένας από τους οποίους διαθέτει διαφορετικές ικανότητες διοίκησης και μάχης ως προς την:

  • Ηγετική ικανότητα
  • Έφιππη κονταρομαχία
  • Ξιφομαχία


Αφού επιλέξουμε το χαρακτήρα μας η αρχική οθόνη του παιχνιδιού μας δίνει στοιχεία σχετικά με την ημερομηνία, τα έσοδά μας, το στρατό του κάστρου μας, τις ικανότητές μας κι εμφανίζει το πορτραίτο μας (το οποίο αποτυπώνει και την συναισθηματική μας κατάσταση – σαν το Πορτραίτο του Dorian Gray ένα πράγμα :) ), αλλά και της τυχούσας γυναίκας μας.

picture.php


Η μάχη μαίνεται στο νησί.

Μετά από την εισαγωγική οθόνη εμφανίζεται ο χάρτης της Αγγλίας με σημειωμένες τις 13 περιοχές τις οποίες έχει υπό την κατοχή του ο κάθε Λόρδος (αρχικά είναι κενές) καθώς και τα έξι κάστρα. Σημειώνεται πως το δικό μας μπορεί να είναι μόνο ένα από τα 3 βόρεια τα οποία διοικούνται από Σάξονες.

Στο αριστερό και άνω μέρος της οθόνης, εμφανίζονται οι επιλογές τις οποίες μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να καταφέρουμε να κατακτήσουμε τις αντίπαλες περιοχές.

(Το παιχνίδι είναι turn based strategy συνεπώς μετά από κάθε κίνησή μας, περιμένουμε να ολοκληρωθούν και οι κινήσεις όλων των αντιπάλων μέχρι να ξαναέρθει η σειρά μας)

Οι επιλογές είναι οι εξής:

Tournament:

Με την επιλογή αυτή μπορούμε να διοργανώσουμε τουρνουά έφιππης κονταρομαχίας στο οποίο μαχόμαστε για δόξα ή για γη. Το κόστος για τη διοργάνωση είναι 5 νομίσματα ενώ το όφελος της νίκης είναι προφανές όταν κερδίζουμε μια περιοχή του αντιπάλου (αν χάσουμε θα απολέσουμε μια δική μας). Αν όμως αποφασίσουμε να μονομαχήσουμε για τη δόξα, μολονότι δε θα έχουμε κανένα άμεσο όφελος, θα βοηθηθούμε στις κατακτητικές μάχες μιας και θα βελτιωθεί αρκετά η ηγετική μας ικανότητα.

picture.php


Το τουρνουά ξεκινά.

Επίσης, αν από ατύχημα την ώρα της μονομαχίας χτυπήσουμε το άλογο του αντιπάλου αντί για τον ίδιο, τότε αποκλειόμαστε από το τουρνουά, μας απαγορεύεται η συμμετοχή και η διοργάνωση οποιουδήποτε άλλου, ενώ παράλληλα χάνουμε τις περιοχές και τα κάστρα τα οποία είχαμε κατακτήσει μέχρι εκείνη τη στιγμή.

Τουρνουά μπορούν να διοργανώσουν και οι αντίπαλοί μας με τον ίδιο ακριβώς σκοπό.

picture.php


Ο αντίπαλος ιππέας πλησιάζει. Η ικανότητά μας στην κονταρομαχία θα μας αναδείξει νικητές.

Conquest:

Η πιο σημαντική επιλογή. Χωρίζεται σε 3 υποεπιλογές.

Read Map: με την οποία μπορούμε να διαβάσουμε στο χάρτη το εισόδημα που δίνει κάθε περιοχή αλλά και τον κάτοχό της. Κάθε περιοχή μας δίνει διαφορετικό εισόδημα για κάθε γύρο που περνάει ο οποίος ισοδυναμεί με ένα μήνα. Η επιλογή Read Map δεν μας κοστίζει όπως μια πλήρης κίνηση συνεπώς μπορούμε να επιλέξουμε οποιαδήποτε άλλη ενέργεια έπειτα, ώστε να ολοκληρωθεί ο γύρος μας.

Move Army: με την οποία μπορούμε να κατακτήσουμε αντίπαλες ή κενές περιοχές.

Σε περίπτωση που στην αντίπαλη περιοχή βρίσκεται στρατός του εχθρού ξεκινά η μάχη. Στο πάνω μέρος της οθόνης βλέπουμε μια αναπαράσταση της μάχης (καθόλου ρεαλιστική θα έλεγα), ενώ στο κάτω μέρος την κατάσταση του δικού μας στρατού αλλά και του αντιπάλου.

Τέλος, στο δεξί κάτω μέρος της οθόνης υπάρχουν πέντε επιλογές μάχης.

Η υπερφαλάγγιση (χρήσιμη αν αριθμητικά η μάχη δείχνει χαμένη για εμάς), η σφοδρή επίθεση (χρήσιμη αν διαθέτουμε υψηλή ηγετική ικανότητα), ο βομβαρδισμός (ιδιαίτερα χρήσιμος αν διαθέτουμε καταπέλτες), stand and fight (κανονική μάχη) και η οπισθοχώρηση.

picture.php


Εποπτική εικόνα του πεδίου της μάχης.

Σε περίπτωση που πραγματοποιήσουμε επίθεση σε αντίπαλο κάστρο θα πρέπει να έχουμε οπωσδήποτε στην κατοχή μας καταπέλτη με τον οποίο θα το πολιορκήσουμε πριν την τελική μάχη. Η πολιορκία διαρκεί 6 ήμερες στις οποίες μπορούμε να εκτοξεύουμε ισάριθμες βολές αρχικά για να κατεδαφίσουμε τα τείχη και στη συνέχεια με βολές που περιέχουν θανατηφόρες ασθένειες αλλά και με υγρό πυρ (Greek fire όπως το ονομάζει :) ) για να αποδυναμώσουμε τον αντίπαλο στρατό που βρίσκεται εντός των τειχών. Ακολουθεί η μάχη σώμα με σώμα την οποία αν κερδίσουμε κατακτούμε το κάστρο αλλά και κάθε περιοχή όπου ήλεγχε ο αντίπαλος Λόρδος.

picture.php


Σύντομα το κάστρο θα είναι δικό μας.

picture.php


Τι σχεδιάζετε εσείς εκεί;

Η επιλογή Move army δεν κοστίζει ως πλήρης κίνηση αν μετακινούμε στρατεύματα εντός της επικράτειάς μας.

Transfer: με την οποία μπορούμε να μετακινούμε στρατούς από την μια περιοχή στην άλλη (Δεν κοστίζει ως «πλήρης κίνηση»).

picture.php


Κάπου είχα διαβάσει πως αυτή εικόνα θα μπορούσε να είναι ένας ωραίος πίνακας ζωγραφικής.

picture.php


Ομοίως.

Go Raiding: Όπως υποδηλώνει και ο τίτλος μπορούμε να επιχειρήσουμε να ληστέψουμε αντίπαλα κάστρα αποδυναμώνοντάς τα προς όφελός μας. Για το σκοπό αυτό μπορούμε να ζητήσουμε και τη βοήθεια του Robin ο οποίος μας εφοδιάζει με μεγαλύτερη ενέργεια κατά τη μάχη. Και μιλώντας για ενέργεια, εδώ έχουμε το arcade κομμάτι του παιχνιδιού.

Αναλαμβάνουμε έναν από τους δύο πολεμιστές ξιφομάχους ο οποίος πρέπει να εξολοθρεύσει τους αντίπαλους στρατιώτες για να εισέλθει στο κάστρο και να κλέψει το θησαυρό. Τόσο η δική μας η ενέργεια όσο και του αντιπάλου εμφανίζονται ως δυο μπάρες στο κάτω μέρος της οθόνης. Κατά τη διάρκεια της μάχης, μπορούμε να αμυνθούμε κινώντας το μοχλό προς τα πάνω ή να επιτεθούμε πατώντας το fire. Η ξιφομαχία όπως μπορείτε να διαπιστώσετε παίζοντας έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον :)

picture.php


Η νύχτα είναι η κατάλληλη ώρα για να διεισδύσουμε στο κάστρο.

picture.php


Δώστε προσοχή στις σκιές των πολεμιστών που δημιουργεί το φως του πυρσού.

Επιδρομή μπορούν να πραγματοποιήσουν και οι αντίπαλοι Νορμανδοί Vikings στο δικό μας κάστρο

Buy Army:

Κατακτώντας περιοχές μπορούμε να αυξάνουμε το εισόδημά μας και να αγοράσουμε στρατό όπως πεζούς στρατιώτες, έφιππους ιππότες, καταπέλτες ή να χτίσουμε κάστρα. Το κόστος προφανώς είναι ανάλογο της επιλογής μας.

Καλή τακτική αποτελεί το να αγοράζουμε ένα ιππέα για κάθε 10 πεζούς στρατιώτες.

Read Map:

Όπως και στην προηγούμενη περίπτωση (βλ. Conquest), μπορούμε να πάρουμε πληροφορίες για περιοχές που επιλέγουμε.

Pass:

Μπορούμε να αφήσουμε έναν ολόκληρο γύρο να περάσει μην κάνοντας τίποτα (δεν νομίζω πως χρησίμευσε ποτέ σε κανένα).

Οι περιοχές που έχουμε κατακτήσει συμβολίζονται με τη χαρακτηριστική ασπίδα μας (όπως και των άλλων Σαξόνων) ενώ οι Νορμανδοί διαθέτουν σημαίες με ένα σταυρό επάνω τους.

Αν και αρχικά οι υπόλοιποι δύο Σάξονες είναι σύμμαχοί μας αργά ή γρήγορα θα έρθει η ώρα να συγκρουστούμε και μαζί τους για την επικράτηση ενός και μόνο Λόρδου ο οποίος θα ενώσει όλη την Αγγλία και θα ανακηρυχθεί Βασιλιάς της.

Κατά τη διάρκεια των μαχών κάποιος Σάξονας Λόρδος μπορεί να ζητήσει τη βοήθειά μας για τη διάσωση της κόρης από τους Νορμανδούς. Αν τον βοηθήσουμε και τη διασώσουμε μας υπόσχεται το χέρι της Πριγκίπισσας και την ένωση των 2 βασιλείων υπό τις διαταγές μας. Η διάσωση έχει την ίδια μορφή που έχουν και οι επιδρομές στα αντίπαλα κάστρα. Οι σκηνές όμως μετά τη διάσωση έχουν κι αυτές το... ενδιαφέρον τους

picture.php


Μήπως είσαι το έτερόν μου ήμισυ;

picture.php


Καθώς το σεληνόφως αντανακλά στα μάτια της Άννας ο σφυγμός μας επιταχύνεται.

picture.php


Και με την Κατερίνα το... ίδιο γίνεται.

picture.php


Αννούλα θα κρυώσεις, στο λέω.

picture.php


Έχουμε μια αδυναμία στις ανοιχτόχρωμες τελικά.

Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη βοήθεια του Robin Locksley συνολικά 3 φορές κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Η βοήθεια έχει τη μορφή της αύξησης των στρατιωτών μας με ταυτόχρονη αποδυνάμωση του εχθρού σε μάχες για την κατάκτηση περιοχών ή στην αύξηση της ενέργειά μας κατά τις επιδρομές τα αντίπαλα κάστρα.

Ό,τι και να γράψω για επίλογο είναι ίσως περιττό. Που να σταθώ;

Στα γραφικά; Μα αυτά μιλούν από μόνα τους στις εικόνες.

Στον ήχο; Είμαι σίγουρος πως τον ακούτε μέσα από τις εικόνες και το κείμενο αυτό.

Στο gameplay;

Όχι, τίποτα δεν είναι απαραίτητο απ' όλα αυτά.

Το Defender of the Crown είναι ένα παιχνίδι εμπειρία το οποίο όσο είχαν την τύχη να παίξουν μικροί θα το θυμούνται κυριολεκτικά μια ζωή.

Κι αν το θυμήθηκα και πάλι έπειτα από 20 περίπου χρόνια λόγω περίεργων αφορμών, κάτι μου λέει πως αν ζήσω άλλα 20, θα το θυμηθώ και πάλι φορτώνοντας τον emulator του Commodore 64 στους υπολογιστές του μέλλοντος για να ξαναζωντανέψω για άλλη μια φορά τις αναμνήσεις μου.

picture.php
 
Έγραψες πάλι Alucard. Στην Amiga 500 το έπαιζα αν και ποτέ δεν πρέπει να το είχα τελειώσει. Αφορμή να το κάνω στο μέλλον, το review σου.
 
Για μια ακόμη φορά ένα εξαιρετικό review για ένα εκπληκτικό παιχνίδι.

Θυμάμαι ώρες ατελείωτες στις κονταρομαχίες.Πάντως και γώ ποτέ δεν το τελείωσα :(
 
Η σχέση μου με τη Ρόδο είναι ιδιαίτερη από τον καιρό ακόμα που ήμουν εκεί φαντάρος! Τι σχέση έχει η Ρόδος; Αυτό θα το βρείτε κάπου μέσα στην παρουσίαση του Alucard! ;)

Μιλάμε για ένα παιχνίδι όπου έγραψε ιστορία σε όποιο format κι αν εμφανίστηκε! Σίγουρα είναι ένας τίτλος αναφοράς, ειδικά για τα 16-bit συστήματα.

Πάντως δεν περίμενα ο Commodore να έχει να επιδείξει τέτοια υπέροχα γραφικά... Έχω μείνει με ανοιχτό το στόμα...

Εξαιρετική παρουσίαση! Well done! :thumbup:
 
Καλο χειμωνα Alucard!!!Το συγκεκριμενο παιχνιδι δυστυχως δεν το ειχα παιξει ποτε σε 8μπιτο...Μονο σε Amiga ενος φιλου το παιζαμε συνεχεια και ηταν απο τα αγαπημενα τοτε παιχνιδια για μενα που επαιζα σε Amiga.

Εντυπωση μας ειχε κανει τοτε η σκηνη με την πριγκιπισσα διπλα απο το τζακι που τη φωτιζε η φωτια και φαινοταν μεσα απο το φορεμα της το γυμνο της σωμα... #)

Να σαι καλα Alucard για το review αυτο!!!
 
Στα 8bit μηχανήματα δεν το είχα παίξει ποτέ αυτό το παιχνίδι, αν και έχω δεί φωτογραφίες απο αυτό, και είχα ακούσει πως είχε ποίο πολύπλοκο σύστημα μάχης σε σύγκριση με τη έκδοση για Amiga τη οποία εγώ έπαιζα... Και μάλιστα στη Amiga το είχα μάθει τόσο καλά που το νικούσα για πλακά :p ακόμη και τώρα να το βάλω στο emulator της Amiga να παίξω πιθανόν να το τερματίσω ( πάντα με τον Goffrey Longsword για χαρακτήρα ). Γενικά πιστεύω οτι στο τεχνικό τομέα το παιχνίδι είναι άρτιο, σαν strategy είναι εύκολο, ειδικά μολίς καταλαβείς το τρόπο που παίζει ο υπολογιστής ( ο οποίος δεν είναι και πολύ πολύπλοκος, η έξυπνος )

Πάντως θυμάμαι οτι ήταν παιχνίδι-διαφήμιση για τις ικανότητες της Amiga, ειδικά τα πρώτα χρόνια του μηχανήματος ...

Ευχαριστώ πολύ Alucard για το πολύ καλό review :)
 
Πολύ όμορφο και αναλυτικό review!

Ένα απο τα αγαπημένα μου παιχνίδια που δε κατάφερα ποτέ όμως να τερματίσω... Μετά ο Commodore πήγε στο πατάρι και το τερμάτισα πολύ αργότερα σε emulator...
 
Καταπληκτικό review !
 
Είχε καταφέρει ποτέ κανείς να νικήσει στην κονταρομαχία στην έκδοση για Amiga; πόσες φορές έχω παίξει ποτέ δεν κατάφερα να πετάξω τον αντίπαλο από το άλογο του. Καμιά βοήθεια κανείς;
 
Υποτιθεται πρεπει να στοχευεις στο κεντρο του σταυρου της ασπιδας του αντιπάλου.

Ουτε εγω το εχω καταφερει ποτε (only by luck), αλλα ο καλυτερος τροπος να εξασκηθεις ειναι να διαλεξεις στην αρχη τον τυπο που ειναι καλος στην κονταρομαχια και να παιζεις αβερτα

Μη ξεχνας οτι αν παιζεις με UAE εχεις τη δυνατοτητα save :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μπράβο για το review Αlucard !! :thumbup:

Φυσικά μιλάμε για ένα απο τα αγαπημένα μου παιχνίδια (σχετικό σχόλιο, στο τεύχος 32 του Pixel), που αποτελεί και "σταθμό" - ειδικά για την amiga.

Ακόμα περισσότερο θα ενθουσιάσει τους gamers που τυγχάνουν "οπαδοί" του Ιβανόη, μιά και πολλοί γνωστοί χαρακτήρες βρίσκονται στο παιχνίδι (π.χ. Σεντρικ, Ρεβέκκα, Φροντ Ντε Μπεφ, και φυσικά ο μεγάλος αντίπαλος του Ιβανόη, Μπράιαν ντυ Μπουά Γκιλμπέρ).

Εννοείται πως έχω δοκιμάσει όλες τις εκδόσεις του. Κάποιες παλιότερα (συμπεριλαμβανομένων και της κλασσικής για Αmiga αλλά και για PC), και όσες δεν πρόλαβα τότε, τις εξομοίωσα αργότερα.

Δυστυχώς την έκδοση για amstrad την είχα αφήσει να μου ξεφύγει τότε - αν και είχα δεί εικόνα του παιχνιδιού σε amstradoδιαφήμιση στις σελίδες του Micromad. :(

Ενα καλό της έκδοσης για C64 (καθώς και όσων ακολούθησαν της "ημιτελούς" αρχικής Amiga version), είναι το βελτιωμένο gameplay.

Σε γενικές γραμμές οι πιό "δύσκολες" είναι οι εκδόσεις των ST & CPC, ενώ οι πιό εύκολες εκείνες των Amiga (κυριολεκτικά πανεύκολη) & Μac (λόγω save).

Oι υπόλοιπες βρίσκονται κάπου στη μέση.

Εφτιαξα ένα πρόχειρο slideshow για όποιον θέλει να ρίξει μιά ματιά στις ρετρο home computer versions (πράγμα που σημαίνει πως δεν συμπεριέλαβα εικόνες απο sequels, enhanced editions, remakes, αλλά ούτε και κονσολοεκδόσεις).

Πραγματικά, ένα απο τα αθάνατα παιχνίδια !! :headbangdude:
 
Δε θα πω τίποτε για το ότι το review ειναι ωραίο κλπ κλπ. Εχει καταντήσει πλέον κλισέ :D (με την καλή έννοια, για να μην παρεξηγηθώ από τον φίλτατο Alu). Το συγκεκριμένο παιχνίδι σημαίνει παρα πολλά για μενα. Περισσότερα εδώ. Μεχρι να παρω Α500, το παιχνίδι το είχα παίξει αρκετά σε Α500 φίλου μου. Οταν απέκτησα δική μου, το έπαιξα ελάχιστα. Καταπληκτικό!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα