Easy Calibration για EME drives 3"

vangel

Banned
Joined
26 Ιαν 2009
Μηνύματα
168
Αντιδράσεις
5
Μετά την αλλαγή του ιμάντα, μερικά floppy drives αρνούνται πεισματικά να δουλέψουν. Η λύση είναι το λεγόμενο calibration, απλή ρυθμισούλα για να μετακινείται ο οδηγός μας σωστά.

Μιας και το δοκίμασα είπα να το μοιραστώ μαζί σας καθώς θεώρησα ότι είναι αρκετά απλός τρόπος για να ξαναλειτουργήσει σωστά το drive μας. Ο οδηγός λοιπόν με την πολύχρονη χρήση, έχει αφήσει ίχνη. (σημείο 3 στο σχέδιο).

Αυτά τα ίχνη είναι σημαντικά για να ρυθμίσουμε το drive μας.

1). Ξεβιδώνουμε ελάχιστα την βίδα που κρατάει τον πύρο μέσα στα αυλάκια του moter. (σημείο 1)

2). Ανασηκώνουμε ελαφρά τον πύρο (σημείο 2) να βγει από το αυλάκι και μετακινούμε τον οδηγό μέχρι το πλαστικό να φτάσει στο τέλος των ίχνων.

3). Τοποθετούμε τον πύρο πάλι μέσα στο τελευταίο αυλάκι του moter.

4). Ξαναβιδώνουμε την βίδα.

Καλή επιτυχία.

[Edit] Dead imageshack picture [edit]
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Χμμμ δεν πολυκαταλαβα, τι επιτυγχανεις με αυτο; Ισως αν εχει σκαλωσει ο μηχανισμος, να τον ξεσκαλωσεις;
 
Ο βασικός λόγος είναι να ξαναβάλουμε τον πύρο στο αυλάκι ώστε να ξεσκαλώσουμε όπως λες το drive αλλά αυτό δεν αρκεί. Η κεφαλή κ ο πύρος πρέπει να είναι σε συγκεκριμένη θέση και αυλάκι ώστε ο πλαστικός οδηγός να μην φεύγει πιο πάνω ή πιο κάτω. Με αυτόν τον τρόπο που περιγράφεται παραπάνω επιτυγχάνουμε μεγαλύτερο ποσοστό διαβάσματος δισκετών από το drive μας. Στο συγκεκριμένο drive της photo ο πύρος είχε φύγει προς τα έξω, η βιδούλα ήταν αρκετά χαλαρή, έτσι ώστε με το γύρισμα του moter, ο πύρος έφευγε από το αυλάκι ή προκαλούσε πολύ μεγάλη αντίσταση στο moter καθώς δεν ήταν βαλμένος σωστά.

Στην αρχή απλά έβαλα τον πύρο στην θέση του και ο μηχανισμός δούλεψε. Έβγαζε όμως read error καθώς είχα τοποθετήσει τον πύρο σε ένα τυχαίο αυλάκι από τα πρώτα (εκεί που ήταν σταματημένος ο πλαστικός οδηγός).

Ανοίγοντας έναν δεύτερο amstrad στον οποίο δούλευε το drive, είδα ακριβώς που σταματάει ο πλαστικός οδηγός όταν κλείνουμε τον amstrad, και που ακριβώς είναι τοποθετημένος ο πύρος. Το πλαστικό της κεφαλής ήταν ακριβώς εκεί που τελειώνουν τα ίχνη και ο πύρος στο αντίστοιχο αυλάκι της photo. Επίσης στο drive που διάβαζε κανονικά, ο πύρος έπρεπε να έχει συγκεκριμένη απόσταση (όπως αυτή της photo) και να έχει μπει στο συγκεκριμένο αυλάκι του moter.

Την λειτουργία μπορείς να την καταλάβεις καλύτερα αν ανοίξεις το καπάκι από ένα slim ps2. Εκεί θα δεις ότι το fpc (καλωδιοταινία) είναι κολημένο στο σασί σε συγκεκριμένο σημείο, αποτρέποντας την κεφαλή να προχωρήσει παραπάνω απ'όσο πρέπει. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει κ εδώ. Είναι απλά σαν ένα σημείο αναφοράς για να "πέφτει" ακριβώς ο πλαστικός οδηγός σε αντίστοιχο σημείο της δισκέτας και να αρχίζει το διάβασμα από εκεί.

Εγώ έχω ρυθμίσει και τους 3 amstrad με οδηγό το απείραχτο drive που λειτουργούσε κανονικά και πλέον σε όποιον κ να γράψω δισκέτα, δεν υπάρχει περίπτωση να μην την διαβάσουν οι υπόλοιποι, είτε έχουν ιμάντα από κατάστημα, είτε το πολυπόθητο λαστιχάκι από φέτα.

Προσοχή μην ξεβιδώσουμε τελείως την βιδούλα διότι από κάτω υπάρχει κ άλλος πλαστικός οδηγός. Επίσης όταν βιδώσουμε πάλι, δεν πρέπει να σφίξουμε υπερβολικά. Αν το κάνουμε, θα υπάρχει πρόβλημα καθώς ο πύρος θα πιέζει πολύ τον οδηγό του moter.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ο βασικός λόγος είναι να ξαναβάλουμε τον πύρο στο αυλάκι ώστε να ξεσκαλώσουμε όπως λες το drive αλλά αυτό δεν αρκεί. Η κεφαλή κ ο πύρος πρέπει να είναι σε συγκεκριμένη θέση και αυλάκι ώστε ο πλαστικός οδηγός να μην φεύγει πιο πάνω ή πιο κάτω. Με αυτόν τον τρόπο που περιγράφεται παραπάνω επιτυγχάνουμε μεγαλύτερο ποσοστό διαβάσματος δισκετών από το drive μας. Στο συγκεκριμένο drive της photo ο πύρος είχε φύγει προς τα έξω, η βιδούλα ήταν αρκετά χαλαρή, έτσι ώστε με το γύρισμα του moter, ο πύρος έφευγε από το αυλάκι ή προκαλούσε πολύ μεγάλη αντίσταση στο moter καθώς δεν ήταν βαλμένος σωστά.

Στην αρχή απλά έβαλα τον πύρο στην θέση του και ο μηχανισμός δούλεψε. Έβγαζε όμως read error καθώς είχα τοποθετήσει τον πύρο σε ένα τυχαίο αυλάκι από τα πρώτα (εκεί που ήταν σταματημένος ο πλαστικός οδηγός).

Ανοίγοντας έναν δεύτερο amstrad στον οποίο δούλευε το drive, είδα ακριβώς που σταματάει ο πλαστικός οδηγός όταν κλείνουμε τον amstrad, και που ακριβώς είναι τοποθετημένος ο πύρος. Το πλαστικό της κεφαλής ήταν ακριβώς εκεί που τελειώνουν τα ίχνη και ο πύρος στο αντίστοιχο αυλάκι της photo. Επίσης στο drive που διάβαζε κανονικά, ο πύρος έπρεπε να έχει συγκεκριμένη απόσταση (όπως αυτή της photo) και να έχει μπει στο συγκεκριμένο αυλάκι του moter.

Την λειτουργία μπορείς να την καταλάβεις καλύτερα αν ανοίξεις το καπάκι από ένα slim ps2. Εκεί θα δεις ότι το fpc (καλωδιοταινία) είναι κολημένο στο σασί σε συγκεκριμένο σημείο, αποτρέποντας την κεφαλή να προχωρήσει παραπάνω απ'όσο πρέπει. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει κ εδώ. Είναι απλά σαν ένα σημείο αναφοράς για να "πέφτει" ακριβώς ο πλαστικός οδηγός σε αντίστοιχο σημείο της δισκέτας και να αρχίζει το διάβασμα από εκεί.

Εγώ έχω ρυθμίσει και τους 3 amstrad με οδηγό το απείραχτο drive που λειτουργούσε κανονικά και πλέον σε όποιον κ να γράψω δισκέτα, δεν υπάρχει περίπτωση να μην την διαβάσουν οι υπόλοιποι, είτε έχουν ιμάντα από κατάστημα, είτε το πολυπόθητο λαστιχάκι από φέτα.

Προσοχή μην ξεβιδώσουμε τελείως την βιδούλα διότι από κάτω υπάρχει κ άλλος πλαστικός οδηγός. Επίσης όταν βιδώσουμε πάλι, δεν πρέπει να σφίξουμε υπερβολικά. Αν το κάνουμε, θα υπάρχει πρόβλημα καθώς ο πύρος θα πιέζει πολύ τον οδηγό του moter.

Σκοπός είναι να "ρίξουμε" τον πλαστικό οδηγό ακριβώς στο track ΟΟ της δισκέτας (calibration). Δες το υπογραμισμένο στην παράθεση.

If a drive fault is reported the fault may be a software problem. Before investigating the driveplease carry out the following checks to ensure it is not a software problem.Detection and Correction of "Soft Errors"Soft errors are usually caused by the following reasons.1) Random external noise of several usee or less.2) Minute off-tracking and shifting of write timing that are not detected during the writeoperation which may cause the soft error during the read.To remedy such soft errors, take the following procedures at the controller side.1) Repetitive reading on the track by 10 times or more until the data is restored.2) When the data is net restored by step 1, access the head to the adjacent track in the samedirection as move previously, and thereafter return the head to the original track.3) Repeat the step 1.4) If the data is not restored by the above steps, the error cannot be remedied.Write ErrorWhen an error is caused during the write operation, the error is usually detected during thenext rotation through the read operation called "Write Check".To correct the error, repeat the write operation again and carry out the Write Check.If the result is still incorrect even after the write operation is repeated more than 10 times,either the disc or the drive are working incorrectly. To find out the trouble source, carry outthe read operations with another track. Should the error still be found, change the disc andrepeat the above procedures. Shouid error still be found, the disc drive should be considereddefective. If the error is removed, the original disc must be defective. Discard it.Seek Error1) Step motor or step motor drive circuit is defective.2) The torque of the carriage is not correct.Restoration procedures from the seek error.Make the re-calibration to the track OO. Then, carry out the re-seek to the original track.Notes:1) Always ensure the head is clean.2) Index/Sector Factor (Ready Defect)As the unit has Optional Read OutputIt is normally not ready until 2 revolutions are made after the disc insertion.Read ErrorMost of the errors are "Soft Errors", in such a case the data are restored by detection and correction procedure
 
εμενα γιατι ειναι διαφορετικο το 3";;

[edit] Dead imageshack picture [edit]

δεν βλεπω αυτη τη βιδα που λες, ομως εχει μια βιδα που κραταει ενα καθετο αξονα της κεφαλης. το ιδιο λεμε;

επεισης το Νο2 που αναφερεις, στο δικο μου δεν ειναι ελευθερο και δεν μπορει να μετακινηθει :(

προφανως το δικο μου δεν ειναι η εκδοση ΕΜΕ;;
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μην το πειράξεις. Έχεις αλλού πρόβλημα. Θα επανέλθω με φωτό στο άλλο post σου.
 
Πίσω
Μπλουζα