Drivers ως επιλογές των emulators

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Rakeesh
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης

Rakeesh

RetroDB Feeder
Joined
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
4.595
Αντιδράσεις
1.825
Σε emulators, αλλα και γενικως διαφορες εφαρμογες, υπαρχουν καποιες επιλογες οπως "Direct3D" οι οποιες για να ειμαι ειλικρινης, σε οσους guides εχω διαβασει δεν εξηγουν ποτε τι ειναι, και ολα τα χρονια που ασχολουμαι, δεν ενδιαφερθηκα ποτε να μαθω.

Το winUAE για παραδειγμα, σε ενα σημειο εχει επιλογη στο Graphics API: Direct3d και DirectDraw.

Στο ιδιο προγραμμα, στο display, υπαρχουν για screen οι επιλογες: Οθονη PnP γενικης χρησης ή Mobile Intel κλπ κλπ Chipset Family.

Στον ήχο υπαρχουν εξι επιλογες με DSOUND, WASAPI και WASAPI EX. Και οι 3 εχουν 2 εμφανισεις που λενε "Default Audio Device" και "Ηχεια (Realtek High Definition Audio)". Δηλαδη "DSOUND: Default Audio Device" και "DSOUND: Ηχεια (Realtek High Definition Audio)", και απο κατω το ιδιο αλλα με WASAPI αντι για DSOUND.

Απο οσο ξερω καποιες επιλογες εξαρτωνται απο το configuration του υπολογιστη, δηλ. αλλο συστημα να ειχε αλλες επιλογες. Εχω Acer laptop με ελληνικα Vista Home.

Τι ειναι αυτα; και τι διαφορα εχουν; εχω δοκιμασει απο ολες τις επιλογες και δεν εχω δει καμια διαφορα σε ποιοτητα ή απόδοση. Ενδεικνυται καποιο απο τα δυο πιο πολυ;
 
Ουσιαστικά, το άν θα επιλέξεις DD ή DX, έχει να κάνει με τους drivers της δικής σου κάρτας γραφικών. Δηλαδή, πόσο καλά συμπεριφέρεται σε κάθε μία περίπτωση, κάτι που το βλέπεις στην πράξη μόνος σου δοκιμάζοντας. Συνήθως το DX έχει περισσότερες επιλογές και εφφέ, γιατί είναι πιό πλήρες σαν api, τουλάχιστον αυτό γνωρίζω εγώ ! Αντίστοιχα το ίδιο συμβαίνει και με τον ήχο, απλώς δηλώνεις στο software με ποιό τρόπο θα χρησιμοποιήσει το hardware σου. Το Direct Sound είναι επίσης ένα πληρέστερο πακέτο με υψηλή συμβατότητα, αλλα φυσικά εξαρτάται πάντα απο τους drivers της κάρτας ήχου που έχεις, και το κατα πόσο είναι αυτή συμβατή με τα διάφορα πρωτόκολλα.
 
Οπως πολυ σωστα αναφερει ο Other_Reality, θα πρεπει δυστηχως κυριως να πειραματιστεις ο ιδιος στο τι "αρεσει" στον υπολογιστη σου και τι οχι στις ρυθμισεις. Μακαρι να υπηρχε το μεγαλο εμφανες πληκτρο με την ιδιοτητα "παιξε τα παντα" αλλα δυστηχως αυτο στην εξομοιωση φανταζει πολυ μακρυα ακομα.
 
Σε emulators, αλλα και γενικως διαφορες εφαρμογες, υπαρχουν καποιες επιλογες οπως "Direct3D" οι οποιες για να ειμαι ειλικρινης, σε οσους guides εχω διαβασει δεν εξηγουν ποτε τι ειναι, και ολα τα χρονια που ασχολουμαι, δεν ενδιαφερθηκα ποτε να μαθω.
Το winUAE για παραδειγμα, σε ενα σημειο εχει επιλογη στο Graphics API: Direct3d και DirectDraw.
Για το WinUAE, τα Graphics API Direct3d και DirectDraw, σε συνδυασμό με τα φίλτρα (Tab Filters), επηρεάζουν την εμφάνιση των παιχνιδιών ειδικά στις μεγάλες αναλύσεις. (Για παράδειγμα τρέχω το WinUAE στα 1920x1080, με API Direct3d, Automatic Resize, και φίλτρο D3D:Ηq2x).
 
Μια απορια, ισως σχετικη με τα παραπανω. Στα Downloads του Winuae υπαρχει για κατεβασμα ενα πακετο "1.5.1+ Direct3D Pixel Shader filters".

Pixel shading ειναι κατι που εγω ξερω για το χωρο των 3d graphics και ειναι σχετικα προσφατη τεχνολογια που δεν ειχε καμια σχεση με τα πολυγωνα των τοτε 3d παιχνιδιων που εβγαιναν στην Αμιγκα και αλλους υπολογιστες της εποχης (πχ. Total Eclipse). Ξερετε τι ειναι αυτο το πακετο και τι κανει;
 
Εύλογη η απορία σου, αλλά...

...το Pixel Shading όπως φαίνεται και στον όρο, δεν έχει σχέση με 3D και πολύγωνα, αυτό το αναλαμβάνουν οι Vertex Shaders, αλλά με Pixels. Εφέ παρόμοια με τα 2XSaI, Super 2XSaI, Super Eagle, HQ2X, HQ4X, που σίγουρα τα έχεις συναντήσει σε διάφορους emulators, αλλά και scanlines, black & white, motion blur, που πριν απαιτούσαν πολλή CPU, χάρη στους Pixel Shaders, είναι πανάλαφρα εφόσον διενεργούνται πλέον εξ' ολοκλήρου στην GPU.
 
Πίσω
Μπλουζα