Dosbox - X και ρυθμός ανανέωσης σε οθόνη CRT

petran79

Retro Member
Joined
16 Απρ 2008
Μηνύματα
616
Αντιδράσεις
466
Bλέπω πως ανάλογα με το παιχνίδι, άλλα τρέχουν στα 60fps και άλλα στα 70fps, με τα καρέ ποτέ να μην είναι σταθερά.
Σε οθόνες LCD που συνήθως ήταν περιορισμένες στα 60-75 hz δεν ήταν τόσο θέμα μιας και ήξερες πως ο ρυθμός ανανέωσης, οι αναλύσεις και τα καρέ δεν μπορούσαν να πάνε παραπάνω.

Σε αυτήν την περίπτωση είναι προτιμότερο να δημιουργήσω ξεχωριστή ρύθμιση για το κάθε παιχνίδι αντί να έχω σταθερό ρυθμό ανανέωσης τα 70 μέσα στο config;
Παρατηρώ πχ πως σε ένα παιχνίδι Jazz Jackrabbit, παρά το οτι είναι στα 60 καρέ, αν βάλω το ρυθμό ανανέωσης στα 140+hz η κίνηση είναι πολύ πιο ομαλή από το αν είναι στα 75 hz.
Σε άλλα παιχνίδια δεν παρατήρησα μεγάλη διαφορά. Δεν ξέρω αν είναι και θέμα ελλιπούς εξομοιωσης σε ότι αφορά την ομαλότητα της οθόνης.

Αν έπαιζα τα παιχνίδια στο κανονικό DOS με την ίδια οθόνη, θα ήταν πιο ομαλή η κίνηση;
Αλλιώς πια είναι η συνιστόμενη ρύθμιση για να είναι η κίνηση όσο πιο κοντά στο κανονικό DOS;
 
Κατ' αρχην προσεξε μην μπερδευεις στο μυαλο σου τα fps των παιχνιδιων με την ρυθμο ανανεωσης της οθονης. Ειναι δυο εντελως διαφορετικα πραγματα.

Στα πρωτα χρονια του DOS κανεις δεν εξεταζε fps σε παιχνιδια κλπ. Το καθε παιχνιδι εδειχνε οσα καρε ηθελε ή μπορουσε να δειξει. Αυτο συχνα ειχε να κανει και με τον υπολογιστη που τρεχεις το παιχνιδι, γιατι ενα απαιτητικο παιχνιδι σε εναν αργο υπολογιστη θα δειχνει λιγοτερα καρε ανα δευτερολεπτο απ'οσο θα εδειχνε σε εναν πιο γρηγορο υπολογιστη. Δεν ηταν σπανιο να βρεις παιχνιδια που ετρεχαν σε δεκακατι fps στο φυσιολογικο τους.

Απο κει και περα διαφορετικα παιχνιδια ετρεχαν σε διαφορετικες αναλυσεις (ή ειχαν επιλογες για να επιλεγει κανεις μεταξυ αναλυσεων). Καθε αναλυση εχει τον δικο της ρυθμο ανανεωσης. Υπηρχαν και παιχνιδια που χρησιμοποιουσαν παραπανω απο μια αναλυση, αναλογα με το τι εκαναν εκεινη την στιγμη.

Εκτος απο ελαχιστες εξαιρεσεις, ο ρυθμος ανανεωσης που θα εβλεπες στην οθονη σου ειναι ο ρυθμος ανανεωσης που υποστηριζει η αναλυση που χρησιμοποιει το προγραμμα που τρεχεις εκεινη την στιγμη. Αυτο ειναι ασχετο απο το τι μπορουσε να επιτυχει η οθονη σου σαν hardware.

Τωρα το emulation ειναι μπερδεμα γιατι μπορεις να κανεις πραγματα που δεν γινονται απο το πραγματικο hardware.

Τελος μιλας για "ομαλη κινηση", κατι που μπορει να σημαινει οτιδηποτε... Τα παιχνιδια DOS δεν ειχαν παντα ομαλη κινηση στο πραγματικο hardware.

Ας δουμε ενα παραδειγμα. Ειχες ενα παιχνιδι ΧΨΖ που υποστηριζε CGA 320x200 αναλυση και ετρεχε σε εναν ακανονιστο ρυθμο FPS, ας πουμε γυρω στα 15. Αυτο θα το επαιζες σε μια οθονη CGA που θα εδειχνε στα 60Hz. Μερικα χρονια μετα θα το επαιζες σε εναν υπολογιστη 386 με VGA καρτα γραφικων και οθονη, αλλα αφου εισαι ακομα στο DOS και η αναλυση του παιχνιδιου ειναι CGA 320x200, τοτε ακομα και αν η οθονη σου μπορουσε να δειξει 95Hz στα 320x200, εσυ παλι θα εβλεπες ~15fps σε 60Hz. Τωρα πας να τρεξεις το παιχνιδι αυτο στο DOSBOX και του λες δειξε 150Hz, παλι θα βλεπεις ~15fps και αυτο με καποιο τροπο θα μετατρεψει τα 60Hz σε 150.

Συνεπως μαλλον σε μπερδεψα περισσοτερο. Δεν ειμαι και ειδικος σε emulation, DOSBOX κλπ οποτε δεν ξερω αν υπαρχουν καποιες ρυθμισεις που θα σου δωσουν καλυτερη ποιοτητα απεικονισης ή πιο "ομαλη κινηση".

Ειναι καλυτερο να προσπαθησεις να δειχνει η οθονη σου οσα FPS παραγει το παιχνιδι (ή καποιο πολλαπλασιο τους; ); Δεν ξερω κατα ποσο ειναι εφικτο αυτο απο το software και σιγουρα θα πρεπει να εχεις καρτα γραφικων/οθονη που να υποστηριζει variable refresh rates.

Ειναι καλυτερο να συγχρονιζεις σε καποιο πολλαπλασιο του ρυθμου ανανεωσης της αναλυσης του παιχνιδιου; Τι θα γινει αν ενα παιχνιδι αλλαζει αναλυσεις κατα την διαρκεια του παιχνιδιου;

Αν θελει ας σχολιασει και καποιος ειδικοτερος στο θεμα emulation.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα